• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Spel: kosten in het spel te hoog?

DeletedUser1587

Guest
Goedemorgen/middag/avond

Ik heb geen idee of iemand dit ooit eerder benoemd heeft (vast wel), maar ik merk dat ik Elvenar te duur vind.

Ja, je kunt gratis spelen, natuurlijk. En dat doe ik ook met veel plezier, al een tijdje. Maar toen ik gisteren eens keek naar de betaalvoordelen, met het vaste voornemen om ook echt wat te gaan kopen, haakte ik al heel snel af. Ik heb eerder een uitbreiding gekocht, die vond ik al aan de dure kant, maar dit...

zelfs met het 40% offer zou een uitbreiding me ruimschoots een tientje kosten. Eén enkele uitbreiding. Dat slaat echt helemaal nergens op. Ja, ik zou wat diamanten overhouden, maar daar kan ik eigenlijk weinig mee, dus is dat stuk weggegooid geld. Besteden aan events is ook niet echt de moeite waard....

De meeste spellen die ik speel geven een echt voordeel als je er geld naartoe stuurt. Dit is belachelijk. Dus...totdat Elvenar komt met betere packages zal men aan mij niet veel meer verdienen. Ja, packages, dus die bestaande diamanten PLUS nog wat.

Om maar iets te noemen: extra kp, een maand lang dubbele KP (met een dubbele balk om ze in op te slaan), speciale items, etc.
 

DeletedUser

Guest
Mee eens, het wordt allemaal veel te duur. Ik heb gemerkt dat naarmate je verder in het spel komt, je eigenlijk steeds minder de neiging gaat krijgen om diamanten te kopen voor iets. De prijzen voor gebiedsuitbreidingen en ook de diamant cultuurgebouwen zijn extreem hoog. Zelfs de exclusiviteit van de diamant cultuurgebouwen kan mij niet echt meer lokken, omdat ik dan nog liever mijn kans waag in een lang event, dan dat ik zo'n €45,- ga uitgeven voor 1 gebouw :rolleyes:
Geen idee waarom het zo duur moet zijn, maar ik vind die prijzen meer een ontmoedigingsbeleid worden.
 

DeletedUser1294

Guest
De kosten bepaal je helemaal zelf. Ik heb in het begin mijn arbeidershut geüpt tot maximaal en een paar uitbreidingen gekocht. Toen de prijs van de uitbreidingen 6500 dia's werd, ben ik daarmee gestopt.
Diamantgebouwen heb ik nooit gehad en ga die ook niet kopen. Ik geef dus heel weinig dia's uit. Elk nieuw hoofdstuk besteed ik een tientje, maar dat is meestal om mijn poort sneller te kunnen uppen en zelfs dát is eigenlijk niet nodig, want aan het eind van het hoofdstuk sta ik weer stil.
Voor zo'n 3 tientjes per jaar vermaak ik me vele uren en dat heb ik er graag voor over.
Voor mij dus helemaal niet duur!
 
Ik wacht gewoon totdat er weer een hele scherpe aanbieding langs komt. Een tijdje terug kreeg ik namelijk een aanbieding van 80% korting. Dan is het leuk. Het meeste besteed aan uitbreidingen en dan nog wat cultuur of bewoners. Geen extra arbeiders. Ruimte is naar mijn idee toch het belangrijkste in dit spel en het meest kostbaar. Ik ben ook wel zo iemand die diamanten zou kunnen besteden aan iets wat ik echt mooi vind voor in mijn stadje. Alleen door de beperkte ruimte ben ik daar voorzichtig mee omdat het ondanks de extra ruimte al puzzelen is om de eventprijzen een plekje te geven.

Als er weer een hele scherpe aanbieding langs komt, ga ik misschien weer nieuwe diamantjes kopen, maar niet tegen de normale prijzen. Dat vind ik te duur.
 

DeletedUser1587

Guest
De kosten bepaal je helemaal zelf. Ik heb in het begin mijn arbeidershut geüpt tot maximaal en een paar uitbreidingen gekocht. Toen de prijs van de uitbreidingen 6500 dia's werd, ben ik daarmee gestopt.
Diamantgebouwen heb ik nooit gehad en ga die ook niet kopen. Ik geef dus heel weinig dia's uit. Elk nieuw hoofdstuk besteed ik een tientje, maar dat is meestal om mijn poort sneller te kunnen uppen en zelfs dát is eigenlijk niet nodig, want aan het eind van het hoofdstuk sta ik weer stil.
Voor zo'n 3 tientjes per jaar vermaak ik me vele uren en dat heb ik er graag voor over.
Voor mij dus helemaal niet duur!

Mijn punt is dat de Elvenar-staff de opties die je kunt kopen zo enorm duur maken, dat ik daarmee de kosten lager houdt dan ik anders (misschien) zou doen. De vergelijking van Crosshair met een kroeg vind ik enigszins scheef, aangezien ik de kosten hier vergelijk met andere spellen. Op dit kostenniveau spendeer ik mijn budget liever elders dan hier. Elvenar verliest de concurrentie dus.
 

DeletedUser2278

Guest
Ik speel meerdere steden, en ik beleef daar een heleboel plezier aan.
In principe is een on-linespelletje niet iets waar ik geld aan uitgeef, maar voor Elvenar heb ik een uitzondering gemaakt.
Elke stad koopt in elk geval één keer diamanten.

Dat gezegd hebbende, ik wacht wel tot de aanbieding van 100% extra diamanten langskomt.
Bij één stad is dat nog steeds niet gebeurd, maar sommige andere hebben die al twee of drie keer gehad :)
 

DeletedUser1731

Guest
Goedemorgen/middag/avond

Ik heb geen idee of iemand dit ooit eerder benoemd heeft (vast wel), maar ik merk dat ik Elvenar te duur vind.

Ja, je kunt gratis spelen, natuurlijk. En dat doe ik ook met veel plezier, al een tijdje. Maar toen ik gisteren eens keek naar de betaalvoordelen, met het vaste voornemen om ook echt wat te gaan kopen, haakte ik al heel snel af. Ik heb eerder een uitbreiding gekocht, die vond ik al aan de dure kant, maar dit...

zelfs met het 40% offer zou een uitbreiding me ruimschoots een tientje kosten. Eén enkele uitbreiding. Dat slaat echt helemaal nergens op. Ja, ik zou wat diamanten overhouden, maar daar kan ik eigenlijk weinig mee, dus is dat stuk weggegooid geld. Besteden aan events is ook niet echt de moeite waard....

De meeste spellen die ik speel geven een echt voordeel als je er geld naartoe stuurt. Dit is belachelijk. Dus...totdat Elvenar komt met betere packages zal men aan mij niet veel meer verdienen. Ja, packages, dus die bestaande diamanten PLUS nog wat.

Om maar iets te noemen: extra kp, een maand lang dubbele KP (met een dubbele balk om ze in op te slaan), speciale items, etc.
Voor het nieuwe systeem ingevoerd werd, was eht leuk om een uitbreiding te kopen, Maar nadat ze de boel omgegooid hebben zou mij dat meer dan 25 euro gaan kosten voor één stom stukje grond. NOU .....amenooitniet. Ik heb sindsdien helemaal geen uitbreidingen gekocht, dus ergens snijden ze zichelf daarmee in de vingers, want er zijn er meer die er zo over denken
 
Ik vind het wel jammer dat de uitbreiding nou net (in de aanbieding) neerkwam op 405 diamanten. Ik houd al een tijdje gewonnen diamanten vast, maar dat zijn er dus 400. Het ziet er naar uit dat ik dus pas in het volgende hoofdstuk een uitbreiding kan kopen.
Ik ben het er mee eens dat ze te duur zijn om zó aan te schaffen.
Ik vond de actie om hoofdstukken behalen te gaan belonen heel leuk. Maar ik was net klaar met eentje. Voor ik met boselfen klaar ben, duurt nog even.

Ik vind dit een erg leuk spel en ook goed te spelen zonder geld te investeren. Alles kost dan meer tijd, maar het is goed te doen.
Ik vind het wel jammer dat je niet met wat moeite op een of andere manier toch meer land kunt krijgen. En met die aanbieding, dus nét niet.
Land via provincies heb ik al veel meer dan de bedoeling lijkt te zijn. En nog kan ik nauwelijks de benodigde spullen kwijt, laat staan leuke eventgebouwen. Zowat alles moet er elke keer aan gaan om verder te kunnen komen. :(

En over geld steken in een spel. Ik wil best virtueel geld in een virtueel spel steken, maar echt geld steek ik liever in echte spullen. Echte tijd is al genoeg nodig.
Het gewone leven gaat ook door ondertussen.
 

DeletedUser2891

Guest
Mee eens te duur paar keer aangegeven hier maar wordt verwijderd
 

DeletedUser2408

Guest
De hoogste prijzen van de evenementen zijn niet te halen zonder er heel veel diamanten aan te spenderen, voor mij is de lol er af, denk er over dus maar helemaal te stoppen
 

DeletedUser239

Guest
Ik heb op mijn 2 servers de laatste keer de eindprijs gehaald, met 1 BS zelfs de 1e prijs van broederschapsavontuur gewonnen en heb daar nooit 1 diamant aan uitgegeven ...
 
Bovenaan