• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Snelknop burenhulp

  • Topicstarter Deleted User - 124539
  • Startdatum

Deleted User - 124539

Guest
Kan er een knop komen om sneller burenhulp te kunnen geven? Nu moet je elke speler 1voor 1 bezoeken. Dat neemt enorm veel tijd in beslag. Het zou toch veel handiger zijn als je iedereen met 1 knop kunt helpen.
Voordelen: buren helpen kan veel sneller.
Nadelen: je kunt geen kistjes van burenhulp ontvangen en niet meer kiezen welk gebouw je helpt.
 

DeletedUser2349

Guest
Die manier van burenhulp geven is er al: op de mobiele app versie van het spel.
Op de browserversie kan je de sneltoets E gebruiken zodra je in de stad van een ander bent. Met de F open je de broederschaps-lijst (voor hulp binnen de bs). Bij je buren kan je de W gebruiken om weer terug te gaan naar de wereldkaart.
Voor de overige sneltoetsen mag je zelf de wiki raadplegen. ;)

Als je én de burenhulp-schatkistjes wilt én je wilt snel burenhulp kunnen geven: ga eerst langs een paar buren voor de kistjes en ga daarna verder met het geven van burenhulp met de app.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser3012

Guest
Kan er een knop komen om sneller burenhulp te kunnen geven? Nu moet je elke speler 1voor 1 bezoeken. Dat neemt enorm veel tijd in beslag. Het zou toch veel handiger zijn als je iedereen met 1 knop kunt helpen.
Voordelen: buren helpen kan veel sneller.
Nadelen: je kunt geen kistjes van burenhulp ontvangen en niet meer kiezen welk gebouw je helpt.
Dat: niet meer kiezen welk gebouw je helpt is verschrikkelijk egoïstisch. Het gaat sneller voor jezelf, maar anderen help je er niet mee.
Als een speler bijvoorbeeld uit zichzelf een 170% cultuurbonus heeft en hij/zij krijgt hulp op zijn/haar vijver van vermaak, of een ander cultuur object, heeft de speler vrijwel niets aan de hulp, maar de gever heeft zijn muntjes en schatkistjes binnen want dat is waar de hulp om draait......?
Oh.
Dus je voordeel is dat je je buren sneller kunt helpen, ongeacht de situatie van de buur. Ik zou bijvoorbeeld nooit hulp willen op mijn arbeidershut.
Dus. Mijn conclusie:
Buren helpen gaat sneller, echter de buur heeft er soms niets aan, en word soms zelfs opgescheept met veel te veel munten als hij/zij weer eens hulp op het stadhuis krijgt, dus ik weet niet of ik het nog helpen mag noemen.
Zelf ben je natuurlijk gigantisch in het voordeel, want je bespaart uuuuren aan klikken...? Zo lang duurt het nou ook weer niet. Als we zouden stemmen zeg ik alvast dat ik nee zou stemmen.

Beany
 

DeletedUser234

Guest
In de app kan je de stadsnaam en dus de voorkeur van iemand zien en als je cultuurhulp geeft, kiest hij automatisch het gebouw met de hoogste waarde. Perfect toch????
Ik zie alleen maar voordelen, dus hoop dat de manier van hulp geven via de app, ook snel in de browserversie beschikbaar komt.
 

DeletedUser3722

Guest
In de app kan je de stadsnaam en dus de voorkeur van iemand zien en als je cultuurhulp geeft, kiest hij automatisch het gebouw met de hoogste waarde. Perfect toch????
Ik zie alleen maar voordelen, dus hoop dat de manier van hulp geven via de app, ook snel in de browserversie beschikbaar komt.

In de app zie je die stadsnaam voortaan ook. Zou daar graag nog de burenhulpkistjes ontvangen en dan heb je een perfect alternatief voor burenhulp via de webbrowser. En als dit in de webbrowser ook zou kunnen, zou helemaal optimaal zijn.
 

DeletedUser2186

Guest
Zou het niet mogelijk zijn om het "aanklikken van een vakje met gewenste burenhulp voor de ontvanger" te implimenteren? En zonder dat het aangeklikt is dat het spel dan random kiest. Het bezoeken van andere steden mag daar wel niet onder lijden, want het helpt om personen te helpen met hun stadjes of ideeën op te doen door bij iemand anders te gaan kijken.
Mij lijkt het een programmeeruitdaging..Ik vind het dus zeker de moeite waard om met idee verder te gaan. Ik was verwonderd dat het al bij het archief staat.
Op die manier zou het dus inderdaad met 1 klik kunnen om iedereen burenhulp te geven, en zou het veel meer gebruikt worden denk ik. De 3 kistjes kunnen daar ook automatisch ingebouwd worden. Het zal wel even nadenken en plannen vergen, maar is volgens mij zeer goed te doen.En misschien moet de kristalvuurtoren er opnieuw door bekeken worden. Maar ik denk dat het daarvoor alleen maar positiever zal uitkomen.
 

Deleted User - 124539

Guest
Zou het niet mogelijk zijn om het "aanklikken van een vakje met gewenste burenhulp voor de ontvanger" te implimenteren? En zonder dat het aangeklikt is dat het spel dan random kiest. Het bezoeken van andere steden mag daar wel niet onder lijden, want het helpt om personen te helpen met hun stadjes of ideeën op te doen door bij iemand anders te gaan kijken.
Mij lijkt het een programmeeruitdaging..Ik vind het dus zeker de moeite waard om met idee verder te gaan. Ik was verwonderd dat het al bij het archief staat.
Op die manier zou het dus inderdaad met 1 klik kunnen om iedereen burenhulp te geven, en zou het veel meer gebruikt worden denk ik. De 3 kistjes kunnen daar ook automatisch ingebouwd worden. Het zal wel even nadenken en plannen vergen, maar is volgens mij zeer goed te doen.En misschien moet de kristalvuurtoren er opnieuw door bekeken worden. Maar ik denk dat het daarvoor alleen maar positiever zal uitkomen.
Dat het al bij het archief staat komt doordat ik eerst was gaan kijken of dit idee al eerder was gegeven, en ik er dan niet aan had gedacht om terug naar het hoofddeel van "suggesties en ideeën" te gaan.:p
 

Deleted User - 124539

Guest
En dat is ook exact wat ik bedoel met een snelknop.
 

DeletedUser3381

Guest
Ik stoor mij mateloos aan ‘verkeerde’ hulp. Mede omdat ik al bijzonder weinig hulp terug krijg (minder dan 10% van wat ik geef). De hulp die ik dan krijg is ook nog eens vaak hulp waar ik niet om vraag.

Hiervoor zouden natuurlijk 2 oplossingen denkbaar zijn;
1) inactieve spelers verwijderen of verplaatsen
2) een systeem zoals op de app (in zowel de app als de browser versie), waarbij burenhulp een stuk sneller gaat, zou ook enorm helpen. Als de speler hiernaast de volgorde waarin de gebouwen verschijnen kan aangeven, dus bijvoorbeeld eerst de cultuurgebouwen, dan de arbeidershut en dan het stadhuis, en dan niet in de naam! (waardoor eigenlijk alleen op het handje drukken dus ook voldoende zou kunnen zijn) zou dit irritatie van verkeerde hulp wegnemen en zouden waarschijnlijk ook meer spelers dagelijks hulp gaan geven.

Het feit dat de kistjes nu alleen worden toegekend aan spelers die in de browser hulp geven zou ook kinderlijk eenvoudig kunnen worden opgelost door deze in je eigen stad te laten plaatsen. Hiernaast zou het ook slimmer zijn om die kistjes willekeuriger toe te kennen (dus niet bij de 1e paar buren die je hulp geeft). Dan zou het namelijk ook nuttiger zijn om meer spelers hulp te geven en niet te stoppen wanneer je het maximum aantal kistjes per dag hebt binnen gesleept.

Zou iemand ook aan kunnen geven waarom dit idee naar het archief is verplaatst? Ik kwam hier eigenlijk terecht omdat ik zelf een idee (zoals ik net omschrijf) wilde posten bij de suggesties en ideeen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser234

Guest
Ik denk dat dit in archief staat omdat deze suggesties al zijn doorgegeven.
 
Hiernaast zou het ook slimmer zijn om die kistjes willekeuriger toe te kennen (dus niet bij de 1e paar buren die je hulp geeft).
Het spel wil denk ik altijd 3 kistjes geven bij BH. Het probleem is echter dat het niet weet hoeveel buren jij gaat doen (jij hebt die informatie wel maar het spel niet). Door een wat grotere kans te kiezen op een kistje heb je altijd de kistjes, maar krijg je ze wel aan het begin van de serie.

Ikzelf geef normaal alleen hulp aan buren die dat ook terug doen, het is veel werk op de PC, en ik heb geen zin om eeuwig voor sinterklaas te spelen, vooral bij buren die al lang vertrokken zijn. Aan de andere kant, ik kan me ook voorstellen dat je alles wilt doen, het levert dan meer munten op.

Zou iemand ook aan kunnen geven waarom dit idee naar het archief is verplaatst?
Het kan verplaatst zijn, maar wat ook wel gebeurt is dat de 1e auteur gaat zoeken in het archief, ziet dat er niet zo'n idee is, en dan begint te posten, en even te laat in de gaten heeft dat hij/zij in het archief post.

Als de forum software het toestaat, is het wellicht een optie om in dit forum geen nieuwe topics te mogen maken door gewone leden. In ieder geval staat dat dus nog niet zo ingesteld :)
 

DeletedUser3381

Guest
Het spel wil denk ik altijd 3 kistjes geven bij BH. Het probleem is echter dat het niet weet hoeveel buren jij gaat doen (jij hebt die informatie wel maar het spel niet). Door een wat grotere kans te kiezen op een kistje heb je altijd de kistjes, maar krijg je ze wel aan het begin van de serie

Ik denk dat het systeem prima kan bepalen hoeveel burenhulp je zou kúnnen geven, als in; hoeveel bs maatjes je hebt en hoeveel buren je hebt. Ik snap dat je op de pc nu niet iedereen hulp geeft, dat is bizar tijdrovend, maar als het systeem vereenvoudigt wordt zoals op de app (en zoals ik hierboven voorstel; door alleen op het handje te hoeven drukken) dan denk ik dat meer mensen meer hulp zouden geven. Als daarnaast de kistjes na bijvoorbeeld 1/4, 2/4 en 3/4 van je mogelijke hulp worden gegeven, of bijvoorbeeld na elke 15 handjes (dan is het voor grotere spelers ook eerlijker; als in kost meer tijd en levert het ook meer op) zou je de kistjes pas krijgen als je ook echt veel hulp geeft, wat ook weer meer mensen zou uitdagen om alles te doen.
 

DeletedUser234

Guest
Maar als 70% van je buren inactief zijn en je opslag loopt al over van de munten, waarom zou je dan je buren moeten helpen?

Ik gaf eerst iedereen op mijn kaart elke dag hulp, naarmate mijn kaart groter werd, gaf ik alleen nog de actieve buren hulp, na ernstig ziek worden help ik nog maar sporadisch mijn buren. Ik heb wel één buur die ik dagelijks help, die heeft me namelijk een pb gestuurd met vriendelijk verzoek, omdat die de hamers heel hard nodig heeft. Als iemand die moeite doet om mij een pb te sturen, dan wil ik die moeite van helpen ook wel terug doen.
 

DeletedUser3381

Guest
Ik zat net ff te tellen, maar van de 156 handjes die ik dagelijks schud heb ik er vandaag 11 terug gekregen. Ik zit enorm verlegen om hamers en heb de burenhulp dus keihard nodig. Het overschot aan munten wat het mij oplevert (grofweg 2 miljoen per dag) geef ik uit bij de handelaar voor goederen. Ja, inactieve buren zijn hier een oorzaak van, actieve buren die gewoon geen hulp geven ook. Een systeem om mensen meer uit te dagen om wél hulp terug te geven zou dus ook helpen. Daarnaast valt het nu best mee, zat even te kijken en het kost mij ruim 10 minuten om die 156 handjes te schudden op de app. Als het systeem nóg simpeler zou worden (dus niet meer zelf het type hulp selecteren, maar alleen op het handje drukken) gok ik dat het ongeveer de helft van die tijd kost. Als dat al teveel moeite is....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser234

Guest
ik kan niet spelen via de app en die 10 minuten waarin jij 156 handjes kan schudden, kan ik mijn 24 broeders helpen. dus ik ben ook zeker voor dat het hulpsysteem vd app ook op de pc beschikbaar komt :D
 

DeletedUser3381

Guest
Mocht je geen telefoon of tablet beschikbaar hebben, dan zou je eventueel ook via Bluestacks kunnen spelen op de pc ;)

(Is trouwens ook ideaal voor het scrollen door de BSA opdrachten)
 

DeletedUser234

Guest
theoretisch gezien wel ja, maar dat kan mijn pc niet aan.
 
Ik zat net ff te tellen, maar van de 156 handjes die ik dagelijks schud heb ik er vandaag 11 terug gekregen. Ik zit enorm verlegen om hamers en heb de burenhulp dus keihard nodig. Het overschot aan munten wat het mij oplevert (grofweg 2 miljoen per dag) geef ik uit bij de handelaar voor goederen.

Ik heb naar je stad gekeken in Elvenstats en Architect, als je 1 Hoofdplein vervangt door de Wachttoren ruïnes ( https://nl.wiki.elvenar.com/index.php?title=Vergeten_oude_wonderen# )heb je direct meer cultuur, (in jou geval ongeveer 1590 t.o.v. 1400) en Je krijgt ook nog 12 % extra cultuurbonus bij cultuurburenhulp (en dat op lvl 1).
Helaas heb je geen invloed op het gedrag van je buren en sommige kunnen je geen bh teruggeven omdat ze jou nog niet hebben ontdekt, zelf geef ik al mijn buren regelmatig bh , niet omdat ik bh terug wil krijgen maar om goud op te halen voor extra KP's. Je kunt wel binnen je BS vragen om de juiste bh op de juiste plaats.
 
Bovenaan