• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

<afgewezen> Optout events en/of broederschapavonturen

Optout events en/of broederschapavonturen

  • Ja, ik ben voor dit idee

    Stemmen: 32 71,1%
  • Nee, ik ben tegen dit idee

    Stemmen: 13 28,9%

  • Totaal aantal stemmers
    45
  • Enquête gesloten .
Beste medespelers, ik zou graag als individueel speler de mogelijkheid hebben om aan te kunnen geven (bijv. door iets aan te vinken?) dat ik niet wil meedoen aan een event of broederschapsavontuur. De bijbehorende aanduidingen en/of opdrachten verschijnen dan, na het plaatsen van zo'n vinkje, ook niet langer in beeld. Daarnaast zou het handig zijn, als dat voor de (aarts)magiers en ambassadeurs zichtbaar zou zijn.

Voordelen: geen overbodige mededelingen in het scherm en de leiding van een broederschap kan beter en sneller beoordelen of een BSA nog haalbaar is met de resterende spelers...

Nadelen: werk voor de ontwikkelaars

groet, rodeon
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser1427

Guest
Beste medespelers, ik zou graag de mogelijkheid hebben om op een of andere manier aan te geven (bijv. d.m.v. iets aan te vinken?) dat ik niet deelneem aan een event of broederschapsavontuur. Omdat mijn broederschap volgende week al een Big Bang Battle willen spelen in het staal toernooi, waarbij we alle kistjes willen open spelen, is besloten niet mee te doen aan het broederschap avontuur wat vandaag begon. Het betekent dat we nu nog 6 dagen een vaandel in beeld houden waar we geen gebruik van maken... wie zou ook zo'n optie willen? Inno, ideetje voor de toekomst?

groet
rodeon (Yobro)

Groet
rodeon
YoBro

Bedankt voor je idee, het idee zien wij graag omschreven zoals in de werkwijze staat omschreven:

1. POST JOUW IDEE

* Zorg ervoor dat je idee nog niet eerder is geplaatst. Je kunt de zoekfunctie op ons forum gebruiken om dit te controleren.
* Plaats alsjeblieft slechts 1 idee per topic.
* In jouw eerste post, graag het volgende omvatten:
- Een goede beschrijving van de suggestie (uitgebreid, goed beschreven, welke andere spelkenmerken zou het beïnvloeden en hoe, wie zou daaruit profiteren etc)
- Een motivatie voor de suggestie (dus wat zou de toegevoegde waarde zijn?)
- Eventuele nadelen (indien nodig)
* Als een idee niet realistisch kan worden geïmplementeerd, zal de Community Manager of één van de Moderatoren het idee archiveren met een uitleg over waarom het niet verder wordt verwerkt.

(mocht je de tekst dat onderstreept is en in cursief staat willen toevoegen aan jouw idee kan de start van dit idee doorgaan).
 

DeletedUser1427

Guest
Beste medespelers, ik zou graag toegevoegd zien, dat de leiding van een broederschap de mogelijkheid krijgt om aan te geven (bijv. d.m.v. iets aan te vinken?) dat er niet wordt deelgenomen aan een broederschap avontuur. Het mooiste zou dan zijn als dan het vaandel (voor de leden) uit beeld verdwijnt.

Voordeel zou zijn dat iedereen in het BS direct kan zien wat de bedoeling is.

Nadelen voor het spel of andere gebruikers buiten het BS zie ik niet.

Wie zou ook zo'n optie willen?

Groet
rodeon
YoBro

Wij zien dat dit idee inmiddels is bijgewerkt naar de werkwijze. Wij zien hier graag wat jullie (spelers) van dit idee vinden.
 

DeletedUser1294

Guest
Ik sta hier helemaal neutraal tegenover.
Ik heb ook wel eens een bsa of evenement overgeslagen, maar de opdrachten daarvan hebben me nooit echt gestoord, hoewel ik me kan voorstellen dat dit bij andere spelers misschien wel zo is. Ik negeerde ze gewoon.

Edit:
Ik zie dat je eerste idee is aangepast.
Ik dacht dat de eerste post om de speler ging die niet mee wilde doen. Nu zie ik dat je de leiding van een bs die beslissing wil laten nemen voor de hele bs.
Dat verandert mijn mening.

Ik vindt dat je de magiërs dan te veel macht geeft. Waarom voor iedereen bepalen wat ze wel of niet mogen doen? Als je als bs besluit om niet actief deel te nemen, hindert het niet als een paar leden dat toch willen doen.
Ik hou er eerlijk gezegd niet van als één of twee personen vinden dat zij zo'n beslissing moeten nemen voor álle spelers in hun bs.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste medespelers, ik zou graag toegevoegd zien, dat de leiding van een broederschap de mogelijkheid krijgt om aan te geven (bijv. d.m.v. iets aan te vinken?) dat er niet wordt deelgenomen aan een broederschap avontuur. Het mooiste zou dan zijn als dan het vaandel (voor de leden) uit beeld verdwijnt.
De titel dekt ook andere events, mag de baas dan ook beslissen of ik wel of niet mee mag doen met het event?
 

DeletedUser234

Guest
Ik vind het heel vreemd dat je als speler niet die verantwoordelijkheid aan je aartsmagiër over durft te laten, die staat toch juist in dienst van de bs en doet wat het beste is voor iedereen?
Of je hebt gekozen voor een bs die niet bij je speelwijze past of het ligt echt aan je aartsmagiër en dan wordt het ook tijd om een nieuwe bs te zoeken of een ander aan te stellen als aartsmagiër.

Als onze bs besluit om niet mee te doen met het BSA dan zou het dus wel fijn zijn als 1 vd mensen met meer rechten, een knopje had om alles uit beeld te halen.

Events zijn ieder voor zich, dus dan zou de optie van uitzetten sowieso persoonlijk moeten zijn, denk ik.
 

DeletedUser2578

Guest
Ik vind het heel vreemd dat je als speler niet die verantwoordelijkheid aan je aartsmagiër over durft te laten, die staat toch juist in dienst van de bs en doet wat het beste is voor iedereen? Of je hebt gekozen voor een bs die niet bij je speelwijze past of het ligt echt aan je aartsmagiër en dan wordt het ook tijd om een nieuwe bs te zoeken of een ander aan te stellen als aartsmagiër. Als onze bs besluit om niet mee te doen met het BSA dan zou het dus wel fijn zijn als 1 vd mensen met meer rechten, een knopje had om alles uit beeld te halen. Events zijn ieder voor zich, dus dan zou de optie van uitzetten sowieso persoonlijk moeten zijn, denk ik.

Ben het helemaal met je eens, vooral voor de events dat je kan uitzetten omdat het persoonlijk is of je deel neemt of niet. Goed bedacht Billy!
 
hmmmm uitzetten is misschien wat extreem veel macht voor de magier.
Wat misschien wel een idee is:
1) Aangeven dat de bs niet echt meedoet. Individuele leden kunnen dan besluiten of ze alsnog mee of niet mee doen, maar het is duidelijk hoe/wat

2) Aangeven wat het pad waarvan besloten is het te volgen.

En hoe die besluiten genomen worden is bs afhankelijk. Wij doen dat via de chat, maar helaas doet niet iedreen daar aan mee.
 

DeletedUser2578

Guest
hmmmm uitzetten is misschien wat extreem veel macht voor de magier.
Wat misschien wel een idee is: 1) Aangeven dat de bs niet echt meedoet. Individuele leden kunnen dan besluiten of ze alsnog mee of niet mee doen, maar het is duidelijk hoe/wat. 2) Aangeven wat het pad waarvan besloten is het te volgen. En hoe die besluiten genomen worden is bs afhankelijk. Wij doen dat via de chat, maar helaas doet niet iedreen daar aan mee.

Hoi Ritjoena, ik vind het niet extreem. Als een BS in zijn geheel besluit om een keer niet mee te doen aan een avontuur dan moet er een mogelijkheid zijn om het avontuur uit te zetten. Niet dat je 6 dagen opgescheept zit met allerlei opdrachten in je scherm. Voor de events is het helemaal een persoonlijke ding en daar moet iedereen persoonlijk kunnen kiezen of het uitgezet gaat worden of niet.
 
Ik sta hier helemaal neutraal tegenover.
Ik heb ook wel eens een bsa of evenement overgeslagen, maar de opdrachten daarvan hebben me nooit echt gestoord, hoewel ik me kan voorstellen dat dit bij andere spelers misschien wel zo is. Ik negeerde ze gewoon.

Edit:
Ik zie dat je eerste idee is aangepast.
Ik dacht dat de eerste post om de speler ging die niet mee wilde doen. Nu zie ik dat je de leiding van een bs die beslissing wil laten nemen voor de hele bs.
Dat verandert mijn mening.

Ik vindt dat je de magiërs dan te veel macht geeft. Waarom voor iedereen bepalen wat ze wel of niet mogen doen? Als je als bs besluit om niet actief deel te nemen, hindert het niet als een paar leden dat toch willen doen.
Ik hou er eerlijk gezegd niet van als één of twee personen vinden dat zij zo'n beslissing moeten nemen voor álle spelers in hun bs.

Beste Eleonora, ik ben in de gelukkige omstandigheid dat in mijn BS altijd alles gezamenlijk wordt overlegd en besloten...
 
Als DE manier om te communiceren dat een BS niet meedoet aan een BSA een knopje is om dit bij alle leden uit beeld te halen is er iets mis met de communicatie. Het ontneemt bovendien nieuwe leden de kans om te ervaren/zien wat een BSA is.
Wij communiceren een BSA in de mail. De keuze om wel of niet mee te doen is aan elk lid afzonderlijk. Als je in meerderheid vind dat iemand wel mee moet doen, maar het niet doet, spreek je hem daar op aan. Als jij als aartsmagier of het BS-collectief er niet 100% voor wil gaan, stoort het toch ook niet dat één individueel lid wel mee wil doen.
Ik vraag me af welk probleem je wil oplossen door alles uit beeld te halen. Voor mij is het een derde vorm van communicatie (naast mail en chat).
 
De titel dekt ook andere events, mag de baas dan ook beslissen of ik wel of niet mee mag doen met het event?

Mij lijkt het juist om de beslissing over deelname aan BSA gezamenlijk te doen en bij events die beslissing als individu te kunnen nemen... maar ook dan zou de mogelijkheid om - door het plaatsen van een vinkje - een event uit te zetten erg handig zijn!
 
Laatst bewerkt:
Hoi Ritjoena, ik vind het niet extreem. Als een BS in zijn geheel besluit om een keer niet mee te doen aan een avontuur dan moet er een mogelijkheid zijn om het avontuur uit te zetten. Niet dat je 6 dagen opgescheept zit met allerlei opdrachten in je scherm. Voor de events is het helemaal een persoonlijke ding en daar moet iedereen persoonlijk kunnen kiezen of het uitgezet gaat worden of niet.

Oh even voor de duidelijkheid: ik ben op zich ook wel voor de persoonlijke mogelijkheid om het aan/uit te kunnen zetten. Optie dat de magier het uitzet en individuele leden kunnen besluiten om het voor hunzelf aan te zetten kan natuurlijk ook.

Als ze het allemaal uitzetten is het echt een besluit van de groep.
 
Als DE manier om te communiceren dat een BS niet meedoet aan een BSA een knopje is om dit bij alle leden uit beeld te halen is er iets mis met de communicatie. Het ontneemt bovendien nieuwe leden de kans om te ervaren/zien wat een BSA is.
Wij communiceren een BSA in de mail. De keuze om wel of niet mee te doen is aan elk lid afzonderlijk. Als je in meerderheid vind dat iemand wel mee moet doen, maar het niet doet, spreek je hem daar op aan. Als jij als aartsmagier of het BS-collectief er niet 100% voor wil gaan, stoort het toch ook niet dat één individueel lid wel mee wil doen.
Ik vraag me af welk probleem je wil oplossen door alles uit beeld te halen. Voor mij is het een derde vorm van communicatie (naast mail en chat).

Zoals ik Eleonora0 ook al uitlegde, ben ik in de gelukkige omstandigheid dat in mijn BS altijd alles gezamenlijk wordt overlegd en besloten. Daarna zou dat knopje om een BSA uit te zetten van pas komen... Ik kan uit jullie reacties alleen maar concluderen dat blijkbaar in een hoop Broederschappen sprake is van een machtsstructuur, in plaats van een democratie... jammer!
 
De titel dekt ook andere events, mag de baas dan ook beslissen of ik wel of niet mee mag doen met het event?

Mij lijkt het juist om de beslissing over deelname aan BSA gezamenlijk te doen en bij events die beslissing als individu te kunnen nemen... maar ook dan zou de mogelijkheid om - door het plaatsen van een vinkje - een event uit te zetten erg handig zijn!
 

DeletedUser1294

Guest
Zoals ik Eleonora0 ook al uitlegde, ben ik in de gelukkige omstandigheid dat in mijn BS altijd alles gezamenlijk wordt overlegd en besloten. Daarna zou dat knopje om een BSA uit te zetten van pas komen... Ik kan uit jullie reacties alleen maar concluderen dat blijkbaar in een hoop Broederschappen sprake is van een machtsstructuur, in plaats van een democratie... jammer!

Waarom is het zo belangrijk om als magiër die knop te hebben?
Wat is er mis mee als twee personen uit de groep toch een route proberen te halen? Wie heeft daar last van?

Als er is overlegd, kan iedereen individueel de knop uitzetten, mocht deze knop er komen. Alleen dán is het een besluit van iedereen in de groep.
Als twee personen het er niet mee eens zouden zijn, wordt de knop dus niet gebruikt door de magiër? Of wordt er democratisch door een meerderheid van de leden besloten dat andere leden ook niet mogen spelen?
Wat heeft zo'n knop voor nut, anders dan het ontnemen van de vrijheid om een bsa te spelen voor wie dat wél zou willen?

Een aartsmagiër die zichzelf graag in zo'n machtspositie plaatst.. daar heb ik moeite mee.
Ik speel een spelletje voor mijn plezier en zie niet waarom anderen voor mij zouden mogen bepalen welke onderdelen ik wel of niet mag spelen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik begrijp jullie probleem niet helemaal, maar wellicht komt dat omdat ik veel meer vertrouwen heb in mijn Aartsmagier (misschien naief?). Bij ons gaat alles altijd in goed overleg en wordt ook rekening gehouden met ieder individu. Individuele knopjes kan en werkt natuurlijk ook... maar dan a.u.b. wel voor zowel BSA als voor events!
 
Bij mijn twee broederschappen ook. Daar gaat alles ook in goed overleg en is er veel vrijheid. Het de keuze aan ieder individu of je wel of niet mee doet met een event. De aartsmagier geeft hoogstens advies of een standpunt, maar als er een aantal leden zijn die toch graag het event willen doen, is daar alle ruimte voor. Een goede aartsmagier geeft die paar leden dan ook de vrijheid om als nog het event te spelen en heeft die knop dus ook helemaal niet nodig om het voor het hele broederschap uit te moeten zetten. Het feit dat jij het uitzetten van een event zo graag bij de aartsmagier legt ipv de leden zelf, dat is mijn probleem met dit voorstel.

Ik ben een grote meid en kan zoiets prima zelf als het broederschap besluit toch niet voor het event te gaan. Dat hoeft een aartsmagier niet voor mij te doen alsof ik een klein kind ben dat niet zelf kan beslissen of niet kan doen.

Geef iedereen die mogelijkheid om events uit te zetten en je hebt mijn stem. Geef hem aan de aartsmagier en je hebt mijn stem niet. Heel simpel.

Maar goed ik vind de hele knop om events uit te zetten overbodig. Wil je niet mee doen, dan doe je toch niet mee en negeer je de opdrachten gewoon. Ik zie het nut er niet van in om het uit te moeten zetten.
 

DeletedUser

Guest
Hoi Didi, bedankt voor je antwoord. Wat is de reden dat je het te ver vind gaan? Heb je mss een ander optie voor een BS die besluit om helemaal niet aan het avontuur mee te doen?

De bedoeling is wel dat de Aartsmagiër de uitzetknop vinkt nadat er met het hele BS is besloten dat er aan het avontuur niet wordt meegedaan. Maar ik kan me ook voorstellen dat het een hele opgave kan zijn om 25 meningen binnen te krijgen. Mss is het toch een beter idee dat ieder speler de mogelijkheid heeft om zelf uit of aan te vinken. Degene die niet meedoen zijn dan ook niet 6 dagen opgescheept met de opdrachten in hun scherm.
Maar ben benieuwd naar jou idee? :)

Zal dan maar hier braaf antwoord geven ;)

Als een communicatie in een bs heel goed is, zou de rechten voor aan/uitzetten alleen aan Aartsmagier of magiers geven niet zo'n probleem zijn. Maar bij niet alle bs-en loopt de communicatie goed. Ik weet helaas ook van bs-en waar de Aartsmagier veel afwezig is of weinig met de rest van de leden communiceert. Als in zo'n bs de aartsmagier zonder overleg de knop voor Avontuur uit zet kan de rest niets meer, ook al zouden ze dat misschien wel willen. Vandaar dat ik het te ver zouden vinden gaan. Niet de "macht" bij 1 persoon leggen.
 
Bovenaan