• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Minimaal 24 uur voor laatste dagelijkse opdrachten Seizoen van Dromen

Aeva

Chef
Huidige situatie
Het Seizoen van Dromen eindigt op de laatste dag om 12 uur.

Gevolg
Dat betekent dat spelers in theorie maximaal een halve dag beschikbaar hebben om de nieuwe dagelijkse opdrachten uit te voeren.
Dat betekent in de praktijk dat de meeste spelers maar een paar uurtjes beschikbaar hebben om deze opdrachten uit te voeren, omdat die 12 uur grotendeels in de nacht vallen in Europa.

Gewenste situatie
Einde van het seizoen zodanig instellen dat alle spelers wereldwijd minimaal 24 uur de tijd hebben voor de dagelijkse opdrachten.

Mogelijke oplossing
Dat kan door geen nieuwe seizoensopdrachten meer te geven na afloop van de voorlaatste reeks en dus geen opdrachten tussen 0.00 en 12.00 uur op de laatste dag. Dat heeft gevolgen die kunnen worden opgelost door verlenging van het Seizoen met een hele dag (dan is het 36 uur voor de laatste reeks dag) en eventueel het nieuwe seizoen een hele dag op schuiven (indien nodig).
 
Laatst bewerkt:
Ik ben heel benieuwd hoe Inno dit gaat oplossen... want het Seizoen om middernacht starten is niet praktisch en de dagelijkse opdrachten van 12am tot 12 am laten lopen, lijkt me ook niet logisch. Zal wellicht getackeld moeten worden zoals bij events, dus de laatste dag geen nieuwe opdracht meer?
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Wat is het idee nu exact? Dat er geen nieuwe seizoensopdrachten meer komen na 00:00 tot het einde van het seizoen? Dat opdrachten op andere tijdstippen starten (dus bijv. 11:00 t/m 10:59?). Dat het seizoen om 23:59 eindigt i.p.v. in de ochtend? (wat niet gaat gebeuren, want evenementen moeten tussen bepaalde tijden eindigen)
 
Minimaal 24 uur voor de laatste dagopdrachten van het seizoen?
Waarom dan niet meteen minimaal 24 uur voor de eerste dagopdrachten?
En waarom niet meteen minimaal 1 week voor de laatste weekopdrachten?
Ik vind dit echt spijkers op laag water zoeken. En dat vind ik jammer.

Mijn voorstel: laat de volgende seizoenen gewoon blijven zoals dit eerste seizoen der dromen.
 

Aeva

Chef
Wat is het idee nu exact? Dat er geen nieuwe seizoensopdrachten meer komen na 00:00 tot het einde van het seizoen? Dat opdrachten op andere tijdstippen starten (dus bijv. 11:00 t/m 10:59?). Dat het seizoen om 23:59 eindigt i.p.v. in de ochtend? (wat niet gaat gebeuren, want evenementen moeten tussen bepaalde tijden eindigen)
Het idee is dat iedereen voor de laatste serie dag-opdrachten minimaal 24 uur de tijd heeft.

Dat kan worden opgelost door geen nieuwe seizoensopdrachten meer te geven na afloop van de voorlaatste reeks en dus tussen 0.00 en 12.00 uur op de laatste dag. Dat kan door verlenging met een hele dag (dan is het 36 uur voor de laatste reeks dag) en eventueel het nieuwe seizoen een hele dag op schuiven indien nodig.

Dit heb ik nu toegevoegd aan het oorspronkelijke idee.
 
Die dagopdrachten zijn zo makkelijk dat je ze in de ochtend bij oogsten stad direct al krijgt.
Bovendien ze leveren bij elkaar maar 20 punten op en als je 10 van 130 hebt is de enige beloning die je krijgt het kistje voor voltooien alle dagopdrachten. Kon je er toevallig maar 3 doen dan heb je maar eens een keer pech. Je hebt in al die tijd meer dan voldoende van die kleine prijsjes kunnen pakken.
Ik lig er niet wakker van. Dan maar een munt instantje minder. Heb toch al genoeg voor de eerstkomende 20 bsa.
 
Die dagopdrachten zijn zo makkelijk dat je ze in de ochtend bij oogsten stad direct al krijgt.
Dat gaat soms misschien op, maar klopt niet altijd.. het hangt er helemaal af van welke opdrachten verschijnen. Ik ben het er wel mee eens dat ze over het algemeen niet moeilijk zijn, hooguit het maken van een combi-versneller zou even kunnen duren (als je die niet aan het eind van elke dag standaard aanzet)
 
Zal wellicht getackeld moeten worden zoals bij events, dus de laatste dag geen nieuwe opdracht meer?
Zoals ik al schreef.. :):cool: .. misschien is gewoon de laatste niet doen de makkelijkste oplossing? Overigens heeft @Aeva - in principe - natuurlijk gelijk... maar als er iets is wat ik in RL heb geleerd, is het dat je principes soms zo hoog moet houden, dat je er zonodig ook onderdoor kunt lopen
 
Laatst bewerkt:

Aeva

Chef
En omdat ik in principe gelijk heb (waar het trouwens niet om gaat) zou het mooi zijn als zo'n principieel punt gehonoreerd wordt met een nette aanpassing van het volgende seizoen met een dagje meer zonder nieuwe opdrachten. Uitdaging voor iedereen opgelost, kost niks en zit ook niets in het spel in de weg.
 
Bovenaan