• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Stad opnieuw indelen

DeletedUser4231

Guest
Mij lijkt het een leuk idee om een herindelingsbutton toe te voegen waarmee alle gebouwen op een toolbar komen te staan en je ze opnieuw kan plaatsen. een probleem waar ik vaak tegen aan loop is dat ik wel heb voor een nieuw gebouw of uitbreiding maar niet op de juiste plek en ik niet genoeg kan schuiven om plek te maken.
 

DeletedUser234

Guest
Dat lijkt iedereen leuk en dergelijke voorstellen zijn al tientallen keren gedaan, maar dat zullen ze nooit doen, omdat juist het schuiven en het keuzes moeten maken omdat de ruimte beperkt is, hoort bij de uitdagingen van het spel. Uiteindelijk ben ik het wel met ze eens, want als ik nu zie hoe knullig ik aan het puzzelen ben met mijn stad, het houdt me wel bezig en het blijft een uitdaging. Als het spel makkelijk en saai was zou ik het niet al zoveel jaar spelen, maar allang gestopt zijn. Doordat het uiteindelijk lukt en het een uitdaging was, geeft het meer voldoening en wil je ook volgend hoofdstuk dat weer moeilijker is ook proberen of dat nog lukt...of niet. That's the game, maar de aanhouder met veeeeeeel geduld (of veel knaken) wint.
 
Mij lijkt het een leuk idee om een herindelingsbutton toe te voegen waarmee alle gebouwen op een toolbar komen te staan en je ze opnieuw kan plaatsen. een probleem waar ik vaak tegen aan loop is dat ik wel heb voor een nieuw gebouw of uitbreiding maar niet op de juiste plek en ik niet genoeg kan schuiven om plek te maken.
Bekend probleem. Het is verstanding altijd wat vrije ruimte te houden. Dat is handig voor schuiven, maar ook voor events of opdrachten. Je kunt dan wat tijdelijke gebouwtjes neerzetten voor de opdrachten bijvoorbeeld.

Vanaf hoofdstuk 6 krijg je gastrassen, andere volkeren die bij je op bezoek komen. Je moet dan veel ruimte vrijhouden voor de bezeoekers, waardoor je vanzelf veel ruimte tussen 2 bezoeken in hebt. Dat zal voor jou nog wel even duren, dus tot die tijd kun je bijv wachten tot je net een nieuwe stads-uitbreiding hebt vrij gespeeld, zodat je de nieuwe vakjes even als schuif-ruimte kunt gebruiken.

Voor wat jouw ruimte nu betreft, ik heb even in je stad gekeken, en het beste wat je nu kunt doen is je niet-bonus fabrieken weggooien. Je bonussen zijn marmer en kristal, dus je staal, hout, zijde en boekenrollen fabrieken kun je beter weg doen. In plaats daarvan moet je meer marmer en kristal produceren, en dat ruilen op de markt tegen de andere goederen. Je produceert sneller je bonus goederen (dat wordt beter naarmate je meer marmer en kristal reliekwieen hebt), dus kun je meer van de andere goederen verkrijgen door die bonus goederen te ruilen tegen niet-bonus goederen.

Deze bonus groeit erg hard. Als voorbeeld, bij mij zit mijn marmer produktie op de maximum bonus. 1 marmer fabriek levert voor mij het equivalent van 8 hout fabrieken of 8 staal fabrieken. Dus 3 marmer fabrieken, en 1/3 verhandelen naar hout, en 1/3 naar staal levert evenveel als 1 marmer, 8 hout, en 8 staal fabrieken te samen. Door te handelen bespaar ik dus 14 fabrieken, maar krijg ik wel goederen voor 17 fabrieken.
 
Bovenaan