• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Nederzetting: tips gezocht voor ruimte maken voor Tovenaars en Draken

Ik ben nu net begonnen aan het hoofdstuk T&D en heb, nog meer dan normaal, last van ruimtegebrek.
Ik heb al wat lay-outs opgezocht van de benodigde gebouwen en ik kwam tot de conclusie dat ik een ruimte van 21x21 vakjes nodig heb om straks alles kwijt te kunnen.
Waar ga ik die ruimte vandaan halen?:(
Ik heb al een paar cultuurgebouwen verkocht; ik ben druk bezig met provincies vrijspelen, maar daarvoor heb ik nu eerst weer goederen nodig...

De ruimte die ik nu heb is 14x15 mits ik nog 3 stadsuitbreidingen kan fixen. Redelijk kansloos.
Hoe hebben jullie dit gedaan?
Heb je inderdaad ook gebouwen verkocht?
Ik zit er nu aan te denken om twee werkplaatsen te verkopen in mijn wanhopige zoektocht naar ruimte. Dan zou ik er nog acht over hebben; zou moeten kunnen toch?
Maar dan ben ik er nog steeds niet.

Help... Wie heeft tips?
 

DeletedUser1570

Guest
Ik heb 2 werkplaatsen minder en 7 huizen minder dan jij, maar dit laatste zegt niet zo veel want ik heb cultuurgebouwen met mensen en dat kan ik bij jou niet goed schatten. Maar in elk geval heb ik normaal (er staan nu nog een paar kleintjes van laatste evenement) altijd genoeg gehad aan 8 werkplaatsen. :)
 
Ik zie erg veel werkplaatsen tov je fabrieken.
Mogelijk kan je daar wat snoeien en dan compenseren met werkplaats spreuken en die instants die je hier en daar krijgt.
als gevolg kan je mogelijk ook af met een paar huizen minder.
Het is gewoon een kwestie van snoeien tot je de ruimte hebt.

Zelf calculeer ik in me stad een zwik werkplaatsen in. zodra er een gastras komt sloop ik deze weer en dat is dan me bouwruimte.

edit:
Bedenk me net dat je tegenwoordig de opdrachten van een hoofdstuk kan overslaan zodra je het volgende hoofdstuk bereikt.
Je kan dus ook de opdrachten negeren en het hoofdstuk voltooien met wat minder fabrieken dan de opdrachten vragen. duurt iets langer maar dan blijft je dorpje heel.
 

DeletedUser2578

Guest
Ik ben nu net begonnen aan het hoofdstuk T&D en heb, nog meer dan normaal, last van ruimtegebrek.
Ik heb al wat lay-outs opgezocht van de benodigde gebouwen en ik kwam tot de conclusie dat ik een ruimte van 21x21 vakjes nodig heb om straks alles kwijt te kunnen. Waar ga ik die ruimte vandaan halen?:( Ik heb al een paar cultuurgebouwen verkocht; ik ben druk bezig met provincies vrijspelen, maar daarvoor heb ik nu eerst weer goederen nodig...De ruimte die ik nu heb is 14x15 mits ik nog 3 stadsuitbreidingen kan fixen. Redelijk kansloos. Hoe hebben jullie dit gedaan? Heb je inderdaad ook gebouwen verkocht? Ik zit er nu aan te denken om twee werkplaatsen te verkopen in mijn wanhopige zoektocht naar ruimte. Dan zou ik er nog acht over hebben; zou moeten kunnen toch? Maar dan ben ik er nog steeds niet. Help... Wie heeft tips?

Hoi Sia, ik hou altijd een grote plek vrij voor gastras. Om hiervoor ruimte te maken heb ik alle cultuurgebouwen zonder bevolking verkocht en een aantal OW gebouwen gesloopt. Nu ben ik ook in het begin van T&D maar idd. ruimte blijft nog wel een probleem....later om de Campus uit te breiden en wat meer nederzettingsgebouwen neer te zetten zal ik 3 wilgen slopen....
 
Hoi Sia, ik hou altijd een grote plek vrij voor gastras. Om hiervoor ruimte te maken heb ik alle cultuurgebouwen zonder bevolking verkocht en een aantal OW gebouwen gesloopt. Nu ben ik ook in het begin van T&D maar idd. ruimte blijft nog wel een probleem....later om de Campus uit te breiden en wat meer nederzettingsgebouwen neer te zetten zal ik 3 wilgen slopen....

moet je zoiezo niet je wilgen verkopen voor bibliotheken?(uit me hoofd) die leverden namelijk veel meer mana op. en dat was de echte vertragen in dat hoofdstuk.
 

DeletedUser2578

Guest
moet je zoiezo niet je wilgen verkopen voor bibliotheken?(uit me hoofd) die leverden namelijk veel meer mana op. en dat was de echte vertragen in dat hoofdstuk.

Zover ben ik niet, maar het klopt dat bibliotheken meer Mana geven en minder ruimte innemen. Als ik zover ben ga ik zeker alle wilgen slopen om bibliotheken neer te zetten. Vandaag bouw ik 2 Boselvenhabitaten. Die geven behoorlijk veel Mana en ook bevolking :)
 

DeletedUser2349

Guest
Appeltje-eitje @SiaRa : >klik<
Zonder een extra uitbreiding, inclusief woningen en boekrolfabrieken in nieuw formaat. Twee werkplaatsen minder, maar aan de andere kant heb je ook maar twee wapenkamers. Dus kosten voor training zijn niet zo hoog, daarnaast heb je niet super-veel fabrieken dus 8 wp zou genoeg moeten zijn; maak wel gebruik van de selecteerbare cyclus om grote hamer uitgaven op te vangen / aan te vullen. Wapenkamers nieuw formaat mag je zelf bedenken. Alle wegen van voor de boselven vervangen voor boselven-wegen. Ook alle oude cultuur vervangen, probeer wat grotere mana-cult neer te zetten. Op de link hierboven kom je iets cultuur tekort, dus daar moet je naar kijken. In deze opzet heb je nog ruim 17000 poppetjes over, dus genoeg woningen om nog te groeien.

PS Bijna vergeten, je zal wat woningen gaan slopen als je ze gaat uitbreiden naar de nieuwe stijl.
 
wauw! Dank je Elune. Je hebt gewoon mijn hele stad nagebouwd, wat geweldig!
Ik zit nu op de ipad op de Veluwe en dat kijkt lastig, maar ik ga van de week thuis op de computer even goed kijken. Heel tof van je!
 
wauw! Dank je Elune. Je hebt gewoon mijn hele stad nagebouwd, wat geweldig!
Ik zit nu op de ipad op de Veluwe en dat kijkt lastig, maar ik ga van de week thuis op de computer even goed kijken. Heel tof van je!

Op elvenstats kan je alle spelers vinden, en hun stad downloaden naar elvenachitect
Dit is jouw pagina

https://www.elvenstats.com/player/nl1/111714
hier kan je op de architect link klikken en je eigen stad downloaden zoals die nu is (vaak wel eerst op het refresh linkje klikken anders krijg je een oudere versie van je stad)
Daarna kan je aanpassen naar hartelust.

Ik gebruik deze nog wel eens om die kleine foutjes te ontdekken die in je stad sluipen tijdens een verbouwing.

Goed werk @Elune
 
Uhm, misschien een stomme vraag, maar als ik in de city planner een gebouw 'verkoop' dan heeft dat geen gevolgen voor mijn echte stad hè?
Ik ging twijfelen omdat je in de city planner ook heel serieus een pop-up krijgt met de vraag of je wel zeker weet dat je het gebouw wilt verkopen...
 

DeletedUser

Guest
Uhm, misschien een stomme vraag, maar als ik in de city planner een gebouw 'verkoop' dan heeft dat geen gevolgen voor mijn echte stad hè?
Ik ging twijfelen omdat je in de city planner ook heel serieus een pop-up krijgt met de vraag of je wel zeker weet dat je het gebouw wilt verkopen...

Nee hoor, de cityplanner is juist een hele "veilige" manier om te experimenteren met een nieuwe inrichting. Verwijder gebouwen daar, plaats tig andere gebouwen, in je stadje hier verandert er helemaal niets daardoor.

En is geen stomme vraag hoor, beter de vraag stellen dan de cityplanner niet durven te gebruiken ;)
 
Bovenaan