• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Geen fix Ranglijst Tournooien verkeerd om

De algemene ranglijst van tournooien sorteert verkeerd om.

Aantal mensen met de zelfde punten word verkeerd om gesorteerd. De eerste die een x aantal punten behaald komt bv op plaats 10 uit in de algemene ranglijst.
Nu haalt de volgende net zo veel punten als de ander dan komt de laatste op plaats 10 te slaan en de persoon die als eerste het zelfde aantal punten behaald heeft zakt een of meerdere plaatsen en zou dus minder punten krijgen!!

Terwijl de werking (sortering) van de ranglijst binnen het BS tournooi overzicht wel goed werkt.

Dit kan betekenen dat je aan het einde van een tournooi misschien wel 100 of meer punten mis zou lopen.
 
De algemene ranglijst van tournooien sorteert verkeerd om.

Aantal mensen met de zelfde punten word verkeerd om gesorteerd. De eerste die een x aantal punten behaald komt bv op plaats 10 uit in de algemene ranglijst.
Nu haalt de volgende net zo veel punten als de ander dan komt de laatste op plaats 10 te slaan en de persoon die als eerste het zelfde aantal punten behaald heeft zakt een of meerdere plaatsen en zou dus minder punten krijgen!!

Terwijl de werking (sortering) van de ranglijst binnen het BS tournooi overzicht wel goed werkt.

Dit kan betekenen dat je aan het einde van een tournooi misschien wel 100 of meer punten mis zou lopen.

Dit heb ik een jaar geleden al gemeld :(
Helaas is de volgorde op niets zichtbaars gebaseerd. het is niet een omgekeerde volgorde, nog op alfabetische volgorde (of omgekeerd alfabetisch). wat ik alleen weer is dat ikzelf bij gelijke punten bijna altijd onderaan sta, of ik nu als eerste of als laatste een gelijk aantal punten behaal.
 
Heb het in de gaten gehouden en wat ik heb gezien is dat in de algemene lijst de volgorde van de zelfde behaalde punten gewoon omgedraaid is.
Vandaag was ik nummer 2 die 1056 punten behaalde en de persoon die als eerste 1056 punten behaalde staat nu helemaal laatste (in rijtje met zelfde aantal punten) ik daar net boven.
Een BS lid wat een paar uur later zelfde aantal punten behaalde staat een aantal plaatsen boven mij.
Een ander BS die later op de avond ook 1056 punten behaalde staat daar weer flink wat plaatsen boven.
In het overzicht van tournooien bij je BS overzicht is de volgorde namelijk wel goed dus daar werkt het wel goed alleen in het algemeen overzicht is die volgorde omgedraaid.
 
Heb het in de gaten gehouden en wat ik heb gezien is dat in de algemene lijst de volgorde van de zelfde behaalde punten gewoon omgedraaid is.
Vandaag was ik nummer 2 die 1056 punten behaalde en de persoon die als eerste 1056 punten behaalde staat nu helemaal laatste (in rijtje met zelfde aantal punten) ik daar net boven.
Een BS lid wat een paar uur later zelfde aantal punten behaalde staat een aantal plaatsen boven mij.
Een ander BS die later op de avond ook 1056 punten behaalde staat daar weer flink wat plaatsen boven.
In het overzicht van tournooien bij je BS overzicht is de volgorde namelijk wel goed dus daar werkt het wel goed alleen in het algemeen overzicht is die volgorde omgedraaid.

let er maar eens elke week op. doe ik al een jaar, maar nog steeds niets definitiefs kunnen bedenken. ook playerid lijkt het niet te zijn, ervan uitgaande dat die oplopen. want ook bv kersepitje staat standaard boven mij bij gelijke punten en die is een week later begonnen.
Wereldmap lokatie lijkt het ook niet te wezen, want de verhuizing heeft ook niets veranderd.

ik vraag me echt af waar die volgorde op is bepaald. al ben ik altijd het bokje, ach ja maar gewoon zorgen dan ik altijd een puntje meer heb, dan komt het ook goed ;)
 

DeletedUser472

Guest
Helaas is de volgorde op niets zichtbaars gebaseerd.

ik denk dat onze makers groep 2 hebben overgeslagen en hebben ze het alfabet niet geleerd :D
maar dit is bij elk lijstje zo op het forum bij het kopje spelers en dan meeste punten staan didi/lord daniel/crazywizard/lord jirre die hebben alle 4 113 punten maar waar slaat de volgorde op is ook niks mischien wie het eerst zoveel punten had is het niet wie de meeste berichten heeft is het ook niet wie de meeste like heeft is het ook niet alfabetische volgorde ook niet wie eerder op het forum was ook niet het is een aparte volgorde ik denk dat er nog wel een logica achter zit maar vraag me toch maar af wat het zou zijn.
 

DeletedUser6

Guest
Dit is een bekende situatie, maar zal niet veranderen. Het klinkt misschien als iets wat heel makkelijk te realiseren moet zijn, maar om een extra sorteercriterium in te bouwen, is complexer dan het lijkt en zou meer dan 2 dagen ontwikkelaarstijd kosten. In verband met de relatief kleine impact, is er op dit moment voor gekozen die tijd in andere dingen te stoppen.
 
Dit vind ik een schandalige situatie, op deze wijze krijgen mensen extra punten en andere worden punten onterecht afgenomen.

Door dit en nog een aantal andere zaken overweeg ik te gaan stoppen, voorlopig zal ik geen ero meer uitgeven. Geld moet er tenslotte wel binnen komen anders kunnen de ontwikkelaars niet betaald worden !!!!!

Bugs niet oplossen maar wel tijd investeren in "op dit moment" nutteloze uitbreidingen zet mensen wel aan het denken!!!
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser2080

Guest
Laat iedereen ajb zijn/haar scores van het toernooi checken! Er zitten verschillen in tussen het algemeen klassement score van t toernooi en sommige toernooi scores van je BS. :'(
 

DeletedUser

Guest
Laat iedereen ajb zijn/haar scores van het toernooi checken! Er zitten verschillen in tussen het algemeen klassement score van t toernooi en sommige toernooi scores van je BS. :'(

Yep en dat is geen kwestie meer van rare sorteervolgorde, maar puur dat je puntjes waar je hard voor geknokt hebt niet worden meegeteld
 

DeletedUser2349

Guest
Het rare is dat mijn score klopt, maar diegene die onder mij in de bs staat heeft meer punten dan wordt vermeld in de toernooi-ranglijst.

Mss afsplitsen in een nieuw topic?
 

DeletedUser2080

Guest
en waar dus niets aan gedaan wordt. dwz over 14 (!) dagen. echt bizar. je zou denken dat de medewerkers van inno aandelen in onze staat hebben.
 

DeletedUser6

Guest
Dat laatste is een bekende bug en die verwachten we in de eerstvolgende spelversie weer verholpen te hebben :)
 
Bovenaan