• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Onduidelijkheid seizoenspas?

De aankondiging dat de seizoenspas niet meer te koop is voor diamanten had ik waarschijnlijk al gemist want daar kwam ik achter met dit seizoen, maar er wordt gesuggereerd dat het in dit seizoen nog wel mogelijk zou zijn ( als je meer werelden speelt in 1 account ).
Ik vind dat pas onduidelijk omdat dat niet mogelijk is, of komt deze optie pas naar voren als je op 1 van de werelden de pas in de winkel koopt?
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
of komt deze optie pas naar voren als je op 1 van de werelden de pas in de winkel koopt?
Exact dit. Zodra je op één wereld de pas gekocht hebt met geld, is het op de andere wereld op dit moment enkel mogelijk om de pas met diamanten aan te schaffen. Dat is een fout die niet op de Beta ontdekt is, omdat op de Beta er maar één wereld is. Vanaf het volgende seizoen is het op alle werelden met geld aan te schaffen en is daardoor ook de keuze er om het in pakketvorm aan te schaffen met extra seizoensvaluta.
 
Blijft natuurlijk jammer dat de pas dan helemaal niet meer met diamanten te koop is...
Ik vind de keuze tussen betaling en diamanten erg bepalend, voor diamanten betaal ik omdat ze voor van alles gebruikt kunnen worden wanneer het uitkomt maar als die keuze meer beperkt wordt dan daalt mijn inziens de waarde van de diamant en komen we dadelijk op het punt dat je alles direct betaald en niet met diamanten wat toch wel een beetje spelplezier weg haalt ongeacht dat de kosten hetzelfde blijven.
 
Helemaal mee eens... ik heb diamanten altijd beschouwd als het ingame betaalmiddel, dat wordt blijkbaar steeds minder het geval...
 

Aeva

Chef
Ik had het liever andersom gehad: altijd aankopen met diamanten.
Dan heb je de keuze om het ingame te houden of om met geld speciaal diamanten te kopen voor de aanschaf van die pas.
 
Als je de halve wereld aan het verleiden bent om reclame te gaan kijken voor een handvol dias, dan is het logisch dat ze de dias minder nuttig maken.
 
dan is het logisch dat ze de dias minder nuttig maken
Diamanten minder nuttig maken werkt contraproductief en zelfs destructief, nu win je af/toe diamanten maar kom je er altijd nog tekort, maar het is leuker om het "verschil" erbij te plaatsen als je weer eens wat diamanten wint en je had iets in gedachten. Door de waarde van de diamant te verminderen is de bereidheid om het verschil bij te plaatsen ook minder want het geeft niet langer hetzelfde effect. Een neerwaartse spiraal is zo gecreëerd maar een stuk lastiger om te onderbreken.
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Ik heb niet het idee dat de wijziging voldoende duidelijk uitgelegd is, gezien jullie reacties. Ik zal het proberen duidelijker uit te leggen.

In de oude situatie: Je kon op één wereld de seizoenspas met geld kopen, daarna kon je vervolgens op de andere wereld de seizoenspas met diamanten kopen.

In de nieuwe situatie: Je kan in beide werelden de seizoenspas met geld kopen.

Even losstaand van de reacties die erover gaan dat het liever enkel met diamanten gezien had i.p.v. echt geld (wat valide feedback is, wat we ook doorgeven), zal ik ingaan op de overige reacties.

en komen we dadelijk op het punt dat je alles direct betaald en niet met diamanten wat toch wel een beetje spelplezier weg haalt ongeacht dat de kosten hetzelfde blijven.
Dit is niet het geval. We hebben nog nooit een bestaande functionaliteit waarbij je diamanten in kan zetten aangepast naar het enkel in kunnen zetten van echt geld om iets te kopen. Ook deze keer niet: Dit gaat enkel om het rechtzetten van een bug waardoor het de tweede keer mogelijk was om diamanten te gebruiken. Er zijn ook geen plannen om acties die diamanten kosten om te zetten naar acties die echt geld kosten. Diamanten blijven de "premium currency" in het spel.

Als je de halve wereld aan het verleiden bent om reclame te gaan kijken voor een handvol dias, dan is het logisch dat ze de dias minder nuttig maken.
Diamanten minder nuttig maken werkt contraproductief en zelfs destructief, nu win je af/toe diamanten maar kom je er altijd nog tekort, maar het is leuker om het "verschil" erbij te plaatsen als je weer eens wat diamanten wint en je had iets in gedachten. Door de waarde van de diamant te verminderen is de bereidheid om het verschil bij te plaatsen ook minder want het geeft niet langer hetzelfde effect. Een neerwaartse spiraal is zo gecreëerd maar een stuk lastiger om te onderbreken.
Diamanten worden niet "minder nuttig" of "minder waard". We passen niks aan aan bestaande mogelijkheden om diamanten uit te kunnen geven.

Hierdoor geen seizoenpassen meer voor mij.
Je hebt altijd de vrijheid en de keuze om wel of geen seizoenspas te kopen, maar het is niet geheel eerlijk om negativiteit te verspreiden die feitelijk onjuist is (je impliceert namelijk eerder een seizoenspas te hebben gekocht en dat nu niet meer te doen, terwijl het eerste niet waar is).

Als het spel om geld begint te draaien.... :confused:
Ook dat is niet "anders" hier: De seizoenspas was met geld te koop, en blijft met geld te koop. Dat wijzigt niet met het oplossen van de bug. Daarbij is het niet zo dat het spel "non-profit" is. Maandelijks zorgt InnoGames ervoor dat er meer dan 350 medewerkers brood op de plank hebben, en dat kan alleen als de spellen winstgevend zijn. Het bedrijf zal dus wel degelijk inkomsten moeten genereren, maar dat maakt niet dat het spel niet meer gratis te spelen is.

Feedback ontvangen we graag, maar dan wel onderbouwd op een manier waarop we het gesprek aan kunnen gaan en ook daadwerkelijk feedback kunnen bundelen en doorgeven.
 
Het zal binnen Inno vast wel als bug gezien worden, maar spelers weten dat niet. Die observeren alleen dat je nu de 2e en verder seizoenpassen niet meer met dias kunt aanschaffen wat eerst wel kon. Vanuit dat perspectief wordt er wel degelijk van dias naar echt geld geschoven en worden dias ineens minder nuttig.
 
e hebt altijd de vrijheid en de keuze om wel of geen seizoenspas te kopen, maar het is niet geheel eerlijk om negativiteit te verspreiden die feitelijk onjuist is (je impliceert namelijk eerder een seizoenspas te hebben gekocht en dat nu niet meer te doen, terwijl het eerste niet waar is).
Heb in het verleden wel degelijk al seizoenspas of evenementpas aangeschaft. En verspreid geen negativiteit, stel enkel hoe ik om zal gaan met deze wijziging.
 
Laatst bewerkt:

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Het zal binnen Inno vast wel als bug gezien worden, maar spelers weten dat niet. Die observeren alleen dat je nu de 2e en verder seizoenpassen niet meer met dias kunt aanschaffen wat eerst wel kon. Vanuit dat perspectief wordt er wel degelijk van dias naar echt geld geschoven en worden dias ineens minder nuttig.
En daarom is het denk ik goed dat we uitleggen waarom we een wijziging zoals deze maken, zodat spelers ook weten dat het een bug was.
Dus het is nooit mogelijk geweest om een eerste seizoenpas met diamanten aan te schaffen?
Klopt. Ik zie in de geschiedenis van de tickets terug dat op 9 januari de winkel geïmplementeerd is en dat 26 januari het eerste seizoen live is gegaan. Het kan zo zijn dat het op de Beta wel met diamanten aangeboden is.
Heb in het verleden wel degelijk al seizoenspas of evenementpas aangeschaft. En verspreid geen negativiteit, stel enkel hoe ik om zal gaan met deze wijziging.
Je hebt nog niet eerder een seizoenpas aangeschaft. Een koninklijke prijzenpas is een ander verhaal, maar je hebt op al je accounts nog niet eerder met geld een seizoenspas aangeschaft, en dus was je opmerking enkel bedoeld om negativiteit te verspreiden. Je hebt dat nu in je bericht aangepast naar “of evenementpas”, waarin we geen wijzigingen aangekondigd hebben.
 
Klopt. Ik zie in de geschiedenis van de tickets terug dat op 9 januari de winkel geïmplementeerd is en dat 26 januari het eerste seizoen live is gegaan. Het kan zo zijn dat het op de Beta wel met diamanten aangeboden is.
Dan ligt de fout bij mij want ik had de herinnering dat ik mijn Seizoenspas een keer ontgrendeld had (niet in de Beta) voor 3000 diamanten zonder er eerst direct een gekocht te hebben.
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Dan ligt de fout bij mij want ik had de herinnering dat ik mijn Seizoenspas een keer ontgrendeld had (niet in de Beta) voor 3000 diamanten zonder er eerst direct een gekocht te hebben.
Dat is heel goed mogelijk, op de Beta is het seizoen namelijk op 8 december begonnen, en dat is voordat de winkeloptie ingebouwd is.
 
Bovenaan