• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Stad veranderen

Goedemorgen!
Ik heb een tijd niet gespeelt omdat ik tegen ruimte gebrek opliep in mijn stad. Ik heb ruim 30 woningen en 11 werkplaatsen maar ik kom toch constant elfen te kort als ik iets moet upgraden of neer zetten. Momenteel zit in het hoofdstuk Elementalen en loop weer tegen ruimte gebrek aan.

Hebben jullie tips, waar ik het beste kan beginnen om mijn stad in te slinken waardoor ik ruimte heb om het eea bij te bouwen of tips hoe ik het allemaal kan veranderen.

Alvast bedankt!
 

Aeva

Chef
De beste tip: heel kieskeurig zijn met wat je neerzet in je stad!
En verder:
* vervang evenementgebouwen tijdens elk evenement voor nieuwe die beter zijn
* speel de toren en win van alles, maar vooral magische huizen en werkplaatsen (die heel veel meer geven dan gewone)
* zet spreuken op je werkplaatsen en fabrieken
* upgrade alle straten naar de duurste die je hebt, die geven ook de meeste cultuur
* zoek een 10-kisten+ broederschap zodat je heel veel krijgt uit elk toernooi inclusief blauwdrukken
* zet oude wonderen neer waar je iets aan hebt en upgrade wat je nu hebt
Enne, je hebt echt geen ruimtegebrek in je stad...
 
Bedankt! Ik speel eigenlijk nooit de toren dus daar kan ik zeker wat mee. Oudewonder heb ik er nu ook maar 1 van staan dus dan ga ik daar ook nog eea bij zetten. Bedankt!
 
mijn tip zou zijn, minder fabrieken in je stad.
Wanneer je een fabriek extra bijzet voor nieuwe goederen te produceren, mag je eigenlijk een oude fabriek verwijderen.
Wij maken naar mijn mening allemaal dezelfde fout en produceren veel te veel goederen, waardoor we veel meer huizen en werkplaatsen nodig hebben en dus een steeds grotere stad nodig hebben, maar eigenlijk kan je beter proberen het klein te houden
 

Aeva

Chef
Het is inderdaad veel beter spelen met een sterke stad dan met een grote stad en daarvoor moet je inderdaad proberen om zowel je fabrieken als je wapenkamers als je huizen en je werkplaatsen zo beperkt mogelijk te houden. Dat 'los je op' met gebruik van spreuken.
Tegen dat je met hfd 19 bezig bent is 1 fabriek voor basis en 2 voor spiritueel (tijdelijk) en 1 voor verheven ruim voldoende. Zo af en toe eentje in je inventaris zetten ten gunste van een tijdelijk gebouw is ook een goed idee.
 
Zie dat je in H12 elementalen zit. Je moet nu heel goed nadenken wat heb ik nodig voor mijn stad om zo effectief mogelijk te kunnen spelen.
Heel belangrijk is dat je events speelt en meedoet aan toernooi en toren.
In events zijn vaak goede cultuurgebouwen te winnen en die in de plaats zetten voor de wat oudere. Dus vervangen en niet meer neerzetten.
Toren kan je veel boosters versnellers fragmenten en teleportspreuken winnen alsmede magische huizen wp wapenkamers en diamanten.
Die diamanten spaar je op en koop je uitbreidingen van. Een gouden toren bs levert elke week gemiddeld tussen de 400 en 550 dia op.
Toernooi levert je veel kp runen spreuken en scherven op alsmede kp instants en restauratiespreuken en een blauwdruk.
Die blauwdrukken heb je nodig om je magische gebouwen te kunnen uppen.
Verder goed kijken welk OW je bij moet plaatsen en dan met name de OW die verval van goederen tegengaan. Je hebt nu 5 OW staan met allemaal een laag level waaronder troon. Troon is alleen interessant voor de rankingpunten en heeft alleen nut als je veel OW levels hebt.
Voor afname goederen heb je nodig zonsondergang (afname zaden) iets later eind H14 simia (afname spiritueel)
Voor mana heb je nodig drakenabdij want dan krijg je als spreuken gebruikt mana. Doolhof (afname mana) zou ook nog kunnen maar niet perse noodzakelijk.
Wil je toernooi spelen dan heb je heiligdom/vechtklooster nodig want die maken al je troepen sterker en nog wat overig vecht OW zoals naalden tempel der padden heldensmederij en drakenabdij.
Voor gastras heb je nodig bloeiende handelaar want dan maak je meer gastrasgoederen.
Die OW nemen ruimte in maar op een hoog level besparen ze je ook ruimte doordat je het dan met minder gewone en hulpgebouwen af kan.
Verder zoveel mogelijk handwerken om combatgebouwtjes en voer te kunnen verdienen.
Dit alles ga daar eerst een half jaar mee aan de slag zodat je een solide basis gemaakt hebt. Ook met stilstand kan je vooruitgang boeken.
Zonder te groeien in hoofdstukken en je onderzoeken maar volpompen zou ik aanraden probeer eens te beginnen met elke week toernooi 20 provincies 6 ronden te spelen en proberen uit te breiden naar 30 provincies elke week. Bij 20 provincies heb je al gauw 30 runen te pakken en 20 scherven. Die scherven gebruik je om te smeden voor runen en de runen die je wint zijn 15 kp waard en die ga je besteden met de kp treinen.
Elke provincie 6 ronden kan je 11 kp verdienen en bij 20 provincies is dat dus 220 kp. Samen met die 30 runen (450 kp) zit je al op 670 kp.
Speelt de BS elke week 10 kistjes krijg je nog eens 135 kp aan instants binnen en zit je al op 800 kp.
Dan heb ik het nog niet eens over de bonussen die je krijgt met helpen vullen van OW (kp instants en runen).
Een half jaar investeren kan dus heel goed lonen en dan kom je beter en makkelijker door het spel heen.
Zo ga je een sterke stad krijgen.
Verder heb ik een sheet toendertijd gemaakt waarin elk wonder staat beschreven met wat die doet en het nut er van. Er vanuit gaande dat een speler ze op een hoog level wil hebben staan. OW op een laag level voegen niet veel toe en is zonde van de ruimte.

Link sheet.
 
Super bedankt voor alle informatie.. Ik ga na het event even bestuderen wat ik het kan veranderen en oppakken.
 
Ik heb nog een aanvullende vraag.. Momenteel heb ik 3x staal, 3x boekrollen en 3x Elixer fabrieken staan. Nu heb ik ook 3x hout geplaatst omdat mijn bonusgoederen Elfenboomsap. Wat raden jullie aan (staal, boekrollen en elixer) te verminderen in fabrieken of juist niet?
 
Momenteel heb ik 3x staal, 3x boekrollen en 3x Elixer fabrieken staan.
Normaal zou de combinatie zijn dat je toverstof als fabriek zou moeten hebben bij Staal en boekenrollen.
In ieder geval moet de keuze van meer of minder fabrieken gemaakt worden op basis van je huidige voorraad, als je heel veel staal/boekenrol/ en toverstof ( of elixer ) op voorraad hebt dan kun je makkelijker een fabriek parkeren m.b.v. een gebouw teleporteren spreuk en werken aan een grotere elfenboomsap toestroom omdat je daar nog het nodige van moet maken.
 
Pas halverwege hoofdstuk 13 ga je steeds minder normale goederen nodig hebben en steeds meer spirituele goederen.
Voor de spirituele goederen heb je 2 fabrieken tot max 3 nodig al kan je het met 2 wel redden.
Het kan geen kwaad om 3 spiritueel te hebben omdat je met een afname van 10% dagelijks zit. Later kan je altijd 1 in je opslag zetten en heb je die misschien toch weer nodig dan kan je die zo weer plaatsen.

Vanaf hoofdstuk 14 of na 14 heb je aan max 2 normale fabrieken voldoende en vanaf hoofdstuk 17 heb je aan ieders 1 genoeg.
Let op !!! spirituele goederen maken kost je zaden dus zorg er voor dat je zonsondergangtoren plaatst want deze verminderd je afname zaden.
Eind hoofdstuk 14 kan je tijdsprong en simia vrij spelen en deze zorgen ervoor dat je bonus spiritueel hoger word en je afname verminderd.
Verder zorg ervoor dat je een hoofdstuk eerder al je volgende bonus spiritueel begint met bouwen en naar max uppen.
Tip om meer zaden te verkrijgen. Zorg voor zoveel mogelijk wonderlevels bij elkaar opgeteld van alle ow die je hebt staan. Dan gaat je verzamelbonus ieder 3 uur meer zaden geven.

Iets verder vooruitkijkend. Hoofdstuk 15 en 16 zijn overgangshoofdstukken dus een prima manier om je wonderen flink te uppen en kan je goed inventariseren wat en hoeveel je zoal precies nodig hebt voor je stad. Begin in hoofdstuk 16 al wel de verheven goederen fabrieken (T7/8/9) te bouwen want vanaf hoofdstuk 17 heb je zeer veel ruimte voor je gastras nodig en heb je echt alle ruimte nodig. Eenmaal op max gelijk in opslag zetten.
 
Bovenaan