• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Spirituele goederen

Bij welk hoofdstuk krijg ik spirituele goederen als bonus? Moet ik hier andere fabrieken voor neerzetten , opwaarderen en hoeveel heb ik er dan van nodig?
 

Aeva

Chef
Het gaat bij spirituele goederen om je bonus plus 1. Dus als je hout als bonus hebt, dan wordt het een marmerfabriek die vanaf level 24 maansteen levert.
Daar bouw je eerst een fabriek van tot en met level 24. Je kunt een tweede fabriek bouwen en die kun je dan met een teleport naar behoefte wel of niet in je stad plaatsen. Een trucje is om je spirituele fabriek altijd met een spreuk te laten draaien voor meer productie.
Je eerste spirituele fabriek heb je nodig in Elementalen en ik meen dat je daarvoor in Amuni al opdracht krijgt. Het is echter sowieso wel handig om in Amuni alvast een fabriek neer te zetten en te gaan upgraden, want dat duurt wel even.

PS. Ik draai nu in Ambassades 1 maansteen, 2 duinkristal en 2 kernkrakers.
 
Klopt in Elementalen (H12) kan je spirituele goederen maken/verzamelen. Word ook wel T4 genoemd. T4 is dus je bonus T1+1.
Die fabrieken kan je het best al beginnen te bouwen halverwege Halflingen t/m level 23. Zodra je in Elementalen bent beland speel je al vrij snel het onderzoek vrij en hoef je die fabrieken nog maar 1 level te uppen om spirituele goederen te kunnen maken.
In H13 Amuni krijg je T5 en dat is je bonus T2+1. Deze begin je al te bouwen halverwege Elementalen.
In H14 Constructen krijg je T6 en dat is je bonus T3+1. Deze begin je al met bouwen in begin Amuni vanwege de bouwtijd.
Ik raad aan om telkens minimaal 2 te bouwen afhankelijk van hoe snel je door de hoofdstukken gaat. Gebruik je veel portaalspreuken dan zou je moeten overwegen om misschien zelfs 3 te zetten anders sta je te vaak stil.
Voordeel je hebt minder normale fabrieken nodig dus zijn uitstekend te vervangen voor spirituele fabrieken. Die normale fabrieken sla je op met teleport want in H16 heb je die hard nodig.
Ik zelf heb altijd 4 spirituele per Tier gedaan maar ik ging ook turbo.
Zorg ook voor voldoende zaden want om te kunnen produceren heb je veel zaden nodig.
Gebruik je goederenspreuken om je produktie te verhogen zou je de OW Elvenar Handelscentrum neer kunnen zetten. Zorgt voor een langere gebruiksduur van je spreuk en je krijgt meer en geeft ook nog wat zaden. Staat bij mij op 11 en doe bijna 19 uur met een spreuk en krijg 3/4 meer. Zet ook Zonsondergangtoren neer want die verminderd je afname zaden. Op level 20 heb je nog maar 4% afname.

Tip !!! zet veel kanalen neer in Elementalen om zoveel mogelijk mineraal te kunnen verzamelen in begin. 10 kanalen is geen overbodige luxe.
 
Bovenaan