• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

oude wonderen

Helemaal met je eens, als dit wonder in hoofdstuk 6 zat was het geweldig, maar het zit niet in hoofdstuk 6 maar pas in hoofdstuk 15 en dan kan je hem pas zetten in h16 en levelen. dat is naar mijn idee mosterd na de maaltijd.
Dat is nu net het punt dat portaalboosters minder nuttig worden gemaakt.
Bij Ambassades is het nog wel lekker dat je die kluizen kan negeren en scheelt je dat een half hoofdstuk, maar dan heb je net dat ding gezet.
Bij traders van Unur kan je alleen elvenarine PPen en moet je gewoon 40 schepen zetten om er doorheen te bikkelen,
Bij Teamgeest kan je wat 3x3 welkomspleinen negeren maar moet je eigenlijk gewoon alles zelf maken en valt er niet veel te PPen.
En Laatste hoofdstuk heb ik nog geen ervaring mee hoeveel je daar kan skippen.

Maar in de basis is dat dus net het punt dat het effect van PP erg verkleind wordt, deze hoofdstukken zijn ontworpen om PP zo min mogelijk nuttig te maken maar net niet helemaal nutteloos.

Daarom vind ik hem in het hoopje kansloze troep horen.
Ik snap wat je bedoeld maar net als in h16 heeft het in 18 en 19 ook een ruimtebesparend effect voor t gastras. Minder pleintjes (6 in18) Minder torens (10 in 19). Als de stapel PP's dan minder groot is en men toch meer gewezen is op wel die gebouwtjes voor t basisspul, dan kan een OW als deze helpen. Natuurlijk moet je blijven kijken naar wat er ten koste van gaat en zal er veel voorrang op blijven houden, maar zinloos vind ik m zeker niet.

Verder denk ik dat we eigenlijk juist blij moeten zijn dan de pp's in de latere hoofdstukken een andere waarde hebben gekregen dan waarmee ze geïntroduceerd zijn. Dan hoefde je eigenlijk nooit geen gastras meer te zetten ;) De intentie voor vroegere hoofdstukken zal ook meer zijn om nieuwe spelers sneller naar het eind te krijgen zodat ze het gevoel krijgen mee te kunnen doen.
Als een groot deel in het eindspel zit en jij moet je oldskool door de hoofdstukken heen worstelen dan kan dat wellicht demotiverend werken dus die move snap ik wel. Maar goed, dat is weer een andere discussie ;)
 
Laatst bewerkt:
Sinds we teleporteerspreuken hebben (jammer genoeg niet voor wonderen) is mijn gastrashaat al lang voorbij, je bent geen vele maanden meer bezig om de schade van een gastras te hetstellen en die hersteltijd werdt steeds erger.

Hoe goed een wonder is veranderd ook steeds door veranderingen in het spel, afhankelijk van hoe je een spel speelt zijn bepaalde wonderen slechter geworden en bepaalde wonderen beter. ben je bijvoorbeeld een toernooispeler dan kan het slim zijn om minder belangrijke wonderen niet te bouwen omdat zij toernooi moeilijker maken, een boek der geheimen voegt bijvoorbeeld niet veel toe maar maakt je toren en toernooi wel moeilijker.

aan de andere kant is dat wel een prettig wonder in de vroege hoofdstukken, en door de introductie van scherven kan je bv kiezen om deze te plaatsen in alleen met scherven te verbeteren. dan kan je hem slopen als die overbodig wordt maar gratis verbeteren als het nog niets kost.

Zo veranderd het spel steeds en moet je je steeds aanpassen.
 
Bovenaan