• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Onbruikbaar handelaarsscherm

Versie: v1.135.3-(1af7c07) - html5 (2021-08-05 08:44)
Wereld: Arendyll
Browser: firefox 90.0.2
OS: Linux Mint

Tegenwoordig worden de assets (alle plaatjes etc) asynchroon geladen bij openen van het scherm, waar duidelijk een race condities (engels: race condition) in zitten:
Screenshot from 2021-08-09 09-30-49.png

Hier opende ik het handelsgebouw scherm, klikte op "Aanbod plaatsen", realiserde me dat ik nog wat met handelaren moest doen, klikte op "Handelaars", (beide kliks terwijl het scherm nog aan het opbouwen was) en toen kwam er bovenstaande resultaat uit.

Handelaar plaatjes ontbreken tijdsduren en/of kosten ontbreken, en de linker 2 handelaren zijn beschikbaar om te handelen (meer dan 6 uur geleden dat ik hier voor het laatst ben geweest), maar dat is niet te zien, en ik heb ook niet de goede knop.

Een soortgelijk probleem heb ik ook al eens met het eventscherm gehad. Ik klikte op een ring terwijl er nog van alles geladen werd in de achtergrond, het zeepaard zwom van de start-positie naar de aangeklikte ring en daarna niets meer. Ik had een scherm met 3 ringen, zeepaard op 1 van de ringen. Geen prijs, geen verschuiving van het scherm naar voren, niets klikbaars in het scherm. Denk dat ik ook geen "sluit" knop had rechtsboven, dus moest browser reload doen om eruit te komen.
Plaatje helaas al weer weggegooid.

Reproduktie kan tricky zijn, wat helpt is een traag internet lijntje, en snel iets aanklikken.

Wat ik vermoed wat er intern gebeurt is dat de user-interface code gewoon draait en reageert op kliks, maar dat het niet weet wat er wel en niet geladen is. Als je iets aanklikt stopt het laad proces, en heb je een scherm, met maar een deel van de assets. De code gebruikt waar schijnlijk de data die geladen wordt ook (zoals tijdsduur van een animatie zodat het weet wanneer de animatie daarachter gestart moet worden), maar als die data er niet is op het moment van klikken faalt de code en krijg je iets als hierboven.
 
Bovenaan