• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Fix in update [MM-20200517-1218/ONYX-31926] Niet verder kunnen van Opdrachtenlijst door niet verplicht onderzoek

Spelversie: v1.103.4-(0fb7778) (2020-05-05 12:28)
Spelwereld: Winyandor
Flash of HTML5: HTML5
Flash Speler versie: __
Spelersnaam: King Spooky
Mensen of Elfen: Mens
MyBrowserFyi Link: Browser + versie: Chrome 81.0.4044.138 _
Schermresolutie: Width: 1920px Height: 1080px
Reproduceerbaarheid: 5/5
Titel van de Opdracht: Onderzoek Bomen en Lampionnen
Huidige Situatie:
In hoofdstuk VII (feeën) kan je niet verder in opdrachtenlijst als je het niet verplicht onderzoek "Bomen en Lampionnen" niet ontgrendeld
Opdracht kan je niet annuleren
Je bent verplicht dit onderzoek te doen om verder te kunnen doen met je opdrachtenlijst
In niet verplichte onderzoeken steek ik normaal geen KP en onderzoek ik niet, ik hou deze achter de hand indien ik eens vatzit op een onderzoekopdracht in een event
Verwachte Situatie:
Niet verplicht onderzoek "Bomen en Lampionnen" kunnen overslaan via een knop "Annuleren" in opdrachtenlijst
Of onderzoek verplicht maken

Reproductiestappen
1.
Openen opdrachtenlijst op moment dat de opdracht "Onderzoek bomen en lampionnen" uitgevoerd moet worden


Screenshots van de bug:
1589103468941.png
 
Omdat het een doodlopend punt is in je kennisboom, kun je deze opdracht toch overslaan... andere opdrachten zijn er immers niet van afhankelijk. En ik veronderstel dat - zodra je aan het volgende hoofdstuk bent begonnen (lees de 1ste opdracht hebt volbracht) - je gewoon verder kunt. Er zijn ook veel soortgelijke opdrachten m.b.t. troepenupgrades... veel spelers slaan die altijd over! Het is in elk geval geen bug... :cool:
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser4585

Guest
Gewoon wachten totdat je het volgende hoofdstuk bereikt heb, dan kan je de opdracht annuleren.
 
Door de wonderen van software... zodra je het volgende hoofdstuk hebt bereikt, ga je gewoon verder. Soms verschijnt de knop annuleren alsnog en kun je die aanklikken... en anders laat je het zo!
 
zodra je aan het volgende hoofdstuk bent begonnen (lees de 1ste opdracht hebt volbracht) - je gewoon verder kunt.
Probleem is zolang ik deze niet voltooi ik geen nieuwe opdracht krijg, dan zal je bij begin volgend hoofdstuk de nieuwe ook niet zien staan zolang deze niet verplichte opgelost is
Nu kan ik deze wel volmaken om verder te geraken in de opdrachtenlijst maar kan toch niet de bedoeling zijn van niet verplichte onderzoeken op die manier toch te moeten onderzoeken.
 
Zodra je het eerste onderzoek van een nieuw hoofdstuk hebt onderzocht worden alle oude opdrachten van eerdere hoofdstukken weigerbaar.
Dus alle andere opdrachten (met hun winst) komen daardoor te vervallen door dit niet verplicht onderzoek ?
Had toch gewoon een knop weigeren verwacht in dit geval hier
 
Door de wonderen van software... zodra je het volgende hoofdstuk hebt bereikt, ga je gewoon verder. Soms verschijnt de knop annuleren alsnog en kun je die aanklikken... en anders laat je het zo!
Lol dat laatste
Hopelijk komt die knop er dan want anders blijf ik met datzelfde opdrachtje staan tot in de eeuwigheid :D:Do_O
 
Het is een opdracht in je kennisboom waar geen andere opdracht 'aanhangt' (het bruin/groene lijntje loopt immers niet verder) dus kun je gewoon verder met upgrade troepen 21, de dagboerderij of het oogstfeest… het is dus iets anders als de hoofdstuk gerelateerde opdrachten die links in beeld verschijnen (die kunnen je wel ophouden tot je aan het volgende hoofdstuk bent begonnen!)... en misschien zou je iets meer vertrouwen kunnen hebben in de reacties van andere spelers?! ;) Maar als je ons niet gelooft, vraag het dan aan support!
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser4585

Guest
Probleem is zolang ik deze niet voltooi ik geen nieuwe opdracht krijg, dan zal je bij begin volgend hoofdstuk de nieuwe ook niet zien staan zolang deze niet verplichte opgelost is...
Zodra je het eerste technologie onderzoek (geavanceerde verkenners) van het Orks en Goblins hoofdstuk gedaan heb komt er voor de opdrachten van het vorige hoofdstuk een annuleer knop te voorschijn, dan kan je deze dus overslaan.

Dus alle andere opdrachten (met hun winst) komen daardoor te vervallen door dit niet verplicht onderzoek ?...
Nee, die kan je daarna alsnog doen als je wilt. De meeste vinken zelf automatisch af omdat je er ondertussen al aan voldaan heb.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser4585

Guest
Het is een opdracht in je kennisboom waar geen andere opdracht 'aanhangt' (het bruin/groene lijntje loopt immers niet verder) dus kun je gewoon verder met upgrade troepen 21, de dagboerderij of het oogstfeest… het is dus iets anders als de hoofdstuk gerelateerde opdrachten die links in beeld verschijnen (die kunnen je wel ophouden tot je aan het volgende hoofdstuk bent begonnen!)...
Je snap zijn vraag geloof ik niet helemaal Rodeon (of je kan het niet goed lezen omdat de letters te klein zijn :p), het gaat dus wel degelijk om een hoofdstuk gerelateerd opdracht. :oops: Het gaat er juist om dat hij een hoofdstuk gerelateerde opdracht krijgt die hij niet wil doen omdat het technologie onderzoek dat gevraagd wordt geen meerwaarde heeft en hij eigenlijk verder wil naar de volgende opdracht van dat hoofdstuk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
het gaat dus wel degelijk om een hoofdstuk gerelateerd opdracht
Okay, misverstand… De opdracht is er een van hoofdstuk 7, Feeen… een opdracht in de kennisboom waar geen andere opdracht 'aanhangt' (het bruin/groene lijntje loopt immers niet verder) dus hij gewoon verder met upgrade troepen 21, de dagboerderij of het oogstfeest… het is dus wel een hoofdstuk gerelateerde opdracht, maar als hij gewoon doorgaat met het afmaken van de kennisboom, wordt de opdracht vanzelf weigerbaar… zie ook het plaatje van de kennisboom wat er bij staat, of check je eigen kennisboom! :)
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser4585

Guest
LoL, je snap hem echt niet. :p Hij gaat om dit gedeelte van zijn plaatje:
Capture.PNG

Dat is een hoofdstuk gerelateerde opdracht uit, inderdaad, het Feeën hoofdstuk. Hij wil juist verder met die opdrachten en het gaat hem er verder niet om wat er in de technologie boom te doen is. Dat hij de technologie boom laat zien is slechts om zijn vraag te verduidelijken.:rolleyes:
 
Je kunt het ook zien als een opdracht die je niet kunt weigeren, maar ze zijn even vergeten er aan de rechterkant een lijntje bij te tekenen.
(Dan is de bug dus een vergeten lijn ipv een missende "weiger" knop.)

Last but not least is het ook nog mogelijk dat je ze even op stang willen jagen, en dat heeft dus gewerkt deze keer :)
 
Nogmaals… zodra hij aan het volgende hoofdstuk is begonnen, worden alle hoofdstuk gerelateerde opdrachten (niet in je kennisboom maar links) weigerbaar... en kun je zelf beslissen welke je nog wel of niet doet. Je loopt - als je dat niet wilt - dus geen 'voordeel' mis van opdrachten die je wel wilt doen! Verder valt het onder het veelgenoemde geduld wat je nodig hebt als je Elvenar speelt... of vragen op het forum beantwoord! :)
 
Tnx voor alle antwoorden
Zal einde hoofdstuk afwachten en dan alle opdrachten cashen
Was juist logischer geweest dat er een "weiger" knop zou staan, dan kan je gewoon verder met je opdrachten en hoef je niet op einde hoofdstuk te wachten
@rodeon : Ik heb vertrouwen in de antwoorden van alle anderen maar wou gewoon deze (voor mij althans) fout hier melden en bespreken
 
Begrijpelijk... het is een oud en zeer bekend issue... maar dus geen fout of bug, meer een trucje waarmee Inno je probeert te verleiden om alle opdrachten altijd te doen. Je zult ondertussen misschien gehoord (of zelf gemerkt?) hebben dat je troepen upgrades in de kennisboom ook vaak kunt overslaan... veel spelers doen dat ook! En blijf vooral vragen stellen, de enige domme vraag is een niet-gestelde! ;)
 
Zal einde hoofdstuk afwachten en dan alle opdrachten cashen
Het is niet einde hoofdstuk, maar in het nieuwe hoofdstuk zitten, ie na 1e onderzoek in het volgende hoofdstuk.

Kunnen cashen hangt wel van de opdracht af, als je iets moet verzamelen, moet je dat nog steeds doen om de opdracht vervuld te krinjgen.
Als je iets moet hebben, dan moet je dat nog wel hebben. Dus als ze vragen om een portaal minstens level 3, of 5 rasgebouwen van een soort, dan moet je hem/ze niet net verkocht hebben!

Voordeel is wel dat weigeren dan altijd een optie is, maar dan krijg je de beloning niet.

EDIT: Je kunt even op gems kijken wat er dan evt mis gaat, daar staat de opdrschtenlijst wel voor zover ik weet.
 
Bovenaan