• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Opdrachten: Opdracht munten verzamelen weg.

De opdracht van munten verzamelen is verwijderd,
Wel is er de opdracht om munten in combinatie met geavanceerde hamers te verzamelen.
Om zo aan hamertjes te komen.
Voordien was ik best gemotiveerd ,om ook de buren te motiveren omdat het ook in combinatie met die opdracht ook de benodigde hamertjes opleverende.
Nu heb ik dat wondergebouw al op een behoorlijk niveau en krijg daardoor nu ook aardig wat goederen bij buren motivatie.
Ik neem aan dat het de bedoeling is van de makers van het spel om op deze wijze de spelers te stimuleren om vooral zo ook je buren te motiveren.
En niet alleen de leden van je broederschap.
Ik bemerk nu bij mijzelf dat ik nu niet meer zo gemotiveerd ben om de tijd te nemen om mijn buren te motiveren.
En dat vind ik ergens zeer spijtig.
Ondanks deze extra goederen ,want mijn voorraden zitten al propvol en kan daarmee de gehele broederschap mee voorzien in wat ze nodig hebben om te groeien.
Ik houd queesten in de broederschap voor flinke beloningen.
Met goederen kan je geen legers opbouwen en mis daarom deze opdracht.
Ik ben mij bewust dat alleen de ver gevorderde hier last van hebben of misschien ben ik wel de enige..ik weet dat niet.
Maar ik pleit ervoor of deze opdracht misschien beter kan terug komen om de spelers nog meer te prikkelen om hun buren te motiveren.
Ik schrijf dit niet om te klagen maar om te peilen wat jullie hiervan vinden of het beter is als deze opdracht terug zou kunnen komen.
mvr groet monque
 

DeletedUser

Guest
.................................
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser855

Guest
Misschien te makkelijk als je op hoog niveau speelt, voor een speler als ik is er NIETS makkelijk aan. Van andere spelers op mijn niveau hoor ik precies hetzelfde. Ik heb er al meerdere gouden werkplaatsen bijgezet Mike, op jouw advies...het stroomt er nog altijd harder uit dan in. Als dit een spel is waarbij je steeds een dagje je fabrieken maar niet moet laten draaien....als het zo'n langzaam spel wordt, dan heb ik mij vergist en is dit spel niet voor mij. Ik hoef geen keiharde actie...maar het moet wel enerverend blijven.

De oplossing van de modjes, om je werkplaatsen zo vaak mogelijk aan te knallen, sneller dan 1 uur is best leuk hoor, maar ondoenlijk voor de mensen met een baan. Als ik het kan...doe ik het. Maar op de een of andere manier doe ik in het weekend ook liever leukere dingen ipv uren lang mijn werkplaatsen om de 5 minuten aan te zetten.
 

DeletedUser

Guest
Ik zie dat je 6 toverstoffabieken van lvl 7, 6 boekrolfabrieken level 9 en 10 houtfabrieken lvl 15 hebt staan.
Om deze op te starten kost inderdaad een hoop voorraden (hamertjes).
Ten opzichte van de 8 werkplaatsen lvl 15 is de veerhouding inderdaad niet goed.

Zelf liep ik ook tegen dat probleem aan en heb, hoe jammer het ook voor de puntjes was een aantal fabrieken (ook bonusfabrieken) weggehaald en op die plek nu werkplaatsen staan.
Kortom er worden meer voorraden gemaakt en minder verbruikt.
Natuurlijk zak je in ranking wel weer omlaag maar dat geldt voor iedereen die tegen dit probleem aanloopt.
zelf zakte ik 11 plekken in de ranking maar heb dit alweer teruggehaald door andere fabrieken naar een hoger lvl te brengen.

Al met al zul je wat minder goederen binnen halen en dus misschien ook wat minder kunnen ruilen maar dit is helaas niet anders.
Ik zou in elk geval wat (bonus??)fabrieken weghalen en meer werkplaatsen neerzetten.
Zelf draai ik met totaal 9 werkplaatsen waarvan 5 op lvl 15 iets winst per 24 uur dus moet dat bij jou ook mogelijk zijn.
Ik heb alles overdag op 3 uur staan en zet alles om 20.30 uur op een tijd van 9 uur wat bij mij volstaat.
Ik duf te wedden dat wanneer je 1 voor 1 een fabriek weg zou halen en dan kijkt of je met de voorraden beter uitkomt uiteindelijk je evenwicht vind.
 

DeletedUser

Guest
Ik ben het met lifesaver eens, het draait allemaal om verhouding. Deze is met het verwijderen/aanpassen van de opdrachten veranderd en dat houdt in dat je als speler mee moet veranderen. Dat houdt ook in dat als je als speler niet in staat bent iedere 3 uur in te loggen (om welke reden dan ook) dat je jou speelstijl daar op aanpast en naar verhouding dus inderdaad nog meer werkplaatsen nodig zult hebben om je fabrieken de klok rond te laten draaien.
 

DeletedUser68

Guest
Minder fabrieken plaatsen heb je minder werkplaatsen nodig.
Het is gewoon simpel om dat te veranderen.
Ik kan zeggen dat we nog geluk hebben dat we op deze manier de questen kunnen doen.
Op beta kon je een quest per dag weigeren.
Dat plan was mislukt voor de ontwikkelaars. geeft wel aan dat er nog veel gaat veranderen
Pas je fabrieken aan op je werkplekken .
Het is nu gewoon een keuze wil je een productief eiland dan fabrieken minderen wil je zo graag in de top spelen alleen huizen en fabrieken plaatsen
om in de top te komen en niet klagen dat je niet genoeg hebt
Ik wil een productief eiland hebben heb dus ook berekend wat ik nodig heb aan voorraden minimaal per dag 200 k
Daar heb ik werk plaatsen naar gebouwd. nu misbruik ik gemiddeld per dag de munten quest 25 keer wat 25 x 13 k vooraden geeft.
Dus ik weet al dat ze die nog verder gaan afknijpen of verwijderen. de 8 broden quest zou ook hoger worden in de toekomst.
Het is de bedoeling dat je zonder questen je eiland kunt laten draaien. en de questen is gewoon een bezigheidstherapie.
Het blijven klagen heeft helaas echt geen effect
Ben er ook niet blij mee dat de kopermijnen nu maar de helft kosten en er een kapitaal aan munten en voorraden extra uitgegeven zijn .en ook de tijd die het meer koste.

Ik wil gewoon meer questen om bezig te zijn maar de beloning gewoon laag houden
 
Ik zie dat je 6 toverstoffabieken van lvl 7, 6 boekrolfabrieken level 9 en 10 houtfabrieken lvl 15 hebt staan.
Om deze op te starten kost inderdaad een hoop voorraden (hamertjes).
Ten opzichte van de 8 werkplaatsen lvl 15 is de veerhouding inderdaad niet goed.

Zelf liep ik ook tegen dat probleem aan en heb, hoe jammer het ook voor de puntjes was een aantal fabrieken (ook bonusfabrieken) weggehaald en op die plek nu werkplaatsen staan.
Kortom er worden meer voorraden gemaakt en minder verbruikt.
Natuurlijk zak je in ranking wel weer omlaag maar dat geldt voor iedereen die tegen dit probleem aanloopt.
zelf zakte ik 11 plekken in de ranking maar heb dit alweer teruggehaald door andere fabrieken naar een hoger lvl te brengen.

Al met al zul je wat minder goederen binnen halen en dus misschien ook wat minder kunnen ruilen maar dit is helaas niet anders.
Ik zou in elk geval wat (bonus??)fabrieken weghalen en meer werkplaatsen neerzetten.
Zelf draai ik met totaal 9 werkplaatsen waarvan 5 op lvl 15 iets winst per 24 uur dus moet dat bij jou ook mogelijk zijn.
Ik heb alles overdag op 3 uur staan en zet alles om 20.30 uur op een tijd van 9 uur wat bij mij volstaat.
Ik duf te wedden dat wanneer je 1 voor 1 een fabriek weg zou halen en dan kijkt of je met de voorraden beter uitkomt uiteindelijk je evenwicht vind.

Het is inderdaad een manier, maar wel eentje waar ik niet voor kies.
Stilstaan is voor mij al achteruit gang ,laat staan dat ik de boel ga afbreken.
Ik kom zo prima uit met om de fabrieken draaiende te houden en de voorraad is zo groot dat het even stil leggen van een productie niet erg is.
Ik zit al namelijk met een voorraad van bijna 2 miljoen edels.
Ik los het ook op door werkplaatsen neer te zetten en die niet volledig te uppen om ruimte te besparen.
kleine werkplaatsen kan je ook op 3 uur zetten en de opdracht vervullen van geavanceerde goederen met munten.
Dan krijg je ook per 2 iedere 3 uur 13000 hamertjes.
En kan je ook doorgaan met je leger opbouwen.
Dat is ook een balans waar ik liever voor kies.
En dan gaat het ook niet ten kosten van je score.
je hebt op het account van mona2 gekeken.ik ben monique de roij de nr 1 van elvenar.
Waar ik eigenlijk naar peilde is hoe andere het nu beleven om hun buren te motiveren minder is geworden door het verdwijnen van deze opdracht.
Daar wilde ik eigenlijk meer naar toe,want dat iedereen deze opdracht gaat missen dat leek mij wel al duidelijk.
Ikzelf merk bij mij zelf namelijk dat ik dat voordien gewoon deed en nu niet meer en dat heeft verband met het verdwijnen van die opdracht.
Hoe ervaren jullie dat?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser580

Guest
Ik ben een laag niveau speler. (zit tegen de 10k puntengrens aan te hikken) Ik doe alleen aan broederschap burenhulp, en burenhulp voor de actief spelende mensen. Het extra gereedschap vind ik eigenlijk toch wel fijn, maar de extra munten... Ben dat nog niet nodig. Daarom laat ik de buren die mij niet helpen, met rust.
 

DeletedUser447

Guest
ik ervaar het nog niet als anders. maar dat komt ook omdat ik nog veel afhankelijk ben van alle burenhulp die ik maar nodig heb.
wel ben ik bang dat dit inderdaad een begin is van een nog grotere spel verandering met de opdrachten.
 

DeletedUser

Guest
Het is inderdaad een manier, maar wel eentje waar ik niet voor kies.
Stilstaan is voor mij al achteruit gang ,laat staan dat ik de boel ga afbreken.
Ik kom zo prima uit met om de fabrieken draaiende te houden en de voorraad is zo groot dat het even stil leggen van een productie niet erg is.
Ik zit al namelijk met een voorraad van bijna 2 miljoen edels.
Ik los het ook op door werkplaatsen neer te zetten en die niet volledig te uppen om ruimte te besparen.
kleine werkplaatsen kan je ook op 3 uur zetten en de opdracht vervullen van geavanceerde goederen met munten.
Dan krijg je ook per 2 iedere 3 uur 13000 hamertjes.
En kan je ook doorgaan met je leger opbouwen.
Dat is ook een balans waar ik liever voor kies.
En dan gaat het ook niet ten kosten van je score.
je hebt op het account van mona2 gekeken.ik ben monique de roij de nr 1 van elvenar.
Waar ik eigenlijk naar peilde is hoe andere het nu beleven om hun buren te motiveren minder is geworden door het verdwijnen van deze opdracht.
Daar wilde ik eigenlijk meer naar toe,want dat iedereen deze opdracht gaat missen dat leek mij wel al duidelijk.
Ikzelf merk bij mij zelf namelijk dat ik dat voordien gewoon deed en nu niet meer en dat heeft verband met het verdwijnen van die opdracht.
Hoe ervaren jullie dat?
Sorry heb inderdaad verkeerd gekeken echter blijft de situatie hetzelfde.
Zoals ik al aangaf is het herstellen van het evenwicht, desnoods door een aantal fabrieken weg te halen en daar werkplaatsen voor in de plaats te zetten onvermijdelijk.
Gezien het gigantische overschot aan edelstenen (2 miljoen) zou ik er voor kiezen om 1 (of meer) edelstenenfabrieken weg te halen en hier werkplaatsen voor in de plaats te zetten.
Dat je dat beslist niet wil omdat je dan (in eerste instantie) van de eerste plek zou wegzakken is je eigen keus.
Echter denk ik dat er de komende tijd nog wel meer aanpassingen zullen komen waardoor juist dit evenwicht steeds belangrijker word.

In feite moet je er naar streven "zelfvoorzienend" te zijn waar het gaat om het onderhouden van de fabrieken.
 

DeletedUser

Guest
Als je bang bent dat dit de motivatie van het verlenen van burenhulp aantast dan zou ik dat met een directere aanpak oplossen in plaats van een opdracht waarbij je munten moet verzamelen. Dan zou ik er een opdracht tussen stoppen dat je 30x burenhulp moet verlenen tegen X voorraden of zo. Daarmee stimuleer je dat weer. Misschien combineren met een produceer X omdat hier uiteraard niet een te grote beloning aan moet hangen. Het verlenen van burenhulp moet ook weer z'n eigen beloning blijven.

En om iedereen voor te zijn die klaagt dat hij/zij geen actieve buren meer heeft, bij 30 personen is dit je gilde plus 5. Iedereen heeft wel 5 buren waarbij die burenhulp kan verlenen.
 

DeletedUser189

Guest
Het maakt mij niet uit of die opdracht er nu is of niet mijn broeders en mijn buren krijgen iedere dag hulp.
Zijn er wat kleine werkplaatsen klaar pak ik de opdracht er bij anders maar zonder.
Krijg maar van weinig buren hulp terug, maar doordat ik stug vol blijf houden om mijn ronde te maken worden het er toch steeds en paar meer.
 

DeletedUser

Guest
Ik vermoed dat iedere bs toch een paar keer in de week burenhulp vraagt van haar leden. Ik verleen pas burenhulp aan mijn wereldkaart buren als ik het ook echt nodig heb. Maar dan ga ik ze ook allemaal langs. Een opdracht die regelmatig langskomt zou voor enkele misschien een extra stimulans zijn om de buren weer eens langs te gaan.
 

DeletedUser68

Guest
Ik heb in mijn nieuwe gilde ook geen verplichting om een handje te geven.
ze hebben het niet nodig letterlijk.
En mensen die het graag willen komen ergens geld of voorraden tekort
Ik persoonlijk geef wel een handje hoor maar alleen als ik er zelf zin ik heb
Aangezien de mensen er toch een probleem mee hebben om geld en voorraden te krijgen
Komt nu het jip en janneke uitleg
Men nemen de werkplaatsen zet ze op 3 uur allemaal laten we zeggen er staan er 8 klaar je doet je huisjes leggen het geld komt binnen
en (grote spelers) 52 k extra voorraden 3 uur later gebruik je de zelfde werkplaatsen en geef je de gilde een handje en alvast wat buren
na 4 rondes weer 52 k 3 uur later herhaal je dit zelfde bij de buren
Neem je stadhuis een keer mee in de run van de munten en zo ga je door is 8 werkplaatsen niet genoeg plaats er wat bij van level 1

het is echt niet moeilijk hoor het is zelfs te makkelijk en wordt ook wel weer verandert
 

DeletedUser189

Guest
Klopt het is nog steeds veel te makkelijk, deze morgen de verkenner aangezet (en die kost veel) binnen het uur moest ik al weer naar de handelaar omdat het stadhuis vol zat.
 

DeletedUser

Guest
Ik heb in mijn nieuwe gilde ook geen verplichting om een handje te geven.
ze hebben het niet nodig letterlijk.
En mensen die het graag willen komen ergens geld of voorraden tekort
Ik persoonlijk geef wel een handje hoor maar alleen als ik er zelf zin ik heb
Aangezien de mensen er toch een probleem mee hebben om geld en voorraden te krijgen
Komt nu het jip en janneke uitleg
Men nemen de werkplaatsen zet ze op 3 uur allemaal laten we zeggen er staan er 8 klaar je doet je huisjes leggen het geld komt binnen
en (grote spelers) 52 k extra voorraden 3 uur later gebruik je de zelfde werkplaatsen en geef je de gilde een handje en alvast wat buren
na 4 rondes weer 52 k 3 uur later herhaal je dit zelfde bij de buren
Neem je stadhuis een keer mee in de run van de munten en zo ga je door is 8 werkplaatsen niet genoeg plaats er wat bij van level 1

het is echt niet moeilijk hoor het is zelfs te makkelijk en wordt ook wel weer verandert
jij bent slim he mike
 
Sorry heb inderdaad verkeerd gekeken echter blijft de situatie hetzelfde.
Zoals ik al aangaf is het herstellen van het evenwicht, desnoods door een aantal fabrieken weg te halen en daar werkplaatsen voor in de plaats te zetten onvermijdelijk.
Gezien het gigantische overschot aan edelstenen (2 miljoen) zou ik er voor kiezen om 1 (of meer) edelstenenfabrieken weg te halen en hier werkplaatsen voor in de plaats te zetten.
Dat je dat beslist niet wil omdat je dan (in eerste instantie) van de eerste plek zou wegzakken is je eigen keus.
Echter denk ik dat er de komende tijd nog wel meer aanpassingen zullen komen waardoor juist dit evenwicht steeds belangrijker word.

In feite moet je er naar streven "zelfvoorzienend" te zijn waar het gaat om het onderhouden van de fabrieken.
Ja, maar ik heb geen probleem om rond te komen. je mist steeds wat ik wil zeggen.:)

Als je bang bent dat dit de motivatie van het verlenen van burenhulp aantast dan zou ik dat met een directere aanpak oplossen in plaats van een opdracht waarbij je munten moet verzamelen. Dan zou ik er een opdracht tussen stoppen dat je 30x burenhulp moet verlenen tegen X voorraden of zo. Daarmee stimuleer je dat weer. Misschien combineren met een produceer X omdat hier uiteraard niet een te grote beloning aan moet hangen. Het verlenen van burenhulp moet ook weer z'n eigen beloning blijven.

En om iedereen voor te zijn die klaagt dat hij/zij geen actieve buren meer heeft, bij 30 personen is dit je gilde plus 5. Iedereen heeft wel 5 buren waarbij die burenhulp kan verlenen.
Dat is best een goed idee.:)

Ik heb in mijn nieuwe gilde ook geen verplichting om een handje te geven.
ze hebben het niet nodig letterlijk.
En mensen die het graag willen komen ergens geld of voorraden tekort
Ik persoonlijk geef wel een handje hoor maar alleen als ik er zelf zin ik heb
Aangezien de mensen er toch een probleem mee hebben om geld en voorraden te krijgen
Komt nu het jip en janneke uitleg
Men nemen de werkplaatsen zet ze op 3 uur allemaal laten we zeggen er staan er 8 klaar je doet je huisjes leggen het geld komt binnen
en (grote spelers) 52 k extra voorraden 3 uur later gebruik je de zelfde werkplaatsen en geef je de gilde een handje en alvast wat buren
na 4 rondes weer 52 k 3 uur later herhaal je dit zelfde bij de buren
Neem je stadhuis een keer mee in de run van de munten en zo ga je door is 8 werkplaatsen niet genoeg plaats er wat bij van level 1

het is echt niet moeilijk hoor het is zelfs te makkelijk en wordt ook wel weer verandert
Jouw jip en janneke verhaal had ik hierboven ook al staan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Ik heb je wel goed begrepen Monique,

Je geeft zelf aan: "Met goederen kan je geen legers opbouwen en mis daarom deze opdracht."
Hieruit maak ik op dat je de hoeveelheid voorraden (hamertjes) die je nu kan binnenhalen in feite te weinig vind.
Vandaar mijn opmerking om 1 of meerdere fabrieken te verruilen voor werkplaatsen zodat je meer voorraden kan oogsten
 
Bovenaan