• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Poll plaatsen bij nieuw idee

Zelf loop ik er tegen aan dat het voor mij niet overzichtelijk is welke nieuwe ideeën er zijn aangedragen en hoe de stemming is over het algemeen.
Vandaar mijn idee: Maak een poll bij elk nieuw idee, zodat mensen (ook) zonder commentaar kunnen stemmen, en je in 1 oogopslag ziet hoeveel mensen er voor en tegen gestemd hebben.
Ook voor de mods duidelijker lijkt me :)
 

DeletedUser222

Guest
Op zich een goed idee, maar ik heb begrepen dat polls in principe alleen op de beta forum gedaan worden.
 

DeletedUser234

Guest
Leuk idee, maar op dit forum kan je geen poll plaatsen, anders werd dat allang gedaan natuurlijk. Of dat ligt aan dat deze forumsoftware geen polls ondersteund of dat de beheerder van het forum die optie voor leden heeft uitgezet, dat weet ik niet zo snel.
 
Ik kan me vergissen maar heb het idee dat er al eens een poll gestaan heeft. Die was dacht ik gepost door een mede forum gebruiker?
Weet het niet zeker, maar zou wel fijn zijn als die mogelijkheid er zou zijn
 

DeletedUser234

Guest
Ik zie, als ik een nieuw topic wil openen, geen optie voor een poll toevoegen. Tenminste niet in het forum voor suggesties en ideeën.
 

DeletedUser7

Guest
Zelfs ik heb hier helaas geen optie om polls te plaatsen. Polls voor ideeën gaat dus inderdaad helaas niet lukken :(
 

DeletedUser7

Guest
Oh, er is vast wel ergens een mogelijkheid, maar niet zonder dat daar eerst weer dingen voor moeten veranderen.
 
Dat gaat je werk toch makkelijker maken @Lord Jirre , dan zie je in 1 keer wat de respons is voor een idee, in plaats van pagina's met door elkaar geschreven steun, +1'tjes, en bedenkingen in alle richtingen.
 

DeletedUser7

Guest
Op zich heb je daar ook wel een punt. Ik zal er eens over nadenken.
 

DeletedUser1143

Guest
Dat gaat je werk toch makkelijker maken @Lord Jirre , dan zie je in 1 keer wat de respons is voor een idee, in plaats van pagina's met door elkaar geschreven steun, +1'tjes, en bedenkingen in alle richtingen.

Dat is wel zo , dan heb je in oogopslag wel alles in beeld , of toch niet? Want een poll moet wel objectief gemaakt worden dus niet met alleen dit is mijn idee en willen jullie dit ook kies Ja of kies Nee.
De poll maker moet dan wel alle keuzes beschikbaar stellen wil het een realistisch beeld geven. De keuzes komen pas naar voren in een topic over het idee zoals het nu al gaat. Dus goed beschouwd zou dan bijvoorbeeld een moderator naar aanleiding van een topic een poll kunnen maken waarbij het hele topic uitgeplozen word op wat er door de verschillende leden aangedragen is.
Dat is denk ik ook de reden waarom dit alleen op beta gebeurt en ook daar alleen door een moderator ( of admin of what ever)

Edit: Het zou natuurlijk wel eens tof zijn om een poll te hebben met de meest recente ideeën en dan als vraagstelling Voor welk idee gaat jullie voorkeur uit. Persoonlijk zou ik dan wel de gevechtsupdates e.d even buiten beschouwing laten . Dat iedereen daarover valt is wel duidelijk denk ik.
 
Degene die een idee lanceert zou dat kunnen bijstellen naar aanleiding van de reacties, en daarmee dan een poll starten.
 

DeletedUser222

Guest
Het idee van een poll is een goed idee. Ik denk alleen dat een poll door een moderator opgezet moet worden als daar genoeg animo voor is.
Als iedereen een poll op kan zetten gaat het zijn doel voorbij.
 

DeletedUser1427

Guest
Opzich een goed idee, het enigste wat je als nadeel van een poll kan bedenken hier op het forum dat het anoniem is en gekozen kan worden en dat de poll doorgespeeld zou moeten worden naar hogerop uiteindelijk. Mijn vraag is met hoeveel reacties zou zown poll door moeten gaan naar een ontwikkelaar. zijn hier maatstaven voor zoals nu met de +1 tjes.
 

DeletedUser7

Guest
Mijn vraag is met hoeveel reacties zou zown poll door moeten gaan naar een ontwikkelaar.
Daar ga ik, samen met mijn mede-mods, nog altijd over. Het is niet zo dat een idee bij een bepaald aantal stemmen/+1tjes het idee automatisch doorgegeven wordt. Veel populaire ideeën zijn daar simpelweg niet geschikt voor.
 

DeletedUser1143

Guest
Daar ga ik, samen met mijn mede-mods, nog altijd over. Het is niet zo dat een idee bij een bepaald aantal stemmen/+1tjes het idee automatisch doorgegeven wordt. Veel populaire ideeën zijn daar simpelweg niet geschikt voor.

Meestal kan ik me aardig vinden in je antwoorden maar nu moet je me toch even helpen.
Zeg je nu dat jullie bepalen of een idee ( en dan ga ik er ook vanuit dat dit geld voor suggesties / klachten e.d ) al dan niet doorgegeven word?
Ik snap best dat niet ieder ideetje hupla op de lijst naar de ontwikkelaars gaat , die zouden gestoord worden , en als een idee , hoe populair ook , het hele spel zou ontwrichten , dat dat hem ook niet word. Maar ik ben er wel altijd vanuit gegaan dat als er iets echt hoog zit of iets waar heel veel spelers achter staan , dat dit op zijn minst doorgegeven word in een soort van feedback momentje .

Ik vraag dit omdat ik ook al eens een antwoord voorbij heb zien komen van een mod , dat ideeën hier op het nederlandse forum leuk zijn , maar als we echt willen dat er iets gebeurt we dan op het beta forum moeten zijn.
Dat vond ik toen ook al een antwoord waar ik me een beetje aan stoorde , alsof beta DE plek is waarop alles gebeurt. En alsof ze dan wel luisteren? Want voor zover ik nu kan beoordelen gaan ze ondanks protesten , klachten , bug meldingen , gewoon door naar de lifeservers.

Dus wat ik nu eigenlijk vraag : Er is toch zeker wel een plek waar moderators van alle forums bij elkaar komen om door te geven wat er speelt op de betreffende fora's ? Ook al is iets als een idee niet geschikt het laat wel zien wat de spelers bezig houd.
 

DeletedUser7

Guest
Tuurlijk worden klachten en problemen wel doorgegeven. Daar moet (vaak) natuurlijk een oplossing voor worden gevonden.
Echter zit het met ideeën een beetje anders. Ideeën moeten aan bepaalde criteria voldoen voordat ik ze doorgeef. Daarbij hou ik rekening met meerdere dingen, zoals "is het idee haalbaar", "is dit de kant die de devs op willen met het spel" en "is het idee specifiek genoeg/duidelijk". Ik kan wel elk idee met genoeg stemmen door gaan geven, maar als ik zelf niet kritisch kijk, dan gaan de devs op een gegeven moment ook zeggen "daar komt die Jirre weer met een stapel ideeën, gooi maar in de prullenbak".

Vandaar dat ik dus ook zeg dat slechts een deel van de ideeën doorgegeven wordt.
 

DeletedUser234

Guest
@Lord Jirre En hoe zouden de devs reageren op 1x per jaar, vanuit het Nederlandse forum, een lijstje met de 10 meest prangende vragen?

Mijn meest prangende vraag is bijv. Of men inactieve spelers van binnen naar buiten gaat plaatsen en zo ja wanneer we dat kunnen verwachten?

Zo zouden we als forumleden samen een lijst op kunnen stellen en dan slechts 1x per jaar, de devs lastig vallen met een paar vragen. Die Q&A kan dan mooi weer op het forum als informatievoorziening van Inno naar haar leden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser222

Guest
Hier verschillen we toch van mening.

Ik vind dat de devs het beste kunnen beoordelen of het een goed idee is. Zij hebben het totaal overzicht of iets kan uitgevoerd worden of past in de strategie.

Daarbij komt dat een idee doorgegeven wordt na een poll waardoor het aantal ideen op zich mee zal vallen.
 
Bovenaan