• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Meer spelers in een BS

Speel zoals je zelf wil en laat je niet gek maken door dit onderwerp.
Ook de "TOP" 10 broederschappen bestaan uit spelers die lekker hun eigen ding doen maar die toevallig meer dan 1M aan punten hebben.
Iemand dwingen tot bepaalde dingen doen, iedere week, zorgt er voor dat je BS vanzelf leeg loopt terwijl een keuze geven aan de leden, zij zelf kunnen bepalen wat ze willen doen, een BS veel langer laat bestaan.
 

Aeva

Chef
Het allerbelangrijkste is natuurlijk plezier in het spel.
Dit topic gaat over hoe je dat kunt bevorderen naar aanleiding van een oproep op de officiële facebookpagina van Elvenar van een andere speler die vindt dat de broederschappen groter moeten zijn. Daar ben ik het niet mee eens en ik zie meer in kleiner als je dan toch iets aan het spel verandert.
Verder vind ik 'top' een discutabel begrip, omdat iedereen er iets anders mee bedoelt plus dat het ook relatief is.
Er is een groep spelers die graag in toernooien en toren speelt, dat zijn veelal de spelers met de hoge scores en die zijn een stuk dunner gezaaid dan spelers die casual spelen. Ook zij willen graag met een groep gelijkgestemden @Bor de Wolf 1965 spelen. Dat heeft niks te maken met 'dwingen'.
 
Speel zoals je zelf wil en laat je niet gek maken door dit onderwerp.
Ook de "TOP" 10 broederschappen bestaan uit spelers die lekker hun eigen ding doen maar die toevallig meer dan 1M aan punten hebben.
Iemand dwingen tot bepaalde dingen doen, iedere week, zorgt er voor dat je BS vanzelf leeg loopt terwijl een keuze geven aan de leden, zij zelf kunnen bepalen wat ze willen doen, een BS veel langer laat bestaan.
We hebben meerdere spelers met minder dan 1m punten, punten zeggen ook niet zoveel.

Maar idd iedereen moet het spelletje zo spelen als zij willen, ben je iemand die graag top prestaties neerzet en het beste eruit wil halen dan solliciteer je bij ons. zo niet dan solliciteer je ergens anders, het heeft totaal geen nut mensen een ander jas aan te meten dan de jas zie ze het beste past.

Zoals ik al eerder schreef is dat 1 van de redenen waarom wij de ingang bewaken, en niet iedereen toelaten.
Je moet spelen zoals jij dat leuk vind, en het leukste is dat in een groep met gelijkgezinden. forceren heeft geen nut werkt alleen maar contraproductief.
 
Iedereen bedankt voor het verduidelijken.

Ik sloeg met name aan / reageerde op deze quote:
Dan zou je het anders moeten aanpakken. Een BS met minder dan bijv. 10 spelers zou je dan kunnen uitsluiten voor toren en/of toernooi.
Een speler die toch toernooi en/of toren wil spelen word dan als het ware gedwongen om over te stappen naar een andere BS zodat die wel makkelijker en sneller vol komen. Niet dat dit ooit gaat gebeuren want een speler moet ten allen tijde vrij zijn in zijn keuze.
Er zijn gewoon teveel spelers die denken ik ga een BS oprichten zonder in de gaten te hebben dat je die soms lastig vol kan krijgen of niet weten hoe je die moet leiden vanwege te weinig kennis over het spel.

Hierin lees ik, kort door de bocht: Wij hebben een probleem om onze BS vol te krijgen, sluit alle kleine BSsen van een groot deel van het spel uit, dan moeten ze wel naar onze BS komen. Dit werd onderschreven door een aantal personen en daar wilde ik een tegengeluid van laten horen.
Ook suggereert de laatste zin in de quote, mi ten onrechte, dat het doel / een van de doelen van een BS is om deze vol te krijgen.

Het gaat er om dat je met een groep, hoe groot dan ook, een leuk spelletje kunt spelen. Dat is onafhankelijk van de grootte van die groep.
Dat een grote groep nu een voordeel heeft ten opzichte van een kleine groep is zeker, maar onderdeel van het spel. Ik zou het jammer vinden als dat voordeel nog meer wordt (liefst iets minder ;)).

Voor mij inmiddels duidelijk dat we er allemaal ongeveer gelijk in staan en gewoon plezier hebben van dit spel.
 
Op de officiële facebookpagina van Elvenar spreekt een speler zich uit voor meer leden per broederschap
Dit hele item is begonnen met dit citaat > één speler !!
Heb al vele voorstellen zien sneuvelen waar honderd of meer spelers zich voor hadden uitgesproken, vermoed dus dat deze hele discussie niet meer is dan een "storm in een glas water" :cool:
wel grappig te lezen trouwens, het afdwalen en de voors en tegens ;);)
 
Er zijn gewoon teveel spelers die denken ik ga een BS oprichten zonder in de gaten te hebben dat je die soms lastig vol kan krijgen of niet weten hoe je die moet leiden vanwege te weinig kennis over het spel.
En dan zijn er ook nog spelers die (tijdelijk) wat minder actief zijn en/of even geen 24 anderen om zich heen willen hebben, maar die toch in hun eentje een BS starten om wél de toernooien te doen voor de KP en reliks.
 
Nou op Beta zijn ze aan het testen dat vooralsnog nieuwe spelers niet eerder toren/toernooi kunnen spelen als ze in H5 zijn en daarvoor eerst het betreffende onderzoek moeten vrij spelen. Bestaande accounts zijn vooralsnog uitgesloten hiervan. Zal me niks verbazen dat daarvoor dan een herwaardering komt en het langzaam aan ook op Live ingevoerd gaat worden.
 
Restricties op het oprichten van een bs... Vraag mij af of je een speler niet beter de mogelijkheid geeft individueel toernooi te gaan spelen (met enkel de individuele beloningen).
Daarnaast heb je ook nog de zgn. spookbs'en: het zou eigenlijk niet mogelijk mogen zijn dat een AM stopt met spelen zonder zijn status aan iemand anders te geven.
Het probleem is dat heel veel nieuwe spelers soms moeite hebben een goed bs te vinden: je loopt dan onbewust zo een spookbs binnen en stelt na een paar dagen vast dat daar dan ook niets gebeurt. Hoeveel spelers zouden er stoppen als ze dit een aantal keer achter elkaar voorhebben?
Ik ken zo een bs dat waarschijnlijk sneller voltallig zal zijn dan veel actieve bs'en.
 
Vraag mij af of je een speler niet beter de mogelijkheid geeft individueel toernooi te gaan spelen (met enkel de individuele beloningen).
De groeps-binding is een wezenlijk onderdeel van de Inno strategie. Spelers blijven langer hangen als ze in een groepje zitten. Ook geeft het aanleiding tot beter willen zijn dan een ander lid of een andere groep, en bang zijn de boot te missen, wat Inno allerlei inkomsten oplevert.

Derhalve zal het individuele spel nooit ontwikkeld worden.
 
Bedoeling is de drempel om toernooi te spelen te verlagen. Enerzijds neem je de noodzaak om een 1mansbs te beginnen weg, anderzijds merk je als individuele speler ook wel dat de interessante prijzen in die groepskisten zitten. In ieder geval spelen ze dan wel toernooi en is het mogelijk dat ze merken ze dat de minimumeisen van vele clubs best wel redelijk zijn.
 
Bovenaan