• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Opgelost [ONYX-41108] Geen prijzen bij de BSA

Aeva

Chef
De leden van mijn BS kiezen ervoor om toch veel muntenzakken te gaan maken. Met gebruik van effecten en met het elkaar (tijdelijk) vaker munten geven bij de burenhulp. Wij gaan er het beste van maken :)

elvenar handtekening DEF.jpg
 
En daarmee geef je aan waarom deze aanpassing gewoon fout is.
De spel makers bepalen nu hoe jij en de leden van je BS nu moeten spelen.
Tevens dien je nu een enorme overkill aan cultuur te hebben anders red je het niet en ook dat is weer een gevolg van de beslissing van de ontwikkelaars.

Dit soort dingen horen eerst op de BETA versie van het spel getest te worden en niet gelijk op alle life servers.
 
321 badges op 3 volle kaarten is met 25 spelers 13 per speler. Mag geen probleem zijn.
Sterker nog de meesten zijn blij dat ze eindelijk eens wat instants in kunnen zetten en wat kwijt raken.
De 1 koopt er goederen voor en de ander koopt er kp voor.
 
@Bor de Wolf 1965 > Ik ben het helemaal met je eens dat dingen eerst beter op BETA getest moeten worden, we hebben afgelopen jaar al een paar meegemaakt dat op live servers Bugs verschijnen die op Beta opgelost hadden moeten zijn maar dat niet waren omdat er slechts 3 of 4 weken tussen zit voordat het op Live komt.
Deze verrassing met 3x zoveel munten nodig voor 1 zakje komt omdat er afgelopen maanden/jaren zoveel geklaagd werd over de muntzakken die over waren na een BSA. (lees het Forum maar eens na) :cool: Soort van boontje komt om z'n loontje
 
Heb gehoord dat er met volgend BSA 2 nieuwe badges bijkomen.
Polsbandjes en enkelbandjes. Polsbandjes moet je dan T2 verzamelen en enkelbandjes moet je dan T3 verzamelen. Een variant dus op armbanden.
Verder zijn ze nog aan het nadenken om nog 3 nieuwe badges te introduceren.
1 voor T4 verzamelen, 1 om hamers te verzamelen en 1 om orks te verzamelen.
Wie dan nog niet in die hoofdstukken zit zal iets anders op bedacht worden en is nog onbekend maar waarschijnlijk worden dat 3 en 9 uurs produkties van je fabrieken afhankelijk van de moeilijkheidsgraad van de oorspronkelijke badge en de fabriek moet een minimaal level hebben voor het betreffende hoofdstuk waar je in zit.
Waarschijnlijk gaan de wonderbadges naar 40 kp omdat runen tegenwoordig 15 kp waard zijn.
Troepenbadges zullen afhankelijk worden van hoeveel wonderlevels je hebt met wonderen die met toernooi/toren te maken hebben.
Knikkers gaan waarschijnlijk van 8 naar 12 relics, druïde van 2 naar 3 versnellers en tiara van 3 naar 5 betoveringen.
Ook het puntensysteem per bolletje zal aangepast worden. Hoe minder punten het bolletje hoe makkelijker die word. Geloof dat het moeilijkste bolletje dan 5000 punten waard zal worden en het makkelijkste bolletje 100 punten en daar dan alles tussen in.
Het verschil in het totaal aantal punten per pad zal aanzienlijk zijn om het met de put lastiger te maken die achterstand in punten in te halen.
Kruispunten gaan verwijderd worden zodat je niet meer over kan springen.
Al met al gaat het BSA dan een stuk zwaarder worden en de hoofdprijs word 500 dia per speler toegevoegd voor de BS die dan wint, 250 dia voor plek 2 en 100 dia voor plek 3. Om die dia te kunnen winnen dient de speler aan alle 3 kaarten te hebben meegedaan met een minimale inleg van 3 verschillende badges per kaart. Verder een prijs voor elk pad die dan in zijn geheel moet worden gespeeld. Hoe moeilijker het pad hoe beter de prijs of prijzen.
Voor BSA zullen meerdere versies komen met steeds 12 soorten badges waarin ze met elk BSA willekeurig zullen rouleren.
De versie die dan op Beta gespeeld zal worden zal niet automatisch dezelfde op Live zijn en pas 3 dagen voor aanvang op Live bekend gemaakt worden welke versie.
Als het goed is word het geïntroduceerd met het BSA in oktober of november.
 
Is de productie van T1 fabrieken overal hetzelfde of scheelt dat per Hoofdstuk.
Nu de armbanden bijna niet te halen zijn....
 
De basis productie is het zelfde maar die wordt iets verhoogt van 8x basis tot 9.84 x de basis productie door maar 1 wonder.
Dus met deze aanpassingen verplichten de ontwikkelaars ons om die wonderen te plaatsen die zij willen en om ze dan ook nog heel snel naar max niveau te brengen.

Sorry dat ik het zeg maar als deze ontwikkeling door gaat waar in de ontwikkelaars bepalen welke wonderen ik moet plaatsen om maar enig sinds mee te kunnen doen met alle aspecten van dit spel, dan houd het voor mij wel op.
Dan verliest dit spel zijn totale aantrekkingskracht.
 
en velen vinden het nu al zo moeilijk met de vele munten die je moet hebben.
ja een jaar geleden was de BSA nog mijn favoriet, maar als je maar hooguit 10 leden hebt is het al niet meer te doen.
dus ik stop dan met de BSA met te weinig leden. Alles wordt maar groter en meer maar ze houden niet rekening met de kleineren spellers.
ik heb al 2 account verwijdert er dat gaan er meer worden.
 
Laatst bewerkt:

Aeva

Chef
Elke map één route is gemakkelijk te doen in een BS van normale omvang.
Er is natuurlijk wel een reden waarom er 25 plaatsen zijn in elke BS. Daar zijn toernooi en toren op afgesteld en dus ook het broederschapsavontuur. Heb je een BS van, natte vinger, minder dan 15 leden dan gaat het niet lukken. Als je dan toch met de grote jongens mee wilt doen, is fuseren een goede optie.
Ik bedoel maar: een voetbalteam met 5 of 8 spelers gaat het ook niet redden tijdens de wedstrijden op het voetbalveld...
 
De verhoudingen voor de munten zijn volledig zoek. Wij halen ongeveer 6 zakken per persoon gedurende het evenement. Daarvoor loggen we meerdere keren per dag in om te oogsten en geven elke dag alle buren hulp. Het is voor onze kleine BS niet mogelijk om, zonder inzet van muntenregens, het derde pad te voltooien. [Edit] Van alle andere badges hebben we minimaal het dubbele dan hetgeen nodig is voor het derde pad.

Het valt ook op dat het moeilijker lijkt voor de lagere levels. Binnen onze BS zijn de meeste lvl 8 en zij moeten 4176K aan munten per badge verzamelen. Het stadhuis op hun maximale level kan 7700K bevatten. Elke 10% muntenregen geeft dus 770K. Er is dus 55% aan muntenregen nodig voor één badge. Ikzelf ben lvl 12 en moet 10944K verzamelen per badge. Elke 10% muntenregen geeft mij echter 2200K. Ik heb dus nog geen 50% aan muntenregen nodig voor één badge.

Ik had verwacht dat het naar verhouding even moeilijk zou zijn, maar een hoger level heeft het dus makkelijker (Ik weet niet hoe het op andere levels zit). Daarbij komt nog dat hogere levels meer buren hebben om munten op te halen en waarschijnlijk ook hogere levels van OW waar munten uit komen.
Kortom als kleine speler ben je de pineut en dat voelt niet goed.
 
Laatst bewerkt:
Elke map één route is gemakkelijk te doen in een BS van normale omvang.
Er is natuurlijk wel een reden waarom er 25 plaatsen zijn in elke BS. Daar zijn toernooi en toren op afgesteld en dus ook het broederschapsavontuur. Heb je een BS van, natte vinger, minder dan 15 leden dan gaat het niet lukken. Als je dan toch met de grote jongens mee wilt doen, is fuseren een goede optie.
Ik bedoel maar: een voetbalteam met 5 of 8 spelers gaat het ook niet redden tijdens de wedstrijden op het voetbalveld...
ja ja ik snap het wel hoor.
 
Kortom als kleine speler ben je de pineut en dat voelt niet goed.
Met munten heeft een kleine speler pech, maar bij armbanden weer niet.
Spelers die veel onderhandelen hebben ook voordeel bij armbanden ten opzichte van spelers die veel vechten. Spelers die veel toren klimmen hebben meer versnellers om esotorisch restant te maken, en zo heeft iedereen wat sterke en zwakke punten.

Het is een *broederschaps* avontuur, het gaat over samen de finish bereiken. Niet iedereen hoeft hetzelfde te kunnen of even goed te zijn in alles. Gebruik ieders zijn/haar sterke punten.
 
Met munten heeft een kleine speler pech, maar bij armbanden weer niet.
Dat klopt. Ik snap de reden van deze verschillen ook niet. Het lijkt toch niet zo moeilijk om een vast percentage van je maximale productie te nemen. Ik heb er overigens wat minder moeite mee als het relatief wat zwaarder wordt voor de hogere levels. Die hebben vaak toch wat meer mogelijkheden om 'even' wat meer te produceren.
Het is in mijn optiek wel moeilijker om 'even' wat munten bij te maken. Je kunt de productie niet versnellen of verhogen. Alleen inzetten van instants helpt hierbij.

Spelers die veel onderhandelen hebben ook voordeel bij armbanden ten opzichte van spelers die veel vechten. Spelers die veel toren klimmen hebben meer versnellers om esotorisch restant te maken, en zo heeft iedereen wat sterke en zwakke punten.
Dat klopt ook :), maar dat zijn keuzes in speelstijl en vind ik toch wat anders dan het verzamelen van munten. Dat laatste is namelijk onafhankelijk van je speelstijl. Tenzij je ervoor kiest natuurlijk om je hele stad vol met huizen te zetten.

Voor mij/ons is het geen laatste kistje geen optie meer met deze aantallen munten. Dat is jammer, maar dan hebben we wel een hele rustige week ;)
 
Elke map één route is gemakkelijk te doen in een BS van normale omvang.
Er is natuurlijk wel een reden waarom er 25 plaatsen zijn in elke BS. Daar zijn toernooi en toren op afgesteld en dus ook het broederschapsavontuur. Heb je een BS van, natte vinger, minder dan 15 leden dan gaat het niet lukken. Als je dan toch met de grote jongens mee wilt doen, is fuseren een goede optie.
Ik bedoel maar: een voetbalteam met 5 of 8 spelers gaat het ook niet redden tijdens de wedstrijden op het voetbalveld...
bij minder dan 7 wordt er niet gespeeld.............:p
:p
 
Het nadeel van deze radicale nieuwe getallen voor de zak met munten en voor de gouden armbanden is dat hier door de ontwikkelaars beslissen dat jij je cultuur boost op als het even kan 200% moet hebben, je ook minimaal 6x je T1 fabriek op maximaal niveau moet hebben staan en die nog een extra productie boost moet geven.
En als of het niet genoeg is moet je ook nog de munten regens blijven gebruiken en dan hopelijk alleen T1-T3 goederen blijven kopen via de handelaar omdat jij je maximale munten blijft bereiken.

Hier zou niet de hoeveelheid munten per badge zo gigantisch omhoog moeten gaan maar per route het aantal badges.
Verder werd ik vanavond nog even heel leuk geconfronteerd met een hele scheve verhouding van spelers die in het rand gebied zitten en dus tegen nog meer problemen aan lopen.
Een BS genood die een vergelijkbaar verkent gebied heeft maar redelijk naar het midden heeft 44 pagina's van spelers die hij kan bezoeken en in verhouding krijgt hij dus redelijk veel burenhulp terug.
Ik zelf zit behoorlijk in het grens gebied en heb maar 28 pagina's van spelers die ik kan bezoeken. Ik heb dus 16 pagina's met gaten waar ik 100% geen burenhulp van kan verwachten. Ik ben nu de Wachttoren Ruïnes aan het upgraden om elke burenhulp die ik nog krijg zoveel mogelijk uit te knijpen voor wat het kan doen.

Het is dus niet alleen welk hoofdstuk dat jij zit wat bepaald hoeveel jij moet halen/maken voor een badge maar ook nog eens jou plaats op de wereld kaart die de rekening behoorlijk in jou voor of nadeel kan doen doorslaan.
En voor het gemak, als je een 6 hoek tekent met de punt naar boven dan zit ik op de rechts boven punt.
Spelers die nog iets meer naar rechts of boven zitten hebben nog vele malen meer nadeel van hun plaats op de kaart.
 
Wat ik ergens gelezen heb, maar ben vergeten wie het gezegd heeft:

Ze zouden geen goudmijnen moeten neerzetten op de lege plekken, maar fake-stadjes die met een bepaalde kans (bijv 80%) burenhulp teruggeven. Op die manier hebben spelers op de rand minder last van gebrek aan burenhulp.
 
Bovenaan