• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Muziek

DeletedUser2578

Guest
Klassiek muziek, maar dat zal de ouderdom zijn zeker
Smaken verschillen maar muziek is universeel! Ik hou van alle soorten muziek van rock, pop tot klassiek. Het hangt ervan af waar ik zin heb om naar te luisteren:)
 
68 maar in mijn hoofd 35 maar ben op gegroeid met klassiek en kleinkunst muziek en dat heeft wel mijn smaak bepaald
 

DeletedUser224

Guest
68 maar in mijn hoofd 35 maar ben op gegroeid met klassiek en kleinkunst muziek en dat heeft wel mijn smaak bepaald

Mee eens, zo ben ik groot geworden met Nazareth, Led Zeppelin, Deep Purple, Black Sabbath.. en ga zo maar door. Daarom dat ik nu van de stevige soort houd :)

En inderdaad, je leeftijd is een getal, belangrijker is hoe oud je je voelt, en hoe jong je van geest bent:rolleyes:
 

DeletedUser3012

Guest
Deze (niet) van Disturbed vind ik geweldig, zo'n kracht in zijn stem.
Ja, die is zeker heel erg mooi. Verder vind ik disturbed niet zo veel aan (kan zijn omdat ik gewoon niet van metal houd), maar dit was echt een heel erg mooie cover.
Zoals ik al zei, vind ik klassiek erg mooi, maar eigenlijk alles wel wat ik een mooie harmonie vind hebben.
Meestal ben ik niet zo van de zang, maar de stem kan ook prachtig zijn, in sommige gevallen. De meeste moderne popzangers/zangeressen vind ik niets aan, maar wat ik bijvoorbeeld wel mooi vind zijn bijv. the beatles, maar dat is weer een stuk ouder.
Ook houd ik heel erg veel van Libera, maar weet niet of iemand hier bekend mee is.
Zelf speel ik ook piano, dus dan kan ik ook muziek spelen die ik mooi vind, zoals bach en beethoven.
Ook de muziek van the piano guys vind ik bijna altijd mooi, en nu luister ik om de een of andere reden non-stop de instrumentele versie van 'Moskau', van Dschinhis Khan...

Oh, en muziek van Billy Joel vind ik ook erg mooi, maar toch blijft vaak klassieke muziek het mooist voor mij. Maar dan eigenlijk meer de baroque en romantiekperiode, waarvan ik uit de romantiek ook Tchaikovsky erg mooi vind, bijv. de eerste symphonie.
 

Deleted User - 124539

Guest
Ikzelf luister ook veel naar klassieke muziek, en veel stukken vind ik ook mooi. Veel filmmuziek is klassiek, en ik kan daar lang naar luisteren. En ook echt klassieke stukken vind ik mooi, "Die Walküren" van Wagner is ook erg goed. Of "Für Elise" van Beethoven. Mijn ouders luisteren ook veel naar klassieke muziek, daardoor dat ik daar ook van houd. Ikzelf speel ook trompet, met de fanfare waar ik inzit, spelen wij ook klassieke stukken.
 
Veel filmmuziek is klassiek, en ik kan daar lang naar luisteren.
Heel veel tekenfilmmuziek (bijv. Bugs Bunny, Tom & Jerry e.d.) is vaak klassieke muziek, omdat de rechten daarvan verlopen zijn… Mijn favoriete versie van Wagner's 'Ring der Nibelungen' is Bugs Bunny in "What's Opera, Doc?"... zie o.a.: www.youtube.com/watch?v=KJXBZbi2RJc
Niet alleen hilarisch, maar ook lekker kort! Slechts ± 6,5 minuut... i.p.v. de oorspronkelijke 14 uur!
 
Laatst bewerkt:

Deleted User - 124539

Guest
Heel veel tekenfilmmuziek (bijv. Bugs Bunny, Tom & Jerry e.d.) is vaak klassieke muziek, omdat de rechten daarvan verlopen zijn… Mijn favoriete versie van Wagner's 'Ring der Nibelungen' is Bugs Bunny in "What's Opera, Doc?"... zie o.a.: www.youtube.com/watch?v=KJXBZbi2RJc
Ook de nieuw geschreven filmmuziek valt onder de klassieke muziek, denk maar aan de muziek zoals geschreven door John Williams e.d.
 

DeletedUser3012

Guest
Ikzelf luister ook veel naar klassieke muziek, en veel stukken vind ik ook mooi. Veel filmmuziek is klassiek, en ik kan daar lang naar luisteren. En ook echt klassieke stukken vind ik mooi, "Die Walküren" van Wagner is ook erg goed. Of "Für Elise" van Beethoven. Mijn ouders luisteren ook veel naar klassieke muziek, daardoor dat ik daar ook van houd. Ikzelf speel ook trompet, met de fanfare waar ik inzit, spelen wij ook klassieke stukken.
Inderdaad, de muziek van bijv. the lion king vind ik ook erg mooi, maar zoals jij ook al zei: john williams heeft echt heel erg goede muziekstukken geschreven. Maar ook Ennio Morricone is erg mooi, enkele voorbeelden zijn de muziekstukken uit the mission en once upon a time in the west.
Leuk is, dat ik de fur elise kan spelen, en het grappige is dan, als ik het hele stuk speel, gaan mensen soms van: wacht eens eventjessss...
Hier klopt iets niet, is dit hetzelfde stuk joh? Noooit geweten (oude big grin).
Beethoven heeft trouwens wel wat terugkerende thema's. Dat merk ik vooral nu ik de mondscheinsonate 3 aan het oefenen ben. Dan herken je notencombinaties, nu vooral tussen dit stuk en de fur elise. Erg leuk!
 

DeletedUser3636

Guest
Mijn favoriet is voor eeuwig ENYA,zou leuk zijn om dit te kunnen horen tijdens het spelen
 

Deleted User - 147694

Guest
Dat kan nu al wel hoor vargastos, gewoon op een ander medium die muziek aanzetten. ;)

Ik luister momenteel naar tijdens het spelen, via yt naar:

 
Bovenaan