• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Stad: Hebben jullie ook ruimte tekort

DeletedUser1456

Guest
Ik heb het limiet blijkbaar bereikt om stadsuitbreidingen te krijgen. Maar ik kom ernstig ruimte te kort.

Natuurlijk is het een strategie-spel, het is ook best een uitdaging. Maar zonder stadsuitbreiding, lukt het niet erg goed. En het is niet de bedoeling dat ik geld ga investeren.

Hebben jullie ook ruimte te kort

Een verzoek aan de ontwikkelaars zou zijn om hier iets aan de doen.
Waarom is er een Limiet om stadsuitbreidingen te krijgen zonder geld te investeren. Hier moet wat aan gedaan worden. Vind ik

Vriendelijke groet,
Revugio
 

DeletedUser2114

Guest
Ik vind ook dat die limiet eraf moet. Met diamanten moet je iets sneller kunnen krijgen, maar niet 2,5 rij vakjes meer kunnen hebben. Als die limiet van 457 provincies eraf gaat, duurt het alsnog heel lang om die overgebleven 25 uitbreidingen tekrijgen, maar dan is het in ieder geval wel mogelijk. En dat motiveert mensen. Als je niks meer kunt krijgen, waarom zou je dan doorspelen, want je stad kan toch niet meer groter worden? Om die reden stoppen er helaas vrij veel grote spelers :(
 
allang besproken, conclusie:
inno straft actieve spelers en komt niet met een goede oplossing.
indirecte oplossing; aantal dia's in wensputten is omhoog gegaan, dus zet er tig neer en spaar een dia-uitbreiding.
voor de rest is het volgens inno: zoek het maar lekker zelf uit.
 

DeletedUser2665

Guest
Je kunt Elvenar volledig gratis spelen, zij het met wat meer moeite. Bij de meeste spellen is de gratis variant veel en veel beperkter. Inno is een bedrijf, geen vrijwilligersorganisatie. Ik vind de toon waarop sommige mensen 'eisen' dat zij gratis en voor niks alle beschikbare opties krijgen niet getuigen van enige realiteitszin. Of van fatsoen.
 

DeletedUser2349

Guest
@Revugio als jij je stad beter indeelt kan je nog een hoop ruimte vrijmaken. Als het puzzelen in het spel zelf lastig wordt, kan je kijken of het op ElvenArchitect.com makkelijker gaat. Daar heb je namelijk een beter overzicht (top-down-view) en je kan gebouwen even naast je stad zetten, wat in het spel niet kan.

Top tip: ga eerst naar ElvenStats.com, zoek daar je eigen account op. "Refresh" daar zodat het de laatste versie van je stadje "leest" en pak daar de link naar de ElvenArchitect. Dan wordt je huidige stad in de ElvenArchitect geladen en kan je gelijk beginnen met puzzelen.

Gebruik ook de tips zoals ze staan op GamerGemsOfKnowledge.com, zoals het plaatsen van gebouwen met de korte zijde aan de weg etc.

Succes. ;)

PS Het makkelijkste moment om te puzzelen is als je tussen twee hoofdstukken / gastrassen in zit. Dan heb je veel vrije ruimte en kan je alvast ruimte reserveren voor de gebouwen die van grootte veranderen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1456

Guest
@Revugio als jij je stad beter indeelt kan je nog een hoop ruimte vrijmaken. Als het puzzelen in het spel zelf lastig wordt, kan je kijken of het op ElvenArchitect.com makkelijker gaat. Daar heb je namelijk een beter overzicht (top-down-view) en je kan gebouwen even naast je stad zetten, wat in het spel niet kan.

Top tip: ga eerst naar ElvenStats.com, zoek daar je eigen account op. "Refresh" daar zodat het de laatste versie van je stadje "leest" en pak daar de link naar de ElvenArchitect. Dan wordt je huidige stad in de ElvenArchitect geladen en kan je gelijk beginnen met puzzelen.

Gebruik ook de tips zoals ze staan op GamerGemsOfKnowledge.com, zoals het plaatsen van gebouwen met de korte zijde aan de weg etc.

Succes. ;)

PS Het makkelijkste moment om te puzzelen is als je tussen twee hoofdstukken / gastrassen in zit. Dan heb je veel vrije ruimte en kan je alvast ruimte reserveren voor de gebouwen die van grootte veranderen.

Bedankt voor je tip, ik ga dit eens bekijken. Hoop dat dit gaat lukken.
Groetjes,
Revugio
 

DeletedUser237

Guest
1 uitbreiding bij een gastras (Amuni) is een lachertje van formaat en maakt ook voor mij het hele spel kapot. 7000 diamanten zou ik nu moeten betalen om 1 vakje te kopen en dan loopt het weer op. De vorige goedkopere heb ik gekocht maar 7000 voor 1 vakje terwijl ik een hele rij +3 Mankeer is te zot om los te lopen. Tot zover mijn spelplezier.
 
Als ik naar sommige steden kijk, verbaas ik me er telkens weer over hoe gigantisch veel huizen en goederengebouwen er staan. Ik heb EEN goederengebouw van elk van mijn bonusgoederen, 3 werkplaatsen en heb slechts 6 woonhuizen.
En ik barst van de goederen. Van edelstenen bijvoorbeeld (niet mijn bonusgoed) heb ik ruim een half miljoen. De rest schommelt zo'n beetje tussen 2 en 3 ton elk. Cultuur? Overschot van ruim 30k.
Heb daardoor genoeg ruimte over voor alle wonderen, vrijwel alle eventgebouwen en heb nooit problemen met het gastras.
Ja ik sta niet al te hoog in de scorelijst maar dat intereseert me totaal niet.
 
Als ik naar sommige steden kijk, verbaas ik me er telkens weer over hoe gigantisch veel huizen en goederengebouwen er staan. Ik heb EEN goederengebouw van elk van mijn bonusgoederen, 3 werkplaatsen en heb slechts 6 woonhuizen.
En ik barst van de goederen. Van edelstenen bijvoorbeeld (niet mijn bonusgoed) heb ik ruim een half miljoen. De rest schommelt zo'n beetje tussen 2 en 3 ton elk. Cultuur? Overschot van ruim 30k.
Heb daardoor genoeg ruimte over voor alle wonderen, vrijwel alle eventgebouwen en heb nooit problemen met het gastras.
Ja ik sta niet al te hoog in de scorelijst maar dat intereseert me totaal niet.

Die goederen zet ik wekelijks in in het toernooi. een deel is te vechten en een deel is beter om af te kopen.
Een gevecht afkopen in het toernooi kan bij mij oplopen tot soms wel 100K goederen per gevecht.(provincie 22-30)

Het is dus afhankelijk van hoe je speelt, en welke onderdelen je leuk vind of juist niet.
Als je enkel de wereldmap doet heb je idd niet heel veel nodig, en heb je bv veel meer ruimte voor een BSA.

Als je alleen de eerste 1600-2000 punten doet in het toernooi ook niet, die zijn vaak goed te bevechten en vragen maar soms om een relatief goedkope afkoopsom.
Als je in het toernooi gaat voor bv. veel KP, Spreuken, Runen en Relics (de echt goede rewards beginnen bij provincie 10 en hoger) en dat elke week dan kom je niet weg met een paar fabriekjes.
Dan is een handvol van elke bonus toch wel wenselijk.
Hoe hoger je komt in de provincies van het toernooi hoe hoger de kosten oplopen,

Het is dus maar net wat jouw speelstijl is, en hoe jij van het spelletje geniet.
Want dat is uiteindelijk het belangrijkste.

ps. de grote van het speelveld maakt niet veel uit, Ongeacht hoeveel ruimte we krijgen, we hebben uiteindelijk altijd ruimte tekort.
De meeste van ons bouwen uiteindelijk alles vol. of we dus 100 of 500 uitbreidingen hebben maakt niet zo heel veel uit.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser2665

Guest
Als ik naar sommige steden kijk, verbaas ik me er telkens weer over hoe gigantisch veel huizen en goederengebouwen er staan. Ik heb EEN goederengebouw van elk van mijn bonusgoederen, 3 werkplaatsen en heb slechts 6 woonhuizen.
En ik barst van de goederen. Van edelstenen bijvoorbeeld (niet mijn bonusgoed) heb ik ruim een half miljoen. De rest schommelt zo'n beetje tussen 2 en 3 ton elk. Cultuur? Overschot van ruim 30k.
Heb daardoor genoeg ruimte over voor alle wonderen, vrijwel alle eventgebouwen en heb nooit problemen met het gastras.
Ja ik sta niet al te hoog in de scorelijst maar dat intereseert me totaal niet.

Als ik zo weinig zou toernooien als jij, dan zou ik inderdaad ook met minder toe kunnen.
 
@Sannyvh als je weet waar je over praat, dan zou je dat niet gezegd hebben. Wij; actieve (en grote) spelers worden belachelijk hard benadeeld (=feit) en daarom is onze toon een stuk harder/bitterder dan constructieve feedback.

@CrazyWizard ruimtegebrek is relatief. -zoals je weet- moeten wij nu extra dingen slopen omdat er geen ruimte bijkomt zoals dat eerst wel het geval was. Ik zou dit niet typen als we er gewoon 2 (of 3) per hoofdstuk zouden krijgen, maar belangrijker nog; dat de provincies weer uitbreidingen leveren.

Upgrade van de wensput helpt een beetje, maar ook dat kost ruimte, tijd en dat verrekte geluk om dia's te krijgen om zo 1tje per tig maanden te krijgen.

Provincies moeten ons weer uitbreidingen geven. Balanceer het opnieuw; per hoofdstuk én per aantal verkende provincies x-aantal meer nodig voor uitbreidingen. Vast niet lastig om een formule te bedenken die accountafhankelijk werkt.

Dan zullen de mini's een keer benadeeld worden, maar wij krijgen dan onze 4-5-6-7? gemiste vlakjes:)
 
Ach op een gastras die 30 uitbreidingen nodig heeft helpen die 2 vakjes ook niet echt meer helaas :confused:.

We hebben nu eenmaal de pech dat we end gamers zijn en dat voor ons er heel veel tijd zit tussen de nieuwe hoofdstukken.
Nieuwe spelers hebben veel minder last dan wij kwa ruimte. die hebben steeds de oude gastras ruimte vrij en plussen daar 1-2 provincieuitbreidingen bij en wat ze in de onderzoeksboom krijgen en huppelen redelijk goed door de onderzoeksboom.

Wij weten ondertussen wel dat we ruimte vrij moeten houden voor het volgende ras, maar het valt niet mee om een 30tal provnicies maar leeg te laten voor een half jaar.

Het zij zo helaas.

Die gemiste vakjes zullen we nooit krijgen, ze hebben juist die open vakjes allemaal betaald gemaakt en de prijs giga omhoog gegooid een jaar ofzo geleden.
Ik vraag me sterk af of ze nu echt zoveel meer als toen verdienen hierdoor. iedereen die ik ken heeft die uitbreidingen toen nog snel gekocht onder de oude prijs. ikzelf kon er niet meer kopen omdat er niet voldoende ruimte was op de map, maar spelers die minder ver geschout hebben hebben er toen veel meer gekocht.

Ik vraag me sterk af hoeveel spelers tientallen euro's neerlegeen voor 1 uitbreiding. al zijn ze er gegarandeerd ik ken ze "nog" niet.

Het laatste event heeft wel veel centen opgeleverd, alleen in mijn gilde zijn de dia's al rijkelijk gevloeid en zie nog steeds heel veel spiegels bij spelers staan. Maarja bij juiste toepassing leverde het afgelopen event ook virtueel bijna 60 uitbreidingen aan ruimte op. en met een prijs van een x centen per uitbreiding Was 20 euro kwijt en dat was me eerste aankoop sinds de prijsverhoging. voor een kleine 60 uitbreidingen een koopje.:D
Beter dan 80 euro voor een vakje van 5x5 :(
 
@Avalee Als je het niet begrijp, moet je zoals @CrazyWizard zegt maar echt gaan spelen:) Dan kan je niet anders dan staan te springen om ruimte en heb je idd 50 huizen nodig en ruim 6 werkplaatsen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2114

Guest
Back on topic: Feit blijft dat oude/grote spelers benadeeld worden en ruimtetekort hebben.
Dat komt door foute veranderingen van inno die niet goed te praten zijn, tenzij ze met een goede verbetering komen. Daar is tot op heden geen sprake van.
Waarom worden grote spelers benadeeld? Uiteindelijk heeft iedereen gewoon evenveel ruimte, tenzij je er vakjes bij krijgt, dus waar dat nadeel zit snap ik niet. Als grote speler moet je inderdaad dingen slopen als je je stad hebt volgebouwd tijdens het wachten op een nieuw hoofdstuk, maar dat betekent niet dat je minder plaats overhoudt dan mensen die steeds niets hoeven te slopen uiteindelijk. Je hebt als grote speler juist het voordeel dat je extra fabrieken en wapenkamers kunt plaatsen terwijl je wacht, om hogere scores in het toernooi te halen.
 
@Avalee Als je het niet begrijp, moet je zoals @CrazyWizard zegt maar echt gaan spelen:) Dan kan je niet anders dan staan te springen om ruimte en heb je idd 50 huizen nodig en ruim 6 werkplaatsen.
Echt spelen? Ik ben toch wel zo'n 2 uur per dag bezig hiermee. Burenhulp, opdrachten, events, vechten voor provincies, etc.
Nee toernooien doe ik niet echt. Af en toe een paar, maar vind het niet interessant. Speel ik dan niet echt omdat ik geen toernooien doe?
 
@stan2002 als je eerst wel periodiek vlakken kunt halen uit provincies en omdat je te actief bent, op een gegeven moment niet meer; is dat een afstraffing.
@Avalee dit spel kan je op 2 manieren spelen.
Speels, zoals jij zegt te doen (veelal wordt gezegd dat zulke spelers een mooie stad willen en meer gericht zijn op de handelingen dat op het resultaat)
en
'echt'/doelgericht; dus een economisch ingedeelde stad, kp's binnenhalen, groeien etc.
en voor die spelers is dit ruimte-probleem een ergernis van hier tot Tokyo.
 
@stan2002 als je eerst wel periodiek vlakken kunt halen uit provincies en omdat je te actief bent, op een gegeven moment niet meer; is dat een afstraffing.
@Avalee dit spel kan je op 2 manieren spelen.
Speels, zoals jij zegt te doen (veelal wordt gezegd dat zulke spelers een mooie stad willen en meer gericht zijn op de handelingen dat op het resultaat)
en
'echt'/doelgericht; dus een economisch ingedeelde stad, kp's binnenhalen, groeien etc.
en voor die spelers is dit ruimte-probleem een ergernis van hier tot Tokyo.

Ik voel mij niet benadeeld hoor, het ruimteprobleem creeeren we echt zelf.
Wat het erg lastig maakt is de wachttijd, in deze tijd proberen we idd onze stad te maximaliseren. dit noopt ons bij elk nieuw hoofdstuk weer.

Echter als we ipv 1+2dia er 5+2 dia bij zouden krijgen dan veranderd er helemaal niets, elk hoofdstuk vraag nog steeds om heel veel ruimte die wij al lang hebben volgebouwd.
5 uitbreidingen doen niets aan een tekort van 30 uitbreidingen. we weten nu al dat er nog een hoofdstuk gaat komen, we weten nu al dat we daar ruimte voor nodig hebben, we weten dus nu ook al dat we straks een keer flink moeten snijden in onze steden om alsnog de ruimte te maken voor het nieuwe gastras..

Wij zijn dus het probleem, onze mindset dat we niet willen slopen icm dat de ontwikkeling van het spel trager gaat dan wij het spelen.

we hebben doordat we niet meer de opdrachten verplicht hoeven te doen al de optie om niet de questlijn te volgen en ons eigen minder ruimte, minder slopen, trager door het hoofdstuk plan te trekken.
Als straks de restoratiespreuk eindelijk een keer uitkomt, ben ik ook van plan een dedicated BSA/Gastras ruimte in me stad te gaan maken om eindelijk af te rekenen met mijn gastras ruimteprobleem.
 
Bovenaan