• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Meer rollen (titels)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste lezer,

In het kort: graag zou ik meer rollen willen voor mijn leden en hoop ik op wat creativiteit van jullie om tot een mooie toevoeging te komen van elvenar.

Dat is mooi, zodat meer leden een unieke functie krijgen en zo nóg meer als team kunnen werken.

Enkele suggesties:
Generaal (voor toernooien)
-Elke 1k punten 1kp voor elk lid OF 2,5% extra toernooiscore OF ...?
-maar 1 iemand kan dit zijn (indien titel vervalt, cooldown t/m einde toernooi)

Strateeg (voor BA als dit ooit de moeite waard wordt)
-Elke 25 badges 1kp for deelnemende leden OF bij elke 10badges 1 gratis
-maar 1 iemand kan dit zijn (ook cooldowntijd)

Soldaat (een lid, maar vooral gefocust op het toernooi)
-Permanent 2,5% extra sterke units
-Max 3 leden (ook cooldowntijd)

Verzamelaar (een lid, maar vooral gefocust op BA)
-Elke 33 badges 1kp voor deelnemende leden OF bij elke 15 badges 1 gratis
-Max 3 leden (ook cooldowntijd)

Marktkoopman/vrouw (een lid, maar vooral gefocust op handel)
-Permanent 2,5% extra goederen bij collecteren (soort mini ZodB, maar wel voor T1-'6')
-Max 3 leden (ook cooldowntijd, bv 1 week, MAAR ook om volgende te benoemen, dus een wissel 'kost' 1 week voordeel)
 

DeletedUser1977

Guest
wel een top idee...
zo kan je meer uit het spel halen !
 

DeletedUser3890

Guest
Ik vind het ook een geweldig idee. Zelfs zonder al die extra's. Ik ben dan wel voorstander dat er tegelijkertijd een beperking komt op het kunnen openen van de kistjes tijdens het BA. Dat alleen de Strateeg en de aartsmagiër ( eventueel ook de magiër(s)) de kistjes kunnen openen.
 

DeletedUser3722

Guest
Heel leuk idee.
Ik denk dat zoiets samenwerking binnen een bs vergroot.
En inderdaad wel de beperking van het openen van kistjes tijdens BSA.
 

DeletedUser3381

Guest
Ja heel leuk idee! Het vereist samenwerking en strategie!

Lastig punt hierin is misschien wel dat het misschien scheef gaat lopen tussen BS’en met veel kleine spelers en BS’en met veel grote spelers (en dan heb ik het nog met name over de goederen). Misschien kunnen deze rollen het ook stimuleren om je BS anders op te bouwen, het is nu voor ‘grote’ spelers niet heel aantrekkelijk om ‘kleine’ spelers in je BS te hebben, terwijl dat voor ‘kleine’ spelers wel heel erg kan helpen.
 
goed punt. Alhoewel ik zelf vind dat er juist een verschil is tussen groot en klein; de grote spelers hebben tenslotte ook absoluut recht op een voordeel omdat ze zo lang spelen.
Je zou ipv een percentage ook een getal kunnen nemen.
iets van: top 100bg's (elke 6maanden opnieuw berekenen) en daarvan het gem. van de hoofdstukken van de spelers en dan 3-4 fabrieken waarbij uitgegaan wordt van 2x9&2x3 innen. Dat getal terugrekenen naar 1 fabriek-9uurs-productie en dat per dag uitkeren.

Maarja, uitkeren/ophalen, dat is lastig. Dan zou je een verplicht gebouw van 2x2 moeten introduceren om daarvan te collecteren.
BV: 'de ronde tafel', de zitkamer, bg-huis. naja, slechte namen maar het idee is:
Als iedereen zo'n gebouw heeft, krijgt dat gebouw de waarde van de titel dat het lid heeft.
Op die manier zou je kunnen innen vanaf het gebouw.

Als inno dan elk halfjaar de berekening opnieuw maakt, kunnen leden beslissen of ze het gebouw upgraden middels de toekomstige KR-spreuk
De rest van de leden krijgen bv een mengsel van alles wat er te krijgen is; beetje T1-6,mana,zaden,orks. Waarom? als beloning om -actief- aan een BG deel te nemen.
 
Omdat ze langer spelen zouden 'grote spelers' recht hebben op voordeel? Beetje rare redenering… juist pas beginnende spelers hebben alle hulp nodig die ze kunnen krijgen, de 'grotere' spelers kunnen hun eigen boontjes wel doppen!
 

DeletedUser3381

Guest
De samenwerking tussen grote en kleine spelers kan niet alleen heel veel gezelligheid en plezier in het spel opleveren, maar inderdaad, kleine spelers kunnen hulp goed gebruiken. Tegelijkertijd kon ik juist in de 1e hoofdstukken makkelijker ruimte voor BSA’s en punten in de toernooien halen, dus het is net wat je wil met je BS. Ik snap Richord zijn punt wel dat grote spelers die al lang spelen beloond mogen worden, maar om kleine spelers te behouden en uiteindelijk dus ook grote spelers te laten worden moet je denk ik net zo goed iets doen, ofwel iedereen heeft er op een bepaalde manier iets aan. Ook is het nuttig om het zo in te richten dat het heel duidelijk is om je bij een BS te voegen i.p.v. zelf weer een nieuwe op te richten. Ik denk dat je daarin met deze rollen zeker iets kan. Alleen zien we al vaak dat bijvoorbeeld BSA beloningen en opdrachten scheef lopen in de hoofdstukken, dus dat is denk ik iets om waakzaam voor te zijn in dit idee.
 
nou, als 'grote' speler zijnde vind ik het tjsa euhm 'jammer' dat ik het afleg tegen mini's in het toernooi omdat zij relatief goedkoop en makkelijk erdoorheen lopen.
Als alles in verhouding is, heb ik geen enkel probleem met gelijke kansen, zolang er maar wel een bepaald verschil is;). Want het is niet logisch dat iemand zonder wonderen even goed is als een grote speler met hoge wonderen. (maargoed, dan ga ik wéér over het probleem van optionele troepen beginnen, maar dat is off topic)
Hoe een bg is samengesteld, ligt aan die spelers.
Het is wel zo dat ipv percentages, (betreffende goederen) we vaste aantallen kunnen nemen zodat die voor 25man in 1 bg, welk hoofdstuk dan ook, gelijk is.

De functies van de rollen zijn maar voorbeelden. Ik heb er nog zat meer, maar ik zou graag zien dat ook anderen met meer rollen en met andere en/of meer functies komen om zo tot een grote verzameling te komen zodat er wat te kiezen valt.
Dus; laat met kerst je creativiteit de vrije loop en doe wat voorstellen.

Ik zal het proberen in de gaten te houden en zo nu en dan een samenvatting van de voorstellen te plaatsen.
 
Penningmeester:
- Iedereen kan 1x per dag van dat 2x2 gebouwtje 0,1% van de penningmeesters stadhuis innen. Des te langer de penningmeester de rol heeft, des te waardevoller hij/zij wordt: elke maand 0,1% erbij tot een max van 0,5%
-Max 1 persoon kan dit zijn en uiteraard ook weer een cooldowntijd
 
Om dit tzt in het archief te kunnen plaatsen om de boel op te ruimen, zou ik ook hier graag een peiling willen laten beginnen.
Dan komen er vast nog wat meningen voorbij, maar hebben we iig een antwoord.
 
En bedankt moderatoren; ons lekker tijd laten verspillen terwijl jullie allang weten dat hier niets mee gedaan gaat worden.

Daar ben ik het trouwens ontzettend mee oneens om het maar netjes te zeggen.

Gaan jullie voor ons beslissen? Lekker dan.

Alsmaar slechte upgrades van inno en terwijl wij wel goede ideeen aandragen, worden wij gewoon afgepoeierd. thanks.

Ik zal nog eens meedenken..
Nu ik weet hoe inno werkt; laat maar.
 

DeletedUser3652

Guest
En bedankt moderatoren; ons lekker tijd laten verspillen terwijl jullie allang weten dat hier niets mee gedaan gaat worden.

Daar ben ik het trouwens ontzettend mee oneens om het maar netjes te zeggen.

Gaan jullie voor ons beslissen? Lekker dan.....

Ik lees dit nergens.
Kijk ik ergens overheen?
 

Deleted User - 370874

Guest
Ik lees dit nergens.
Kijk ik ergens overheen?

Ik vermoed dat deze hij refereert naar de reactie van de beta community manager op hetzelfde idee op beta.

Er is geen noodzaak om een poll te starten aangezien wij geen intentie hebben de titels en rollen binnen een broederschap te veranderen.

Omdat er al een officieel antwoord op dit idee is gekomen zal ik ook dit idee sluiten en archiveren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan