• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Schaakspel in de academie

Sinds kort kunnen we dat hele leuke, mooie schaakspel craften in de academie. Nu heb ik het geluk dat ik hem vrij snel compleet had, maar mijn broeders en zusters krijgen het laatste stuk maar niet en dat is nu al een behoorlijke tijd zo. In het begin kwamen de onderdelen vrij snel langs in de academie, maar nu lijken ze helemaal verdwenen te zijn. Niet alleen het ontbrekende deel, ook de onderdelen die je al hebt, komen niet meer langs.

Was het schaakspel een tijdelijk toevoeging? Of hebben we gewoon niet genoeg geduld?
 

DeletedUser2975

Guest
Sinds kort kunnen we dat hele leuke, mooie schaakspel craften in de academie. Nu heb ik het geluk dat ik hem vrij snel compleet had, maar mijn broeders en zusters krijgen het laatste stuk maar niet en dat is nu al een behoorlijke tijd zo. In het begin kwamen de onderdelen vrij snel langs in de academie, maar nu lijken ze helemaal verdwenen te zijn. Niet alleen het ontbrekende deel, ook de onderdelen die je al hebt, komen niet meer langs.

Was het schaakspel een tijdelijk toevoeging? Of hebben we gewoon niet genoeg geduld?
Eén van de (ongeduldigen/slachtoffers) ben ik. Vind het schaakspel ook superleuk en dat we het konden verkrijgen via de academie was een leuke afwisseling. Sommigen vinden het , qua opbrengst, misschien niet de moeite , het gaat mij er vooral ook om dat ik het een leuk item in mijn stad vind. En de opbrengst is dan een aardige bijkomstigheid voor mij. Ik houd nu al minimaal 14 dagen de wisseling van de recepten in de gaten..tot nu , helaas...geen succes. Als het al een tijdelijke aktie was...zou het misschien nog een keer gestart kunnen worden, zodat de spelers, die het item nog niet compleet hebben , ook de kans krijgen. Mijn ontbrekend deel is het abt van het boek.
 

DeletedUser

Guest
Komt vanzelf weer langs in de academie, je moet alleen geduld hebben. Recepten die je te zien krijgt zijn puur random, soms heb je dus mazzel en komen de recepten voorbij die jij wil hebben en anders moet je wat langer wachten.
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
De recepten die je krijgt zijn inderdaad willekeurig. Wel is het zo dat je elk schaakset gebouw maar één keer kan hebben (in je inventaris of in je stad), dus als je een schaakset gebouw in je inventaris of je stad hebt, is het niet meer mogelijk om een recept voor dat gebouw te krijgen.

En een kleine tactiek: Als je een hoofdstuk omhoog gaat en het schaakset gebouw verkoopt of uit je inventaris wist, dan kan het recept wel weer voorbij komen. Zo kan je dus een set helemaal verkopen en weer helemaal opnieuw opbouwen, maar dan een niveau hoger.
 
Een soortgelijke tactiek geldt voor vele gebouwen die je uit de academie kunt krijgen. Ze worden gemaakt voor je huidige hoofdstuk, dus als je naar een volgend hoofdstuk gegaan bent, en de academie geeft de mogelijkheid om een gebouw wat je al hebt nogmaals te maken, dan zijn de stats van het nieuw te maken gebouw hoger.
Wel even kijken of de hogere stats de moeite waard zijn, om spel-fragmenten niet te verspillen.

Zo heb ik de Oefenterreinen van de Orkstrategen opnieuw gemaakt, zodat ik nu meer strategen krijg. De Lava Codex heeft ook een sprong gemaakt van 2000 naar 2500 cultuur, wat hem ook interessant maakt om te bouwen.
 
Bovenaan