• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Niet reproduceerbaar oude vrijgevallen onderzoeken die als nieuw opkomen

Aeva

Chef
Spelversie: v1.161.3-(28e9a6b) - html5 (2022-10-19 11:46)
Spelwereld: Arendyll
Flash of HTML5: HTML
Flash Speler versie: laatste
Spelersnaam: Aeva
Mensen of Elfen: elf

Browser + versie: chrome laatste
Besturingssysteem: windows laatste
Schermresolutie: standaard

Reproduceerbaarheid: 5/5

Titel van de Opdracht: nvt (indien van toepassing)

Huidige Situatie:
Om onbekende reden staat bij openen van het spel in het gebouwen inventaris de markering aan voor nieuw ontsloten gebouwen. Zowel in gebouwen, runen als in spreuken. De markeringen staan in een al jaren geleden ontsloten en gespeeld hoofdstuk.

Verwachte Situatie:
geen meldingen


Reproductiestappen
1.
open spel
2. zie de rode markeringen
3. klik op de hamer met het vraagteken -> meldingen
4. klik op cultuur -> halflingen is alles nieuw (maar niet alleen daar)
5. enzo (afhankelijk van wat er rood gemarkeerd is)

Voeg gerust meer stappen toe indien nodig. Wel slechts EEN actie per stap benoemen!

Screenshots van de bug:
1666463329935.jpeg
 

Bijlagen

  • ontsloten techs 2.jpg
    ontsloten techs 2.jpg
    303,4 KB · Weergaven: 40
  • ontsloten techs 3.jpg
    ontsloten techs 3.jpg
    244,6 KB · Weergaven: 40

Aeva

Chef
Zie bovenstaand bug rapport en de screenshots van zojuist hier onder.
Na een bezoekje aan de toren en ook na een bezoekje aan het toernooiveld verschijnen de vreemde 'nieuwe' belachelijk hoge aantallen in het profiel bij het aantal berichten en in de inventarisbalk bij oude wonderen (en iets met nieuwbouw). Na de reset zijn de aantallen weer wat ze moeten zijn, dus geen 99+ berichten maar gewoon 2.

vreemd inventaris 1.jpg
 

Bijlagen

  • vreemd inventaris 2 na reset.jpg
    vreemd inventaris 2 na reset.jpg
    842,5 KB · Weergaven: 38

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Als ik op je account inlog, dan zie ik geen meldingen staan bij o.a. het bouwmenu, de oude wonderen en de inventaris. Het is daardoor vrij lastig te reproduceren, immers zal een ontwikkelaar hetzelfde zien als wat ik zie bij het inloggen op je account.

Als je een incognito-venster opent en inlogt op je account, heb je dan hetzelfde probleem?
 

Aeva

Chef
Het probleem is nu weer weg. Het lijkt erop dat er door een 'trigger' iets op hol slaat. Een reset lost het op.
Wat is een incognito-venster?
 
Het verschijsel doet zich bij mij ook af en toe voor, maar zo onregelmatig dat ik het niet kan reproduceren. Verder vond ik het niet storend genoeg om als bug aan te melden... het lijkt op een 'bug' die zich (een paar jaar geleden?) al eens eerder voordeed.
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Er is in het verleden inderdaad wel eens een melding geweest, dat kwam toen voor wanneer er nieuwe onderzoeken aan het spel werden toegevoegd, of wanneer een onderzoek gewijzigd werd (bijv. van verplicht naar optioneel). Het komt als ik jullie hoor dusdanig willekeurig voor dat we het lastig kunnen reproduceren. Mocht het altijd na dezelfde actie zijn, laat het dan weten, wellicht dat we het dan wel kunnen reproduceren.
 
Deze bug is soms heel irritant als die zich voordoet.
Ik heb al een paar keer mee gemaakt dat letterlijk alle gebouwen die ik al vrij gespeeld had als nieuw gemarkeerd waren en dan koste het redelijk wat tijd om ze allemaal te bekijken om de melding weg te krijgen.
Programma afsluiten, cache wissen en opnieuw openen werkt dan niet omdat het dan server gebaseerd is.

Maar als deze bug zich voordoet is het altijd na het laden van het spel en nooit tijdens het spelen.
 
Bovenaan