• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Overig Mana, zaden en Unurium tokens

Zoals geschreven in https://nl.forum.elvenar.com/index.php?threads/feedback-herfststerrenbeelden-2021.9866/post-106347 door AlbertDeWijze zouden er een paar leuke en betere prijzen moeten komen.
Voor goud en voorraden zijn er tokens die oplopen van 5% tot 100%
Dit soort tokens zouden ook fijn zijn voor mana, zaden en Unurium (en voor een toekomstig grondstof die anders verdampt)
Bij mana en zaden hebben we al een reductie wonder die menig speler snel plaatst zodra het kan maar voor Unurium zullen we denk ik tot einde H20 of 21 moeten wachten dus zijn deze tokens zeer welkom.

Eer aan @AlbertDeWijze voor het oorspronkelijke idee maar het moet dan ook wel even hier gepost worden.
 
Mja klinkt leuk, maar die munten en voorraden zijn gebasseerd op een capaciteit van het stadhuis level.. gezien mana, unurium en zaden geen max hebben lijkt me een spreuk hiervoor niet geslaagd..

Een ow hierna met een reductie van afname klinkt goed maar zou vast al wel in het plan liggen denk ik.. bij zaden en mana gingen er ook minimaal een hoofdstuk voorbij dat dit kwam.. misschien dat de drakenabdij een wisselbare keuze kan hebben onder het gebruik van spreuken dat je niet alleen mana kan krijgen maar bv kan schuiven naar zaden of unurium en dit in ontvangst per spreuk kan krijgen.
 
makkelijkere oplossing is gewoon een hard getal gebruiken van hoeveel je kunt krijgen of een vermenigvuldiger zodat je de minimale ophaal hoeveelheid x een vast getal kunt krijgen.
met minimale ophaal bedoel ik: wat je per 3 uur produceert plus de ophaal bonus.
En zelfs dat percentage kan ook gebruikt worden omdat je handelaar een maximale hoeveelheid per 24u maakt dus 50% daarvan is ook duidelijk.
 
Alleen in begin H17 en begin H18 heb je veel unurium nodig. Daarna valt het heel erg mee. Hetzelfde geld voor verheven goederen. Halverwege het hoofdstuk sta je het amper te maken omdat je het eigenlijk alleen maar voor gastras nodig hebt. 2x een 9 uurs produktie en je hebt voldoende voor een hele week.
 
Dit voorstel is niet zo zeer bedoeld voor het begin van een nieuw hoofdstuk maar meer om iets te hebben aan sommige prijzen die we nu krijgen waar de eind muur krabbers nu niets aan hebben.
Dat een speler in H1-H8 deze tokens niet kunnen gebruiken/krijgen spreekt voor zich omdat ze gewoon niet zo ver zijn.

Verder heb ik dit voorstel hier geplaatst omdat AdW er in een ander topic (in mijn ogen) terecht over teleur gesteld was.
Dus klaag A.U.B. niet omdat jij het niet nodig vindt maar zie er eens een voordeel in.
 
Als je bepaalde OW naar een behoorlijk level stuurt gaat je afname omlaag en kan je dus een mooi spaarpotje opbouwen.
Die OW zorgen er ook nog eens voor dat je minder gebouwen nodig hebt om het te maken wat je dus weer extra ruimte oplevert.
Verdamping kan je dus wat tegen doen alleen geld dat nog niet voor de unurium en verheven goederen en zal dus nog komen.
 
Afname-reductie is kansloos als je 2-3 maanden moet overbruggen.
Om die reden ben ik al bezig om die wonderen langzaam maar zeker op te ruimen... Het zijn giga grote wonderen, het rendement is sowieso (zelfs op level 25) altijd al nauwelijks de moeite geweest en als je - zoals Albert - langere tijd moet overbruggen, helemaal waardeloos..
 
Om die reden ben ik al bezig om die wonderen langzaam maar zeker op te ruimen...
Bij mana, zaden, en unurium is mijn streven elke dag om alles op te hebben. Dan heb je geen verval.
Dat vaak mis, maar dan heb ik het blijkbaar niet nodig :D

Grootste nadeel daarvan is dat ik de zonsondergangtoren niet kan bouwen, het is zo'n mooi gemaakt wonder!

Sentient goederen heb ik wel de Simia Sapiens voor, met name omdat de toren dat spul elke week vraagt. Bovendien krijg ik er extra troepen mee, dat is ook nooit weg.
 
Het is maar hoe je er tegen aan kijkt en hoe je het spel speelt. Ik heb het liefst van alles veel want geduld is niet mijn sterkste kant. Doe het liefst een hoofdstuk in 2 week ipv 2 maand. Ik heb niet voor niets de bijnaam turboyogi.
Als je je OW op 30 hebt staan is je verval maar 2% en duurt het een enorme tijd eer dat op 0 komt te staan als je niks zou maken.
Bij 100k zaden zou het dan iets van 70 tot 75 dagen duren voor je dan op 0 komt te staan en ben je 2 1/2 maand verder.
Heb je 10% verval sta je binnen 3 week op 0. En 2% verdamping neem ik voor lief want dat is binnen een paar uur weer terug verdiend.
Helaas kan dit met unurium nog niet maar ook dat zal vast wel komen.
 
waarom zitten er zo veel mana in een toernooi het begint bij 33.000 en 10 verder moet je er 64.000 hebben.
Voor de nog niet zo grote is het al sparen en ga je het toernooi doen dan kost je het al gouw minimaal een paar miljoen.
wat ik nu doe is gewoon de mana overslaan dan maar wat minder rondjes.
 
Bovenaan