• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Meer spelers in een BS

Aeva

Chef
Op de officiële facebookpagina van Elvenar spreekt een speler zich uit voor meer leden per broederschap, dus meer dan 25.
Dat lijkt mij geen goed idee.
Zoals het er nu voor staat is een BS al bijna niet vol te krijgen en te houden als je die wilt vullen met topspelers a.k.a. overpresteerders :) Je ziet in Arendyll al dat de bovenste tientallen broederschappen voortdurend leden zoeken en/of gevuld zijn met tweede en zelfs derde accounts. Deze BS-en zoeken vooral toernooi- en torenspelers en het zijn de dagelijkse spelers in het spel.
Daarbij speelt dan ook als donker neveneffect dat er roddel & achterklap de ronde doet, dat er actief geronseld wordt bij de concurrentie, dat er actief in andere broederschappen wordt gerommeld met een altje.
Dus waarom niet MINDER leden per broederschap? Gewoon lekker naar 15 of 20 en dan dus wel ook het hele spel daarop aanpassen.
 
Ik denk dat je de impact van zo ee´ wijziging niet mag onderschatten. Verminderen betekent voor veel bs'en spelers dumpen. Daarnaast vrees ik dat tien kisten halen en goud in de toren iets te makkelijk gaat worden.
 

Aeva

Chef
Verminderen betekent voor veel bs'en spelers dumpen
Als je de dubbele accounts weg zou halen, denk ik niet dat het voor veel BS-en geldt. Je dumpt dan dubbele en pushaccounts, maar geen spelers. Bovendien zie je juist bij gemiddeld en casual spelende BS-en, en dat zijn volgens mij de meeste, dat zij bij lange na geen 25 leden hebben.
 
Anderzijds kiezen heel veel middelgrote bs'en bewust om geen dubbele accounts op te nemen. Ik ken de situatie op A niet zo goed, maar op W heb je toch veel zulke teams. Lijkt mij moeilijk bij ons om tegen 5 a 10 spelers te moeten zeggen, jij moet eruit.
 
Met wat Aeva voor ogen heeft denk ik dat vooral het getal 15 of 20 een probleem is. Haar voorstel kan volgens mij wel werken als je naar clubs van bv 23 spelers gaat.
 
Hoe je het ook bekijkt, dit voorstel heeft een te grote impact op bestaande broederschappen.
Vergroten: Broederschappen met meer dan 20 unieke spelers moeten weer op zoek naar nieuwe leden die er bij hun in passen.
Verkleinen: Broederschappen met meer dan 20 unieke spelers moeten er dan iemand uit zetten. Dat is niet eerlijk naar de gene die er dan uit gezet wordt. vooral niet als de BS al lang samen speelt.

In beide gevallen ben ik NIET voor een voorstel on de grote van een BS aan te passen.
 
Een BS verkleinen heeft teveel impact op het spel. Het betekent namelijk dat zowel toren als toernooi aangepast moet worden om de nodige doelstelling met minder spelers te kunnen behalen.
Dan zou je het anders moeten aanpakken. Een BS met minder dan bijv. 10 spelers zou je dan kunnen uitsluiten voor toren en/of toernooi.
Een speler die toch toernooi en/of toren wil spelen word dan als het ware gedwongen om over te stappen naar een andere BS zodat die wel makkelijker en sneller vol komen. Niet dat dit ooit gaat gebeuren want een speler moet ten allen tijde vrij zijn in zijn keuze.
Er zijn gewoon teveel spelers die denken ik ga een BS oprichten zonder in de gaten te hebben dat je die soms lastig vol kan krijgen of niet weten hoe je die moet leiden vanwege te weinig kennis over het spel.
 
Zelfde geld voor grotere broederschappen, heel veel spelers lijken niet te begrijpen dat als je 1 ding veranderd je veel meer dingen veranderen.
Zij denken erg 1 dimensionaal, meer spelers in me BS dan worden toren en toernooi makkelijker.

Nee, groter broederschap betekend dat er ook hogere toren en toernooiscores komen. dit betekend weer dat het moeilijker wordt om een goed team te verzamelen want je moet nog meer gelijkgezinden zien te verzamelen.

Kleinere BS is zoiezo een no-no je gaat een revolutie krijgen als broederschappen verplicht spelers moeten dumpen.
Gewoon lekker door recruteren Aeva, jullie BS komt er vanzelf wel weer.
 

Aeva

Chef
Thnx @CrazyWizard :)
Tuurlijk komen we er, sterker we zijn er al weer met nog steeds 10 kistjes en ook weer de gouden toren! Maar wel met een kleine marge en dat is inderdaad een kwestie van gewoon lekker door rekruteren.
 
Daarnaast vrees ik dat tien kisten halen en goud in de toren iets te makkelijk gaat worden.
[/QUOTE]

Hier was wel rekening gehouden met een puntenaanpssing, maar je krijgt meer clubs die dat kunnen halen. Je zou dit dus kunnen interpreteren als 'het wordt makkelijker ´.

Het getal 23 is eigenlijk nog gevaarlijker want net dan krijg je situaties waarin de kleinste spelers worden buiten geduwd, waar je met 15 of 20 nog andere scenario's kan bedenken.

Iig. een aanpassing geeft meer problemen dan oplossingen en is dus niet aan te raden.
 
Waar deze suggesties mede (niet alleen) vandaan lijken te komen is een oplossing zoeken voor de her en der dalende spelersaantallen. Je ziet dat Inno hier ook al druk mee bezig is: de verplichte verhuizingen en de broederschap perks. Allemaal veranderingen die er uiteindelijk voor zorgen dat spelers in beweging komen en van broederschap veranderen.

Wat mij betreft zou het voordeel van een lidmaatschap van een top 25 broederschap nog wel groter kunnen zijn. Het is eigenlijk gewoon raar als er in een top 5 broederschap plaats vrij is. Blijkbaar is lidmaatschap van een top 5 broederschap niet aantrekkelijk genoeg?

Wekelijks extra beloningen voor de behaalde trofeeën zou bijvoorbeeld een optie kunnen zijn. Daar zie je echt wel afstand tussen de broederschappen.
 
eens jurgor. ik denk dat het heel zinvol is om lidmaatschap van een topgilde aantrekkelijker te maken. dan verhuizen mensen wel.
misschien een of twee wonderen die alleen verkrijgbaar zijn door minimaal 15 of 16 kistjes te behalen? exclusieve kp's en runes zijn alleen verkrijgbaar via die kistjes? dit zijn wonderen die geen effect hebben op de moeilijkheid van het toernooi, maar wel voordeel bieden in spel, bijvoorbeeld scoutingstijdverlaging, bonus op mana- of zadenproductie. ik noem maar wat.
 
Het is eigenlijk gewoon raar als er in een top 5 broederschap plaats vrij is. Blijkbaar is lidmaatschap van een top 5 broederschap niet aantrekkelijk genoeg?
Om in de top mee te doen moet je het spelen van hoofdstukken opgeven. Nogal wiedes dat je daar weinig spelers voor kunt vinden.

Wekelijks extra beloningen voor de behaalde trofeeën zou bijvoorbeeld een optie kunnen zijn.
En waar denk je dan aan?

Ik ben nu op het punt dat ik meer magische WP gebouwen heb dan nodig, en meer magische huizen dan nodig. Hogere academie kan niet, meer arbeiders kan, maar is vrijwel nutteloos. Meer diamanten zou nog wat extra uitbreidingen kunnen betekenen, behalve dat je die ook niet kunt plaatsen als je in de top speelt, bovendien heb je ze niet nodig want je speelt toch geen hoofdstukken.
 
ik ken verschillende spelers die in de top van toernooi en toren spelen en tegelijkertijd prima doorgroeien in de hoofdstukken, ook in de latere hoofdstukken. doen ze zonder dia's te kopen. en ze spelen het spel nog niet extreem lang, nu een jaar of 3.
een wapenkamer of een zak diervoeding in kistje 15/16/17 is ook leuk. een "uitbreidingsrunescherf" waarmee je kan sparen voor een extra uitbreiding ook :)
 
Waar deze suggesties mede (niet alleen) vandaan lijken te komen is een oplossing zoeken voor de her en der dalende spelersaantallen. Je ziet dat Inno hier ook al druk mee bezig is: de verplichte verhuizingen en de broederschap perks. Allemaal veranderingen die er uiteindelijk voor zorgen dat spelers in beweging komen en van broederschap veranderen.

Wat mij betreft zou het voordeel van een lidmaatschap van een top 25 broederschap nog wel groter kunnen zijn. Het is eigenlijk gewoon raar als er in een top 5 broederschap plaats vrij is. Blijkbaar is lidmaatschap van een top 5 broederschap niet aantrekkelijk genoeg?

Wekelijks extra beloningen voor de behaalde trofeeën zou bijvoorbeeld een optie kunnen zijn. Daar zie je echt wel afstand tussen de broederschappen.
Het probleem is dat we proberen een doel te bereiken (gouden toren en 18-19 kistjes toernooi.
Om bv het toernooi te bereiken moeten de leden samen minimaal 6000 punten gemiddeld halen. en voor goud wil je dat stabiel doen moet 90% de top bereiken.

Als wij blindelinks iedereen zouden accepteren dan zijn dergelijke doelen onmogelijk te halen.
Het aantal spelers dat in de buurt komt van deze doelen is dungezaaid en dan moeten zo ook nog op zoek zijn naar een broederschap.

De reden waarom wij dit doen is dat wij niet als een politieagent achter spelers aanwillen, dat is niet goed voor mijn gezondheid en niet voor de sfeer. als spelers dergelijke doelen al bereiken omdat ze het gewoon leuk vinden kunnen we lekker bezig zijn met spelen en niet met voor politieagentje spelen.

Wij zeggen dan ook met enige regelmaat nee, tegen sollicitanten

Om in de top mee te doen moet je het spelen van hoofdstukken opgeven. Nogal wiedes dat je daar weinig spelers voor kunt vinden.

En waar denk je dan aan?

Ik ben nu op het punt dat ik meer magische WP gebouwen heb dan nodig, en meer magische huizen dan nodig. Hogere academie kan niet, meer arbeiders kan, maar is vrijwel nutteloos. Meer diamanten zou nog wat extra uitbreidingen kunnen betekenen, behalve dat je die ook niet kunt plaatsen als je in de top speelt, bovendien heb je ze niet nodig want je speelt toch geen hoofdstukken.
Valt mee hoor, maar je moet wel mee willen doen. bijna al onze spelers zitten in het laatste hoofdstuk en de rest is goed onderweg
Toernooi en toren willen spelen.

Stilstaan is meer voor als je wekelijks totaal geschifte scores wil bereiken maar 6000-10000 is redelijk goed bereikbaar voor iedereen die dat leuk vind, maar bv 16-21.000 is gewoon niet stabiel te doen zonder diamanten als je niet blijft hangen halverwege H16. en als je ook nog in staat bent op een vierkante milimeter je stad te ontwikkelen is het nog makkelijker.

De formule is krom, daar kunnen we helaas niets aan doen.
 

Aeva

Chef
een top 25 broederschap
De vraag die dan rijst is: wat is de definitie van een top-broederschap?
Gaat het om de ranking? Dan praat je over een BS met alleen hele grote (dus oude) steden die verder op hun lauweren kunnen rusten.
Gaat het om altijd minimaal 10 kisten? Dan kan een BS met 15 leden in de midden hoofdstukken dat aan, als dat een beetje toernooispelers zijn.
Gaat het om de combi elke week 10 kisten en de gouden plak in de toren? Dan heb je volle bak nodig en 90 procent van de leden die helemaal omhoog wil.

Om in de top mee te doen moet je het spelen van hoofdstukken opgeven.
Je hoeft het hoofdstuk spelen echt niet op te geven om in de top van toernooi en toren mee te spelen, daarvoor moet je als BS gewoon meer dan 22 leden hebben die ook toernooi en toren leuk vinden.
Individueel: mijn stad groeit netjes door (nu hfd 18) en ik zit al jaren in de top van het toernooi en vanaf het begin in de top van de toren.

Wij zeggen dan ook met enige regelmaat nee, tegen sollicitanten
Dat doen wij ook. Voor ons is de ranking niet belangrijk, dus ook niet hoe groot je stad is.
Wat telt is of je je eigen broek op kunt houden in het toernooi (1600 of meer punten dus) en of je minimaal naar endboss 2 kunt (minimaal dus). En daarbij hebben we ook graag kleinere spelers die veelbelovend zijn.
 
Om in de top mee te doen moet je het spelen van hoofdstukken opgeven. Nogal wiedes dat je daar weinig spelers voor kunt vinden.
Hoe definieer je de top. Gaat het om toernooi spelen of toren of misschien wel je (BS)ranking.
Ik speel als eindspeler nog regelmatig 40 provincies 6 ronden goed voor ruim 10k punten. Soms doe ik het even een weekje rustiger aan.
Haal elke week de top in toren zonder onderhandelen.
Sta nummer 1 op Winy en dat was me niet gelukt als ik eind 15 niet meer verder zou gaan. Hoe zou ik anders rankingpunten moeten vergaren zonder de vette gebouwen te uppen.
Ik doe dus alle drie en nog met plezier ook en haal daar zeer veel voldoening uit.
En een BS die al jaren in de top 10 staan beschouw ik als een top BS ongeacht of ze elke week 10 kistjes en/of goud halen of niet.
 
Wij spelen in onze bs (5 actieve spelers) elke week 6 kistjes in het weektoernooi en nu met de perks af-en-toe 7. Als we voldoende punten kunnen sparen zullen we zelfs een keer 10 kistjes halen en daarmee onze eerste! blauwdruk. Ook de toren spelen we elke week tot een bepaald niveau. Wij hebben het zo prima naar ons zin. Waarom zouden we ons moeten aansluiten bij een 'top'-team. Laat ons svp zelf beslissen hoe we willen spelen en dwing ons niet, door regelwijzigingen en nog meer voordelen voor de 'top'-teams om ons daarbij aan te sluiten.
 
Bovenaan