• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Stad: Hebben jullie ook ruimte tekort

DeletedUser2578

Guest
@Avalee Als je het niet begrijp, moet je zoals @CrazyWizard zegt maar echt gaan spelen:) Dan kan je niet anders dan staan te springen om ruimte en heb je idd 50 huizen nodig en ruim 6 werkplaatsen.

Hoi Richord, uiteraard heeft iedereen zijn eigen speelwijze maar volgens mij zijn 50 woongebouwen echt niet nodig. Wel 8-12 werkplaatsen om steeds je voorraden bij te vullen voor het maken van nieuwe grondstoffen, troepen trainen, gebouwen upgraden, nieuwe cultuurgebouwen neerzetten en ook is het handig voor events en bsa opdrachten. Zelf heb ik 8 wp's, achteraf gezien was12 beter geweest, maar goed zo blijf je gaandeweg in het spel leren :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2142

Guest
Het tekort aan ruimte en het stoeien daarmee is natuurlijk wel een stukje charme van het spel.
Je moet echt goed vooruit denken, hoe je je dorp elke keer gaat herindelen, want dat is zeker om de zoveel tijd nodig.
Toen ik aan dit spel begon, zat ik soms wel 100 levels vooruit te plannen, maar dat heb ik losgelaten :).
En toen had je nog geen Architect, dus dat waren vellen vol met tekeningen! Dat speelde ook mee.

Maar nogmaals, dat is een wezenlijk onderdeel van Elvenar, zorgen voor een strakke en logische indeling.
Af en toe kom ik accounts tegen waar ik gillend gek van zou worden!
Huizen, werkplaatsen, fabrieken, van links naar rechts en van boven naar beneden staan ze in het dorp gesmeten.
Waarbij de ene op level 4 is de ander dan weer op 12 ofzo...AAArrrggggg!!
Mochten spelers nu zeggen: "maar bij jou is ook niet alles opgevuld!", ik ben net bezig met een verherbouwing ;).

Wat ik soms jammer vind, is dat je af en toe afscheid moeten nemen van hele mooie gebouwen.
Want dat moet ik Innogames nageven, al die gebouwen zijn stuk voor stuk pareltjes om te zien.
Machtig mooi in detail en met een dosis humor erin.
Als voorbeeld: de kazerne is vanaf level 26 gebaseerd op 'The Karate Kid'. Vind ik gewoon briljant!
Maar genoeg veters in de bibs van Innogames, ze hoeven er niet bij te gaan lopen als een Pauw.


De beperking van 457 provincies is mij totaal nieuw.
Komt waarschijnlijk omdat ik daar nog niet ben, maar daar baal ik dus NU al van.
Ik zie het nut er ook totaal niet van in.
Zelf koop ik wel eens diamanten en dan alleen als ze in een 100% bonus zitten.
Een spelletjes wat je fanatiek speelt, mag best wel eens geld kosten.
Heb mijn arbeidershut weer eens daarmee verhoogd en verder koop ik wel eens een gebiedje.
Meer echter niet. Je moet niet het hele spel kopen, dan gaat de spanning eraf.

Ik wil er namelijk voor waken een ****DROOMOORD**** speler te worden.
Wat heeft het nou voor zin, om je hele dorp vol te zetten met 'magische' woonhuizen en 'magische' werkplaatsen?
Het lijkt mij dat het hele spelelement voor die spelers weg is.
Alsof je bij het golfen, de caddy 1000 euro per hole geeft om je balletje op te pakken en in het gaatje te gooien.
Ben je aan het einde 18.000 euro armer, heb je 18 'hole-in-one's', maar gespeeld heb je niet.
Dat is niet mijn idee van een spel spelen.

Dus ik begrijp dat die restrictie van 457 provincies totaal niet. Het heeft ook geen toegevoegde waarde.
Hiermee worden topspelers die niet de boel bij elkaar kopen, eigenlijk neergezet als een stel kleine kinderen.
'Ga maar betalen, of ga maar buiten spelen'.
Maar als dat al vanaf het begin erop zit EN er genoeg over geklaagd is EN Innogames er niets mee doet, geeft al aan dat Innogames de klachten uitprint en op het kleinste kamertje neerlegt als afhandeling.
Oftewel, ze nemen dat niet serieus en doen ze niets mee.
Ook in dit geval dus niet.
 

DeletedUser3614

Guest
Het tekort aan ruimte en het stoeien daarmee is natuurlijk wel een stukje charme van het spel.
Je moet echt goed vooruit denken, hoe je je dorp elke keer gaat herindelen, want dat is zeker om de zoveel tijd nodig.
Toen ik aan dit spel begon, zat ik soms wel 100 levels vooruit te plannen, maar dat heb ik losgelaten :).
En toen had je nog geen Architect, dus dat waren vellen vol met tekeningen! Dat speelde ook mee.

Maar nogmaals, dat is een wezenlijk onderdeel van Elvenar, zorgen voor een strakke en logische indeling.
Af en toe kom ik accounts tegen waar ik gillend gek van zou worden!
Huizen, werkplaatsen, fabrieken, van links naar rechts en van boven naar beneden staan ze in het dorp gesmeten.
Waarbij de ene op level 4 is de ander dan weer op 12 ofzo...AAArrrggggg!!
Mochten spelers nu zeggen: "maar bij jou is ook niet alles opgevuld!", ik ben net bezig met een verherbouwing ;).

Wat ik soms jammer vind, is dat je af en toe afscheid moeten nemen van hele mooie gebouwen.
Want dat moet ik Innogames nageven, al die gebouwen zijn stuk voor stuk pareltjes om te zien.
Machtig mooi in detail en met een dosis humor erin.
Als voorbeeld: de kazerne is vanaf level 26 gebaseerd op 'The Karate Kid'. Vind ik gewoon briljant!
Maar genoeg veters in de bibs van Innogames, ze hoeven er niet bij te gaan lopen als een Pauw.


De beperking van 457 provincies is mij totaal nieuw.
Komt waarschijnlijk omdat ik daar nog niet ben, maar daar baal ik dus NU al van.
Ik zie het nut er ook totaal niet van in.
Zelf koop ik wel eens diamanten en dan alleen als ze in een 100% bonus zitten.
Een spelletjes wat je fanatiek speelt, mag best wel eens geld kosten.
Heb mijn arbeidershut weer eens daarmee verhoogd en verder koop ik wel eens een gebiedje.
Meer echter niet. Je moet niet het hele spel kopen, dan gaat de spanning eraf.

Ik wil er namelijk voor waken een ****DROOMOORD**** speler te worden.
Wat heeft het nou voor zin, om je hele dorp vol te zetten met 'magische' woonhuizen en 'magische' werkplaatsen?
Het lijkt mij dat het hele spelelement voor die spelers weg is.
Alsof je bij het golfen, de caddy 1000 euro per hole geeft om je balletje op te pakken en in het gaatje te gooien.
Ben je aan het einde 18.000 euro armer, heb je 18 'hole-in-one's', maar gespeeld heb je niet.
Dat is niet mijn idee van een spel spelen.

Dus ik begrijp dat die restrictie van 457 provincies totaal niet. Het heeft ook geen toegevoegde waarde.
Hiermee worden topspelers die niet de boel bij elkaar kopen, eigenlijk neergezet als een stel kleine kinderen.
'Ga maar betalen, of ga maar buiten spelen'.
Maar als dat al vanaf het begin erop zit EN er genoeg over geklaagd is EN Innogames er niets mee doet, geeft al aan dat Innogames de klachten uitprint en op het kleinste kamertje neerlegt als afhandeling.
Oftewel, ze nemen dat niet serieus en doen ze niets mee.
Ook in dit geval dus niet.
 

DeletedUser3614

Guest
met de limiet van 457 provisies geef ik jou helemaal gelijk , het moet niet zo zijn dat je verplicht bent om te kopen het is een leuke optie , maar vindt het niet ok dat je een broederschap bij naam noemt , deze hebben zelf de keuze om veel te willen kopen en houden het voor ons mogelijk om gratis te kunnen spelen door hun grote in leg. en ja ik koop ook zo nu en dan, maar helaas is mijn portemonnee niet zo toereikend voor grote uitgaven en ben het daarom ook met jou eens dat het limit moet wijzigen
 

DeletedUser2142

Guest
Ik denk dat het wel of niet bij naam noemen er weinig toe doet, denk je ook niet?
Al had ik natuurlijk ook kunnen zeggen:
"Ik zal de broederschap niet bij naam noemen, maar er zitten een aantal spelers in, die de hele boel bij elkaar kopen!".
Dan weet ook gelijk iedereen over wie het gaat.
 

DeletedUser2578

Guest
Tja, ik snap nog steeds niet dat ik bij het opstarten van Elvenar niet te zien krijg "Dit spel wordt mede mogelijk gemaakt door DROOMOORD". Het is heden ten dagen toch heel normaal dat de lokale hoofdsponsor wordt genoemd.

Haha niet aan gedacht, idd. Droomoord zou zomaar de lokale hoofdsponsor van Elvenar kunnen zijn! Gelukkig wordt het bij inloggen niet genoemd, zou geen zin hebben om constant alle sponsors in een lijst voorbij te zien gaan.....:confused:
 

DeletedUser3849

Guest
Om terug te komen op het onderwerp 'ruimte te kort'
Ja wie heeft dat nu niet ik heb er zwaar last van en sta hierdoor behoorlijk stil, was al blij dat ik een opdracht kon weigeren (doe ik liever niet maar had geen andere keuze).
Je moet goed kunnen puzzelen en afwegen wat je het belangrijkste vind en dan hopen dat het goed komt. (Bij mij dus niet )
 

DeletedUser3722

Guest
Ik denk dat het wel of niet bij naam noemen er weinig toe doet, denk je ook niet?
Al had ik natuurlijk ook kunnen zeggen:
"Ik zal de broederschap niet bij naam noemen, maar er zitten een aantal spelers in, die de hele boel bij elkaar kopen!".
Dan weet ook gelijk iedereen over wie het gaat.

Ik niet, maar nu wel :p
 

DeletedUser469

Guest
Het komt vooral neer op ranking idd. Wil je veel ranking points halen, dan wil je ook veel bouwen. Wil je ranking points uit de toernooien halen, heb je ook meer ruimte nodig voor vechtwonderen.
Ik speel 2 accounts, beiden op verschillende manieren. Bij de 1 ga ik voor ranking en kom dus ook flink aan het puzzelen qua ruimte. Logisch, elk vrij plekje wil ik volgebouwd hebben want dat levert punten op.
Bij het andere account ga ik voor het minimale aantal wat ik nodig heb om te kunnen groeien. Ik heb daar een tijd met gemak 2 gast rassen gehad en hield nog ruimte over. Nu ik weer met 1 gast ras verder ga heb ik zeeën van ruimte over en heb nog niet eens alle uitbreidingen gebouwd.
Dus het is maar waar voor je kiest en 'doen we ons dit zelf aan' wanneer we voor het optimale aan gebouwen gaan, zoals CrazyWizard al zegt.

Ik vind het wel jammer en vervelend dat het aantal uitbreidingen per nieuw hoofdstuk sterk is afgenomen. Maar zover ik me kan herinneren was hier een reden voor. Volgens mij was dit niet meer mogelijk omdat het spel dan te zwaar zou worden en ook het laden te langzaam zou gaan? Hopelijk komt hier in de toekomst nog verandering in.
 
Als ik naar sommige steden kijk, verbaas ik me er telkens weer over hoe gigantisch veel huizen en goederengebouwen er staan. Ik heb EEN goederengebouw van elk van mijn bonusgoederen, 3 werkplaatsen en heb slechts 6 woonhuizen.
En ik barst van de goederen. Van edelstenen bijvoorbeeld (niet mijn bonusgoed) heb ik ruim een half miljoen. De rest schommelt zo'n beetje tussen 2 en 3 ton elk. Cultuur? Overschot van ruim 30k.
Heb daardoor genoeg ruimte over voor alle wonderen, vrijwel alle eventgebouwen en heb nooit problemen met het gastras.
Ja ik sta niet al te hoog in de scorelijst maar dat intereseert me totaal niet.
Zo kan het ook!! goeie tip,
 

Deleted User - 147694

Guest
was al blij dat ik een opdracht kon weigeren (doe ik liever niet maar had geen andere keuze).

Wist je al dat er een groep roulerende opdrachten zijn?

Die kun je dus zo vaak als je zelf wil afwijzen en dan kun je de meest interessante opdrachten hergebruiken, deze leveren extra munten en/of voorraden op.

Alleen soms krijg je als je bij een nieuw hoofdstuk bent een paar opdrachten die je maar 1 x voorbij zult zien komen, als die interessant genoeg zijn die je die en dan kun je daarna weer naar hartenlust oninteressante opdrachten weg klikken.
 
binnen onze bs werd ook geklaagd over ruimte, heb ze gewezen op de huidige set.
deze is 9x6= 54 vakjes maar levert bij mij (hdstk 14) manna op van 10 gevallen broeders da's 10x4x3 vakjes ruimtebesparing.... komt daaroverheen nog de t3 produktie, (de dagproductie van 1 fabriek ongeveer), de hoeveelheid voorraden... al met al vervangt deze set voor bijna 140 vakjes aan normale gebouwen, daar haal ik mijn extra ruimte uit. per saldo ongeveer 90. (dat is bijna 4 uitbreidingen) exacte besparing zal afhankelijk zijn van je hoofdstuk.
 
Ach weet je we hebben altijd ruimte tekort, maak onze stad 15x zo groot en we komen nog steeds ruimte te kort.

Als je nu alle ruimte hebt, dan heb je die altijd, dan ben je tevreden met een klein dorpje en heb je zat ruimte voor de rest.
Maar spelers die ruimte "te kort" hebben, zullen altijd ruimte te kort hebben. je zet namelijk alle ruimte die je krijgt net zo snel weer vol waardoor het probleem zich herhaald.
 

DeletedUser2037

Guest
Een ander probleem is. De grote spelers hebben intussen zo'n voorraad opgebouwd, zodra er ruimte is staat dat in een dag weer vol.
Het aantal KP van deze speler op voorraad is waarschijnlijk meer dan dat de meeste BS-en in hun totale voorraad hebben.
Als je dus met een nieuw OW begint gaat het deze spelers alleen om de scherven omdat ze die niet op voorraad hebben, maar de levels daartussen staan in 5 minuten.
Er is simpelweg gewoon geen oplossing meer om grote spelers tevreden te houden.
Ik zou voor zulke mensen aanraden om idd de gehele stad eens opnieuw in te delen met andere gebouwen en dan kijken of het nog zo soepel loopt.
Probeer eens wat nieuws.
Ik ga binnenkort eens proberen om met een stuk of 30-40 van die handels reizigers te spelen.
Gewoon voor de lol om te kijken of het idd kan.
 

DeletedUser234

Guest
Als dat stadhuis-museum idee er komt, met die opdrachten om elk gebouw 1x in je stad te bouwen om je collectie in je museum compleet te krijgen, heeft iedereen weer genoeg te doen. :D
 

DeletedUser4319

Guest
allang besproken, conclusie:
inno straft actieve spelers en komt niet met een goede oplossing.
indirecte oplossing; aantal dia's in wensputten is omhoog gegaan, dus zet er tig neer en spaar een dia-uitbreiding.
voor de rest is het volgens inno: zoek het maar lekker zelf uit.
 
Bovenaan