• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Overig nieuw wonder

hallo iedereen.
is mijn eerste keer op een forum dus geen idee of ik het juist doe.
maar ik wou een idee delen dat ik heb voor elvenar.
wat zouden jullie denken van een speciaal wondergebouw waar alles in staat wat nu op alle andere wonderen kan gemaakt worden.
die beginnen allemaal op nul en je kan die verhogen ook met kp's te storten.
bv: productie hamertjes 0% daar een tapje achter waar je 50 kp's moet in storten om die te kunnen levelen en dan krijg je 2% meer hamertjes.
als je die dan weer wilt levelen kan er in die tap 60 kp's gevraagd worden en als je leveld 4% meer hamertjes en zo steeds 10 kp's meer vragen als je hoger wilt levelen.
dus het komt er op neer dat je niet het wonder leveld maar skills die in het wonder staan die je zelf wil levelen.
de waarden die ik gebruikt heb dienen als voorbeeld he die zijn aan elvenar om te beslissen hoeveel de kosten zijn per level.
 
Beste keomaar, de (wonder)gebouwen die je beschrijft bestaan al! Je kunt namelijk van heel veel gebouwen de opbrengst verhogen door ze regelmatig te upgraden.. dat kan bijv. met restauratiespreuken waarmee je ze naar het niveau van het hoofdstuk waar je bent kunt tillen en/of door opdrachten te doen in de kennisboom waarmee je de mogelijkheid krijgt je gebouwen te verbeteren. Verder zijn er nog de magische woonhuizen en werkplaatsen die je kunt winnen en/of kopen, die per stuk vaak net zoveel opbrengen als 5 'normale' woonhuizen en werkplaatsen..
 
ja dat weet ik allemaal wel maar wat ik bedoel is een nieuw gebouw zeg maar een wondereffectten verzamelplaats waar dus alle effectten van de wonderen die er nu zijn in staan beginnend op nul en je daar effectten kan kiezen die je nog sterker wil maken dat je ze kan levelen.
 
Gaat niet werken. Aan al die wonderen zitten namelijk ook rankingpunten aan vastgekoppeld.
Bovendien elk wonder kan je tegenwoordig ook voeden met runen voor kp. Op deze manier krijg je weer een runenoverschot.
Sommige wonderen hebben echt specifieke eigenschappen die je dan niet gaat behalen wat jij voorstelt.
Bovendien ik ben eindspeler en heb al heel veel OW op max of bijna max en zou dan weer op 0 moeten beginnen. Schenk jij me dan even een kleine 700000 kp zodat ik weer kan behalen van wat ik nu krijg. En ook graag 250000 rankingpunten mocht je die nog ergens hebben liggen.
 
daar effectten kan kiezen die je nog sterker wil maken dat je ze kan levelen.
Bij de extra 5 levels van diverse wonderen die Inno heeft toegevoegd (levels 31-35) heeft Inno ervoor gekozen om een aantal voordelen van wonderen niet verder te laten groeien. Bijvoorbeeld de extra bevolking van de afgrond groeit niet meer op die levels, de sterkte van de zware lange afstand eenheden wordt niet verder versterkt bij de paddentempel, en zo zijn er meer. Bestudeer de lelvels van de bestaande wonderen als je alles details wilt weten.

Met je nieuwe toevoeging, hoe wil je daar mee omgaan?

Een 2e gedachte over je voorstel is dat je nieuwe wonder heel erg sterk is, afhankelijk van hoeveel je de skils kunt verbeteren zo ongeveer even sterk als 2/3 tot alle wonderen bij elkaar. Wat zijn de kosten voor een speler of het goed is om dit wonder te zetten?
(Een toevoeging die voor iedereen alleen maar grote voordelen biedt is een slecht spel-element. Iedereen zal het dan zetten zonder nadenken. Een spel element is beter als een speler moet overwegen of een toevoeging voldoende voordelen biedt ten opzichte van de nadelen. Het wonder moet als het ware passen in het doel van je stad, net als dat de vecht-wonderen voornamelijk voor vechtende spelers zijn, en de goederen wonderen voor de onderhandelende spelers.

@rodeon: Waar haal jij je magische gebouwen vandaan??? Ik wil ook wel 5x betere gebouwen!! Mijn magische varianten van een woonhuis of werkplaats zijn "maar" bijna 2x zo goed als de gewone variant.
 
ik zeg niet dat de wonderen weer vanaf nul moeten beginnen he de bedoeling is dat als je een wonder tot het maximum hebt geleveld kan je de effectten in dat wonder niet meer verder levelen en met dat nieuwe wonder zou je een effect van dat wonder dus wel nog sterker kunnen maken.
 
@rodeon: Waar haal jij je magische gebouwen vandaan??? Ik wil ook wel 5x betere gebouwen!! Mijn magische varianten van een woonhuis of werkplaats zijn "maar" bijna 2x zo goed als de gewone variant.
Ik denk dat je naar de getallen in de wiki kijkt maar daar staat bij woonhuizen alleen per level wat er bij komt, niet het totaal.. daarbij komen ook nog bonussen etc... dus bijvoorbeeld een gewoon woonhuis op level 23 (hfdst boselfen) levert mij 1200 bevolking op, een magisch huis in datzelfde hoofdstuk 7270 bevolking...
 

Aeva

Chef
Als het om een soort van administratieve handeling gaat waarbij alle effecten van alle wonderen in één lijstje staan, dan zeker niet. Dat maakt het voor mij alleen maar verwarrend. Bovendien is het nu juist leuk dat je van alles moet doen in dit spel met fantasierijke afbeeldingen, dus ik hou liever alle losse ow's zoals ze zijn.

Meer van een onderdeel van een wonder op een aparte plek devalueert het wonder (en de lol die je ervan hebt om het te kunnen upgraden).

De ow's zijn op maximum heel erg sterk en het duurt heel lang voordat je zover bent. Zelfs met de inzet van honderden runen heb je ze niet zomaar allemaal op 35. Dat is juist een mooi spelonderdeel, wat moet je anders met je kp-tjes en anders zijn die treinen en trucjes ook niet meer leuk.
 
Bovenaan