• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

meer stadsuitbreidingen

DeletedUser2597

Guest
Het zou ook fijn zijn als je gebouwen tijdelijk even kunt 'terugplaatsen' in de inventaris, zodat je ze later weer kunt gebruiken. Nu moet ik regelmatig moeilijke keuzes maken om mooie gebouwen weg te gooien, omdat ik plaats nodig heb voor andere gebouwen!!
 
@hansa123 : dat komt met dit onderwerp overeen in de zin dat het over voorgestelde oplossingen voor plaatsgebrek gaat, maar eigenlijk is het een apart voorstel. Het wordt elk half jaar wel door iemand gelanceerd :D en tot nu is de reactie vanuit Innogames altijd negatief, zowel van de moderators als van één van de ontwikkelaars in één van de vorige Q & A videos. Er is zeker vraag naar van medespelers, maar weinig kans dat Inno dit gaat willen uitvoeren.
 

DeletedUser1570

Guest
Misschien wil Inno wel voor Kerstman spelen en vinden we allemaal een uitbreiding onder de kerstboom? :rolleyes::)
 
Ik ben vastgelopen halfweg boselfen, dus het zou mogen @anneke2016 , maar ik denk dat ze het oplossen door in plaats van Treurwilgen voor mana, kleinere te winnen gebouwtjes aanbieden in evenementen, en dan maar puzzelen :rolleyes::cool::D
Misschien als er nog mensen aangeven dat ze er niet komen met de standaard hoeveelheid uitbreidingen, mogelijk ook in andere hoofdstukken? (Vroeger of later dan ik, al naargelang :))
 

DeletedUser2975

Guest
Ik ben vastgelopen halfweg boselfen, dus het zou mogen @anneke2016 , maar ik denk dat ze het oplossen door in plaats van Treurwilgen voor mana, kleinere te winnen gebouwtjes aanbieden in evenementen, en dan maar puzzelen :rolleyes::cool::D
Misschien als er nog mensen aangeven dat ze er niet komen met de standaard hoeveelheid uitbreidingen, mogelijk ook in andere hoofdstukken? (Vroeger of later dan ik, al naargelang :))
Ik ben vastgelopen aan het eind van de boselfen. Wat mij betreft, iets meer stadsuitbreidingen, vooral in de techtree. Als je het moet hebben van de provincieonderzoeken kun je wachten tot je bijna een ons weegt (ruim 50 uur). Aangezien de vorm/grote van de gebouwen met regelmaat verandert (best leuk) , maar dan is het wel erg puzzelen om je stad weer enigszins een toonbaar aangezicht te geven. Dus,.... heel graag een extra uitbreiding op zijn tijd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser990

Guest
Begin nu met de Haflingen, ben de bronboom aan het vrijspelen.
Maar heb op de wereld bijna de cirkel rond met open provincies.
Zo gauw ik weer wat goederen over heb loop ik wat langs en koop hier en daar gevecht af.
Heb ruimte leeg gemaakt en nog cultuur en arbeiders genoeg.
Ga nu dus de fabrieken langzaam op waarderen.
Maar ruil alles in als ik iets krijg wat meer waarde heeft per hokje.
Kijk even hoe het gaat ,dan grote staalfabriek weg, hou ik alleen 2 x 1 lvl over voor broederschapsspelen.
 
@brocante : Ja, in de techtree, ik heb volgens het spel altijd al teveel provincies vrijgespeeld, en toch volstaat dat absoluut niet om geregeld een beetje vlot te verbouwen.

@ Alle anderen: Zijn er nog mensen die er niet komen met de standaard hoeveelheid uitbreidingen?
 

DeletedUser

Guest
@ Alle anderen: Zijn er nog mensen die er niet komen met de standaard hoeveelheid uitbreidingen?

Hier kom ik nog goed uit qua ruimte, maar dat komt vooral omdat ik in het begin een aantal dia-uitbreidingen heb gekocht; toen waren ze nog betaalbaar.
Op de beta zit ik ook te vechten met ruimte voor het boselvenhoofdstuk, ondanks ondertussen flink overschouten :(:(:(
Ik denk dat ik daar compleet vast ga lopen als ik in het Drakenhoofdstuk de universiteit moet gaan bouwen :eek::eek:

Ik heb zo'n vermoeden dat er met de planning van de ruimte door de devs geen rekening is gehouden met het gegeven dat we er een hoop extra gebouwen bij moeten/kunnen zetten dan in de oorspronkelijke opzet van het spel gepland was. T.w. Magische academie, 3 kazernes, veel meer OWs[
 

DeletedUser2975

Guest
@Aiki dat klopt , ik heb ook altijd meer dan het gevraagde aantal provincies vrijgespeeld.., in eerdere hoofdstukken had je op z'n minst 3 à 4 stadsuitbreidingen, in het hoofdstuk de Boselfen moeten we het met de helft minder doen, terwijl de gebouwen steeds meer ruimte vragen. Zou zeggen..: een beetje krom.
 

DeletedUser2975

Guest
Hier kom ik nog goed uit qua ruimte, maar dat komt vooral omdat ik in het begin een aantal dia-uitbreidingen heb gekocht; toen waren ze nog betaalbaar.
Op de beta zit ik ook te vechten met ruimte voor het boselvenhoofdstuk, ondanks ondertussen flink overschouten :(:(:(
Ik denk dat ik daar compleet vast ga lopen als ik in het Drakenhoofdstuk de universiteit moet gaan bouwen :eek::eek:

Ik heb zo'n vermoeden dat er met de planning van de ruimte door de devs geen rekening is gehouden met het gegeven dat we er een hoop extra gebouwen bij moeten/kunnen zetten dan in de oorspronkelijke opzet van het spel gepland was. T.w. Magische academie, 3 kazernes, veel meer OWs[
Ja Didi en ik geef geen dia's uit aan uitbreidingen, heb heus wel eens dia's gekocht, maar ga dat echt niet meer doen. Heb dit al eens eerder aangegeven. Inderdaad de gebouwen worden steeds groter en als je dan ook nog meedoet aan grote events.., leuke nieuwe items zijn niet te plaatsen. Heb er nog steeds een aantal in mijn inventaris.Erg jammer. Spaar mijn sleutels om de gehele set bij elkaar te sprokkelen, maar of ik ze kan plaatsen...tja :(.
 

DeletedUser1570

Guest
Ik heb mijn verkenner continue aanstaan alleen al om met de evenementen mee te kunnen spelen, zodoende heb ik op dit moment 331 provincies vrijgespeeld, terwijl ik er aan het eind van mijn drakenhoofdstuk 250 moet hebben. Maar ik zou zonder meer ruimtegebrek hebben als ik dit niet had gedaan. Dan had ik bij lange na niet de campus en bijbehorende faculteiten niet kunnen bouwen.

Ik vraag me daarom ook vaak af of de de mensen die over de quests gaan en de mensen die het spel ontwerpen op verschillende afdelingen zitten, zonder enig overleg?
Vooral in mijn huidige hoofdstuk krijg ik geen/nauwelijks mogelijkheid om opdrachten te weigeren en moet daarom meer gebouwen (faculteit) neer zetten dan ik zelf nodig vind. En dan moeten producerende faculteiten weggezet worden om 3 nieuwe te bouwen die meteen weer verwijderd worden als de opdracht is voltooid, omdat er niet genoeg ruimte is om ze te laten staan. Dit was in het vorige hoofdstuk ook al het geval. Het zou fijn zijn als men eens met elkaar om de tafel gaat zitten.

PS. ik ben met het kerstevenement gestopt omdat ik de gebouwen toch nooit neer zal kunnen zetten. Jammer.
 

DeletedUser2114

Guest
@ Alle anderen: Zijn er nog mensen die er niet komen met de standaard hoeveelheid uitbreidingen?
Ik kom ook niet rond en heb ook meer provincies vrijgespeeld. Ik zit nu bij de boselven en heb niet genoeg ruimte om het allemaal te plaatsen, dus ik ben heel bang voor die tovenaars... Bij iemand anders in mijn BS, die even ver is en ongeveer evenveel inwoners nodig heeft en evenveel prijzen met inwoners heeft, gaat het heel makkelijk, genoeg plek voor wilgen, gastras en nog wat extra cultuur, omdat ze een paar uitbreidingen heeft gekocht. Dus 2 of 3 uitbreidingen extra zouden heel erg welkom zijn :p
 

DeletedUser2021

Guest
ik had ook die zelfde problemen , maar heb dat enigszins kunnen oplossen door een heel andere keuze in benodigde gebouwen te maken .
zo heb ik momenteel maar een 17 tal huizen , waar ik ruimschoots mee toe kom , verder heb ik wat cultuur betreft enkel nog de multi opbrengst gebouwen , cultuur + bevolking ; cultuur + mana ; cultuur + ....... staan , al de rest heb ik al verwijderd .
ook van die cultuur gebouwen + bevolking gooi ik geregeld er wel 1 weg , zuiver volgens de opbrengst ervan , een gebouw met bv 800 cultuur + 450 bevolking en een oppervlakte van 3x4 inruilen voor 1 van bv +2000 cultuur en 1500 bevolking met een opp van 4x5 levert uiteindelijk ook nog extra plaats op als men de opbrengst met de benodigde opp vergelijkt (1 groter gebouw , met meer opbrengst kan zonder probleem er 2 kleinere vervangen en dan kan je bij goede en groteren verhoudingen enkele vlakjes winst doen ) .
verder is het ook belangrijk dat men de grondstoffen productie na enkele hoofdstukken beperkt tot de minimum en enkel de productie van de bonusgoederen alleen verder gaat ( 5 tot 6 / soort ) , eventueel aangevuld met maar 1 of 2 gebouwen van de overigen , wat een massa aan plaats en bevolking uitspaart , als de opbrengst van de bonus goederen hoog genoeg is kan men zonder probleem de tekorten continu via de handelaar verkrijgen .
verder is een goed inzicht en een pak puzzelwerk ook belangrijk , soms volstaat het om enkele gebouwen te verwisselen van plaats om al enkele vrije vakjes te verkrijgen .
 

DeletedUser2975

Guest
ik had ook die zelfde problemen , maar heb dat enigszins kunnen oplossen door een heel andere keuze in benodigde gebouwen te maken .
zo heb ik momenteel maar een 17 tal huizen , waar ik ruimschoots mee toe kom , verder heb ik wat cultuur betreft enkel nog de multi opbrengst gebouwen , cultuur + bevolking ; cultuur + mana ; cultuur + ....... staan , al de rest heb ik al verwijderd .
ook van die cultuur gebouwen + bevolking gooi ik geregeld er wel 1 weg , zuiver volgens de opbrengst ervan , een gebouw met bv 800 cultuur + 450 bevolking en een oppervlakte van 3x4 inruilen voor 1 van bv +2000 cultuur en 1500 bevolking met een opp van 4x5 levert uiteindelijk ook nog extra plaats op als men de opbrengst met de benodigde opp vergelijkt (1 groter gebouw , met meer opbrengst kan zonder probleem er 2 kleinere vervangen en dan kan je bij goede en groteren verhoudingen enkele vlakjes winst doen ) .
verder is het ook belangrijk dat men de grondstoffen productie na enkele hoofdstukken beperkt tot de minimum en enkel de productie van de bonusgoederen alleen verder gaat ( 5 tot 6 / soort ) , eventueel aangevuld met maar 1 of 2 gebouwen van de overigen , wat een massa aan plaats en bevolking uitspaart , als de opbrengst van de bonus goederen hoog genoeg is kan men zonder probleem de tekorten continu via de handelaar verkrijgen .
verder is een goed inzicht en een pak puzzelwerk ook belangrijk , soms volstaat het om enkele gebouwen te verwisselen van plaats om al enkele vrije vakjes te verkrijgen .
Een goed verhaal, ik zat ook nu weer te puzzelen, eeuwig gebrek aan ruimte. Ik weet niet welk hoofdstuk jij zit, ik momenteel bijna aan het eind van boselfen. Heb net een bosfabriek verkocht omdat mijn open plek in het bos geüpt moest worden. Word er bij tijd en wijle gestoord van. Ik heb 31 huizen, als ik zo eens een rondje buren doe, hebben de meesten wel zo ongeveer hetzelfde aantal. Om nu daarvan een deel weg te doen....tja...ik heb het lef nog niet. En heb leuke cultuur items...zal toch een en ander in de verkoop moeten gooien. En wat je zegt over de cultuurgebouwen, inderdaad is het handiger alleen die gebouwen te houden die ook inderdaad extra voordeel geven.. Wat mijn prod. betreft heb alleen maar bonusprod. en van ieder maar 4. Het punt is als je een en ander moet uppen, dan is het gebouw qua afmetingen net ff weer anders dus,... weer de zaken omgooien. Maar het aantal woongebouwen dat jij hebt lijkt me wel erg weinig...
 

DeletedUser2021

Guest
Een goed verhaal, ik zat ook nu weer te puzzelen, eeuwig gebrek aan ruimte. Ik weet niet welk hoofdstuk jij zit, ik momenteel bijna aan het eind van boselfen. Heb net een bosfabriek verkocht omdat mijn open plek in het bos geüpt moest worden. Word er bij tijd en wijle gestoord van. Ik heb 31 huizen, als ik zo eens een rondje buren doe, hebben de meesten wel zo ongeveer hetzelfde aantal. Om nu daarvan een deel weg te doen....tja...ik heb het lef nog niet. En heb leuke cultuur items...zal toch een en ander in de verkoop moeten gooien. En wat je zegt over de cultuurgebouwen, inderdaad is het handiger alleen die gebouwen te houden die ook inderdaad extra voordeel geven.. Wat mijn prod. betreft heb alleen maar bonusprod. en van ieder maar 4. Het punt is als je een en ander moet uppen, dan is het gebouw qua afmetingen net ff weer anders dus,... weer de zaken omgooien. Maar het aantal woongebouwen dat jij hebt lijkt me wel erg weinig...

ik zit bij " tovenaars en draken " dus al vrij ver gevorderd in het spel , heb net de eerste 5 onderzoeken van dit hoofdstuk afgerond .
heb ook net alle gebouwen van de elfenwereld verkocht en alle gebouwtjes die ik had neergepoot voor de quest ; ik zat hiervoor op een +7700 vrije bevolking , nu op een + 11500 en heb nog voldoende ruimte over om een hoop gebouwen te uppen en de gebouwen voor het hoofdstuk neer te poten .
en 31 huizen blijkt me nog mee te vallen , heb al spelers gezien die er + 40 hebben staan en dan nog volledig uitgebouwd , hoofdstuk boselfeven vraagt 8 huizen op lvl 22 en die heb ik dan ook staan , verder zijn mijn huizen nog steeds rond lvl 20 . wat de ruimte betreft die je nodig hebt om je gebouwen te uppen , daarop kan je anticiperen door voor enkele gebouwen de benodigde ruimte te voorzien , en dan steeds wat puzzelen om zo ideaal mogelijk je beschikbare plaats te benutten . ik heb het net even uitgeteld ik heb nog 38 veld uitbreidingen te gaan voordat ik aan de huidige oppervlakte limiet zit , ik denk dat ik op dat punt wel vrij goed zit gezien mijn huidig speellevel in het spel ; dus nog een pak uitbreidingen te gaan en nog meer puzzelwerk om alles optimaal verdeeld te krijgen .
 
Het hangt natuurlijk af hoe je speelt. Ik probeer al mijn gebouwen maximaal uit te bouwen. Dan heb je meer bevolking nodig. En dus meer woongebouwen die maximaal uitgebouwd zijn. Ik ben nu bezig met de boselven en het lukt wel. Maar ik geef toe dat ik al een paar uitbreidingen heb gekocht met diamanten. :coin::coin:
En ik sta op dit ogenblik op 304 provincies verkend. Terwijl je voor Tovenaars en Draken maar 220 provincies nodig hebt. Maar anders zou het ook niet lukken. :)
 
@titaankiller
ik had ook die zelfde problemen , maar heb dat enigszins kunnen oplossen door een heel andere keuze in benodigde gebouwen te maken .
zo heb ik momenteel maar een 17 tal huizen , waar ik ruimschoots mee toe kom , verder heb ik wat cultuur betreft enkel nog de multi opbrengst gebouwen , cultuur + bevolking ; cultuur + mana ; cultuur + ....... staan , al de rest heb ik al verwijderd .
ook van die cultuur gebouwen + bevolking gooi ik geregeld er wel 1 weg , zuiver volgens de opbrengst ervan , een gebouw met bv 800 cultuur + 450 bevolking en een oppervlakte van 3x4 inruilen voor 1 van bv +2000 cultuur en 1500 bevolking met een opp van 4x5 levert uiteindelijk ook nog extra plaats op als men de opbrengst met de benodigde opp vergelijkt (1 groter gebouw , met meer opbrengst kan zonder probleem er 2 kleinere vervangen en dan kan je bij goede en groteren verhoudingen enkele vlakjes winst doen ) .
verder is het ook belangrijk dat men de grondstoffen productie na enkele hoofdstukken beperkt tot de minimum en enkel de productie van de bonusgoederen alleen verder gaat ( 5 tot 6 / soort ) , eventueel aangevuld met maar 1 of 2 gebouwen van de overigen , wat een massa aan plaats en bevolking uitspaart , als de opbrengst van de bonus goederen hoog genoeg is kan men zonder probleem de tekorten continu via de handelaar verkrijgen .
verder is een goed inzicht en een pak puzzelwerk ook belangrijk , soms volstaat het om enkele gebouwen te verwisselen van plaats om al enkele vrije vakjes te verkrijgen .
Weggooien en vervangen: uiteraard, anders lukt het niet, maar grotere gebouwen zijn sowieso moeilijker te plaatsen en verplaatsen; niet-bonus: nooit gezet; 5 tot 6 per soort: nooit de plaats voor gehad, voor t1 en t2 wel, maar t3 heb ik er maar 3. Hoeveel diamanten heb je gebruikt? :D
 

DeletedUser1427

Guest
Met alle uitbreidingen die we steeds krijgen en die ontzettend leuk zijn, is het ook handig om ook eens wat meer stadsuitbreidingen in het onderzoeksmenu te zetten.
Het puzzelen met gebouwen is leuk, maar het moet wel haalbaar zijn om alles te plaatsen wat je nodig hebt..

Bedankt voor je idee, ondanks dit uiteraard een gewild idee is, wordt dit idee afgewezen. Om het spel steeds uitdagender te maken wordt er per hoofdstuk ook steeds maar een beperkte aantal stadsuitbreiding onderzoeken toegevoegd. De uitdaging is dan ook om met de ruimte die de speler beschikbaar heeft het hoofdstuk te doorlopen. Het is mogelijk om met de uitbreidingen die beschikbaar zijn de maximale beschikbare ruimte te bereiken. Dit topic wordt verplaatst naar het archief.
 
Bovenaan