• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Geen bug Onjuiste info Gebouwen Nederzetting

Ik ben in Hoofdstuk Boselfen en ontdek zojuist dat de informatie over de productie van verfijnd marmer en staal fabriekjes niet klopt. Volgens de informatie in 'Gebouwen', tabblad 'Nederzettingen' leveren die resp. 66 en 40 goederen per dag. Eenmaal geplaatst leveren die - zelfs als ik rekening hou met de productie bonus van de geupgrade 'open plek in het bos' op level 3 (153%) - meer dan de hiervoor genoemde aantallen, namelijk 33 en 21 per 3 uur (!), oftewel 264 en 168 per dag! Ik heb verfijnd hout nog niet kunnen bouwen, maar veronderstel dat daar hetzelfde gaat gebeuren. Ik klaag niet, maar tekstueel is er iets niet in orde! Of spelen andere invloeden ook nog een rol, bijv. een Oud Wonder?
 

Bijlagen

  • marmer.png
    marmer.png
    361,2 KB · Weergaven: 102
  • marmer2.png
    marmer2.png
    236,4 KB · Weergaven: 102
  • staal.png
    staal.png
    510,6 KB · Weergaven: 106
  • staal2.png
    staal2.png
    262,6 KB · Weergaven: 100
"Goederen per dag" is letterlijk een 24 uurs produktie. Kortere produkties zijn ordes efficienter zoals je ongetwijfeld weet, dus moet je inderdaad ordes hoger uitkomen als je dat voor een dag bij elkaar gaat optellen.
Dit is normaal, kijk ook maar eens bij de andere (normale) fabrieken.

Het enige wonder wat nog (positief) roet in de poduktie kan gooien is de het Bloeiende Handelaarsgilde (smal lang gebouw met een bij). Die helpt bij alle rasgoederen.
 
Dank, glashelder (en niet bij stil gestaan)... maar ook dan kloppen de getallen niet! Bijvoorbeeld: dag productie verfijnd marmer is 102 stuks... hoe ik 40 ook met 153% vermenigvuldig kom ik niet op 102 uit!
 
40 + ( 40 * 153% ) = 101.2 afronden naar boven = 102

Blijkbaar wordt de bonus erbij opgeteld, wat ook bijv met normale T1 en de Zalen onder de Berg bonus gebeurt.
Als je de muis op je 102 zet zul je wel een pop krijgen die dat zegt.

Maar inderdaad, het blijft altijd even zoeken hoe ze de getallen nu precies uitrekenen.
 
Bovenaan