• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

<doorgegeven> Trainingsveld op wereldkaart voor nieuwe spelers

Trainingsveld op wereldkaart voor nieuwe spelers

  • Ja, ik ben voor dit idee

    Stemmen: 37 84,1%
  • Nee, ik ben tegen dit idee

    Stemmen: 7 15,9%

  • Totaal aantal stemmers
    44
  • Enquête gesloten .

DeletedUser

Guest
Motivatie
Met het naar het schijnt wekelijk verplaatsen van spelers, begint het nu toch echt noodzakelijk te worden dat nieuwe spelers niet gelijk op de (hoofd) wereldkaart worden geplaatst. Niet dat ik nieuwe spelers wil benadelen (in tegendeel zelfs!), maar er zijn simpelweg teveel mensen die zich aanmelden voor het spel en slechts een paar minuten "ff kijken". Vaak is het tutorial niet afgerond (arbeidershut staat nog op 1). Ook zijn er veel die afhaken zodra de opdracht "upgrade stadhuis" komt, want dat duurt wel 10 minuten ;). Deze "nee-toch-maar-niet" newbies, blijven veel te lang op de wereldkaart staan. Er is ooit gezegd dat deze "nee-toch-maar-niet" newbies na 4 weken worden verwijderd, maar de meeste blijven aanzienlijk langer staan. Zeker omdat er ook heel snel een introductie-aanbieding komt (met de extra arbeider), waardoor de "nee-toch-maar-niet" newbies, dia-spelers worden en dus nooit meer verwijderd worden! (blijkbaar wordt 10 euro door velen wel heel gemakkelijk uitgegeven).

Extra frustrerend is dat ze momenteel dicht in het centrum worden geplaatst, en daarmee een niet-benutte plek op de wereldkaart in beslag nemen. Actieve spelers worden daardoor benadeeld omdat er voor hun geen ruimte is voor een verhuizing naar een betere locatie. Of omdat er te weinig handel met de buren plaats kan vinden.

Idee
Mijn idee is dat het veel beter is om nieuwe spelers te laten starten op een soort trainingsveld (min of meer aan de rand van de wereldkaart) totdat ze tenminste het tutorial hebben afgerond, en liefst totdat ze die opdracht "upgrade stadhuis" voltooid hebben. Nog beter zou zijn als ze de handelaar hebben geplaatst, want dan begint de wereldkaart en contact met de buren juist belangrijk te worden. In principe hoeft er allemaal maar rekening gehouden te worden met de t1 bonusfabrieken, want de rest hebben ze toch nog niet. Dat zou het verplaatsen naar de hoofd wereldkaart gemakkelijker moeten maken lijkt mij.

PS: Het exacte moment wanneer "trainees" verhuist kunnen worden naar de hoofd-wereldkaart laat ik graag aan de devs over, omdat ik geen inzicht heb welke optie het best implementeerbaar is.

Extra aandachtspunt
Een ander belangrijk punt is om die introductie aanbieding pas in een latere fase te lanceren. Dit voorkomt dat de "nee-toch-maar-niet" newbies, dia-spelers worden waar we voorgoed mee opgescheept zitten.

Voordelen
Het voordeel van dit plan voor de nieuwe spelers, is dat wanneer ze op de hoofd-wereldkaart geplaatst worden en ze daardoor gezien kunnen worden als echte spelers, ze (in ieder geval van mij) een warmer welkom zullen krijgen :D:D:D

Nadelen
Extra ontwikkeltijd voor devs (maar dat zal zich uiteindelijk wel lonen in minder frustratie bij spelers over de plaatsen op de wereldkaart).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser47

Guest
Om dit mogelijk te maken moeten nieuwe spelers aan de buitenste rand van de wereldkaart gemaakt worden ipv zo dicht mogelijk bij het centrum. Vervolgens zou voor die speler alleen, na het voltooien van de stadhuisuitbreiding/plaatsing handelaar, het verplaatsingscript moeten runnen?
 

DeletedUser1467

Guest
Op het moment dat ik ging spelen kreeg ik van 3 spelers burenhulp. Ik was heel verbaasd, ben hun namen op gaan zoeken op de wereldkaart (aardig buiten mijn bereik van dat moment) heb de broederschappen bekeken en daar 1 van uitgezocht.
Vervolgens heb ik van mijn broederschap een beginnersmail gehad met een stel tips waar ik daadwerkelijk mee verder kon.
Daarnaast kreeg ik toen gelijk van 24 leden hulp en hoorde hulp geven ook vanaf het begin bij het spel.

Persoonlijk ben ik dus blij dat ik niet in niemandsland terecht ben gekomen, dan zou ik het spel niet zijn blijven spelen.
Jammer dat er spelers zijn die zo graag door een maximum aantal spelers geholpen willen worden dat ze problemen hebben met de 4 weken die beginners op de kaart blijven staan wanneer ze uitgespeeld zijn.

Nu er een wekelijkse verplaatsing is, zullen die plaatsen ook regelmatig ingenomen worden door spelers die vanaf de buitenste ring komen. In het midden blijft daardoor minder plaats over voor de beginners, die dus ook in de actieve buitenrand terecht gaan komen.

-1
 

DeletedUser

Guest
@-Coco1968- Het voorbeeld dat jij geeft is wat mij betreft het voorbeeld van een gemotiveerde beginnende speler. En dat is natuurlijk helemaal toppie. Maar in jou voorbeeld zou je al binnen 2 hooguit 3 dagen naar de hoofd wereldkaart geplaatst kunnen worden in mijn voorstel :D

Ik zou ook totaal geen problemen hebben met enkele "nee-toch-maar-niet" beginners, maar omdat nieuwe spelers direct in het centrum worden geplaatst, zijn het er aanzienlijk meer dan enkele.
Probeer het ook eens vanuit mijn situatie te bekijken. Speler van het eerste uur, 40 plaatsen vanaf het centrum. Mijn wereldkaart is enorm dicht geslipt met spelers die ermee gestopt zijn en niet verwijderd worden. Het enkele lege plekje dat er soms vrijkomt wordt gelijk gevuld door een beginnende spelers, waarvan er 9 van de 10 binnen een uurtje of zo voorgoed mee stoppen. Die zouden na 4 weken verwijderd moeten worden, maar meestal duurt dat veel langer. Daarnaast hebben er een aantal toch gelijk de introductie-aanbieding gekocht en zijn daardoor dia-speler geworden. Die worden daarom nooit meer verwijderd. Doordat inactieve spelers blijkbaar toch niet naar de buitenrand verplaatst worden, blijft dit maar doorgaan zo.
Resultaat van de 250 "buren", zijn er bij mij 15 actief (6%!), en die geven niet eens allemaal burenhulp :(

Persoonlijk vind ik het jammer als er geen begrip voor is dat ik daar graag ook een oplossing voor wil zien.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1467

Guest
@-Coco1968- Het voorbeeld dat jij geeft is wat mij betreft het voorbeeld van een gemotiveerde beginnende speler. En dat is natuurlijk helemaal toppie. Maar in jou voorbeeld zou je al binnen 2 hooguit 3 dagen naar de hoofd wereldkaart geplaatst kunnen worden in mijn voorstel :D

Ik zou ook totaal geen problemen hebben met enkele "nee-toch-maar" beginners, maar omdat nieuwe spelers direct in het centrum worden geplaatst, zijn het er aanzienlijk meer dan enkele.
Probeer het ook eens vanuit mijn situatie te bekijken. Speler van het eerste uur, 40 plaatsen vanaf het centrum. Mijn wereldkaart is enorm dicht geslipt met spelers die ermee gestopt zijn en niet verwijderd worden. Het enkele lege plekje dat er soms vrijkomt wordt gelijk gevuld door een beginnende spelers, waarvan er 9 van de 10 binnen een uurtje of zo voorgoed mee stoppen. Die zouden na 4 weken verwijderd moeten worden, maar meestal duurt dat veel langer. Daarnaast hebben er een aantal toch gelijk de introductie-aanbieding gekocht en zijn daardoor dia-speler geworden. Die worden daarom nooit meer verwijderd. Doordat inactieve spelers blijkbaar toch niet naar de buitenrand verplaatst worden, blijft dit maar doorgaan zo.
Resultaat van de 250 "buren", zijn er bij mij 15 actief (6%!), en die geven niet eens allemaal burenhulp :(

Persoonlijk vind ik het jammer als er geen begrip voor is dat ik daar graag ook een oplossing voor wil zien.
Ik hoop dat die 4 weken beter worden toegepast, en voor spelers in deel 1 zonder dias zou dat van mij ook na 2 weken mogen zijn. Ik gun je daar van harte van de actieve spelers die naar binnen geplaatst worden.
En ik vind het echt geen verkeerd idee dat inactieve spelers naar buiten worden verplaatst. Dat dat een slag moeilijker is, en daarom niet gelijk is gedaan, houd niet in dat dat niet komt. Nieuwe spelers eerst het spel zonder buren laten spelen om vervolgens te verplaatsen vind ik geen optie. Vanaf het begin van het spel speelt de landkaart een rol, is een broederschap veel gemakkelijker als je meerdere broederschappen om je heen hebt zitten.

Onze afstand tot het centrum verschilt niet zoveel, dus verbaasd het mij dat jouw kaart zoveel slechter is als de mijne. Waarbij ik ook maar soms enkele mijnen op de landkaart heb, en jij voor het verplaatsen aangaf dat er behoorlijk wat waren. Met een behoorlijk aantal mijnen heb je nog geen dichtgeslibde landkaart. Maar natuurlijk valt dat wel te voorzien. Lord Jirre en Desi zouden daar nog veel meer last van moeten hebben.
Van de 4 actieve spelers die gisteren bij mij in de buurt gekomen zijn, zijn er 3 die de moeite geven om burenhulp te geven. De 4e heb ik al wel op de markt gezien. Het is ook mogelijk dat die wel in mijn buurt zit, maar ik nog net niet in de zijne.
Hoe meer provincies je hebt vrijgespeeld, hoe hoger de "buren" ook moeten zijn om hulp terug te kunnen geven.
Ik heb het gevoel dat jij in staat bent om te zeggen dat je liever naar de buitenrand wilt omdat daar allemaal actieve spelers zitten, om vervolgens heel erg teleurgesteld te zijn dat er daar tijdelijk wel 30 spelers burenhulp geven maar een groot gedeelte daar ook al weer snel mee stopt. Van de 250 buren ben je dan de helft kwijt omdat je op de rand zit en dus alleen aan de binnenkant buren hebt.
 
Bovenaan