• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

<afgewezen> Optout events en/of broederschapavonturen

Optout events en/of broederschapavonturen

  • Ja, ik ben voor dit idee

    Stemmen: 32 71,1%
  • Nee, ik ben tegen dit idee

    Stemmen: 13 28,9%

  • Totaal aantal stemmers
    45
  • Enquête gesloten .

DeletedUser2578

Guest
Zal dan maar hier braaf antwoord geven ;) Als een communicatie in een bs heel goed is, zou de rechten voor aan/uitzetten alleen aan Aartsmagier of magiers geven niet zo'n probleem zijn. Maar bij niet alle bs-en loopt de communicatie goed. Ik weet helaas ook van bs-en waar de Aartsmagier veel afwezig is of weinig met de rest van de leden communiceert. Als in zo'n bs de aartsmagier zonder overleg de knop voor Avontuur uit zet kan de rest niets meer, ook al zouden ze dat misschien wel willen. Vandaar dat ik het te ver zouden vinden gaan. Niet de "macht" bij 1 persoon leggen.

Goed punt. Ik snap dat wanneer een Aartsmagiër zonder overleg de knop voor het Avontuur uitzet 24 spelers niet meer mee kunnen doen met het Avontuur. Dit moet idd. worden voorkomen. Daarom denk ik nu dat het beter zal zijn als elk speler een Individuele knopje heeft om het avontuur in of uit te vinken. Op deze manier bepaald ieder speler zelf om wel of niet deel te nemen aan het Avontuur.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik begrijp uit veel reacties dat er bij menig BS nog het nodige aan communicatie te verbeteren valt en dat spelers vooral om die reden moeite hebben met mijn voorstel.

Ik stel derhalve mijn idee bij en zou graag, als ik niet wil deelnemen aan een toernooi, event of BSA, dat d.m.v. een knopje of vinkje kenbaar kunnen maken, waarna de bijbehorende vaandels en meldingen voor de duur van het toernooi, event of BSA uit beeld verdwijnen.

Voordeel: als dit voor de aartsmagier en assistenten ook inzichtelijk zou zijn, kunnen zij een goede afweging maken of een toernooi of BSA haalbaar is... Nadeel: zie ik niet
 

DeletedUser1427

Guest
Beste medespelers, ik zou graag toegevoegd zien, dat de leiding van een broederschap de mogelijkheid krijgt om aan te geven (bijv. d.m.v. iets aan te vinken?) dat er niet wordt deelgenomen aan een broederschap avontuur. Het mooiste zou dan zijn als dan het vaandel (voor de leden) uit beeld verdwijnt.

Voordeel zou zijn dat iedereen in het BS direct kan zien wat de bedoeling is.

Nadelen voor het spel of andere gebruikers buiten het BS zie ik niet.

Wie zou ook zo'n optie willen?

Groet
rodeon
YoBro

Dit topic lijkt voldoende besproken te zijn en komt in aanmerking voor een poll, dit idee wordt dan ook verplaatst naar de stemmingen.
 
Goed idee. Een individuele knop dan.
Als soort van schermopruiming van iets wat je toch niet gebruikt.
Wel graag een knop met aan/uit functie opdat er niks definitief vast zit.

Wij hebben overigens wel aardig goed overleg, maar onze hoofdmagiër is niet van het hiërarchische en trekt leiding en beslissing niet zo naar zich toe. Ik denk niet dat ze zin zou hebben aan het middelpunt van een eeuwige discussie moeten zijn van voor- en tegenstanders van een avontuur stopzetten en liever zou hebben dat iedereen gewoon doet waar die zin in heeft, binnen de afspraken die er al zijn. We zijn ook niet echt een volgzaam groepje mensen. Een individuele knop zou haar werk besparen.

Kortom: ik waardeer de opruimwerking wel. Ook als je een event hebt wat je niet verder kunt afmaken of al voltooid hebt, is het niet nodig (en wenselijk) om almaar de extra mensjes in beeld te hebben die niet langer relevant zijn voor je eigen spel. Ja, het is te negeren, maar als er de optie is om het echt uit beeld te krijgen, scheelt dat negeren en blijven we het overig moois wat wel relevant is beter zien.
 

DeletedUser1427

Guest
Een poll wordt gestart op 14-06 om 13:00 uur. De poll duurt 2 weken en zal eindigen op 28-06 om 12:00 uur. Een conversatie is gestart met @rodeon, het idee kan nog voor 14-06 aangepast worden.
 
Beste Lionell, na lezen van de diverse reacties en de discussie die is ontstaan, zou ik mijn idee graag zoals hieronder formuleren:

"Beste medespelers, ik zou graag als individueel speler de mogelijkheid hebben om aan te kunnen geven (bijv. d.m.v. iets aan te vinken?) dat ik niet zal deelnemen aan een event of broederschapsavontuur. De bijbehorende aanduidingen en/of opdrachten verschijnen dan, na het plaatsen van zo'n vinkje, ook niet langer in beeld. Daarnaast zou het handig zijn, als dat voor de (aarts)magiers en ambassadeurs zichtbaar zou zijn.

Voordelen: geen overbodige mededelingen in het scherm en de leiding van mijn broederschap kan beter en sneller beoordelen of een BSA nog haalbaar is met de resterende spelers...

Nadelen: werk voor de ontwikkelaars

groet, rodeon"
 

DeletedUser234

Guest
Ik ben zeker voor dit idee, altijd fijn als mensen een keuze hebben. :)
 
Ik verbaas me over het aantal tegenstemmers, zeker nadat ik mijn voorstel - naar aanleiding van alle reacties - heb herschreven en dus vraag om een individuele mogelijkheid toe te voegen aan het spel... Ik ben dan ook erg nieuwsgierig waarom spelers daar tegen zijn.
 
Ik denk dat je teveel overhoop haalt voor te weinig winst.

- Je hebt het over een knopje. Dat moet ook ergens staan. Waar is een zinnige plek?

- Als je het knopje gebruikt, heb je 2 problemen. 1. Hoe kom ik weer terug in de positie dat ik toch mee kan doen in het event, en 2. Hoeveel tijd heb ik dan nog, heeft het nog nut?
Mensen vergissen zich, of veranderen van mening. Als het event echt geheel weg is, kan ik niet eens zien dat er een event is. Hoe zie je het verschil tussen "er is geen event (meer)" en "het knopje werkt niet" ?
Als je dan weer terug wilt, moet het eenvoudig zijn om terug te kunnen, hoe werkt dat?

- Wat als er meerdere events zijn?

- Dan de broederschap. Mijns inziens is het de bedoeling dat er gecommuniceerd wordt. Als je een knopje toevoegt denken mensen dat je dat moet gebruiken om je voorkeur kenbaar te maken, ipv wat jij bedoelt, je maakt besluit kenbaar. Dat is niet extra communiceren, dat is een excellente manier om geheel niet te communiceren. Knopje om, en de aartsmagier zoekt het maar uit. Ik heb al beloten niet mee te doen. Wat valt er dan nog te besluiten voor de aarstmagier als ieder lid zijn besluit al heeft genomen met knopjes?
Een knopje is zo ontzettend beperkt, in plaats van een mailtje waarin je uitlegt wat de reden is. Misschien is daar wel een mouw aan te passen in het BS. Het knopje helpt dat soort communicatie geheel onderuit.

- Dan de verbetering. Je hebt geen event in beeld en wat minder adviseurs aan de linkerkant. woow.
Ik wil niet vervelend zijn, maar het hele scherm is 1 grote kerstboom. Ik krijg ook regelmatig aanbiedingen om geld uit te geven waar ik niets mee doe. Je voorstel haalt een stuk of 2-3 kerstballen weg, en dat was het dan.

Wel een beetje weinig winst tegenover de andere punten vond ik.
 

DeletedUser1427

Guest
Deze poll is tot een einde gekomen, er zijn voldoende stemmers maar de 80% ja stemmers is niet behaald. Dit idee wordt dan ook gearchiveerd.
 
Bovenaan