• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Oneerlijke handel

Hey,
Ik ben recentelijk verplaatst in het land van elvenar wat ik in het begin heel positief vond.Nu begin ik mij meer en meer te ergeren aan oneerlijke handel en niet van kleine spelers,wat ik op zich nog niet erg vind.Er zijn hier grote spelers die dit constant doen tot mijn grote ergernis.Zo is het echt niet meer aangenaam en ik spreek hier van grote spelers die steeds asociale handel plaatsen.Plezant is iets anders.
Wat is jullie mening hierover?
Men zou bv.een limiet erop kunnen zetten?
Groetjes
 
Waarom denk je dat vanaf H18 je Handelaren hebt die geen andere handel dan 2 sterren accepteren?
Nadeel is dat de handels grote beperkt is en je in het ergste geval 6u mag wachten tot ze terug zijn.
 
Is al zo dikwijls over gepraat , maar er word niets aan gedaan.
Is ook een groot nadeel voor spelers die net aan een hoofdstuk beginnen waar spirituele goederen moeten geruild worden.
Het enige antwoord dat steeds word gegeven....laat het staan :rolleyes: nu ja makkelijk zat toch.
Buiten dat je soms even moet wachten wachten bij de nieuwe handelaar op je goederen, ben ik toch blij dat ze daar geen woeker bod's op kunnen zetten of vragen.

Ik wens iedereen nog veel plezier op Elvenar
Warme groetjes van Rozenelfje ;)
 
Het grote probleem is dat mensen zoeken op de markt en er niets neer zetten.
"slechte handel" staat op de markt omdat deze niet veel gepakt wordt.

Zet je eigen handel op de markt en het wordt zo opgepakt. die slechte handel staat er juist omdat niet veel mensen die willen.
Er hoeft dus niets aan gedaan te worden. wil je geen rommel handel dan pak je die niet. staat er niet wat je nodig hebt dat zet je het zelf.

Het is niet heel moeilijk als maar 10 mensen spullen op de markt zetten en 100 mensen alleen kijken wat er op de markt staat schiet het niet op.
 
Het is wel ergerlijk dat het mogelijk is om 0 sterren aanbiedingen te maken. Ik vind eigenlijk dat dat niet moet kunnen. Maar er worden af en toe zulke idiote aanbiedingen gemaakt dat echt vervelend is. Volgens mij kan het toch niet moeilijk zijn voor inno om er voor te zorgen dat er alleen maar 1, 2 of 3* aanbiedingen gemaakt kunnen worden.
 

Aeva

Chef
De handel staat in het handelshuis van 3 naar 2 naar 1 naar 0 sterren. Als je voordelige en eerlijke handel wilt, kijk je gewoon niet verder dan waar 2 eindigt en waar 1 begint.
Zelf plaats ik spiritueel alleen als 3-sterren handel. Ik handel per 10K en ik geef 100 aan voordeel, dus 10.000 halen en 9900 betalen. De handel is altijd binnen een uur weg.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser5121

Guest
Sinds Inno de volgorde 3,2,1,0 sterren heeft aangepast heb ik er verder geen problemen meer mee.
Sinds Inno de verhoudingen voor scheve handel heeft aangepast heb ik daar ook geen problemen mee, hoewel ik het zelf zelden pak.

Ik zit al wel in H19 maar nog niet ver genoeg om te zien of je met de verheven goederen ook scheef kunt handelen? Kan dat?

En spiritueel doe ik hetzelfde als Aeva (en veel anderen). Altijd zo weg.

Het grote probleem is dat mensen zoeken op de markt en er niets neer zetten.

Aangenaam, ik ben zo'n groot-probleem-mens:eek:. Als ik iets nodig heb, kijk ik altijd eerst op de markt. Ik vind het een beetje suf om een aanbieding te plaatsen als die er al staat.
 
Hey,
Ik ben recentelijk verplaatst in het land van elvenar wat ik in het begin heel positief vond.Nu begin ik mij meer en meer te ergeren aan oneerlijke handel en niet van kleine spelers,wat ik op zich nog niet erg vind.Er zijn hier grote spelers die dit constant doen tot mijn grote ergernis.Zo is het echt niet meer aangenaam en ik spreek hier van grote spelers die steeds asociale handel plaatsen.Plezant is iets anders.
Wat is jullie mening hierover?
Men zou bv.een limiet erop kunnen zetten?
Groetjes
 
Laatst bewerkt:

Aeva

Chef
Aangenaam, ik ben zo'n groot-probleem-mens:eek:. Als ik iets nodig heb, kijk ik altijd eerst op de markt. Ik vind het een beetje suf om een aanbieding te plaatsen als die er al staat.
Het probleem daarbij is dat jij dan geholpen bent, maar anderen niet en de handel in het algemeen ook niet. Het wordt levendiger en beter voor iedereen als je ook zelf plaatst.
 
Krijgen we er dan extra ruimte/pagina's bij bij de meldingen? Volgens mij hebben we het hier al eens over gehad. Meldingen voor afgenomen handel die de gouden handjes van de burenhulp verdringen. Was hier al iets meer over bekend? Dat is namelijk voor mij iets wat me tegenhoud om handel te zetten. Zeker nu , nu ik net verhuist ben en veel burenhulp krijg. Al die handjes passen toch al niet goed op die 10 pagina's die we nu hebben.
 
Krijgen we er dan extra ruimte/pagina's bij bij de meldingen? Volgens mij hebben we het hier al eens over gehad. Meldingen voor afgenomen handel die de gouden handjes van de burenhulp verdringen. Was hier al iets meer over bekend? Dat is namelijk voor mij iets wat me tegenhoud om handel te zetten. Zeker nu , nu ik net verhuist ben en veel burenhulp krijg. Al die handjes passen toch al niet goed op die 10 pagina's die we nu hebben.
Ja ook om die reden mijden speler om handel te zetten. maar helaas is daar in 5 jaar geen verandering in gekomen (het was het eerste idee van de community dat naar de devs is gestuurd)
Maar ook toen dat allemaal niet boeide en je buren niet kon helpen via notificaties was het probleem al dat teveel spelers alleen kijken en niet zelf handelen.

Ja dat vind ik ook, dat de grote spellers maar 1⭐ doen of soms helemaal geen ⭐ en ook al heb ik het nodig dan neem ik het nog niet, dat zet ze alleen maar aan om nog meer er op te zetten. ( niet alle grote spellers)
er zijn maar een handvol spelers die 1* handel zetten. iedereen kent hun namen wel.
Bijna alle spelers zetten gewoon 2* handel tenzij er een deal is dat iemand iemand sponsort.

Het heeft weinig te maken met groot of klein zijn. er zijn een handvol spelers die gebruik maken van het feit dat teveel spelers te lam en lui zijn om zelf handel op de markt te zetten.
Er zouden heeeeeeeeeeel veel meer zet x iets op de markt opdrachten moeten zijn.
 
Hey,
Ik ben recentelijk verplaatst in het land van elvenar wat ik in het begin heel positief vond.Nu begin ik mij meer en meer te ergeren aan oneerlijke handel en niet van kleine spelers,wat ik op zich nog niet erg vind.Er zijn hier grote spelers die dit constant doen tot mijn grote ergernis.Zo is het echt niet meer aangenaam en ik spreek hier van grote spelers die steeds asociale handel plaatsen.Plezant is iets anders.
Wat is jullie mening hierover?
Men zou bv.een limiet erop kunnen zetten?
Groetjes
Helemaal mee eens, ze hebben mij ook zojuist verhuisd en ik zie sowieso al minstens 10 paginas van mensen die 1 ster handel aanbieden. Niet zo'n prettige verhuizing dus.
 

DeletedUser5121

Guest
Als ik iets nodig heb, kijk ik altijd eerst op de markt. Ik vind het een beetje suf om een aanbieding te plaatsen als die er al staat.

Het probleem daarbij is dat jij dan geholpen bent, maar anderen niet.

Dat klinkt wel heel egoïstisch. Als ik een aanbieding pak help ik inderdaad mezelf, maar ook degene die het geplaatst heeft. Regelmatig pak ik ook gewoon aanbiedingen om te helpen zonder dat ik het goedje zelf nodig heb. En om misverstanden te voorkomen: ik plaats ook regelmatig zelf aanbiedingen.;)
 
Mijn mening over handel in Elvenar is dat het handelsverkeer in Elvenar vrij is. En dat betekent dat jij en ik daar onze invloed op uit oefenen. Niet "kunnen" uitoefenen, we doen dat echt: dag in dag uit, uur na uur. Wees je daarvan bewust. Met iedere actie in het handelsgebouw bepaal jij mede de koers.

Sinds de verhuizing merk ik dat ik in een veel actiever gebied terecht ben gekomen. Voordeel: mijn aanbiedingen (altijd 3*, ik ga voor win-win) zijn meestal veel sneller snel gepakt. Nadeel: goede aanbiedingen van anderen verdwijnen ook heel snel van de markt.

Wat dan overblijft is een bulk van slechte deals die niemand neemt en waar niemand verder wat aan heeft. Die waren er altijd al. Dat het er nu ineens heel veel zijn, komt vooral omdat je verhuisd bent naar een veel actiever gebied. Mogelijk dat de hoeveelheid slechte deals af gaat nemen, als de "woekeraars" erachter komen dat de markt nieuw publiek heeft die hun baggerdeals negeert.

Het kan natuurlijk zijn dat er alsnog andere spelers zijn die de "woekerdeals" toch aantrekkelijker vinden dan de groothandelaar of andere ruilopties. Daar zijn wij, als spelers, helemaal zelf bij.

Door de aanbiedingen die wij plaatsen en door de aanbiedingen die wij aannemen maken wij samen de markt. Dat is vrij handelsverkeer.

Ik ga door met uitsluitend 3 * handel plaatsen. Zie maar dat je 't te pakken krijgt: mijn aanbod is niet oneindig maar wel zeer geliefd.
 

Aeva

Chef
ze hebben mij ook zojuist verhuisd en ik zie sowieso al minstens 10 paginas van mensen die 1 ster handel aanbieden. Niet zo'n prettige verhuizing dus.
Zoals al eerder gemeld: gewoon niet verder kijken dan het einde van de 2 sterren deals. In mijn handelsregio staan nu 83 pagina's met handel, t/m pag. 11 is het 3 sterren, t/m pag. 64 is het 2 sterren. De rest is 1 of geen... en die negeer ik dus :) (tip!).
 
o_O héhé, ik had nog nooit gekeken naar alle handelspagina's. 108 pagina op 268zijn eerlijke handel. :rolleyes:

Maar niemand verplicht je al die pagina's te bekijken als je iets zoekt. Je duidt aan wat je zoekt en wat je ervoor in ruil wilt geven. En als er geen 3- of 2-sterren handel staat plaats je zelf je eerlijke handel. Wordt meestal binnen de kortste keren aanvaard :cool:
 
voordeel van die scheve handel is dat als jij er iets opzet zei het accepteren en je het mooi verhandeld hebt. jij blij zij blij
 
Ik zie het eerder net iets anders.
Ik zie telkens een paar spelers die de 1 of 0 ster handel plaatsen, dus die negeer ik.
Nu plaatst die zelfde speler in eens wel een 2 ster handel, dus ik negeer hem ook en pak de eerlijke handel van een ander of ik plaats mijn eigen.
 
Bovenaan