• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Relikwieën omruilen naar runen(scherven) of kp

Veel spelers beschikken over zeer veel reikwieën. Je raakt ze aan de straatstenen nog niet kwijt.
Er zijn ongetwijfeld spelers die per relikwiesoort over de 10.000 hebben.

Mijn voorstel is dat je ze om kan ruilen in je MA met handwerken voor scherven of runen. KP zou ook nog mogelijk kunnen zijn.
Dit mag best wel wat kosten want ze vertegenwoordigen toch wel een behoorlijk waarde.
Bijvoorbeeld 50 relikwieën voor 1 rune met een kostprijs van 2000 fragmenten en/of 10 versnellers. Maar mag ook 1 blauwdruk zijn of 20 diamanten.
Of laten we eens gek doen dat het bijv. een x aantal orks of mana kost.
Je kan ook denken aan 10 relikwieën voor 1 scherf of 50 relikwieën voor een instant van 10 kp.
Er zijn variaties genoeg om te bedenken wat je er voor krijgt en wat het moet kosten.
En het is aan Inno om te bepalen hoeveel damp het oplevert.

Nu speel je elke week toernooi en krijg je maar kado en veel spelers kunnen er niet veel mee behalve spreuken maken.
Bij veel toernooi krijg je meer dan je uit kan geven.
Juist door daar runen, scherven of kp instants voor te geven worden ze weer benut voor OW.
Het kan ertoe leiden dat spelers misschien nog meer of vaker toernooi gaan spelen want op deze manier raken ook de relikwieën een keer op.
 
Runen van de wonderen kun je wel naar KP omzetten, of gebruiken als KP.

Reliekwieen zijn die ronde schijfjes voor je produktie bonus, in het stadhuis onder de tab "reliekwieen".
Voor zover ik weet kun je die niet omzetten, ik ben wel benieuwd hoe dat dan kan.
 

Aeva

Chef
Ik ben tegen.

Natuurlijk heb je als eindspeler meer dan 10.000 relikwieën per soort die je niet uit kunt geven. Dat is de functie ook niet. De relikwieën geven een bonus op je producties. Het maximum is een stuk hoger dan die 10.000 per soort.

Hieronder een printscreen uit mijn stadhuis level 45 (hfd 20 is klaar). Zoals je ziet is het maximum niet bereikt.

relikwieën stadhuis prtscr.jpg
 
Jouw max is wel bereikt namelijk de max van de bonus.
Hij geeft bij jou aan bij de hout relics 17704. Daarnaast geeft die het overschot aan 17204. En daarnaast jouw max van 500 die je nodig hebt om je bonus minimaal op 700% te krijgen zonder daarbij opgeteld de extra bonussen die je uit je OW haalt.
Die 17204 is dus eigenlijk overschot. Je kan wel 1M aan relics verzamelen van elk soort. Er zit geen limiet op.

Bovendien als ze runen kunnen omzetten naar kp dan moet zo iets met relics ook mogelijk zijn.
 

Aeva

Chef
Kijk even naar de percentages @Yogi69 dan zie je dat bij standaard de toverstof achterblijft bij hout en zijde.
Als de max daadwerkelijk bereikt is, komt er een melding in het cijfertjes-vak dat max is bereikt. Zie de spel wiki.
 
Ik heb er (nog) niet naar gezocht, maar volgens mij een idee wat al vaker voorbij gekomen is.. en niet is gehonoreerd :rolleyes:
 

Aeva

Chef
Onder de 'tab' productiebonus zie je in de afbeelding 'max. bonus reached'
Die heb ik in mijn afbeelding niet bereikt. Het is dus logischerwijze ook afhankelijk van de ontwikkeling van je stad.
 
Het lijkt me inflatie van de cijfertjes door Inno.

Screenshot from 2023-05-27 06-55-20.png

kristal.png


700% (voor de 500 kristal relics) is 9100, en
level 22 zalen (224% volgens het wonder) is 1300 * 1.24 = 1612

Cijfertjes zijn uiteraard GEWELDIG zoals gebruikelijk, maar dus 0 extra productie voor de 10884 overige kristal relics.
 
Het lijkt me inflatie van de cijfertjes door Inno.
Vergeet niet dat de bonus die aangegeven wordt niet de bonus is die verkregen wordt door alleen de relikwieën, ook het voeren van je phoenix of gebruik van leuke bloemenveldjes hebben een direct effect op je bonus en die wordt meteen vertoont in je stadshuis omdat het de weergave is van de productiebonus in het geheel.
 
De max die aangegeven word gaat over de normale standaard bonus.
700% voor 500 relics. Kijk naar het 1e getal en naar het 2e getal. Verschil is precies 500 relics dus je hebt max bonus behaald.
Sta je hoger met je bonus komt dat door bepaalde OW in je stad die daarvoor zorgen zoals zalen en tijdsprong of vortex.
Het aantal levels van die OW bepaalt met hoeveel je bonus bovenop die 700% uitkomt.
Het 2e getal is dus puur overschot en dat maakt niet of dat nu 300 relics zijn of 25000.

En daar gaat het me juist om. Je kan van dat overschot blijven doorgaan met spreuken/versnellers maken maar als je als zovelen veel toernooi speelt komt er meer binnen dan dat je uit kan geven.
Daarom lijkt het mij een goed idee om in je MA met handwerken recepten toe te voegen dat je dus relics om kan ruilen voor runen of kp instants.
Als je ruim 10k van ieder relic soort als overschot hebt moet je toch flink je best doen om die op te krijgen als je wekelijks toernooi blijft spelen.
Ieder hoor je maar zeuren wanneer gaat er een keer iets gebeuren met die relics want ze groeien alleen maar, vandaar dit idee.
 
wanneer gaat er een keer iets gebeuren met die relics want ze groeien alleen maar, vandaar dit idee.
maar dus 0 extra productie voor de 10884 overige kristal relics.
Het lijkt me niet meer dan logisch gezien de argumenten dat we in ieder geval kunnen vragen of er al iets in de planning is voor het enorme overschot aan relikwieën die ontstaan als je een actieve speler bent die al jaren mee speelt en dus met overschotten zit in het laatste hoofdstuk van het spel. Het idee om ze om te kunnen zetten naar iets zoals KP, runen(scherven) is een goed voorstel dus ook hier zou ik zeggen:

+1
 
Bovenaan