• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Release: datum voor update onbekend?

DeletedUser66

Guest
@Goryn het maandje of zo heb ik niet tussen aanhalingstekens gezet, en dus niet de indruk gewekt dat jij dat geschreven zou hebben. Maar de bugfix komt pas volgende week, een volgende upgrade minstens 2 weken later, dus dan kom ik toch echt uit op bijna een maand ;)

Sorry dat ik er geen link bij gezet heb :oops:, maar denk niet dat je dan gelijk tot de conclusie kunt komen dat Monique anders had gereageerd als ik het er wel bij had gezet. Dat kun je dan beter aan Monique zelf vragen

Het staat er een beetje lullig waardoor er zo´n reactie komt. Wij snappen ook wel dat wachten op nieuwe content niet leuk is, maar kunnen daar weinig aan veranderen. Wij gooien er dan een event in om spelers in ieder geval wat leuks te bieden om ze bezig te houden.

Ik heb het ook wel eens andersom meegemaakt. Ik speelde een spel waar aardig wat bugs in zaten, maar er werd maar steeds nieuwe content toegevoegd, en er kwamen steeds meer bugs bij. Het resultaat was heel veel boze spelers, en een spel waar naar 4 maanden de stekker uit werd getrokken.

Dan zie ik het liever zoals het nu gaat, want niemand wil een spel vol irritante bugs.
 

DeletedUser

Guest
Ik heb het ook wel eens andersom meegemaakt. Ik speelde een spel waar aardig wat bugs in zaten, maar er werd maar steeds nieuwe content toegevoegd, en er kwamen steeds meer bugs bij. Het resultaat was heel veel boze spelers, en een spel waar naar 4 maanden de stekker uit werd getrokken.

Dan zie ik het liever zoals het nu gaat, want niemand wil een spel vol irritante bugs.

Zou misschien warmer lopen voor de bug fixs als echt de irriante bugs aangepakt zouden worden, maar kon op de info van de beta site, niets terugvinden of het fixen van OW die hun bonus niet geven, of waardoor je opeens in negatieve cultuur terecht komt, ook niets over de wereldkaart problemen, ook niets over opdrachten vervullen en de beloning niet krijgen. Dit laatste had ik op 4-12-15 al doorgegeven aan support. Kreeg alleen de mededeling dat het doorgegeven wordt. Dus dag beloning :( Ook geen fix dat als je cultuur omhoog gaat van bijv. 125 naar 150% je werkplaatsen de daaraan gekoppelde productiebonus niet leveren. Je moet er nog steeds op tijd aan denken om je beeld te verversen, anders krijg te minder opbrengst.

Leuk dat het verdwijnende huisje wordt opgelost, maar dat beschouw ik niet als een echt irritante bug.
 
Het staat er een beetje lullig waardoor er zo´n reactie komt. Wij snappen ook wel dat wachten op nieuwe content niet leuk is, maar kunnen daar weinig aan veranderen. Wij gooien er dan een event in om spelers in ieder geval wat leuks te bieden om ze bezig te houden.

Ik heb het ook wel eens andersom meegemaakt. Ik speelde een spel waar aardig wat bugs in zaten, maar er werd maar steeds nieuwe content toegevoegd, en er kwamen steeds meer bugs bij. Het resultaat was heel veel boze spelers, en een spel waar naar 4 maanden de stekker uit werd getrokken.

Dan zie ik het liever zoals het nu gaat, want niemand wil een spel vol irritante bugs.

Dit probleem herken ik, een spel dat 3 maanden lang onspeelbaar was door lag, lag en nog meer lag, ipv de lag op te lossen bracht men maar events uit en content. natuurlijk heel veel boze en stoppende spelers. een spel vol met lag is niet te spelen en na een tijdje gaven de meeste spelers het maar op.

na 3 maanden kwam men op het brilliante idee om een nieuw event / content drastisch in te korten en de nieuwe content uit te stellen en dan toch maar alles op alles te zetten om de lag op te lossen.
 

DeletedUser66

Guest
Zou misschien warmer lopen voor de bug fixs als echt de irriante bugs aangepakt zouden worden, maar kon op de info van de beta site, niets terugvinden of het fixen van OW die hun bonus niet geven, of waardoor je opeens in negatieve cultuur terecht komt, ook niets over de wereldkaart problemen, ook niets over opdrachten vervullen en de beloning niet krijgen. Dit laatste had ik op 4-12-15 al doorgegeven aan support. Kreeg alleen de mededeling dat het doorgegeven wordt. Dus dag beloning :( Ook geen fix dat als je cultuur omhoog gaat van bijv. 125 naar 150% je werkplaatsen de daaraan gekoppelde productiebonus niet leveren. Je moet er nog steeds op tijd aan denken om je beeld te verversen, anders krijg te minder opbrengst.

Leuk dat het verdwijnende huisje wordt opgelost, maar dat beschouw ik niet als een echt irritante bug.

De wereldkaart werkt nu een stuk beter kan ik je vertellen. Die andere bugs ga ik even navragen hoe het daar mee zit.
 
Zou misschien warmer lopen voor de bug fixs als echt de irriante bugs aangepakt zouden worden, maar kon op de info van de beta site, niets terugvinden of het fixen van OW die hun bonus niet geven, of waardoor je opeens in negatieve cultuur terecht komt, ook niets over de wereldkaart problemen, ook niets over opdrachten vervullen en de beloning niet krijgen. Dit laatste had ik op 4-12-15 al doorgegeven aan support. Kreeg alleen de mededeling dat het doorgegeven wordt. Dus dag beloning :( Ook geen fix dat als je cultuur omhoog gaat van bijv. 125 naar 150% je werkplaatsen de daaraan gekoppelde productiebonus niet leveren. Je moet er nog steeds op tijd aan denken om je beeld te verversen, anders krijg te minder opbrengst.

Leuk dat het verdwijnende huisje wordt opgelost, maar dat beschouw ik niet als een echt irritante bug.


ik heb via via begrepen dat de wereldmap bug opgelost is in de nieuwe update, maar die zetten ze dan weer niet in hun update bericht.
was daar "not amused" over dat men die bug niet had opgelost (de update lezend)

wie weet hebben ze dat OW probleem ook wel opgelost maar dom, dom, dom genoeg niet vermeld.

een major bug oplossen niet melden maar wel de kneuzen bugjes.
 

DeletedUser

Guest
Mike heeft een punt. Natuurlijk zijn een aantal metaforen onjuist en sommige misschien misplaatst.

Er is InnoGames er uiteraard veel aan gelegen om zoveel mogelijk spelers tevreden te stellen. Het is een bewuste keuze om eerst de bestaande fouten uit het spel te halen. Dat betekent echter niet dat er verder niets gebeurd. Er zijn wel degelijk mensen aan het werk met updates die nieuwe content brengen. Er moet echter altijd een afweging gemaakt worden. Gaan we door met de problemen van de wereldkaart die niet wil laden? Willen we die vervelende bug mbt de nieuwe berichten eerst oplossen? Ik vind persoonlijk dat hierin de goede keuze is gemaakt. In het verleden heb ik meegemaakt dat er content is toegevoegd terwijl de bestaande nog niet optimaal was. Dit zorgt er uiteindelijk voor dat het speelplezier ook niet optimaal kan zijn.

Het is heel lastig om met het beetje meer kennis over de ontwikkeling van Elvenar die ik heb, geen valse verwachtingen te scheppen. Daarom zal ik ook nooit uitspraken doen over wat wanneer live zal gaan. Er zijn simpelweg teveel zaken die mijn uitspraken tegen zouden kunnen werken. Daarom is het enige dat ik hierover zal zeggen dat er op dit moment aan een aantal toevoegingen gewerkt wordt. Drie waarvan ik weet dat het nooit heel lang meer kan duren.

Software ontwikkeling valt en staat met keuzes. Ik begrijp dat je heel graag nieuwe content wilt als je aan het eind van je onderzoeksboom bent, maar besef dat je daarmee tot een minder grote groep behoort. Daarmee wil ik niet zeggen dat je niet belangrijk bent voor ons, maar de afweging om eerst fouten te herstellen waar ook jij last van hebt nooit in je nadeel kan werken.
ik ben ook einde tech en roep al weken eerst oude bugs er uit dan de nieuwe bugs die voordoen op beta als er iets nieuws komt en dan mogen ze van mij pas nieuwe tech er ingooien want heb absoluut weer geen zin weken grove fouten in het spel
 
Het probleem met nieuwe content is vaak dat het heel veel tijd kost dit te maken, en zijn spelers er in een heel kort tijdbestek er weer mee klaar.
Behalve dat idd de questen de spelers te snel door de content hebben geleid is dit een extra probleem

in een MMORPG koste mij een updatje met wat leuke nieuwe kleine dingen voor de spelers vaak minimaal 100 uur om te produceren.
dit was niet meer dan kleine mapjes bouwen, scripten, dialogen schrijven, beetje testen. gelukkig zonder GUI's en modelleren (niet mijn ding en kan ik niet)

spelers deden hier vaak +- 30 min tot een uur mee, en de betere en grotere 2 a 3 uur.

Nu is Elvenar iets "simplistischer" opgebouwd ben eigenlijk geen dialogen. en het scripten lijkt me voornamelijk copy paste werk.
echter het ontwerpen, vergaderen, 3d modellen maken, inkleuren, animeren, scripten, testen ect,
Ik denk dat in bv. de dwergenupdate (het zijn pro's dus wat sneller als ik) toch al gauw 1 a 2 duizend manuren in gaan zitten

en die jassen jullie er in een weekje of twee doorheen.
In een 3d geanimeerd spel valt het dus niet mee om de spelers bij te houden. de kosten en baten moeten toch in balans blijven om er nog een centje mee te verdienen. ontwikkelen is heel heel heel erg duur.
 

DeletedUser

Guest
Het probleem met nieuwe content is vaak dat het heel veel tijd kost dit te maken, en zijn spelers er in een heel kort tijdbestek er weer mee klaar.
Behalve dat idd de questen de spelers te snel door de content hebben geleid is dit een extra probleem

in een MMORPG koste mij een updatje met wat leuke nieuwe kleine dingen voor de spelers vaak minimaal 100 uur om te produceren.
dit was niet meer dan kleine mapjes bouwen, scripten, dialogen schrijven, beetje testen. gelukkig zonder GUI's en modelleren (niet mijn ding en kan ik niet)

spelers deden hier vaak +- 30 min tot een uur mee, en de betere en grotere 2 a 3 uur.

Nu is Elvenar iets "simplistischer" opgebouwd ben eigenlijk geen dialogen. en het scripten lijkt me voornamelijk copy paste werk.
echter het ontwerpen, vergaderen, 3d modellen maken, inkleuren, animeren, scripten, testen ect,
Ik denk dat in bv. de dwergenupdate (het zijn pro's dus wat sneller als ik) toch al gauw 1 a 2 duizend manuren in gaan zitten

en die jassen jullie er in een weekje of twee doorheen.
In een 3d geanimeerd spel valt het dus niet mee om de spelers bij te houden. de kosten en baten moeten toch in balans blijven om er nog een centje mee te verdienen. ontwikkelen is heel heel heel erg duur.
ze verdienen meer dan het kost anders kan je geen 4 verschillendne games online hebben lol
 
Die 2 voorbeelden die je hebt gegeven met als argument dat voor ons dat voldoende speelplezier zou moeten geven?
Zijn van de pot gerukt en komen kinderlijk over.
dus ik blijf achter mijn standpunt staan!!
Er komt zelfs nog een standpunt bij...
Als je niets zinnigs te zeggen hebt ...zwijg dan.
En inderdaad het is een simpel rekensommetje. ik verwacht helemaal niets meer deze maand.
Wel ligt nu mijn verwachting hoog op dat de bugs er dan niet meer zijn eind van de maand ?
en het is nu de 2e bugfix in 5 weken tijd en niet 1, het stadhuis weten jullie nog? daar waren jullie wel heel snel mee.
Natuurlijk wil ik ook een spel zonder bugs.
Maar ben het ook zat om steeds te moeten horen dat we en ook ik dus misbruik zouden hebben gemaakt van die opdrachten.
Kan iemand mij vertellen dat het ooit ergens vermeld heeft gestaan dat het ten strengste verboden was om opdrachten te weigeren??
Volgens mij stond en staat daar nog steeds.
Weet je zeker dat je de opdracht wilt weigeren?
Deze actie kan niet ongedaan worden gemaakt.
Dus ze laten de keus bij de speler.
Dat dit zo niet de bedoeling was...tja moet je niet mij in de schoenen schuiven.
gebruik of misbruik zijn voor mij een wereld van verschil.
even een lijstje wat ik al heb moeten slikken hier op het forum.
Ik ben al bekritiseert van dia,s te gebruiken
ik ben al beschuldigt van misbruik van opdrachten.
ik ben al beschuldigt van vals spelen
en nu wordt door betutteling aan de kant gezet.
En hier worden we niet vrolijk van.
Ik speel dit spel binnen de grenzen die dit spel geeft.
Lijkt mij handig om vooraf duidelijkheid te geven aan de spelers over waar jullie prioriteiten liggen.
En niet tot het allerlaatste moment met dit soort info te komen.
Geeft alleen een hoop frustratie en met tijdige uitleg krijg je ook wel begrip van de spelers want we zijn neem ik aan alle volwassenen.
 

DeletedUser68

Guest
Je hebt helemaal gelijk vind ik
Het is inderdaad weer een extra bugfix de bugs hadden allang weg horen te zijn.
Iets wat in het nadeel is van het spel is gisteren opgelost iets waar alleen de spelers word rustig aan gedaan.
Dat is nu eenmaal bewezen.
Op beta is er een bugfix geweest en weet je wat het bracht weer een nieuwe bug.
Mocht dit ingevoerd worden dinsdag dan mogen de ontwikkelaars zich wel eens achter de oren krabben:confused:
Ik zal je niet bekriteseren

ik zal je niet beschuldigen van niks
mensen die je dat aandoen zijn jaloers en zullen niet veranderen. zo is de wereld helaas alles wat jij hebt wil ik.

Ik ben ook jaloers hoor op je mooie lange haren:rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
wat een slijmerd zeg lol , ik vind niet alleen haar lange haren leuk maar heel haar body, maar ff on topic nu , die bug die er nu zit op beta krijgen wij ook nog voor de kiezen let maar op is niet eerste keer dat innogames faalt op bepaalde punten in welk spel van hun ook en ze liggen echt niet wakker of er een dia smijter stopt of niet ze vinden wel weer iets nieuws dat spelers lokt om dias te kopen
 
Ben niet van plan om te stoppen hoor.:)
We zien wel eind jan....
en we dan ook bug vrij kunnen spelen.;)
tot die tijd ..tja even de hand op de knip en als we dat met meerdere kunnen doen. nou.... dan maakt het wel indruk denk om er wat meer vaart er achter te zetten.
want het draait toch om the money.
 
Bovenaan