• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Stad verplaatsen?

Als je via een browser speelt, kun je via het raderwieltje - opties - tabblad Account een vinkje aanzetten om automatisch verplaatsen toe te staan. Heeft de app die optie ook en zo ja, waar zit die dan?
 
Die optie is niet aanwezig in de app. Alleen spelers via de browser kunnen deze functie beheren. Volgens mij staat het vinkje van verplaatsen automatisch aan tenzij de speler dit zelf aanpast in de browser. Spelers die dus via app alleen spelen hebben geen zicht op dit vinkje ook maar worden dacht ik wel verplaatst.

Mitst dit veranderd is uiteraard.
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Klopt, via de app is het niet mogelijk om verplaatsingen aan of uit te zetten. Mochten er spelers zijn de instellingen willen aanpassen en enkel via de app spelen, zonder de mogelijkheid hebben om het spel op een pc/laptop te openen, maak dan een supportaanvraag aan. Wij kunnen die instelling op verzoek namelijk aan of uitzetten.
 

Deleted User - 370874

Guest
Ik veronderstelde dat iemand hier het al zou weten... @DonFrank en/of @Meesterslager misschien?
Ik zou heel graag spelers willen afraden het verplaatsen van spelers uit te zetten,
Wij kunnen bij support voor jouw de mogelijkheid om te verhuizen uitzetten maar daarmee loop je een enorm risico.

Mogelijk zit je nu in een leuke buurt en denk je, ik zit hier prima uitzetten die hap, en dan verhuist ineens heel je buurt en blijf jij mogelijk alleen achter in een niemandsland, eenmaal achtergebleven zal het zeer lastig zijn om snel een nieuwe goede positie te verkrijgen.
Bij pech kan het maanden duren voor je weer een vergelijkbare positie vind.

Het doel van verhuizen is namelijk om alle actieve spelers dichter bij elkaar te brengen. dit gebeurd door inactieve spelers naar de opslag / naar buiten te verplaatsen en door actieve spelers dichter bij het centrum van de map te brengen.

Normaal vinden verhuizingen elke maandag op kleine schaal plaats, eens in de zoveel tijd is er een grote schoonmaak.
De kans is groot dat er binnenkort weer een grote verhuizing plaatsvind, maar daar kan @DonFrank mogelijk beter antwoord op geven. op 1 van de andere werelden is dit namelijk al door een CM aangekondigd in een vergelijkbare topic voor die server.
Dus ja de optie is er, maar maak hier aub geen gebruik van, wij krijgen met enige regelmaat tickets van zeer teleurgestelde spelers.

Dit is of:
  • Zijn buren en zijn verhuisd naar er een mooie nieuwe plek maar helaas was er geen goede plek beschikbaar voor de speler en hij staat nu aan de rand van de wereld. echter de rand van de wereld is altijd beter dan niemandsland.
  • De speler had verhuizen uitstaan is is samen met nog een handvol spelers die ook die optie hadden uitgezet beland in niemandsland alle buren zijn verdwenen. Deze spelers zullen bij de volgende verhuizing als zij de optie aanzetten naar de rand van de wereld worden verplaatst. alle goede plekken zijn namelijk alweer vergeven en je moet dan heel veel geluk hebben dat er voor jouw een plekje vrijkomt bij de kleine verhuizingen.
Het systeem zet je dus nooit op een slechtere positie neer dan wanneer je verhuizen uit had staan. het kan wel slechter zijn dan wat je had, maar dat is enkel omdat er voor je buren een betere plek beschikbaar was dan voor jou. Je nieuwe positie is altijd beter dan wanneer je alleen was achtergebleven.
De allerbeste kans op een heel mooi nieuw plekje heb je als er een grote schoonmaak plaatsvind en die komen maar een paar keer per jaar voor.
 
@Meesterslager Dank voor de uitgebreide en heldere uitleg! Ik ben behoorlijk tevreden over mijn huidige locatie (en had dus alles uitgezet), maar ga alles gelijk weer aanzetten! :cool:
 
Dat wilde ik ook net doen, alleen die optie is verdwenen uit mijn spel? Mijn mede BS-leden kunnen hem ook niet meer zien. En nu?
 

DeletedUser5121

Guest
Ik vind het bij niet meer teug hoor,

Vinkje is bij iedereen (tijdelijk?) weggehaald en staat achter de schermen standaard op AAN;)

Ik ben overigens super blij met mijn verhuizing vorige week van een woestijn naar een heel druk bevolkt deel. Ineens weer handel en ook maar liefst 10 pagina's vol met burenhulp:eek:. Brengt me wel op iets anders... 10 volle pagina's burenhulp en dan zit ik momenteel nog niet eens in een bs. Wordt het niet eens tijd voor een flinke uitbreiding van het aantal pagina's notificaties of een andere oplossing waardoor handjes van een bs EN buren in beeld blijven?
 
Vinkje is bij iedereen (tijdelijk?) weggehaald en staat achter de schermen standaard op AAN;)

Ik ben overigens super blij met mijn verhuizing vorige week van een woestijn naar een heel druk bevolkt deel. Ineens weer handel en ook maar liefst 10 pagina's vol met burenhulp:eek:. Brengt me wel op iets anders... 10 volle pagina's burenhulp en dan zit ik momenteel nog niet eens in een bs. Wordt het niet eens tijd voor een flinke uitbreiding van het aantal pagina's notificaties of een andere oplossing waardoor handjes van een bs EN buren in beeld blijven?
maar ik zie sowieso niets meer staan, 2021-12-02 (7).png
2021-12-02 (7).png
 

Bijlagen

  • 2021-12-02 (3).png
    2021-12-02 (3).png
    88 KB · Weergaven: 89
  • 2021-12-02 (4).png
    2021-12-02 (4).png
    114 KB · Weergaven: 85
Laatst bewerkt:
@Carlala Ik weet dat die er wel staat net onder je "Bevestiging fabrieken zonder productiebonus tonen"
Maar helaas voor jou en iedereen heeft inno er een vals muurtje voor gezet die gelijk oogt aan de rest van de muur.
Dus je ziet hem niet meer en er is een kans dat ze dat valse muurtje in een vaste muur gaan veranderen.

@Yulia Op Beta is er al veel over te doen, helemaal nu blijkt dat je ongeveer een 100k aan handelaarsberichten voor T7-8 gaat krijgen voor H19 alleen al.
Tevens blijkt dat er al een verzoek was van 3 nov 2016 die goed gekeurd is maar nog steeds niet door gevoerd.
Het wordt helemaal lachen als je bedenkt dat op elk forum, in welke taal dan ook, dit verzoek al meerdere keren is ingediend.
Het wordt dus een kwestie van heel veel (en dan nog iets meer) geduld hebben, voor ze dit uiteindelijk door gaan voeren.
 
Laatst bewerkt:
@Carlala Ik weet dat die er wel staat net onder je "Bevestiging fabrieken zonder productiebonus tonen"
Maar helaas voor jou en iedereen heeft inno er een vals muurtje voor gezet die gelijk oogt aan de rest van de muur.
Dus je ziet hem niet meer en er is een kans dat ze dat valse muurtje in een vaste muur gaan veranderen.

@Yulia Op Beta is er al veel over te doen, helemaal nu blijkt dat je ongeveer een 100k aan handelaarsberichten voor T7-8 gaat krijgen voor H19 alleen al.
Tevens blijkt dat er al een verzoek was van 3 nov 2016 die goed gekeurd is maar nog steeds niet door gevoerd.
Het wordt helemaal lachen als je bedenkt dat op elk forum, in welke taal dan ook, dit verzoek al meerdere keren is ingediend.
Het wordt dus een kwestie van heel veel (en dan nog iets meer) geduld hebben, voor ze dit uiteindelijk door gaan voeren.
Ahhhhaaaa!!! vandaar, ik snap het
 
Automatische verplaatsingen zijn weer in werking!
Word niet verrast met een nieuwe plek en andere spelers in je directe omgeving.
 
Ik zelf zou het wel leuk vinden om meer na het midden verplaatst te worden.
Ik weet dat ik op dit moment rechts boven en dan redelijk naar de rand zit van het speel veld.
Verder ga ik de goud mijnen niet tellen omdat ik al weet dat die boven de 50 uit komen.
Dus een zware aardbeving/verschuiving voor mijn stadje zou welkom zijn.
Misschien dat ik dan meer dan 8 actieve buren bladzijde over hou.
 
Ik zou het ook wel leuk vinden om meer na het midden verplaatst te worden.
Ook ik zit op dit moment rechts boven en aan de rand van het speelveld.
Het aantal goudmijnen tel ik ook niet meer.. soms geeft het de indruk dat
grotere spelers naar de rand worden verplaatst... om de kleintjes te steunen?
 
Bovenaan