• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Netzero vs de Rune

Ik wou gewoon eens horen bij jullie,

Hoe regelen jullie dit nu met de Netzero en de vroegere 'gratis' Rune die je daarbij krijgt,

Ik heb bij topics in o.a fb gelezen dat er op buitenlandse servers Broederschappen zijn die er 10KP per rune voor willen vragen.. Dit omdat je als doneert geen winst maakt, maar je KP 'uitleent' en daarnaast ook de speurders proberen de baas te zijn...
Ik heb daar toch wat moeite mee, Ligt dit nu aan mij? Ja je krijgt nog altijd 5KP terug, maar langs andere kant.. maakt dit Netzero toch minder interessant?
Voor sommige kistjes moet je dan meer dan 120KP storten.. Bijvoorbeeld nu bij mijn Doolhof: bovenste kistje is 4x rune en 4x 20kp.. best pittig als er die dag meerdere NZ oude wonderen klaar zijn.. + Runen kan je enkel in een KP trein steken als je de 15KP waarde wilt krijgen van die runen? Ja je kan ze ook inzetten bij het vullen van een NZ als uitleen.. maar ja.. Ik zie de runen voorlopig als winst, moet ik waarschijnlijk niet zien, Maar die runen zijn toch een fijn extratje, het spel vraagt best veel kp..
Ik wil dit positief proberen zien, maar lukt me ergens niet.. daarmee deze topic gestart.. Ben benieuwd hoe jullie het regelen/zien..
 
Ik wou gewoon eens horen bij jullie,

Hoe regelen jullie dit nu met de Netzero en de vroegere 'gratis' Rune die je daarbij krijgt,

Ik heb bij topics in o.a fb gelezen dat er op buitenlandse servers Broederschappen zijn die er 10KP per rune voor willen vragen.. Dit omdat je als doneert geen winst maakt, maar je KP 'uitleent' en daarnaast ook de speurders proberen de baas te zijn...
Ik heb daar toch wat moeite mee, Ligt dit nu aan mij? Ja je krijgt nog altijd 5KP terug, maar langs andere kant.. maakt dit Netzero toch minder interessant?
Voor sommige kistjes moet je dan meer dan 120KP storten.. Bijvoorbeeld nu bij mijn Doolhof: bovenste kistje is 4x rune en 4x 20kp.. best pittig als er die dag meerdere NZ oude wonderen klaar zijn.. + Runen kan je enkel in een KP trein steken als je de 15KP waarde wilt krijgen van die runen? Ja je kan ze ook inzetten bij het vullen van een NZ als uitleen.. maar ja.. Ik zie de runen voorlopig als winst, moet ik waarschijnlijk niet zien, Maar die runen zijn toch een fijn extratje, het spel vraagt best veel kp..
Ik wil dit positief proberen zien, maar lukt me ergens niet.. daarmee deze topic gestart.. Ben benieuwd hoe jullie het regelen/zien..
Wij zijn er niet voor, de belangrijkste reden is dat je de kosten voor nieuwe wonderen bij spelers legt die nog niet zo ver zijn.

Bijna al onze spelers hebben zoveel runen daar komen we nooit meer vanaf, maar een speler die niet zo ver is moet voor elke rune die die persoon wil krijgen van een wonder dat die nog niet heeft 10 KP betalen. (je krijgt ze niet meer vooruit in toernooi zoals wij vroeger)

met een gemiddelde van 18 runen per runecirkel kost dat deze spelers dus 180KP per runecirkel.
Een goede manier om deze spelers af te laten haken met helpen.

Wij kiezen er dus voor om gewoon deze runen te gunnen aan de spelers die ze nodig hebben.
Wij gooien toch de wonderen in 2 minuten vol, dus er is geen kans voor anderen om ertussen te vliegen.
 
Ik zit in hoofdstuk 9, toernooi als een malle (5k punten gemiddeld), en ben desondanks alweer aardig zowat door mijn opgebouwde voorraad van runen heen, op runen na waar weinig vraag naar is (troon, uitgraving, boek der geheimen). Ik kan me voorstellen dat spelers die net als mij nu ongeveer een jaartje spelen en minder toernooien spelen in hetzelfde schuitje zitten.

Prima regel voor mensen met een stuwmeer, die die runen gewoon op de plank hebben liggen. Vervelende regel voor nieuwe spelers, die die runen nog een voor een moeten verdienen. Aan de andere kant, die oudere spelers hebben die runen ook gewoon ooit verdiend. Waarom zouden ze na al die tijd hun waarde verliezen?

Hier ga je zien hoe een BS in elkaar steekt: meer individualistisch (ieder houdt de eigen broek op) of meer solidair (de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten).

Voor beiden valt wat te zeggen en wat er bij je persoonlijke overtuiging past telt ook mee. Maar als je kijkt naar de manier waarop Inno het opwaarderen van OW's heeft ingericht (diminishing returns on KP), en hoe bepalend die zijn in toernooien en de toren (vechten), dan heeft het collectief het meeste aan het snel sterker maken van de zwakste spelers. Gerekend in "KP per opwaardering" leveren runen daar namelijk veel meer op.
 
Als je Net0 met eigen KP+rune scherven doet gooi je nog al wat KP weg.
Daarom spreken we binnen de BS gewoon af voor rune ruil en geven door binnen de BS dat er een aantal kisten te halen zijn voor een klein bedrag.
Ja, de grootste donor gaat er met de hoofdprijs van door, kist nummer 1 volle inhoud wegens 1:1 ruil.
Maar we doneren dan ook af en toe wat extra rune bij onze kleinere.

Wil je echt net0 blijven doen dan ontkom je er niet aan om nu ook 15kp te rekenen voor de rune om kapers af te schrikken.
Maar het beste is in dat geval nog altijd eerst door geven welk wonder je gaat doen zodat je eigen spelers eerst de kisten pakken met of zonder de extra kosten te tellen voor de rune en pas daarna zelf beginnen om je wonder vol te gooien.
 
o_O Begrijp ik het goed? Men vraagt extra KP aan wie het kistje met de runen wil hebben?:eek:

Daar zal bij ons in ieder geval geen sprake van zijn. In dat geval zou ik onmiddellijk de BS verlaten! :mad:
 
In andere kp uitruilsystemen "betaal" je ook niet voor de rune, dus het zou vreemd zijn om dit bij NZ wel te doen.
Ja je moet wel rekening houden dat er iemand tussen kan komen nu en een "waarde" aan een rune is gehangen.

Je moet dus niet eerste alle kistjes vullen en dan 2x perdag 10kp storten tot die een keer vol is.
 

Aeva

Chef
Op dit moment lijken de KP-treinen geen probleem te hebben met runen. De waarde aan kp's in de treinen is gewoon wat het is, maakt niet uit of dat in runen, OW-kp's of losse kp's wordt betaald. Ik heb er wel een extra trein van 75 bij gezet... En we doneren inderdaad ook wel incidenteel aan de kleine spelers in de BS, al moet je niet overdrijven anders lopen die tegen de blokkade aan.
Zoals het nu is, lijken KP-treinen geen problemen te geven, maar moet je voor net-zero even nadenken hoe je het aan gaat pakken.
 
In andere kp uitruilsystemen "betaal" je ook niet voor de rune, dus het zou vreemd zijn om dit bij NZ wel te doen.
Ja je moet wel rekening houden dat er iemand tussen kan komen nu en een "waarde" aan een rune is gehangen.

Je moet dus niet eerste alle kistjes vullen en dan 2x perdag 10kp storten tot die een keer vol is.
Je vergelijkt appels met peren ;)
Gewoon met de ow kettingmails (treintjes of whatsoever) komt alles terug en is iedere kpbundel/rune een 100% 'winst' voor de ontvanger. Bij een Netzero vult iemand zijn eigen OW en worden de kistjes aangevuld tot de waarde die er aan kps inzitten. Albert heeft dit onlangs nog een keer in een recent topic uitgeschreven. Bij een BS die die methodiek gebruikt heeft nooit iemand ergens een winst of verlies bij het vullen van de ows. Of je veel of weinig online bent maakt dan bv dus ook niet meer uit. waar anders veel online ws vaker de grote kistjes heeft. Nu de runen bij een ander een waarde van 15kp hebben en jij deze daar dus ook kan gebruiken zou je deze dus mee kunnen tellen. Spelers van buiten je BS zullen dit vrijwel allemaal wel doen.
Een waarde van 15kps meegeven vind ik opzich dan ook echt niet gek. Of minimaal 10 voor gebruik in eigen ow. Natuurlijk zit hier een kanttekening bij.

Het punt wat je hier eerder aangeeft over nieuwe spelers en/of nieuwe ows kan met de waarde van een rune idd wel een dingetje zijn. Als je weet dat iemand rune nodig heeft voor een ow, maar je maakt als bs wel gebruik van een netzero waarbij runen ook als kp tellen, dan zou je daar imo ook best intern dingen over kunnen afspreken/afstemmen. In dat geval zou je met elkaar kunnen afspreken dat je de waarde van de runen in het kistje voor die speler op 0 zet gezien deze dus ook niet als kps worden ingezet,
Eigenlijk krijg je dus een nieuwe dimensie.

Maar goed, welke richting je als als BS ook kiest, hou er bij het zelf vullen maar rekening mee dat spelers buiten bs die runen als kps meetellen en hou daar dus rekening mee als het je bedoeling is de kistjes binnen BS te houden.

Als ik bij net/0 voor de runen kp moet betalen dan ben ik heel snel vertrokken bij die BS.
Als je ze zelf ook inzet als kps waarom zou dit dan erg zijn? Is het bij een netzero niet juist het idee dat niemand geen winst of verliest maakt bij het vullen? Zie dus eigenlijk de reactie hier boven op Crazy..
 
Laatst bewerkt:
Je vergelijkt appels met peren ;)
Gewoon met de ow kettingmails (treintjes of whatsoever) komt alles terug en is iedere kpbundel/rune een 100% 'winst' voor de ontvanger. Bij een Netzero vult iemand zijn eigen OW en worden de kistjes aangevuld tot de waarde die er aan kps inzitten. Albert heeft dit onlangs nog een keer in een recent topic uitgeschreven. Bij een BS die die methodiek gebruikt heeft nooit iemand ergens een winst of verlies bij het vullen van de ows. Of je veel of weinig online bent maakt dan bv dus ook niet meer uit. waar anders veel online ws vaker de grote kistjes heeft. Nu de runen bij een ander een waarde van 15kp hebben en jij deze daar dus ook kan gebruiken zou je deze dus mee kunnen tellen. Spelers van buiten je BS zullen dit vrijwel allemaal wel doen.
Een waarde van 15kps meegeven vind ik opzich dan ook echt niet gek. Of minimaal 10 voor gebruik in eigen ow. Natuurlijk zit hier een kanttekening bij.

Het punt wat je hier eerder aangeeft over nieuwe spelers en/of nieuwe ows kan met de waarde van een rune idd wel een dingetje zijn. Als je weet dat iemand rune nodig heeft voor een ow, maar je maakt als bs wel gebruik van een netzero waarbij runen ook als kp tellen, dan zou je daar imo ook best intern dingen over kunnen afspreken/afstemmen. In dat geval zou je met elkaar kunnen afspreken dat je de waarde van de runen in het kistje voor die speler op 0 zet gezien deze dus ook niet als kps worden ingezet,
Eigenlijk krijg je dus een nieuwe dimensie.
Maar goed, welke richting je als als BS ook kiest, hou er bij het zelf vullen maar rekening mee dat spelers buiten bs die runen als kps meetellen en hou daar dus rekening mee als het je bedoeling is de kistjes binnen BS te houden.


Als je ze zelf ook inzet als kps waarom zou dit dan erg zijn? Is het bij een netzero niet juist het idee dat niemand geen winst of verliest maakt bij het vullen? Zie dus eigenlijk de reactie hier boven op Crazy..
Nee hoor ik vergelijk appels met appels.

in een treintje stop je bijvoorbeeld 1000kp en worden er gemiddeld 200 kp uitgekeerd. (als het eerlijk verdeeld zou zijn) de netto kosten zijn dus 800KP
Bij netzero stop je er 800 KP in en krijg je de overige 200 kado de netto kosten zijn dus 800 KP

Bij "kosten rekenen" voor de runen leg je de rekening bij spelers die die wonderen nog niet hebben vrijgespeeld.
ervaren spelers hebben genoeg runen, maar nieuwe spelers hebben die niet en die moeten er in jouw voorbeeld voor gaan "betalen"

Als alles en iedereen stikt van de runen is er niets aan de hand, ik heb zoveel runen en KP dat ik er nooit meer doorheen kom dus ik kan er tegenaan kijken vanuit een minder hebberig perspectief. ik heb al genoeg, en als ik dan zie dat spelers die het hard nodig hebben de rekening moeten betalen voor mijn hebberigheid dan denk ik. lekker laten gaan. ik gun het de zwakkeren die alle hulp nodig hebben.

Ik kan best af met een beetje minder
 
Laatst bewerkt:
Ik zie een leuke fout in je redenatie @Topsecret .
Er zijn spelers die GEEN militair wonder zetten en ook geen militair gebouw, behalve 1 of 2 wapenkamers voor de orkjes die ze nodig hebben.
Voor hen hebben die rune meteen geen waarde meer terwijl ze voor andere gelijk wel waarde hebben.
Juist van wege deze speel stijl verschillen maakt het net0 met of zonder 15kp extra per rune juist zo moeilijk.

Ik heb zelf bijvoorbeeld deze week nog een nr.1 in de kisten van zijn plaats gestoten door een hele lading boek der geheimen rune in dat wonder te stoppen.
Alle OWKP die er uit kwamen waren voor mij dikke winst juist omdat die rune voor mij een waarde van 0kp vertegenwoordigen.
En juist dat maakt de vraag wel of niet 15kp extra rekenen per rune een vraag die niet te beantwoorden valt omdat een rune dan 3 waarde tegelijk kan vertonen.
 
Nee hoor ik vergelijk appels met appels.

in een treintje stop je bijvoorbeeld 1000kp en worden er gemiddeld 200 kp uitgekeerd. (als het eerlijk verdeeld zou zijn) de netto kosten zijn dus 800KP
Bij netzero stop je er 800 KP in en krijg je de overige 200 kado de netto kosten zijn dus 800 KP

Bij "kosten rekenen" voor de runen leg je de rekening bij spelers die die wonderen nog niet hebben vrijgespeeld.
ervaren spelers hebben genoeg runen, maar nieuwe spelers hebben die niet en die moeten er in jouw voorbeeld voor gaan "betalen"
Als iedereen hetzelfde cadeau krijgt dan kom je achter de streep toch op 0 uit? Bij een treintje moet je zoals jij het omschrijft weer veel meer regelen om het op die manier uit te laten komen. Maar achter de streep krijgt dan ook iedereen weer hetzelfde. Een netzero is dan makkelijker te organiseren.

Over de runen voor nieuwe spelers/nieuwe ows stel ik ook wat anders he. Zou die zelf ook zeker niet rekenen.

Ik zie een leuke fout in je redenatie @Topsecret .
Er zijn spelers die GEEN militair wonder zetten en ook geen militair gebouw, behalve 1 of 2 wapenkamers voor de orkjes die ze nodig hebben.
Voor hen hebben die rune meteen geen waarde meer terwijl ze voor andere gelijk wel waarde hebben.
Juist van wege deze speel stijl verschillen maakt het net0 met of zonder 15kp extra per rune juist zo moeilijk.

Voor een deel heb je gelijk Bor, namelijk wel als je de runen in eigen OW inzet. Maar gezien ze meer waard zijn in de OW van een ander kan je ze beter daarin gebruiken. Op die manier kan binnen BS ook makkelijk OWstortingen kruizen. Je kan dan ook weer stellen dat diegene die geen vecht ows heeft staan een voordeel heeft tov diegene die ze wel hebben staan. Zij hebben tenslotte veel meer runen beschikbaar. Het is dus maar net van welke kant je t belicht ;)

Maar goed, bij alles zitten wel haken en ogen. Iets volledig 100% gelijk krijgen zal je idd nooit krijgen, maar kan me er niet zo druk om maken. Het gaat om geven en nemen. Soms geef je meer, soms krijg je meer. Waarde is daarbij subjectief ;)
 
Laatst bewerkt:
Als iedereen hetzelfde cadeau krijgt dan kom je achter de streep toch op 0 uit? Bij een treintje moet je zoals jij het omschrijft weer veel meer regelen om het op die manier uit te laten komen. Maar achter de streep krijgt dan ook iedereen weer hetzelfde. Een netzero is dan makkelijker te organiseren.

Over de runen voor nieuwe spelers/nieuwe ows stel ik ook wat anders he. Zou die zelf ook zeker niet rekenen.
Op het moment dat je aan "anderen" een rekening gaat vragen voor runen in je netzero, dan wordt dat de standaard.
Na 6 maanden je gedrag aanpassen gaat echt niet meer lukken.

Je moet goed kijken naar wat ik voorreken ik kijk naar de netto kosten deze zijn gelijk,
Hoe je tot de kosten komt is niet relevant.
Dat jij als helper netto 0 kosten hebt is ook niet relevant.

Maar iemand die die runen niet heeft liggen kan jouw niet voor netzero helpen die moet betalen voor de runen.
En zodra je moet betalen is het geen NetZero meer

Dit is ook het lastige om netzero uit te leggen, mensen denken te hard in hokjes.
 
Op het moment dat je aan "anderen" een rekening gaat vragen voor runen in je netzero, dan wordt dat de standaard.
Na 6 maanden je gedrag aanpassen gaat echt niet meer lukken.

Je moet goed kijken naar wat ik voorreken ik kijk naar de netto kosten deze zijn gelijk,
Hoe je tot de kosten komt is niet relevant.
Dat jij als helper netto 0 kosten hebt is ook niet relevant.

Maar iemand die die runen niet heeft liggen kan jouw niet voor netzero helpen die moet betalen voor de runen.
En zodra je moet betalen is het geen NetZero meer

Dit is ook het lastige om netzero uit te leggen, mensen denken te hard in hokjes.
Mjah snap misschien wat je bedoeld. Dat bij een netzero met de runen de kosten dan altijd wel ergens komen te liggen. Of bij de speler die ze niet als kps gebruikt, maar er wel kps voor moet geven. Of bij de speler die de ow heet staan en voor de runen geen kps ontvangt omdat deze ook niet als zodanig gebruikt gaan worden.
Tja heb je een punt.
Achja, zoals ik al zei, 100% gelijk krijg je t never en hoeft ook niet.
 
Er zijn spelers die hebben zoveel runen die zijn al lang blij dat ze er wat van kwijt raken.
En bij ons bijna de gehele BS die er in om komt.
We hebben gewoon een aparte runenmail gemaakt van 7 runen.
 
Bovenaan