• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

nummer 1 broederschap

DeletedUser5108

Guest
Wat is er gebeurd met de vroegere no.1 broederschap? Hij lijkt compleet verdwenen?
 
Met het nieuwe toernooi heeft Inno aan de onderkant van ranglijst het toernooi vele malen eenvoudiger gemaakt, en aan de bovenkant 'onmogelijk' moeilijk. Voor het grootste deel van de spelers is het simpeler geworden en dus is bijna iedereen blij met de toernooi veranderingen.

Wat er echter nu stiekum gebeurt is dat elke verbetering in je stad (uitbreidingen, relics, wonder-levels, en onderzoeken) gestraft wordt met moeilijker maken van de toren en het toernooi. In het begin merk je dat niet zo erg, maar naarmate je verder komt wordt de straf steeds sterker tot je uiteindelijk meer straf krijgt dan je winst boekt met je verbetering.
Op dat punt ga je dus achteruit in plaats van vooruit in mogelijkheden in het toernooi en de toren als je je stad uitbreidt, een extra wonder-level toevoegt, of een onderzoek voltooit. Je kunt dan wel toernooien, maar je kunt je KP niet meer dumpen in een wonder-level, je kunt geen nieuw hoofdstuk meer spelen, en je kunt geen uitbreidingen meer plaatsen.
Kortom je kunt wel spelen maar wat je krijgt kun je niet meer inzetten om jezelf te verbeteren.

Dan ontstaat de vraag "waarom zou ik nog toernooi/toren spelen als ik met de winst ervan toch niets kan?"
Je krijgt dan 3 opties
- Stoppen met toernooi en toren spelen. Dan heb je niets meer te doen dan hoofdstukken spelen eens per 6 maanden.
- Stoppen met verbeteren van jezelf. Dan speel je toernooi, maar spaart alle KP op in de balk.
- Stoppen met het spel. Als je toch niet meer beter kunt worden, waarom zou je dan nog spelen?

Leden van het vroegere no1 broederschap zijn met grote waarschijnlijkheid veel met de bovenstaande vraag bezig (of bezig geweest), en hebben ook al een antwoord in een aantal gevallen blijkbaar.

Hetzelfde probleem heeft echter iedereen die de stad wil verbeteren. De straf is dan waarschijnlijk nog niet zo sterk dus merk je het nauwelijks, maar voor iedereen geldt dat elke vooruitgang wordt bestraft.

Dit punt is uitgebreid aangekaart op de beta en internationale server tijdens het testen van het nieuwe toernooi, maar Inno was oost-indisch doof, en ze hebben het terzijde geschoven als niet belangrijk.
 

Aeva

Chef
En de AM van de vorige nummer 1 is er met 5 accounts mee opgehouden. Een groep heeft zich collectief aangesloten bij de nieuwe nummer 1. Een aantal spelers zit bij andere BS-en. En de rest, oa dubbele accounts, is gekickt.
 
Nadeel als je 1 speler hebt die de leiding heeft en 20% van de broederschap is.

Toernooi enzo heeft er weinig mee te maken, die speler valt weg dan is dus 20% maar ook de leiding valt deels weg, stoppen er nog 3 is een derde van de spelers gestopt, dan is je gilde al bijna dood, het valt niet mee om even 8 nieuwe spelers te vinden.

Om die reden willen wij waar mogelijk dubbelaccounts vermijden,
  • Het is leuker om met andere te spelen dan meermaals dezelfde speler, variatie is goed
  • Als 1 a 2 speler(s) wegvalt of met vakantie is of wat dan ook dan valt er niet meteen een groot gat in je broederschap
om dezelfde reden heb ik liever spelers met een bepaalde activiteit dan "hoge scores" wat maakt het uit of je nu eerste staat als broederschap of op plek 100, het belangrijkste is dat je plezier hebt.
 

DeletedUser5108

Guest
Thx voor de antwoorden! Ik snapte daar al nooit wat van, maar dat is dus, niet echt verrassend, toch misgelopen dan.
Ik ga me wel eens beraden of ik nog verder doorspeel, want ik vind het een heel leuk spelletje maar als dat plezier steeds minder word kan ik misschien beter naar iets anders op zoek dan hier mijn tijd in steken.
 
Thx voor de antwoorden! Ik snapte daar al nooit wat van, maar dat is dus, niet echt verrassend, toch misgelopen dan.
Ik ga me wel eens beraden of ik nog verder doorspeel, want ik vind het een heel leuk spelletje maar als dat plezier steeds minder word kan ik misschien beter naar iets anders op zoek dan hier mijn tijd in steken.
Zolang je plezier hebt lekker blijven spelen, laat je niet leiden door anderen.
Aan alles komt vroeg of laat een einde. als je jezelf door dat laat leiden is er niets leuks meer in de wereld over.
 

Aeva

Chef
als dat plezier steeds minder word
Voordat het plezier minder wordt, ben je jaren verder... Ook geldt de problematiek die AlbertDeWijze beschrijft niet voor iedere speler, omdat 99% nooit zo'n grote stad (alles op max, alle OW's op max, veel uitbreidingen extra) zal bouwen.
Bovendien heeft CrazyWizard gelijk: laat je niet leiden door anderen, gewoon zelf bepalen wat je leuk vindt en je aansluiten bij een BS met gelijkgestemden.
 
Bovenaan