• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

ontwerp in architect

Vraag is wellicht al eerder gesteld maar kan het niet vinden.
Ik heb mijn stad heringericht via Elvenar Architect. Kan ik deze lay-out nu ook uploaden naar mijn huidige spelomgeving? Dus dat die indeling direct wordt toegepast/uitgevoerd? Of moet ik nu alles -alsnog- handmatig veranderen in het spel?
Je kunt je stad tenslotte ook downloaden dus ik dacht het ook te kunnen uploaden maar voordat ik iets verkeerd ga doen wil ik zekerheid hebben over mijn handelingen hiermee. :)
 
Bedankt voor je antwoord. Dan ga ik maar aan de slag. Een medebroederschapslid gaf dit ook aan maar ik wist niet of er nog andere opties mogelijk waren. Niet dus. Ik ga de Stadsinrichter aan het werk zetten....
:marble::steel::plank::supply:
 
Aha, weer iemand die het grote nadeel gaat ervaren van een nieuw hoofdstuk.
  1. je maakt eerst een puinhoop van een netjes georganiseerde stad.
  2. Langzaam komt er weer een nieuwe orde in je stad maar je bent steeds op zoek naar waar gebouwen zijn gebleven.
  3. uiteindelijk komt alles op hun nieuwe plaats te staan en ben je weer een aantal dagen tot weken bezig met het leren waar alle gebouwen nu staan.
  4. tegen de tijd dat alles goed in je bovenkamer opgeslagen is, is het hoofdstuk aardig gevorderd of zelfs voorbij en dan kun je weer bij stap 1 beginnen.
 
Aha, weer iemand die het grote nadeel gaat ervaren van een nieuw hoofdstuk.
  1. je maakt eerst een puinhoop van een netjes georganiseerde stad.
  2. Langzaam komt er weer een nieuwe orde in je stad maar je bent steeds op zoek naar waar gebouwen zijn gebleven.
  3. uiteindelijk komt alles op hun nieuwe plaats te staan en ben je weer een aantal dagen tot weken bezig met het leren waar alle gebouwen nu staan.
  4. tegen de tijd dat alles goed in je bovenkamer opgeslagen is, is het hoofdstuk aardig gevorderd of zelfs voorbij en dan kun je weer bij stap 1 beginnen.
Foei Bor... ik dacht dat jij wel vooruit zou plannen... maar nee dus zie ik hier hahaha!

Ikzelf ga al aan de slag in architect voordat ik het volgende hoofdstuk begin. Optimalisatie op ieder moment :)
 

Aeva

Chef
Ik hou altijd een ruime pauze tussen de hoofdstukken en in die tijd maak ik een optimaal plan in elvenarch met voldoende ruimte voor alle upgrades. Tegen de tijd dat ik dat ga implementeren, ken ik het wel uit mijn hoofd :) En daarna is het een beetje tweaken als het moet.
 
Hahaha, ik ben dus niet de enige met een chaotische stad. Zelf vind ik het ook lastig om te kiezen welke culturele gebouwen verwijderd kunnen worden. Ze zijn best mooi en sommige zijn gekoppeld met inwoners en die wil ik niet kwijt. Ik heb al wel een schifting gemaakt met de oude wonderen, dat is ook een nuttige selectie geweest. Nu weer wennen aan waar alles staat en H11 gaan opstarten.
 
O, begrijp me niet verkeerd.
Ik maak wel degelijk een planning van hoe mijn stad er uit moet komen te zien.
Maar helaas komt niet eerst je stad aan de beurt maar heel vaak het gast volk.
Dan moet je net dat stukje doen voordat jij je stad echt kunt gaan verbouwen.
En dan begint de puinhoop pas echt tot dat alles een eerste upgrade heeft gekregen en daarmee de juiste vorm / formaat heeft aangenomen.

Op Beta zit ik net in het begin van H10, dus is een gedeelte al op de schop gegaan.
En nu is het wachten tot dat ik eindelijk de woningen kan upgraden.
Tot dat die allemaal de 1e upgrade hebben is mijn stad een georganiseerde puinhoop met een hoop lege ruimte.
 
Dat is toch helemaal niet leuk meer als je me 1 druk op de knop je hele stad kan ombouwen?

Zelfs als het mogelijk zou zijn dan is het nog een drama wat als er een foutje in zit 1 gebouw niet het juiste level of een straatje te weinig?
 
Maar helaas komt niet eerst je stad aan de beurt maar heel vaak het gast volk.
Volgens mij is dat een keuze die je zelf maakt; niets dwingt je om aan een gast volk te beginnen... behalve misschien je eigen ongeduld?! Verder is het altijd verstandig om wat ruimte in je stad vrij te houden (tenmiste de maat van je stadhuis, liever wat meer), zodat je het ontwerp altijd kunt aanpassen en/of ruimte hebt voor upgrades die je pas verderop in het hoofdstuk kunt vrijspelen...
 

Aeva

Chef
In mijn plattegrond zit altijd de ruimte en er is een plan om minimaal 90 procent van de upgrades ook direct door te voeren als ik ze vrijspeel. Alleen de allerlaatste bewaar ik tot ik het gastras heb opgeruimd en de pauze in ga lassen. Dan zijn er in het begin en aan het eind een paar lege plekken die altijd weer tijdelijk gevuld kunnen worden door extra mana/zaad/ork gebouwen, bloemperkjes en bsa-opstellingen.
 
Je hebt gelijk @rodeon , niemand dwingt me of misschien toch wel?

Voor dat je in H10 je huizen in de stijgers kunt zetten en ook de rest van je stad, MOET je campus op niveau 2 staan anders is er niet genoeg ruimte voor de afstudeerders die je nodig hebt.
En nu komt de lol pas echt, je kan de campus naar niveau 2 krijgen als je minimaal 1 van elke faculteit hebt.
Die faculteiten maken namelijk de items die nodig zijn om en de faculteiten naar niveau 2 tot 4 te verbeteren en ook om de campus te vergroten.
Ieder hoofdstuk heeft zijn eigen eisen waar aan je moet voldoen om je stad te kunnen upgraden naar wat het hoofdstuk nodig heeft.
Nu weet ik wel dat huizen verbeteren geen vereiste is maar bevolking tekorten blijf je niet oplossen door maar huizen bij te bauwen, vaak is een upgrade de beste oplossing.
 
Bovenaan