• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Spirituele goederen

Hoi allemaal. Ik ben bij het elementalen hoofdstuk aangekomen. Hier wordt nu ook om marmer en staal gevraagd naast mijn hout als bonusgoed. Is 1 marmerfabriek van minimaal 24 en een staalfabriek van minimaal 24 voldoende of moet ik er meer van hebben? Heb ik 4 houtfabrieken nodig of kan ik er hier 1 van in mijn inventaris zetten? Alvast bedankt.
 
Als het goed is hoef jij maar minimaal 1 marmer fabriek te plaatsen omdat die jou T4 goederen gaat maken.
De staal fabriek heeft pas nut tegen de tijd dat je aan H18 gaat beginnen.

Wat je hout fabrieken betreft, het is aan je zelf of je met 1 minder kunt voldoen.
Ik zelf kom in H18 en verder prima uit mer 2x T1, 2 en T3 fabrieken en 1x T4, T5 en T6 fabrieken en straks ook 1x T7, T8 en T9 fabrieken.
Er zijn ook spelers die er 2 nodig hebben van de T4 en hoger maar bedenk dat je zaden productie de bottelnek kan worden.
Dat kun je oplossen door een paar cultuur gebouwen te vervangen voor festivalkramen di dan extra zaden maken.
 
Dank je wel. Staal is nodig om platina te maken dus ik laat hem wel staan. Ik denk dat er wel 1 hout in mijn inventaris kan, kan ik hem altijd terug halen als het toch nodig is en hoef ik niet helemaal opnieuw te beginnen met uppen. Om ruimte te winnen kan er misschien ook al 1 van de 3 zijdefabrieken in de opslag. Kijken of het met 2 ook lukt. Zaden zal net zo moeizaam gaan als manna vrees ik maar goe we gaan zien hoe het gaat lopen.
 
Laatst bewerkt:
Alles staat en valt met hoeveel ruimte je in je stad hebt.
Ook zal je vanaf dit hoofdstuk veel meer naar effectiviteit moeten kijken en zal alle overbodige prullaria weg moeten om ruimte te creëren.
Speel je veel toren en onderhandel je daar in veel of vecht je. Je zal daar je aantal T1 fabrieken op af moeten stemmen.
Misschien heb je wel veel portaalspreuken en zo ja dan kan je sneller door de hoofdstukken. Ga je sneller dan zal je minimaal 2 en liefst 3 T4 fabrieken moeten zetten. Echter hoe meer T4 fabrieken hoe meer zaden je het kost en zal je een hoop festival marktkraampjes moeten neerzetten om aan de vraag van zaden te voldoen. Dit valt echter weer op te lossen door je OW zonsondergangtorens naar een hoger level te brengen om je afname te verminderen. Hoe hoger dat OW hoe minder marktkraampjes je dan weer nodig hebt en dus ruimte creëert.
Verder heb je dit hoofdstuk nog redelijk mana nodig maar gaandeweg steeds minder naar de volgende 2 hoofdstukken toe en zal dan om zaden gaan draaien. Blijkt dat je van iets teveel maakt kan je ze altijd opslaan in je inventaris want hoe verder je komt in de hoofdstukken hoe meer je van alles moet maken. Kan je verder een tip geven. Nog voor je in H13 bent beland is het beter om je toekomstig T5 al op level 23 te hebben staan en desnoods eerst even opslaat in je inventaris.
Nogmaals alles staat en valt met hoeveel je van dat andere hebt zoals portaalspreuken en andere spreuken, levels OW, hoeveel toernooi en toren maar ook hoeveel voorraad goederen je hebt. Dat bepaalt je snelheid door de hoofdstukken heen icm de tijd die je hebt om te spelen.

Zelf ben ik al eindspeler en heb van begin af aan het altijd met 2 T1/2/3 fabrieken kunnen redden. Verder heb ik altijd met 4 sentient van ieder gespeeld. Op Winy was dat nodig en als ik op A had gespeeld had ik het misschien met 3 sentient kunnen redden. Das het nadeel als je altijd als 1 van de eersten met nieuwe goederen begint.
 
Je hebt niets aan die staal fabrieken op dit moment, ze hebben GEEN bonus voor T1 en ook GEEN bonus voor T4 dus bespaar je die moeite.
Wat je wel kunt doen is die staal fabriek in je inventaris zetten zodat je hem tevoorschijn kunt halen in H18 waar die pas bonus gaat krijgen als T7 fabriek.
 
Bovenaan