• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Set bij Broederschapsavontuur

DeletedUser1888

Guest
Ik ben niet dol op spellen waarbij toevalstreffers een rol spelen. Ik houd meer van strategie, tactiek en puzzeltalent. Bij sommige evenementen speelt toeval een grote rol; je hebt soms geluk nodig om een gewenste prijs in de wacht te slepen. Zeker bij setjes vind ik het heel frustrerend om afhankelijk te zijn van geluk om deze compleet te krijgen.

Mij lijkt het nu een mooi idee om eens met het broederschapsavontuur een set of meerdere te kunnen verdienen.

Bijvoorbeeld:

- Voor elke kaart 1 gebouw (dit levert een set van 3 op)
- Voor elke weg 1 gebouw (dit levert 3 x 3 = 9-delig setje)
- Per kaart 1 gebouw en drie voor elke weg (dit levert een set op van 2 tot 4 per kaart)

Afijn, meer variaties zijn denkbaar. Het is zelfs mogelijk een grote set bijeen te krijgen of verschillende.
Het lijkt mij erg leuk als je bij het begin bewuster een weg moet kiezen, omdat bv de oranje weg een gebouw met geld oplevert, de blauwe voorraden en de groene goederen. Er kan nog weleens onenigheid ontstaan in de broederschap bij het maken van een keuze. Maar het wordt ook aantrekkelijker om alle wegen vol te maken.

Ben benieuwd hoe jullie erover denken.
 
Leuk idee! Ik vind die geluksfactor ook zeer frustrerend. Vooral omdat de percentages gewoon echt niet kloppen. Als je tien keer een grote hoorn opent en dan niet een keer de prijs met 25% kans wint en wel vijf keer die met 8% klopt er iets niet....
dus gebouwen winnen door inspanning goed idee!
 
Leuk idee! Ik vind die geluksfactor ook zeer frustrerend. Vooral omdat de percentages gewoon echt niet kloppen. Als je tien keer een grote hoorn opent en dan niet een keer de prijs met 25% kans wint en wel vijf keer die met 8% klopt er iets niet....
dus gebouwen winnen door inspanning goed idee!

Zou idd wel mooi zijn als je met een soort spreuk ofzo die je "ergens" kan verdienen een set gebouw kan verdienen.

Voorbeeld:
Instant/Spreuk: Magic Mystery:
Waar?: BSA, De half aangekondigde nieuwe spelelement of een ander nieuw spelelement. iets dat niet elke week plaatsvind maar eens in de zoveel tijd om een overflow van spreuken te voorkomen.
Duur: Magic Mystery moet binnen 30 dagen worden gebruikt en anders verdwijnt deze mysterieus
Omschrijving: Gebruik deze spreuk op een setgebouw in je stad, De Magic Mystery spreuk zal een willekeurige blauwdruk van die set creeren in je inventaris uit het huidige hoofstuk.

Alleen niet unieke setgebouwen kunnen op deze manier worden gecreert (dus geen hoofprijzen uit een event, alleen dagbeloningen)
De spreuk verloopt na 30 dagen om opsparen te voorkomen en een onbalans te voorkomen bij een goede set.
Alleen tijdens een BSA achtig element om de spreuk "zeldzaam" genoeg te houden en er dus niet elke week 1 verdiend kan worden.

Zoiets?
 
Zou idd wel mooi zijn als je met een soort spreuk ofzo die je "ergens" kan verdienen een set gebouw kan verdienen.

Voorbeeld:
Instant/Spreuk: Magic Mystery:
Waar?: BSA, De half aangekondigde nieuwe spelelement of een ander nieuw spelelement. iets dat niet elke week plaatsvind maar eens in de zoveel tijd om een overflow van spreuken te voorkomen.
Duur: Magic Mystery moet binnen 30 dagen worden gebruikt en anders verdwijnt deze mysterieus
Omschrijving: Gebruik deze spreuk op een setgebouw in je stad, De Magic Mystery spreuk zal een willekeurige blauwdruk van die set creeren in je inventaris uit het huidige hoofstuk.

Alleen niet unieke setgebouwen kunnen op deze manier worden gecreert (dus geen hoofprijzen uit een event, alleen dagbeloningen)
De spreuk verloopt na 30 dagen om opsparen te voorkomen en een onbalans te voorkomen bij een goede set.
Alleen tijdens een BSA achtig element om de spreuk "zeldzaam" genoeg te houden en er dus niet elke week 1 verdiend kan worden.

Zoiets?

niet akkoord met de alleen niet unieke setgebouwen. als je nu net die 3de hoofdprijs tekort komt die een setgebouw is, dan heb je pech.
Al snap ik wel wat jij bedoelt, misschien moeten ze die gebouwen een label 'uniek' geven, en zo'n uniek gebouw kan je maar 1 van bouwen (wel meer verzamelen, zodat je nieuwe versie kan winnen die een hoofdstuk hoger zit)
 
niet akkoord met de alleen niet unieke setgebouwen. als je nu net die 3de hoofdprijs tekort komt die een setgebouw is, dan heb je pech.
Al snap ik wel wat jij bedoelt, misschien moeten ze die gebouwen een label 'uniek' geven, en zo'n uniek gebouw kan je maar 1 van bouwen (wel meer verzamelen, zodat je nieuwe versie kan winnen die een hoofdstuk hoger zit)

De gebouwen die als hoofdprijs worden aangeboden zijn vaak heel erg sterk en die wil je niet dat spelers er 10 van in hun stad hebben.
Dit idee voorkomt dat ook dus een prima optie.

Je ziet dat wel in meer spellen, de "unieke" gebouwen/items hebben dan een gouden naam, en niet unieke een ander kleurtje.
Zo zou je ze makkelijk kunnen onderscheiden.
 

DeletedUser3722

Guest
Ik hou persoonlijk ook niet van de geluksfactor.
Meer van beloond worden naar inzet.

Je idee is leuk, dan kunnen ook kleinere of minder actieve broederschappen een set winnen bij alleen route 1 te voltooien in een BSA.
Misschien stimuleert dat ook meer activiteit.
 

DeletedUser3381

Guest
Goed idee, ook ik vind de geluksfactor frustrerend. Inzet wordt onvoldoende beloond. Waardoor ik met events ook echt niet al te veel moeite meer ga doen, ik kijk gewoon hoe ver ik kom. Hiernaast vind ik de setgebouwen te groot in verhouding tot wat ze je leveren (zeker als de set niet compleet is) en plaats ik ze dus al niet.
 
Bovenaan