• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Probleem grote leegloop van spelers

Op mijn wereld Arendyll heb ik een in een paar weken ongeveer 40 spelers die plotseling zijn verdwenen. Er is ook geen zicht op nieuwe spelers. Dit heeft een behoorlijke inpact op mijn spel. Ben ik de enige of zijn er meerdere spelers waar dit probleem zich heeft voorgedaan. Zo ja dan heeft Elvenar een behoorlijk probleem lijkt me. Graag aandacht voor dit probleem en hoop op spoedig nieuwe spelers.
MVG
Gertoer
 

Aeva

Chef
Wordt dat niet onder meer veroorzaakt door het verplaatsingssysteem dat eindelijk redelijk werkt?
 
Is dat dan alleen bij mij, voel me best gedupeerd, het zijn er niet een paar maar 40 stuks daar word je niet vrolijk van
 

Aeva

Chef
Je zit vlak bij mij en ik heb nergens last van. Maar, we zitten wel redelijk dichtbij de rand van het speelveld en jij zit daar dichterbij dan ik.
Dus ik denk dat het daar wel aan ligt, omdat alles zoveel mogelijk wordt opgevuld van binnen naar buiten.
 
Dat is niet alleen een probleem voor jou @Gertoer maar voor een hele boel spelers die in het rand gebied zitten van het spel.
Ik denk dat ik me zelf tot de redelijk grote jongens mag rekenen als eind H19 speler.
En ik heb met ruim 670 verkende provincies waar van 652 veroverd zijn behoorlijk veel last van die gaten.
Ik kom boven de 150 goudmijnen / gaten in het door mij verkende gebied dus als jij al met 40 stuks niet vrolijk bent, dan mag jij je voorstellen hoe dat grotere spelers die in het rand gedeelte zitten zich voelen.

[edit]
net even gekeken op de wereld kaart en ik zit een stuk rechts van je met de rand van de bebouwde gebied net langs mijn rechter muur, die daar van boven naar beneden loopt en een paar provincie regels naar boven zit de volgende grens die van schuin links boven naar rechts onder loopt.
Dus je komt nog behoorlijk goed weg in mijn ogen.
 
Laatst bewerkt:
Helaas, er zal altijd iemand zijn die in de rand gebieden zit.
Zolang ik geen grote verhuizing krijg blijf ik last hebben van het probleem en dat geld voor iedereen die in het grens gebied zit.

Is er iets tegen te doen?
Helaas niet, het is gewoon een kwestie van afwachten tot dat er een plaatsje meer in het centrum van het spel vrij komt die exact gelijk is aan jou plaatsje nu, en dan maar hopen dat jou stad die verhuizing krijgt.
 
In het huidige systeem zal er altijd iemand aan de rand zitten en die heeft een probleem.
Verhuizen is niet de oplossing om het "ik zit aan de rand" probleem op te lossen, het probleem wordt alleen doorgeschoven naar de volgende speler.

Inno moet iets doen met de goudmijntjes zodat de "rand" geen rand meer is.
 
Als ik nu via de wereld kaart kijk dan ben ik bezig met ring 17 te verkennen.
Als Inno hier de helft van zou nemen en dan 50% van de goudmijnen in dat gebied automatisch cultuur laten aantikken bij mij, dan zou ik al heel blij zijn.
 

Aeva

Chef
Er zijn heel veel spelers die burenhulp geven te veel moeite vinden. Speciaal als het buiten hun eigen BS is. Het is net IRL ;)
 
Ik vermoed dat nogal wat spelers meer lol in het geven van burenhulp zouden hebben, als ze het anders aan zouden pakken.

Het meest zieldodende dat je kan doen is iedere dag de kaart openen en buur voor buur al je buren op de kaart compleet langsgaan en hulp geven. Dat hou je een paar maanden vol, ondertussen groeit je aantal buren, en op een gegeven moment sterf je een beetje iedere keer dat je die kaart ziet met al die steden die weer eens een klikje zouden moeten hebben. Waarvan er ook nog eens een hoop inactief zijn, en wie help je dan eigenlijk? En dan zie je op je kaart ook nog eens speler na speler verdwijnen? Op deze manier speel je jezelf zo een burnout in, ik trek 't in elk geval slecht.

Er is ook een meer zingevende aanpak. In je notificaties zie je in mooi goud staan wie jou hulp gegeven heeft. Help iedere dag alleen de helpers in je notificaties terug. Dat kan je dan ook makkelijk verdelen over de dag, zodat het je minder tijd lijkt te kosten. En je weet zeker dat dit actieve spelers zijn. En wanneer je daar tijd en zin in hebt, ga je af en toe de hele kaart af, bijvoorbeeld in 't weekend, en gebruik je die gelegenheid meteen om te kijken of er nog kistjes bij oude wonderen te krijgen zijn. Ok, je haalt dan niet het maximale uit de burenhulp, maar je behaalt wel een fijne balans tussen zingevende inspanning en beloning. Ik ben net op deze manier overgestapt en het voelt nu al goed.

Het is maar wat je wil.
 
als ik het goed lees.......die gouden helpen mij, maar die groene niet.....
he he weet ik eindelijk het verschil....

weer wat geleerd....
 
Het is maar net wat je wilt en bereid bent te doen. Ik zelf ga nog steeds dagelijks alles af, levert je een bak munten op dus ook kennispunten. Veel spelers weten dat niet en vinden het al gouw te veel moeite. En bij de gouden munt krijg ook nog eens punten voor je werkplaats.
 
@feanfan er zijn in de notificatie 2 handjes.
De gouden hebben in de afgelopen 24u (of wat het limiet ook is van je BS) jou hulp gegeven.
De groene handjes hebben jou ook hulp gegeven maar dat is iets langer dan 24u terug + de bonus tijd die jou BS er bij heeft gedaan.
Alleen op de wereld kaart kun je mensen zonder handjes vinden.
Die geven geen burenhulp omdat ze dat of niet kunnen wegens bereik of niet doen omdat ze het niet nodig vinden.
Dat laatste vind ik zelf niet netjes, zekers van spelers die tegen jou stad aan liggen.

Dus als jij altijd retour hulp geeft via de notificatie bel en jij je niets aantrekt of iemand groen of geel/goud is dan doe je het in mijn ogen zekers goed en zijn de spelers die jou hulp geven ook blij met jou.
 
Het is maar net wat je wilt en bereid bent te doen. Ik zelf ga nog steeds dagelijks alles af, levert je een bak munten op dus ook kennispunten. Veel spelers weten dat niet en vinden het al gouw te veel moeite. En bij de gouden munt krijg ook nog eens punten voor je werkplaats.
Momenteel is de "burenhulp tov kennispunten" koers voor mij: 16 x burenhulp levert genoeg goud op voor 1 kennispunt.

Het is altijd goed om je mening niet alleen te vormen op basis van emotie, maar ook naar de feiten te kijken.
 
Bovenaan