• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

<onvoldoende bespreking> solo bs

wat mij al is opgevallen is dat nieuwe spelers nogal zeer vlug een eigen bs opstarten. en een week later zijn deze dan 99% van de gevallen reeds niet meer actief. het is waarschijnlijk daardoor dat er heel veel bij zijn die afhaken, ze blijven alleen en is niet echt motiverend .

mijn voorstel :

1 : laat beginners niet echt deze keuze maken , neem het op in de onderzoeksboom en dit vanaf hoofdstuk 3

2 : en laat ze zelfs in hoofdstuk 2 verplicht aansluiten bij een bs , deze leden nemen nieuwe leden graag onder hun vleugels en brengen ze zo op de goeie weg van het spel .

3 : van zodra zij niet meer actief zijn in een bs worden ze daar toch ontbonden, en dan is het voor de ontwikkelaars misschien gemakkelijker om zo gestopte spelers naar de buitenrand te verplaatsen.
en heeft zo iedereen actiefe buren.

4 : en zet solospelers die zich niet willen aansluiten bij een bs bij actiefe spelers die hebben echt wel behoefte aan goei buren
 

DeletedUser

Guest
Hele goede punten @ratko
Lijkt mij heel verstandig om eerst te beginnen bij een bestaande bs, mocht dat niet bevallen dan kun je later altijd nog een eigen bs oprichten.

Misschien het ledenaantal voor een bs toch ook iets groter maken, bijv. naar 30?
 
1/ hoezo in onderzoeksboom?
2/ is in tegenspraak met je punt 4/
3/akkoord (Maar je kan mensen niet ontbinden, tenzij misschien in zoutzuur of zo, en een bs ontbinden wil zeggen dat ze er allemaal mee ophouden. Het is ook "actieVe". )
4/die hebben elkaar inderdaad nodig, maar hoe ga je solospelers dan toelaten toernooi te doen, want het is daarom dat velen een eenmans-'broederschap' oprichtten recent.
 

DeletedUser472

Guest
1. vind prima idee om een nieuwe technologie te hebben voor BS te maken al vind ik hfd 3 wel erg laad dit zou ik persoonlijk toch wat eerder doen

2.vind ik geen goed idee eigenlijk vind niet dat een speler verplicht in een bs moet komen er zijn ook zat spelers die maar 1 keer per week online komen en die nooit burenhulp geven die mensen willen gewoon een account hebben op dit spel

3.dit idee kan beter 1 min punt hier is als je 1 persoon niet mag en kickt dan zullen de ontwikkelaars zien he inactief want de bs kickt hem dus zullen ze hem verwijderen en dat is toch niet fijn voor die speler dan dus vind op dat vlak niet zon goed idee

4.dit is ook zeer moeilijk om te bekijken want wanneer ben je een solo speler als ik zou besluiten dat 1 of 2 maanden alleen zonder bs speel en dan wordt ik naar een actieve buurt verplaats en dan besluit naar een bs te gaan is toch oneerlijk dan tegen over de rest. het idee is goed maar moeilijk uitvoerbaar want de vraag daar is wanneer ben je solospeler
 

DeletedUser

Guest
Als 'n speler zich aanmeld in dit spel, heeft hij /zij de keus het een of ander te doen.

Veel spelers hebben niet in het begin door wat die BS nu precies inhoud. Als wij nieuwe leden in de BS zochten, zochten we ook onder de vlaggen en keken hoeveel leden er waren. Vaak één en na 'n berichtje te hebben gestuurd wilden ze zich wel aansluiten.

Handiger is dat er op die vlaggen komt te staan hoeveel leden de BS telt, zo kan je veel makkelijker spelers benaderen om zich evt. aan te sluiten.
Iemand verplichten om het een of ander te doen, zou niet relaxt zijn, je komt gelijk al in zo'n dwingeland terecht en ben zelf daar geen voorstander van.

Wij hebben nu iemand in de BS die ruim 'n jaar alleen speelde en nu na de veranderingen waar je toch wat op elkaar aangewezen bent, is die persoon in 'n BS gestapt om toch wat makkelijker het spel te kunnen spelen.

En dat elke BS de starter graag onder de vleugels wil nemen... Mmmm.... kan ik nu niet echt zeggen, veel hebben echte eisen waar je je strikt aan moet houden en vragen ook of je minimaal al in 'n bepaald level zit, anders kan je het schudden.

Dus kan niet echt zeggen dat je aangedragen punten mogelijk werkelijkheid kunnen worden...???
Maar je weet het nooit, wie weet... :)
 

DeletedUser448

Guest
Er zijn ook broederschappen die niet willen investeren in nieuwe spelers, die gaan zo ver dat ze ervaren spelers uit andere broederschappen vragen om over te stappen. Omdat sommige spelers graag in een broederschap willen met meer punten, stappen ze ook wel eens daadwerkelijk over. Heel vervelend. Dus nee er zijn broederschappen die echt geen beginnende spelers willen. Het instappen in een bestaande bs is best lastig en ik kan me voorstellen dat niet alle spelers dat willen. Mischien kunnen alle broederschappen een (of een paar) gastbroedersplaatsen krijgen. 1 speler mag zich gedurende een toernooi aansluiten bij een bs. Misschien klikt het wel dusdanig dat de speler zich blijvend bij het broederschap wil voegen. Het is zo een win win situatie. De gastbroeder kan meedoen met een toernooi en heeft medetoernooigangers om meer kistjes te openen. En het broederschap heeft een extra lid dat meedoet met toernooien
 
tot voor kort namen wij ook veel beginners aan. echter het nadeel van beginners is ze beginnen goed en dan zijn ze weer weg.

Maar weinig spelers groeien uit tot spelers van formaat, zelden komen ze verder dan z'n 30k punten.
Daarnaast is voor beginners de stap heel groot, je bent nog bezig uit te zoeken waar de knopjes zitten bij wijze van spreken en dan hebben mensen het over zaken waar je het eerst komende jaar nog niet eens aan toe bent.

Het kan daarom eigenlijk helemaal niet zoveel kwaad voor een speler om te rijpen bij een beginners gilde. en gelukkig zijn er meer als voldoende gildes op zoek naar spelers zoals hen, allemaal mensen die het nog een beetje moeten uitzoeken.

Je ziet ook veel spelers bewust solo spelen, deze hebben bv een negatieve ervaring in een broederschap gehad.
Wij hebben in het verleden ook van dergelijke spelers opgevangen die het plezier in het spel waren verloren, 2 zijn er weer bovenop gekomen 1 helaas niet meer.

Een solo broederschap zorgt er natuurlijk ook voor dat je niet steeds van die vervelende verzoeken krijgt, dan kan je lekker solo spelen (en natuurlijk is het nu verplicht als je mee wilt doen met de toernooien)
 
HELP

één van mijn buren heeft mij gevraagd om lid te mogen worden van ons bs. namelijk één probleem hij had dus al een eigen bs opgericht en weet dus niet hoe hij deze moet opzeggen?

ik ben dus eerst gaan kijken bij de uitleg van de voordelen om aartsmagier te zijn , nu blijkt dat hij deze niet kan opzeggen je kan alleen maar doorgeven.
heb wel de raad gegeven om ticket aan te maken en te vragen of zij kunnen helpen .

heeft iemand hier dit al eerder meegemaakt of deze vraag kan beantwoorden?
 

DeletedUser472

Guest
als hij aarstmagier is moet die gewoon naar broederschap menu gaan en daar zal gewoon een knop moeten zitten opheffen als die daar op klikt is de bs opgeheven meer niet
 
bijna goed Daniel ;)

upload_2017-2-19_16-55-1.png
 
Hahaha, ik denk dat Lord daniel daarom ook schrijft; "alles wat ik schrijf kan ik fout hebben ben ook maar een mens die niet perfect is ". Het is je vergeven hoor lord.
 
Bovenaan