• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Meer mogelijkheden voor bruine/ijsbeer artefacten in Magische Academie

Er zijn evenementgebouwen die dermate sterk zijn dat ik stevige nadelen ervaar bij het op hoger niveau mee willen spelen in toernooien en de toren van de eeuwigheid. Dit zijn de vuurfeniks, de bruine beer en de ijsbeer. Oudere spelers hebben deze gebouwen via het evenement toentertijd een of in geval van beren zelfs meerdere malen gemaximaliseerd in bezit gekregen. Nieuwere spelers lopen tegen een achterstand op, die momenteel alleen voor de vuurfeniks met de nodige opofferingen (27 blauwdrukken, 90.000 toverspreukfragmenten en genoeg geduld - zit nu zelf op stadium 8 na maanden) via de Magische academie bij te halen is. Voor beer artefacten is die mogelijkheid er nauwelijks - tijdens het evenement met pandaberen kon je enkele van deze artefacten verkrijgen, maar bij lange na niet genoeg.

Het gevolg is dat ik zoveel onderhandel om top toren en flinke toernooiscore te behalen, dat ik niet alleen op goederen maar geregeld zelfs op munten en gereedschappen vast kom te zitten. En ik mis geen enkel recept voor gereedschappen/munten in de MA.

Dus ik zou graag een beer artefacten recept, gelijk aan dat van feniks artefacten, in de Magische Academie zien.
 
Die ijsbeer lijkt leuk maar is al achterhaald zodra jij de tijdsprong kunt maken en hem boven level 10 weet te krijgen.
Ik heb die nu op level 12 staan en doe iedere 10u een rondje in het toernooi en dat kan sneller door dat wonder te verhogen.
De bruine beer kan aardig werken maar dan vreet die tijd boosters omdat je dan zeer veel producties in korte tijd er door heen wil jagen.
Dus de 2 beren krijgen van mij geen of heel zelden iets te eten.

Alleen die vuurkip is nuttig met 50% meer schade op level 10 en krijgt van mij standaard 2x per week te eten zodat ik ale 6 de toernooi ronden met die boost kan doen.
 
Die ijsbeer lijkt leuk maar is al achterhaald zodra jij de tijdsprong kunt maken en hem boven level 10 weet te krijgen.

Tijdsprong zit toch redelijk ver in de hoofdstukken voor je die ontgrendel en dan moet je hem nog uppen. De spelers in de lagere hoofdstukken ondervinden, bij het gebrek aan een blauw beertje, dan echt wel nadeel in het toernooi, omdat het toch wel erg lastig plannen is om 6 ronden te spelen zonder wonder of beer die de tijd verkort. Om de punten van de zesde ronde te compenseren moet je dan toch meer provincies spelen dan iemand die dat wel makkelijk kan. En de zesde ronde levert juist lekker veel puntjes op. En hoe meer provincies je moet spelen om dat te compenseren hoe duurder het wordt. Daar zit echt wel een groot nadeel voor spelers in de lagere hoofdstukken.

Eigenlijk had de tijdsprong een wonder moeten zijn in een van de eerdere hoofdstukken om die ongelijkheid op te heffen.

Dus ja, ik zou het ook wel een goed plan vinden om de beer artefacten vaker beschikbaar te stellen. Misschien heb ik zelf niet direct iets aan, maar de lagere spelers misschien wel.

Ik ben sowieso voorstander van het makkelijker beschikbaar maken van alle feniksartefacten (misschien krijg ik dan ooit eens mijn feniksverzameling compleet...).
 
Ik speel nu op beta in H4 en kan je verzekeren dat ik die ijsbeer echt niet nodig heb om alle 6 de ronden te spelen.
Er zit gewoon 16u tussen 2 ronden in en daar dien je dan rekening mee te houden en dus netjes op dinsdag avond om 19:00u de 1e ronde te doen.
Dan kun je ronde 2 tussen 11:00 en 12:00 op de woensdag spelen.
Dan kun je ronde 3 tussen 3:00 en 8:00 op de donderdag spelen.
Dan kun je ronde 4 net voor 23:59 op de donderdag spelen.
Dan kun je ronde 5 tussen 16:00 en 22:00 op de vrijdag spelen.
En kun je ronde 6 tussen 8:00 en 22:00 op de zaterdag spelen.

Ruimte zat en met 6 provincies doe je ook nog een lekkere 1620 punten in de toernooi pot.
Ik ga dan ook niet hoger dan provincie 10 mits ik die heb zodat ik goed ben voor 2700 punten en er 74kp extra per week er uit haal.
Deze Wolf verslind dan ook zijn BS genoten in een rap tempo als die niet gaan rennen.
 
Het is inderdaad mogelijk om met goed plannen 6 rondes spelen zonder beertje te spelen (heb ik als kleintje ook veel gedaan). Alleen vind ik het wat ver gaan om je hele leven om elvenar heen te plannen ipv andersom, want jouw schema verlangt min of meer wel dat eersteHet blauwe beertje maakt het net wat makkelijker voor de spelers die de tijdsprong nog niet hebben. En waarom zou een speler die later is begonnen niet ook een blauw beertje op level 10 gunnen met niet al te veel kosten voor de benodigde artefacten?

Nog beter zou zijn om de tijdsprong als wonder eerder beschikbaar te maken, maar dat lijkt me een grotere aanpassing. dan blauw beertje + artefacten voor de liefhebbers opnieuw beschikbaar maken.
 
Die ijsbeer lijkt leuk maar is al achterhaald zodra jij de tijdsprong kunt maken en hem boven level 10 weet te krijgen.
Ik heb die nu op level 12 staan en doe iedere 10u een rondje in het toernooi en dat kan sneller door dat wonder te verhogen.
De bruine beer kan aardig werken maar dan vreet die tijd boosters omdat je dan zeer veel producties in korte tijd er door heen wil jagen.
Dus de 2 beren krijgen van mij geen of heel zelden iets te eten.

Alleen die vuurkip is nuttig met 50% meer schade op level 10 en krijgt van mij standaard 2x per week te eten zodat ik ale 6 de toernooi ronden met die boost kan doen.
De ijsbeer is niet achterhaalt, de ijsbeer is geweldig. de combinatie tijdsprong en ijsbeer kan de wachttijd zo laag maken dat je 2 toernooien en 2 torens met 1 boostergebouw kan doen

We krijgen deze artefaacten meer dan snel genoeg. het is helemaal niet erg dat je hier lang mee bezig bent, het is een mooi doel om langzaam naar toe te werken, alles maar modern instant "krijgen" maakt het alleen maar saai.

Je kan ~ 1 artefact maken per maand. en elke jaar komen de feniks en beerartefacten terug in hun respectieve events. dat is een heel mooi tempo
 
Tijdsprong zit toch redelijk ver in de hoofdstukken voor je die ontgrendel en dan moet je hem nog uppen. De spelers in de lagere hoofdstukken ondervinden, bij het gebrek aan een blauw beertje, dan echt wel nadeel in het toernooi, omdat het toch wel erg lastig plannen is om 6 ronden te spelen zonder wonder of beer die de tijd verkort. Om de punten van de zesde ronde te compenseren moet je dan toch meer provincies spelen dan iemand die dat wel makkelijk kan. En de zesde ronde levert juist lekker veel puntjes op. En hoe meer provincies je moet spelen om dat te compenseren hoe duurder het wordt. Daar zit echt wel een groot nadeel voor spelers in de lagere hoofdstukken.

Eigenlijk had de tijdsprong een wonder moeten zijn in een van de eerdere hoofdstukken om die ongelijkheid op te heffen.

Dus ja, ik zou het ook wel een goed plan vinden om de beer artefacten vaker beschikbaar te stellen. Misschien heb ik zelf niet direct iets aan, maar de lagere spelers misschien wel.

Ik ben sowieso voorstander van het makkelijker beschikbaar maken van alle feniksartefacten (misschien krijg ik dan ooit eens mijn feniksverzameling compleet...).
Hier ben ik het roerend mee eens, het is zoo jammer dat tijdsprong geen h4 wonder is ofzo
 
Ik speel nu op beta in H4 en kan je verzekeren dat ik die ijsbeer echt niet nodig heb om alle 6 de ronden te spelen.
Er zit gewoon 16u tussen 2 ronden in en daar dien je dan rekening mee te houden en dus netjes op dinsdag avond om 19:00u de 1e ronde te doen.
Dan kun je ronde 2 tussen 11:00 en 12:00 op de woensdag spelen.
Dan kun je ronde 3 tussen 3:00 en 8:00 op de donderdag spelen.
Dan kun je ronde 4 net voor 23:59 op de donderdag spelen.
Dan kun je ronde 5 tussen 16:00 en 22:00 op de vrijdag spelen.
En kun je ronde 6 tussen 8:00 en 22:00 op de zaterdag spelen.
Hier ben ik dus niet mee eens dat je makkelijk 6 ronden kan spelen.
Er zijn ook mensen met een baan van laten we zeggen 9 tot 5. Die zijn al lang blij dat die 5 ronden halen.
Niet bij elke werkgever kan je zomaar even tussendoor op een woens/don/vrij zomaar even een extra tussenronde doen.

Mij maakt het niet veel uit want heb tijdsprong op max en zelfs 2 ijsberen maar had ik dat niet word het voor mij ontzettend lastig om die 6e ronde te halen omdat ik met mijn werk niet zomaar even tussendoor het spelletje kan spelen. Ik kan moeilijk bij mijn klanten een half of heel uur te laat komen.
 
De ijsbeer is niet achterhaalt, de ijsbeer is geweldig. de combinatie tijdsprong en ijsbeer kan de wachttijd zo laag maken dat je 2 toernooien en 2 torens met 1 boostergebouw kan doen
Roerend mee eens.
Is toch prachtig om alleen die braadkip en icy te voeren en verder wat combat neer te zetten.
Kost je maar 3 voer in totaal in de 2 week.
 
Hier ben ik dus niet mee eens dat je makkelijk 6 ronden kan spelen.
Er zijn ook mensen met een baan van laten we zeggen 9 tot 5. Die zijn al lang blij dat die 5 ronden halen.
Niet bij elke werkgever kan je zomaar even tussendoor op een woens/don/vrij zomaar even een extra tussenronde doen.

Mij maakt het niet veel uit want heb tijdsprong op max en zelfs 2 ijsberen maar had ik dat niet word het voor mij ontzettend lastig om die 6e ronde te halen omdat ik met mijn werk niet zomaar even tussendoor het spelletje kan spelen. Ik kan moeilijk bij mijn klanten een half of heel uur te laat komen.
Bij welke slavendrijver in welk land werk jij dat je nooit pauze kan/mag hebben?

ff de app opstarten en afhankelijk van het aantal provincies ben je in een paar min weer klaar. tussendoor boterhammetje en bakje koffie erbij
 
in de pauze…met een bak koffie en broodje…nu heerlijk vrij dus…kan nu doen en laten wat ik wil…tevens heb ik een tijdsverlaging van een oud wonder…..lukt niet elke dag hoor moet ik eerlijk zeggen…
 
Die ijsbeer lijkt leuk maar is al achterhaald zodra jij de tijdsprong kunt maken en hem boven level 10 weet te krijgen.
Ik heb die nu op level 12 staan en doe iedere 10u een rondje in het toernooi en dat kan sneller door dat wonder te verhogen.
De bruine beer kan aardig werken maar dan vreet die tijd boosters omdat je dan zeer veel producties in korte tijd er door heen wil jagen.
Dus de 2 beren krijgen van mij geen of heel zelden iets te eten.

Alleen die vuurkip is nuttig met 50% meer schade op level 10 en krijgt van mij standaard 2x per week te eten zodat ik ale 6 de toernooi ronden met die boost kan doen.
tijdsprong is pas achterhaald als hij op lvl 26 staat + ijsbeer op 10. dan kun je 2 torens en 2 toernooien doen met 3 dierenvoeding en kun je combatboost gebouwtjes gebruiken voor 2 torens/toernooi'n inplaats van 1

en als je geduld heb zul je weer 2 oude artefacten van de fenix kunnen halen via de bsa met pasen door het nieuw systeem voor artefacten via bsa.
 
Zijn jullie zeker dat de artefacten met Pasen inruilbaar zijn voor vuurfeniks ed?
Mogelijks zijn ze inruilbaar voor koudvuurfeniks of asfeniks?
 
Zijn jullie zeker dat de artefacten met Pasen inruilbaar zijn voor vuurfeniks ed?
Mogelijks zijn ze inruilbaar voor koudvuurfeniks of asfeniks?
koudvuurfenix was recent in de toren te halen , maar je zult wel 2 artefacten van die kunnen halen via bsa , asfenix moet nog passeren in de toren. maar zelfde met pasen je zal met die bsa wel 2 artefacten van de fenix kunnen halen (dat je kan kiezen welk artefact je wilt van de fenix)
 
De ijsbeer is niet achterhaalt, de ijsbeer is geweldig. de combinatie tijdsprong en ijsbeer kan de wachttijd zo laag maken dat je 2 toernooien en 2 torens met 1 boostergebouw kan doen

We krijgen deze artefaacten meer dan snel genoeg. het is helemaal niet erg dat je hier lang mee bezig bent, het is een mooi doel om langzaam naar toe te werken, alles maar modern instant "krijgen" maakt het alleen maar saai.

Je kan ~ 1 artefact maken per maand. en elke jaar komen de feniks en beerartefacten terug in hun respectieve events. dat is een heel mooi tempo

Afgelopen weekend dan eindelijk mijn bruine beer naar 10 geëvolueerd, nadat hij 6 maanden stilstond was het alsnog in 6 maanden gedaan. Het gemiddelde tempo was inderdaag ongeveer 1 artefact per maand dus en wat mij betreft ook prima, alleen die droogte van maanden zonder artefacten duurde wel lang.

Nu verder met de ijsbeer, nog een hoofdstukje verder en de tijdsprong komt in beeld. En ik die die combi tijdsprong + ijsbeer wel zitten. Ik weet nu dat het wel goed komt. Het duurt alleen even. En je kan dus (en da's minder) best lange droogtes hebben. En dan in eens in een paar maanden tijd trekt het weer helemaal bij.

Mijn suggestie heeft zichzelf opgelost. Enige wens die overblijft is graag geen lange droogtes. Ach ja, dat zal botte pech zijn geweest.
 
Ach getroost je @Jurgor of Stonedale Elk na jaar komt er weer een event waarin je beren artefacten kunt winnen.
Helaas wel voor de verkeerde beer als die jij zoekt maar normaal kun je dan 3 artefacten omzetten naar 1 gewenste artefact.
En het is weer wachten tot dat die beer artefacten in de toren verschijnen.
En dan hoop ik voor je dat je dan ontiegelijk dom bent zodat je extreem veel geluk hebt met het winnen van de beer artefacten.
 
Ach getroost je @Jurgor of Stonedale Elk na jaar komt er weer een event waarin je beren artefacten kunt winnen.
Helaas wel voor de verkeerde beer als die jij zoekt maar normaal kun je dan 3 artefacten omzetten naar 1 gewenste artefact.
En het is weer wachten tot dat die beer artefacten in de toren verschijnen.
En dan hoop ik voor je dat je dan ontiegelijk dom bent zodat je extreem veel geluk hebt met het winnen van de beer artefacten.
Normaal is het dan wel 2 artefacten omzetten naar 1 artefact en met een beetje geluk wordt er ook een Tovenarij "Boek van X" aangemaakt waar die ook uit te halen is. Het enige is dat je verdomd veel geduld moet hebben :p
 
Bovenaan