• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Oude wonderen: runen scherven verzamelen

DeletedUser447

Guest
hallo allemaal
ik ondervind een vervelend probleem met de oude wonderen scherven verzameling
ik heb het heiligdom en de vuurtoren waarvan ik dus runen scherven van moet vinden doormiddel van iemand anders helpen en provincies voltooien. in dat laatste heb ik dus veel problemen.
bij het heiligdom en de vuurtoren ging het in het begin bij de eerste paar runenscherven goed.
maar nu heb ik dus al 6 keer achter elkaar bij provincies dat de gewonnen runen scherf gewoon kapot gaan
dus al 6 keer achter elkaar. nu kan ik me dat bij de vuurtoren wel voorstellen omdat ik daar nog 2 runen scherven nodig heb. maar bij het heiligdom heb ik er nog 6 nodig.
nu blijkt het dat ik zowel bij de vuurtoren als bij het heiligdom al 7 stukken runenscherven heb. das dus 14 in totaal.
die verhouding klopt voor geen meter. ik kan er dus wel van uit gaan dat bij de volgende verdiende runen scherf het gerust weer in stukken valt.
ik ben benieuwd hoe jullie ervaring hiermee is.
wand als dit zo het gehele spel door gaat met die dingen dan is dat niet erg leuk meer en dan motiveert me dat ook niet meer.
 

DeletedUser472

Guest
ik zelf heb nog niet heel veel ervaring met runnen maar tot nu toe merk ik dat ook heel erg terwijl bij mij pas 2 en 3 runnen zijn dus ja vind ook redelijk vervelend vooral dat je niet weet wat je krijgt aan het einde van een provincie
 

DeletedUser66

Guest
Je hebt geen 14 scherven, maar 7 scherven. Als je er 10 hebt zijn deze om te ruilen voor een rune die gegarandeerd goed is, voor elk willekeurig wonder. Het kan soms frustrerend zijn als er weer 1 stuk gaat, maar als het te makkelijk is, dan zullen spelers ook minder investeren in wonderen van de buren.
 

DeletedUser472

Guest
bedankt voor de tip ik ga het proberen toevalig had ik laats nog een bonus provincie gehaald en wel de goede maar dat is pas bij 1 ik ga het proberen met de andere
 

DeletedUser

Guest
je krijgt toch sowiezo een hele rune scherf per profincie??? pas waneer je deze wilt gaan plaatsen kan deze breken als je die ene rune toevallig al hebt

ik zelf heb er iig nog niet echt een probleem mee gehad, vooral in het begin gaat het vrij soepel, alleen waneer je er ongeveer 6 hebt, dan is de kans vrij groot dat ze breken, maar gelukkig kan je met 10 scherven een hele rune maken, die zo als Goryn al zegt gegarandeerd goed zal zijn ;)
het duurt wel even, maar dat maakt het nou ook weer leuk, het moet natuurlijk niet veel temakkelijk zijn, anders ben je zo klaar met die wonderen
 
Geen enkel probleem hier, ze zullen best wel genoeg breken, maar daarintegen heb ik er al giga veel en ik bouw de wonderen niet eens.
heb er nu een stuk of 30 van elk.

als je nu aan het einde van de boom zit en dagen moet wachten op een provincie, alhoewel die mensen kunnen juist weer al hun kennispunten in andere wonderen stoppen en zo aardig wat runen bij elkaar harken, minimaal 1 a 2 per dag moet zeker mogelijk zijn. met een beetje zoeken mischien wel meer.

De wonderen zijn natuurlijk niet bedoeld om in 2 dagen te klaren, en anders hebben ze niets aan die special offers om je wat centjes afhandig te maken ;) (hint koop dan een diamantgebouw de prijs is veel te hoog van die "aanbieding")
 

DeletedUser

Guest
We mogen nog blij zijn dat we er vanzelf 1 krijgen na 10 mislukte pogingen. In Forge of Empires is dat niet, en kan je soms 20 of meer blauwdrukken kwijtraken tot je eindelijk die ene juiste hebt.
Ik heb nu 36 runenscherven van het vechtklooster. Met wat geluk zal ik level 6 kunnen vrijspelen zonder diamanten te gebuiken.
De kristalvuurtoren ga ik weer slopen. Die doet gewoon te weinig in de lage levels.
 

DeletedUser

Guest
.................................
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Ik ben het met Rosegarden eens.
Heb met het aaneengesloten openen van 15 provincies alleen maar scherven gehad waarvan 11 op de kristalvuurtoren die ik al heb staan (had ze liever gehad bij het vechtklooster dan had ik deze ook kunnen neerzetten.
Helaas zal dat op deze manier nog wel even duren :(
 

DeletedUser

Guest
Beste Lord Thor,

Het is niet juist dat je bij elke geopende provincie 'n hele rune krijgt.
Na eerst redelijk wat hele te hebben gehad, krijg je redelijk veel scherven,
wat inhoud dat je (misschien) nog wel even te gaan hebt voor je 'n OW kan openen.

In het begin ging het bij mij best hard, maar later moest ik aardig wat provincies openbreken wilde ik 'n rune SCHERF krijgen.

Dus ook in de OW veel geduld hebben ;)


als ik wil kan ik er zo 1 weg zetten ;) ik heb namelijk heel die cirkel al vol voor het Vechtklooster:)
maar ik heb tot nu toe enkel bij het vrij spelen van een provincie, hele rune scherven gehad, en niet die gebroken waren
ook op de wiki kon ik nergens vinden dat bij het vrij spelen van een provincie er een kans zou zijn dat die rune scherf kapot kan gaan??
 
Bij mij ging het in het begin ook hard met hele runen, later alleen maar scherven. Ik heb nu de grote klokketoren compleet.
 

DeletedUser447

Guest
Beste Lord Daniel,

Ik ben zelf ook in het begin best wat gefrustreerd geraakt omdat ik aldoor bij het openen van 'n provincie 'n scherf kreeg...:(

Maar of het nu wel of niet zo is, ik ben met mijn bonus de provincies gaan doen en kreeg toen wel hele runen, dus of dit toeval is..???
Proberen kan je altijd.;)
thanks voor de tip. ik ga het eens proberen
 

DeletedUser447

Guest
ik merk dus dat er meerderen last van hebben dat als je er 6 hele hebt dat er een grote kans is dat de volgende scherf kapot gaat.
ik weet nu genoeg en ga er gewoon mee door en pak wat tips mee van hier.
thanks all.
 

DeletedUser

Guest
ik merk dus dat er meerderen last van hebben dat als je er 6 hele hebt dat er een grote kans is dat de volgende scherf kapot gaat.
ik weet nu genoeg en ga er gewoon mee door en pak wat tips mee van hier.
thanks all.
In mijn geval zelfs 15 x achtereen :confused::confused::confused:
 

DeletedUser472

Guest
Beste Lord Daniel,

Ik ben zelf ook in het begin best wat gefrustreerd geraakt omdat ik aldoor bij het openen van 'n provincie 'n scherf kreeg...:(

Maar of het nu wel of niet zo is, ik ben met mijn bonus de provincies gaan doen en kreeg toen wel hele runen, dus of dit toeval is..???
Proberen kan je altijd.;)


effe ik heb het geprobeerd en ja het werkte wel ik weet niet of dit toeval is maar het is een goede tip mensen die het niet gecheckt hebben probeer het is echt een goede tip die bij mij werkt (ik laat wel horen als het niet meer werkt wat nooit gebeurt dus wacht maar niet)
 
Over wat voor bonus hebben jullie het, ik weet niets van een bonus bij het veroveren van een provincie.
Wat me wel irriteert is dat ik "De grote klokketoren" heb gebouwd en nu steeds runen daarvoor krijg die ik niet meer in scherven kan gooien (omdat het tabblad runen weg is) om ze voor "Het heiligdom" te kunnen gebruikenop basis van 10 scherven voor één goede rune. Nu zit ik dus met een
heleboel nutteloze runen voor "De grote klokketoren".
 

DeletedUser224

Guest
Hoi Albrecht,

Indien ik het goed heb, kan je de runen bewaren, die ben je volgens mij nodig om je Wonder van level 5 naar level 6 te krijgen (en verder). Je runen zullen dus nog nut hebben.
Als ik het mis heb, hoor ik het graag.

Fraggie
 

DeletedUser59

Guest
Ik vind het vrij vlot gaan, vooral nadat je de technologie klaar hebt en je KP in wonderen kunt stoppen. Ik heb nog 2 runen (geen scherven) nodig om alle wonderen te kunnen plaatsen en Zalen onder de Berg is al niveau 7 (dus 2x 9 runen al gehad). Ik kan nu alleen niets meer met Zalen onder de Berg scherven (niet eens laten breken), vraag me af of ze daar in de toekomst iets op verzinnen.
 
Bovenaan