• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

oppervlakte uitbreidingen?

Las net over dat de oppervlakte uitgebreid worden, tja leuk maar ik moet nu al 13000 Diamanten betalen voor een uitbreidingen. Wat ik niet doe.
Als ze de oppervlakte nog groter word, mogen ze de prijs wel is aan passen naar bijvoorbeeld 5000 per uitbreiding dat maakt het ook aantrekkelijker of nog beter, 2500 dat is nog beter, ik zie het zo? Als de prijs lager word van de uitbreiding dan wordt het meer gekocht, dat is toch veel beter. Nu moet ik veel gebouwen verwijderen. Omdat ik er geen plek voor hebt.
ik hoor graag jullie reactie.
 

Aeva

Chef
Het raster is groter geworden en daarom zijn er meer uitbreidingen.
De prijs in diamanten is cumulatief. Het begon heel laag en het eindigt heel hoog. Als het hoog is, heb je dus al veel uitbreidingen gekocht.
In dit spel is het normaal, c.q. de bedoeling, dat je strategisch omgaat met je stad. Met andere woorden: het doel is om keuzes te maken. Keuzes in wat je wel of niet plaatst en keuzes in wat je houdt en wat je verkoopt. Als je geen zin hebt in een strategisch stedenspel, dan is Elvenar wellicht niet de juiste keuze.
 
Las net over dat de oppervlakte uitgebreid worden, tja leuk maar ik moet nu al 13000 Diamanten betalen voor een uitbreidingen. Wat ik niet doe.
Als ze de oppervlakte nog groter word, mogen ze de prijs wel is aan passen naar bijvoorbeeld 5000 per uitbreiding dat maakt het ook aantrekkelijker of nog beter, 2500 dat is nog beter, ik zie het zo? Als de prijs lager word van de uitbreiding dan wordt het meer gekocht, dat is toch veel beter. Nu moet ik veel gebouwen verwijderen. Omdat ik er geen plek voor hebt.
ik hoor graag jullie reactie.
Nog beter alles gratis en de ontwikkelaars leven op water en brood,

In de "goede oude tijd" waren uitbreidingen max 10 euro p/s daarna zijn ze doorgeschoten.
Echter tegenwoordig zijn er zoveel manieren om gratis diamanten te sparen dat deze "overdadige" prijzen nog de vergoeilijken zijn.

Als een uitbreiding terug zou gaan naar 1400/2000 diamanten zou het niet eens meer een uitdaging zijn om alles bij alkaar te collecteren zonder 1 euro uit te geven. nu moet je er iig nog moeite voor doen.

ps. mijn volgende uitbreiding kost 19500 diamanten en ben weer druk aan het sparen, ben alweer van 111 naar 891 diamanten gegaan sinds de aanbieding.
 
Het raster is groter geworden en daarom zijn er meer uitbreidingen.
De prijs in diamanten is cumulatief. Het begon heel laag en het eindigt heel hoog. Als het hoog is, heb je dus al veel uitbreidingen gekocht.
In dit spel is het normaal, c.q. de bedoeling, dat je strategisch omgaat met je stad. Met andere woorden: het doel is om keuzes te maken. Keuzes in wat je wel of niet plaatst en keuzes in wat je houdt en wat je verkoopt. Als je geen zin hebt in een strategisch stedenspel, dan is Elvenar wellicht niet de juiste keuze.
Waarom ben je altijd zo negatief? met Als je geen zin hebt in een strategisch stedenspel, dan is Elvenar wellicht niet de juiste keuze.
ik bepaal zelf wel hoe ik speel en hoef niet te doen wat Elvenar wilt ik koop al genoeg diamanten, dus ze hebben niks te klagen.
 
Nog beter alles gratis en de ontwikkelaars leven op water en brood,

In de "goede oude tijd" waren uitbreidingen max 10 euro p/s daarna zijn ze doorgeschoten.
Echter tegenwoordig zijn er zoveel manieren om gratis diamanten te sparen dat deze "overdadige" prijzen nog de vergoeilijken zijn.

Als een uitbreiding terug zou gaan naar 1400/2000 diamanten zou het niet eens meer een uitdaging zijn om alles bij alkaar te collecteren zonder 1 euro uit te geven. nu moet je er iig nog moeite voor doen.

ps. mijn volgende uitbreiding kost 19500 diamanten en ben weer druk aan het sparen, ben alweer van 111 naar 891 diamanten gegaan sinds de aanbieding.
maar niet iedereen speelt het spel zo als het zou moeten ik speel het weer anders, maar ik zie dat anders de prijs van dia. maar dat is mijn menig.
en er zullen er veel niet meer eens zijn, maar dan heb ik er gouw genoeg van ik heb al een paar Accounts verwijdert en dan gaan er zeker nog meer worden.
 

Aeva

Chef
Waarom ben je altijd zo negatief? met Als je geen zin hebt in een strategisch stedenspel, dan is Elvenar wellicht niet de juiste keuze.
ik bepaal zelf wel hoe ik speel en hoef niet te doen wat Elvenar wilt ik koop al genoeg diamanten, dus ze hebben niks te klagen.
Ik zeg het hier en ik zei het elders ook: als je alleen maar kritiek loopt te spuien op het spel en de ontwikkelaars is dit misschien niet het juiste spel om te spelen. Wellicht is het handiger om een spel te zoeken waar je aanzienlijk minder op aan te merken hebt.

En natuurlijk speel je zoals je zelf wilt, maar dan loop je dus ook in je eigen valkuilen. Dat is nu eenmaal de realiteit van een strategisch spel zoals Elvenar. Het kunstje is juist om die valkuilen te vermijden.

Ik speel sinds december 2017 en ik heb hoofdstuk 18 net afgemaakt. Mijn volgende uitbreiding kost 6500 diamanten. Ik kies dus voor lean & mean spelen.

PS. Ik ben niet degene die hier regelmatig negatief doet over het spel en haar makers, die eer gaat naar jou. Ik maak gewoon bezwaar tegen de oeverloze kritiek over het spel, de regels, de mogelijkheden, de events en nu dan de uitbreidingen.
 
Laatst bewerkt:
Je kan die uitbreidingen als je wilt gratis verdienen. Maar daar moet je wel wat voor doen. Als je heel veel handwerkt en elke week de top haalt in de toren en dan het liefst in een gouden toren bs kan je behoorlijk dia verdienen. En ook geesten kan je in de toren verdienen en bij plaatsen levert dat ook dia op. Die dia spaar je gewoon allemaal op ongeacht hoe lang dat duurt. Verder kan je met hetzelfde account het op de andere wereld precies hetzelfde doen en zodoende alle dia op 1 wereld inzetten.

Heb je dit er niet voor over dan zal je dus dia moeten kopen en die zijn vrij duur.
Je kan hier negatief over denken maar je kan het ook van de positieve kant bekijken want ze zijn gratis te winnen alleen zal je er wat voor moeten doen. Wil je er niks voor doen dan moet je ook niet zeuren. Kan niet bestaat niet. Niet willen bestaat wel.
 
Ik kan me vinden in beide kanten die ik hierboven beschreven zie.
Ik vind Elvenar een top game en vermaak me super.
Vind super goed dat het niet een pure pay to win game is en je met veel moeite zelf je diamanten kunt verdienen.
Wat ik minder vind is de kosten van de diamanten t.o.v. wat je ermee kunt.
Kijkende naar kopen van uitbreidingen, evenement credits ,speciale gebouwen. Als ik dat naar pure euro's terug reken incl. de optimale kortingen dan blijft datgene wat je krijgt te weinig t.o.v. de euro's die je uitgeeft.
Ik ben het met @chakra-elf hier eens dat als die verhouding beter was ik meer geneigd was om wat euro's uit te geven.
Ik denk dat ik niet de enige ben en in mijn ogen loop Elvenar daar geld mis.

Het samen resulteert in dat ik geen enkele euro meer uitgeef en alles met de vrije dia's probeer vrij te spelen.
Iets wat me veel voldoening geeft en ik me prima mee vermaak.
Mocht er nog een keer iets leuks langs komen wat betreft prijs/kwaliteit in verhouding is... dan sponser ik Elvenar met alle liefde.

Game On!
 
Ik denk dat ik niet de enige ben en in mijn ogen loop Elvenar daar geld mis.
In 2003 zijn 2 broers begonnen met de ontwikkeling van een gratis te spelen browser game, genaamd 'Tribal Wars', in 2007 is Inno (de makers van Elvenar) daaruit ontstaan. Het is inmiddels een wereldwijd bedrijf met diverse browser- (en inmiddels ook app-) games die gratis worden aangeboden en allemaal gebaseerd zijn op hetzelfde verdien model, d.w.z. dat je al die games kunt spelen zonder geld uit te geven, maar waar in elk spel ook de mogelijkheid bestaat om geld te besteden en daardoor wat makkelijker en/of sneller vorderingen te maken. Gezien het succes van het bedrijf (wereldwijd meer dan 150 miljoen spelers en een omzet van meer dan 1,1 miljard dollar) mag je er van uitgaan dat het geen domme jongens zijn die heel goed weten hoe ze spelers kunnen 'verleiden' geld uit te geven... en tegen welke prijs dat het meest rendabel is!
 
@rodeon leuk om wat context te hebben :)
Al hoor ik wel een klassieke fout... omdat iets goed is betekend niet dat het niet beter kan.

Wat ik alleen altijd sneu vind..iets wat lastig te veranderen is... dat dit soort spellen het meest verdienen aan de verslavingsgevoelige.
Daardoor is het vaak effectiever om een paar hardcore spelers veel te laten betalen dan veel spelers een beetje.

Maar goed... geen zin in al die negatieve gedachte... lekker Elvenar spelen... lekker spelletje...
verheug me al op hoofdstuk 20 dat er bijna aankomt... en ben zeer benieuwd naar de extra optie om extra uitbreidingen vrij te spelen :D

Game on!
 
Bovenaan