• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Nieuwe spelonderdelen Oppas-functie

In andere online games die ik heb gespeeld, was een zogenoemde 'sitter-optie' aanwezig.
Dit maakte het mogelijk dat een speler een 'oppas' instelde, die dan zeg maar kon switchen naar het account van de andere speler, om daar te klikken.
Dit is vooral handig als je op vakantie gaat bv.
Iedereen bepaalde zelf wie je als sitter instelde en die naam kon je ook weer weghalen.
Soms kon je zelfs 2 sitters instellen.
Zo hoef je je tijdens een vakantie (of andere periode van afwezigheid) geen zorgen te maken om je account. En zeker als er een event loopt, kan de oppasser wellicht helpen om prijzen te verdienen.

Dus het idee is: een oppas-functie maken.
 

DeletedUser2578

Guest
In andere online games die ik heb gespeeld, was een zogenoemde 'sitter-optie' aanwezig.
Dit maakte het mogelijk dat een speler een 'oppas' instelde, die dan zeg maar kon switchen naar het account van de andere speler, om daar te klikken.
Dit is vooral handig als je op vakantie gaat bv.
Iedereen bepaalde zelf wie je als sitter instelde en die naam kon je ook weer weghalen.
Soms kon je zelfs 2 sitters instellen.
Zo hoef je je tijdens een vakantie (of andere periode van afwezigheid) geen zorgen te maken om je account. En zeker als er een event loopt, kan de oppasser wellicht helpen om prijzen te verdienen.

Dus het idee is: een oppas-functie maken.

Vindt het best wel een handig idee vooral als je op vakantie bent dan kan alsnog alles in je stad door blijven gaan. Hoe werkt het met switchen? Kan de sitter van zijn eigen stad naar de ander switchen of moet de sitter bij de stad van de ander inloggen?
 

DeletedUser3012

Guest
Ja, erg leuk, behalve dan dat er dan in jou stad allemaal dingen gebeuren waar je geen controle over hebt. Dat je bijvoorbeeld allemaal prijzen in een event wint waar je helemaal niet op zat te wachten, of dat je stad opeens is omgegooid als je weg bent geweest. Moet je alle plannen voor die week dan ook doorgeven met een link naar elvenarchitect ofzo? Als zo`n sitter dingen moet gaan doen in jou stad om hem dat ene weekje te laten groeien, hoe weet je dan zeker dat hij/zij geen dingen doet die je helemaal niet wilt met je stadje. Provincies losspelen die je niet wilde losspelen, kennispunten kopen, de door jou beschikbaar gestelde ruimte in beslag nemen, cultuur verkopen omdat de sitter denkt dat je het ook wel red met een 100% cultuurbonus, en daarmee heel je speelstijl in gevaar brengen. Ook zie ik geen redenen waarom ik me 'zorgen zou moeten maken' als ik even een weekje weg ben. Elvenar is nu juist een spel waar je niet aangevallen kunt worden, dus ik zie geen enkele reden waar die 'zorgen' vandaag kunnen komen. Event? Misschien opent die sitter wel verkeerde kisten, en houd hij/zij, jou speelstijl helemaal niet aan. Al zou je dat doorgeven, je kunt niet ALLES doorgeven. Dat kan gewoon niet. Je stad zou in 1 week gegroeid kunnen zijn op een manier die jij helemaal niet wilt. Het is ook nog onveilig. Die sitter zou zomaar dingen weg kunnen gooien of een rommeltje maken van je stad. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Overigens snap ik niet waarom iedereen steeds allemaal functies van andere online games wil introduceren elvenar. Ik snap dat die 'zorgen' in spellen waar je aangevallen kunt worden een goed excuus zijn, maar hier...
Ik weet natuurlijk dat zo`n sitter niet hoeft, en misschien zie ik de voordelen gewoon nog niet in...
P.S. De 'Ja, erg leuk' aan het begin was sarcastisch. Probeer het maar eens hardop te lezen met verschillende intonaties, maar met de zinnen die erachteraan komen blijft het altijd enigszins sarcastisch klinken.
Groet Boon
 
In andere online games die ik heb gespeeld, was een zogenoemde 'sitter-optie' aanwezig.
Dit maakte het mogelijk dat een speler een 'oppas' instelde, die dan zeg maar kon switchen naar het account van de andere speler, om daar te klikken.
Dit is vooral handig als je op vakantie gaat bv.
Iedereen bepaalde zelf wie je als sitter instelde en die naam kon je ook weer weghalen.
Soms kon je zelfs 2 sitters instellen.
Zo hoef je je tijdens een vakantie (of andere periode van afwezigheid) geen zorgen te maken om je account. En zeker als er een event loopt, kan de oppasser wellicht helpen om prijzen te verdienen.

Dus het idee is: een oppas-functie maken.

Mijn inziens een totaal overbodige functie.
Op vrijwel ieder vakantie adres is er WiFi en zo niet.... dan geniet van je vakantie zonder Elvenar.
Heus, je overleeft het echt wel.
 
Vragen om problemen,

Ik speel nog een ander spel en daar wordt flink veel aan account delen gedaan.
Paar weken geleden moest ik nog tegen iemand zeggen "had je kunnen verwachten"

Iemand was boos geworden en had dingen "weggegooid" als wraak, dat was vele honderden uren werk zo niet duizenden uren, een fortuin aan geld (wat erin gestopt was) en natuurlijk waren ze niet te vervangen omdat dit "legacy" dingen waren.

2 jaar van zijn leven weg en kon die opnieuw beginnen.

Nee dank je, deze feature zou meer problemen opleveren dan geneugten.
 

DeletedUser234

Guest
Ik denk ook meteen nee, vorig jaar waren er die door gebrek aan geld of tijd niet op vakantie konden, maar die konden wel het zomerevent volledig spelen en alle doelen halen. Degenen die op vakantie konden en gingen, haalden dat event niet alles eruit, maar dat vonden zij niet erg, want zij waren immers lekker op vakantie geweest. (En tegenwoordig met de app, denkt ik dat al genoeg mensen zelfs op vakantie kunnen spelen.)

Elk nadeel heeft zijn voordeel en elk voordeel heeft zijn nadeel, dan blijft alles mooi in balans. :)
 

DeletedUser3012

Guest
Moet er inderdaad ook aan toevoegen dat ik op vakantie weinig tot geen elvenar speel :)
EDIT: Waarom zou je überhaubt op vakantie gaan als je zo verschrikkelijk graag elvenar wil spelen. Geef je vakantiegeld dan gewoon uit aan diamanten ofzo :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2578

Guest
Vragen om problemen,

Ik speel nog een ander spel en daar wordt flink veel aan account delen gedaan.
Paar weken geleden moest ik nog tegen iemand zeggen "had je kunnen verwachten"

Iemand was boos geworden en had dingen "weggegooid" als wraak, dat was vele honderden uren werk zo niet duizenden uren, een fortuin aan geld (wat erin gestopt was) en natuurlijk waren ze niet te vervangen omdat dit "legacy" dingen waren.

2 jaar van zijn leven weg en kon die opnieuw beginnen.

Nee dank je, deze feature zou meer problemen opleveren dan geneugten.

Jammer dat zoiets gebeurt! Om risico's uit te sluiten zou je dan bij instellingen moeten kunnen aanvinken wat de sitter wel zou mogen doen zoals bijv. alleen bonusfabrieken, nederzettingsgebouwen draaiend houden, toernooi spelen en burenhulp geven. Alle andere functies zijn dan voor de sitter geblokkeerd. Maar ja dit houdt in dat Elvenar de instellingen zou moeten aanpassen of nieuwe maken :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser234

Guest
Ik zie ook niet het probleem van een weekje of een aantal weekjes niet spelen. Sterker nog, het heeft een voordeel: als je langere tijd niet inlogt, dan krijg je een mail met de vraag terug te komen en als lokkertje een beloning van 100 diamanten. Mits je niet ooit mail geblokkeerd hebt, want dan heeft zelfs een nieuw mailadres aanmaken geen zin. Ik heb de mail zelf nooit gehad (ik heb volgens mij ook nooit zolang niet ingelogd) maar diverse bs leden wel.
 
Heb je keurig een partijtje goederen verzameld waar je u tegen zegt, kom je terug staat er bijna niets meer.
Of je dia's staan plots op 0
En je had nog wel vertrouwen in die speler en die speler had wel 100x gezegd ik doe dat soort dingen niet.

Nee geen goed idee en gelijk maar in de prullenbak.
 
Ik zie ook niet het probleem van een weekje of een aantal weekjes niet spelen. Sterker nog, het heeft een voordeel: als je langere tijd niet inlogt, dan krijg je een mail met de vraag terug te komen en als lokkertje een beloning van 100 diamanten. Mits je niet ooit mail geblokkeerd hebt, want dan heeft zelfs een nieuw mailadres aanmaken geen zin. Ik heb de mail zelf nooit gehad (ik heb volgens mij ook nooit zolang niet ingelogd) maar diverse bs leden wel.

700 Dia's zelfs, die van 100 heb ik maar 1 keer gezien, maar voor de wensputjes heb ik met een accountje wel eens een sport van gemaakt hoeveel gratis dia's ik bij elkaar kon verzamelen door NIET in te loggen, en ben ergens rond de 4000 diamanten gestopt. toe ik weer eens een accountje zocht om lekker mee te spelen was dit natuurlijk de "prime candidate" omdat die z'n mooie diamant start had. (deze blijven staan ook al is je stad verwijderd wegens inactiviteit)
 
Laatst bewerkt:

Deleted User - 147694

Guest
Bij games zoals Tribalwars en andere gevechtgeoriënteerde games zou dat handiger zijn dan bij Elvenar, verder kan/kon je bij tribalwars volgens mij een vakantiemodus voor maximaal 90 dagen instellen, tijdens die dagen waren je steden meen ik beschermd tegen aanvallen, verliezen en overnames.

Zulke dingen hebben we hier niet, enige wat je verliest door niet in te loggen is tijd, dus wellicht dat je liever een bevriesperiodefunctie hebben wilt en niet een oppasfunctie?
 

DeletedUser3012

Guest
Jammer dat zoiets gebeurt! Om risico's uit te sluiten zou je dan bij instellingen moeten kunnen aanvinken wat de sitter wel zou mogen doen zoals bijv. alleen bonusfabrieken, nederzettingsgebouwen draaiend houden, toernooi spelen en burenhulp geven. Alle andere functies zijn dan voor de sitter geblokkeerd. Maar ja dit houdt in dat Elvenar de instellingen zou moeten aanpassen of nieuwe maken :)
En dan verlies je opeens allemaal goederen voor het toernooi omdat de sitter de lui is om handmatig te vechten, nee, dank u sinterklaasje...
En nog een keer: Ik snap niet waarom er mensen zijn die het zo erg vinden als ze even niets doen. Het enige wat er gebeurt is dat je mana, zaden en spirituele goederen verliest... En dat produceer je toch wel weer bij...
 
En dan verlies je opeens allemaal goederen voor het toernooi omdat de sitter de lui is om handmatig te vechten, nee, dank u sinterklaasje...
En nog een keer: Ik snap niet waarom er mensen zijn die het zo erg vinden als ze even niets doen. Het enige wat er gebeurt is dat je mana, zaden en spirituele goederen verliest... En dat produceer je toch wel weer bij...

Neem een mobieltje mee op vakantie en je probleem is opgelost.
Data gebruik is al sinds meer dan een jaar europees. je gebruikt overal in europa dus je nederlandse databunder zonder extra verborgen kosten (alleen onbeperkte abbonementen hebben vaak een limiet van 8 of 10 GB per maand europees)

Kan je gewoon toernooien/en je fabriekjes resetten als je ff ergens gaat zitten om te chillen.

Ik merk dat echt in onze eigen gilde tijdens vakanties spelers echt afwezig waren en de toernooiscores helemaal instorten, met 6 man op vakantie moest je er echt hard aan trekken maar tegenwoordig gaat alles gewoon door.
 

Deleted User - 147694

Guest
Ik snap niet waarom er mensen zijn die het zo erg vinden als ze even niets doen. Het enige wat er gebeurt is dat je mana, zaden en spirituele goederen verliest... En dat produceer je toch wel weer bij...

Dat is zeker zo, overigens is het ook niet slecht om af en toe te mobielminderen. ;-)

Ik merk dat echt in onze eigen gilde tijdens vakanties spelers echt afwezig waren en de toernooiscores helemaal instorten, met 6 man op vakantie moest je er echt hard aan trekken maar tegenwoordig gaat alles gewoon door.

Die goeie ouwe tijd. :p
 
Bovenaan