• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

<onvoldoende bespreking> Vrienden icon.

DeletedUser87

Guest
Beste elven en mensen van Elvenar.

Mijn allereerste ideetje ooit, dus schiet me niet dood als het niet goed is :D
Ik wilde eerst als voorvoegsel "overig" nemen, omdat mijn idee eigenlijk onder 3 categorieën valt, namelijk:
  • Communicatie - bijv. ingame communicatie; berichtensysteem
  • Interface - bijv. ingame meldingen; links; knopjes; ranglijst, profiel; animaties
  • Wereldkaart - bijv. verkennen; andere spelers vinden; burenhulp
Vandaar dat ik dus aan overig dacht want welke moet je nemen anders. Maar goed ik heb dan maar toch voor geen voorvoegsel gekozen omdat het eigenlijk ook niet onder overig past en ik dus liever het community team het juiste voorvoegsel laat nemen.

Goed genoeg gezeverd over het voorvoegsel. :p

Wel iedereen kent het. Je speelt een spel met een vriend(in) maar spijtig genoeg lig je niet naast elkaar.
Vandaar mijn idee om ergens een knop toe te voegen(ik denk bv bij notificatie's en berichten, onderaan bij alle knoppen zoals handelen en bouwen, landkaart,..., of bij je instellingen) waar je dus vrienden kunt toevoegen.

In dit scherm zie je dan de naam van je vrienden staan en evt zijn/haar rangpositie. Hier kunnen ook nog eventueel 2 knoppen bijstaan. 1 knop om deze persoon een bericht te sturen, de andere knop om naar zijn stad te gaan op de wereldkaart.

Eventueel een leuk extraatje is dat je een lijn krijgt te zien hoe je moet gaan naar deze stad om bv goedkoper te handelen. Dus een soort van wegwijs door de hele map.

Laat maar weten wat jullie er van vinden, eventueel kan ik ook screenshots gaan maken zodat alles visueel duidelijk is.

Opbouwende kritiek is altijd welkom voor eventueel verbetering van dit idee of volgende ideetjes.

MvG
Kr33log
 

DeletedUser47

Guest
Klinkt goed, helemaal het 2e idee dat je je vrienden op de wereldkaart kan zoeken.
Bericht sturen is ook wel handig, maar voor nu is het natuurlijk het gewone bericht sturen en de naam invullen bij geadresseerde.
 

DeletedUser7

Guest
Ik heb lekker je verhaal over voorvoegsels genegeerd en er een "nieuwe spelonderdelen" voorvoegsel voor gezet :p
Maar ik vind het een leuk idee. Ik weet niet of het heel handig is om lijnen over de hele kaart te krijgen, aangezien je meestal niet heel snel in een richting kunt zoeken, maar het is het proberen waard :)
 

DeletedUser87

Guest
Goh echt lijnen niet, ik bedoel dat je alleen de lijn ziet als je via dat menu bv naar je vriend gaat.
Anders als je 15 vrienden hebt zit heel je map onder de lijnen :)

Goh en bij nieuwe spelonderdelen had ik eigenlijk niet aan gedacht. Maar bedankt voor de verandering
 

DeletedUser68

Guest
Hoe bedoel je precies een lijn naar een vriend bedoel je handels maatje
Het zou de handel aan de ene kant makkelijker maken als de 50 % weg is
Maar dan gaat het spel tempo te snel ben ik bang voor en over een lijntje ik ben voor. maar als je de persoon gevonden wil vinden
staat deze in een straal van tot mijn weten van 12 hexagons daarbuiten is de handel nog gesloten
 

DeletedUser87

Guest
ik bedoel met een lijn gewoon een streep dat je weet hoe je moet gaan met vechten, want als ik nu iemand wil zoeken die bv helemaal bovenaanligt en ik lig onderaan moet ik echt wel lang zoeken.
 

DeletedUser39

Guest
In plaats van een lijn kun je dan niet een soort pijltje gebruiken die naar je stad wijst?
Dus als je op je vriend staat wijst de pijl welke richting je stad ligt.

Zo kun je vanuit welke stad op de kaart dan ook de richting terug naar je eigen stad vinden. Op deze manier word je map dan ook niet volgespamd met lijnen.
 

DeletedUser

Guest
Gewoon een simpel knopje naast de naam van je 'vriend' in de vriendenlijst: 'Spring naar *spelersnaam* stad'.. Iets in die aard ;)
 

DeletedUser68

Guest
lijkt me zeker wel een goed idee zoek nu ook overal voor goede handel partners en richting actieve spelers zou ook fijn zijn

Misschien een idee om spelers die langer dan een bepaald aantal dagen te verwijderen en de kolom een opschuiven of zoiets
als je nu in een doodpunt zou liggen waar veel spelers niks doen kom je zelf niet snel verder
 

DeletedUser

Guest
Denk dat je niet zoveel tegen inactieve spelers kan doen, stel je bent op vakantie en dan is ineens je account weg, lijkt me niet fijn ;)
 

DeletedUser68

Guest
Is zeker ook niet fijn maar is alleen een idee als je het zou hebben is het niet fijn
vakantie knop er op doen kan ook nog zijn vele opties.
 
Bovenaan