• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

OW voor wachttijdkorting verkennen provincies

Hoe verder je komt in dit spel hoe meer provincies je moet veroveren maar ook verkennen gaat steeds langer duren.
Het verkennen loopt op tot 75 uur of langer per provincie.
Dit komt neer op zeg maar 2 provincies verkennen per week.
En met de huidige hoofdstukken die nog gaan komen zullen die tijden alleen maar verder oplopen.
Als je 40 provincies moet veroveren voor het volgende hoofdstuk duurt dit 20 week.
Ik weet niet of dit in de planning ligt bij Inno maar zo'n gebouw zou een heel mooie aanvulling zijn op je stad.
Ik denk dat heel veel spelers dit als prettig zouden ervaren.
Dit scheelt enorm aan tijdboosters die dan weer ergens anders voor ingezet kunnen worden.
Het best zou dan een OW zijn en geen evolutiegebouw.
Een OW kan namelijk door iedereen verdiend worden als die zover is.
Een evolutiegebouw zou dan alleen maar gewonnen kunnen worden door spelers die het spel op dat moment spelen
en spelers die later instappen zouden dan achter het net vissen.
 
Je basis idee is goed maar hoe zou de tijdsvermindering in formule form moeten werken?
Denk in de trant van lvl 1= x% tijd vermindering, iedere volgende level is een gedeelte erbij maar je kunt nooit tot 100% gaan met tijd vermindering.
Verder moet je ook rekening houden met spelers die naast de 525 provincies al veel meer verkent hebben dus een reductie op procenten basis is dan enorm.

Misschien een optie om het zo te maken dat als je dat wonder tot level 30 omhoog weet te jagen de verkenningstijd per provincie vast komt te staan op zeg 48u en nooit meer omhoog of omlaag kan gaan. (tijd versnellers zouden dan niet meer werken op een verkenner zodra je dat wonder plaatst
 
Oud Wonder met functie >>
Een 2e verkenner op pad te kunnen sturen ?
Of een verkenner met (tijdelijk) dubbele snelheid laten lopen ?

Zo hoeft er geen ingewikkelde formule op toegepast te worden.

Zelf krijg ik onderweg met de Toren en Toernooien en de Avonturen (ruim) genoeg tijdboosters om mijn verkenner op tijd te laten aankomen <> heb nog duizenden uren staan en dat worden er steeds meer, maar kan me voorstellen dat spelers met grote haast er nooit genoeg hebben :cool:
 

Aeva

Chef
Ik begrijp niet goed waarom je 40 provincies nog helemaal zou moeten veroveren voor het volgende hoofdstuk. Als je de scout gewoon permanent laat scouten, ben je al een heel eind op streek voor het volgende hoofdstuk.
Niet om 't een of ander, maar ik kan tot en met hfd 19 openen en dat bestaat nog niet eens...
 
Ja fijn, laten we de maximale toernooi score nog verder om zeep helpen door een wonder, alsof de 15% (en stijgend) daling per hoofdstuk al niet genoeg is.
 
Niemand dwingt je toch om dat OW neer te zetten...???
Het punt is dat alleen eind-spelers nut hebben van dit wonder en uitgerekend die groep heeft het meeste last van de invloed van wonderen.

Kortom, het is voor niemand een echt goed wonder om te zetten, en zeker niet op een hoog niveau te brengen. Naar mijn mening is het dan vooral een minder goed idee dan het lijkt.

Laten ze die verkenner een paard geven die de snelheid verdubbelt of verdrievoudigt, kunnen we weer vele hoofdstukken vooruit met hem/haar.
 
Op A zijn er idd veel spelers die al op 525+ provincies zitten. Op Winy daarentegen amper spelers die op 500+ zitten.
Logisch die wereld bestaat ook minder lang.
En nu zitten we nog in H18 maar wil de spelers wel horen als ze in H22 zitten en de verkentijd richting 100 uur gaat.
 

Aeva

Chef
Ik up wonderen die ik nuttig vind en de rest dus niet...
Of het nu 4 of 5 dagen duurt voordat die scout terug is, maakt in het grote geheel toch niets meer uit?

En ik kan me nuttiger OW's voor de geest halen...
 
Zou wonder willen die tijdboosters maakt... hoe hoger hoe sneller...
Dat zou mooie winst zijn en flexibiliteit geven.
Eventgebouw die dat doet ook prima
 
Het wonder bestaat al en dat heet tijdboosters, je kan er weken aan uren per week van verzamelen, dat geeft je 2-3 verkenners per week als het moet.
Lijkt me meer dan voldoende
 
Wat een onzin wonder....

Zelf als je niet hoog in de toren klim, win je al mega veel tijdbooster en dan nog alles wat je kunt craften in de academie. Ik zou zo'n wonder de ruimte niet waard vinden. Heb nu meer dan 600 tijdboosters van 5 uur... en dan de rest nog. Daar is mijn verkenner nog even zoet mee om die op te krijgen.

Daarnaast vind ik het plannen met de verkenner juist ook een leuke factor in het spel.

Als je 40 provincies moet veroveren voor het volgende hoofdstuk duurt dit 20 week.

En dus begin je in het begin van het hoofdstuk al met verkennen. Je hebt de laatste hoofdstukken er toch ook niet in een week al uitgespeeld. Tijd genoeg dus tijdens zo'n hoofdstuk om die provincies te verkennen. Daarnaast de meeste spelers hebben vaak toch al meer provincies vrijgespeeld dan dat nodig is voor het volgende hoofdstuk. Dus ja ik denk niet dat dit echt een probleem is.
 
Die tijd boosters vliegen er wel uit als je in H18/19 speelt.
Het idee op zich zelf is dus niet verkeert maar dat zou met nieuwe verkenners die weer 25% sneller zijn dan de vorige weer een heel stuk schelen.
Zekers als je die weer bij nieuwe hoofdstukken krijgt.
Ik denk dat juist dat de beste oplossing voor de verkenners is.
 
Die tijd boosters vliegen er wel uit als je in H18/19 speelt.
Het idee op zich zelf is dus niet verkeert maar dat zou met nieuwe verkenners die weer 25% sneller zijn dan de vorige weer een heel stuk schelen.
Zekers als je die weer bij nieuwe hoofdstukken krijgt.
Ik denk dat juist dat de beste oplossing voor de verkenners is.
Kijk dit is het grootste probleem, niemand heeft enige vorm van geduld.
Niemand verplicht je tijdboosters in te zetten in H19.
 
@CrazyWizard je hebt er gelijk in dat niemand mij verplicht om die tijd boosters te gebruiken.
Maar als jij gewoon door was gegaan met de hoofdstukken spelen, dan had jij (met exact de zelfde productie bonus als mij) gemerkt dat je ze wel moet gebruiken omdat je anders in het stukje terecht komt waar in de dagelijkse reductie bijna gelijk wordt aan wat 12 handelaren op 1 dag omzetten.
Het gaat hier niet om ongeduld maar om een enorm scheve verhouding in de handelaren systeem waarbij de spelers vergeten om handelaren met een hoedje eerst te pakken.
 
Bovenaan