• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Mana: Manaproductie versnellen

DeletedUser2578

Guest
Is er een manier om manaproductie te versnellen?
(bijv. met een booster is het niet mogelijk)
 

DeletedUser1294

Guest
Voorlopig niet. Pas als je de wonderen van het hoofdstuk tovenaars en draken hebt gebouwd.
Vooral de drakenabdij is een onmisbaar wonder en produceert voor elke spreuk die je gebruikt een aardige hoeveelheid mana.
Het doolhof geeft ook mana, maar zorgt er vooral voor dat er 's nachts minder mana wegsijpelt.

Helaas heb je daar voor nu helemaal niks aan.
 

DeletedUser2578

Guest
Voorlopig niet. Pas als je de wonderen van het hoofdstuk tovenaars en draken hebt gebouwd.
Vooral de drakenabdij is een onmisbaar wonder en produceert voor elke spreuk die je gebruikt een aardige hoeveelheid mana.
Het doolhof geeft ook mana, maar zorgt er vooral voor dat er 's nachts minder mana wegsijpelt.

Helaas heb je daar voor nu helemaal niks aan.

Dankjewel voor je antwoord Eleonora:) Ik ben pas in het begin van het hoofdstuk tovenaars en draken dan duurt het dus nog even...
 

DeletedUser2349

Guest
Als je een ruime cultuur-overschot hebt kan je redelijk snel in dat hoofdstuk de bibliotheek bouwen, waarmee je eventueel treurwilgen kunt vervangen. Die bibliotheken produceren meer mana per uur dan de wilg en op een kleiner oppervlakte. Ze geven wel minder cultuur, dus let wel op je cultuur-overschot.

Tijdens het paasevenement had je de "Brandende vijver" als dag-beloning kunnen winnen, die produceren ook heel wat meer mana dan de treurwilg. Heb je die niet kijk dan in het vervolg goed bij aankomende evenementen naar de beloningen.

Tip: hou de website https://www.gamersgemsofknowledge.com/ goed in de gaten tijdens (grote) evenementen. Bij grote evenementen wordt 1 week van te voren (info v/d beta-servers) de dag-beloningen bekend gemaakt. Ook staat er vaak bij de "Overview"-pagina van een evenement al van te voren wat leuke prijzen die je kan winnen. Let daarbij goed op de mana productie.

succes
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2578

Guest
Als je een ruime cultuur-overschot hebt kan je redelijk snel in dat hoofdstuk de bibliotheek bouwen, waarmee je eventueel treurwilgen kunt vervangen. Die bibliotheken produceren meer mana per uur dan de wilg en op een kleiner oppervlakte. Ze geven wel minder cultuur, dus let wel op je cultuur-overschot.Tijdens het paasevenement had je de "Brandende vijver" als dag-beloning kunnen winnen, die produceren ook heel wat meer mana dan de treurwilg. Heb je die niet kijk dan in het vervolg goed bij aankomende evenementen naar de beloningen.
Tip: hou de website https://www.gamersgemsofknowledge.com/ goed in de gaten tijdens (grote) evenementen. Bij grote evenementen wordt 1 week van te voren (info v/d beta-servers) de dag-beloningen bekend gemaakt. Ook staat er vaak bij de "Overview"-pagina van een evenement al van te voren wat leuke prijzen die je kan winnen. Let daarbij goed op de mana productie. succes

Elune, dankjewel voor je tips!;)
 

DeletedUser2578

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben nu bij hoofdstuk Halflingen en heb bijna Druivenboerderij binnen. Nu vraag ik mij af: produceert Druivenboerderij meer Mana dan een bibliotheek? Is het de moeite waard om 3 bibliotheken te slopen voor een Druivenboerderij? Alvast bedankt voor het antwoord! :)

Groeten, Sparks
 

DeletedUser2349

Guest
Je kan zelf de vergelijking maken. Alle benodigde informatie voor een vergelijking is in het spel aanwezig. Bepaal per object wat de mana productie per vakje is, zo ook met de cultuur.
 
uit de wiki
https://nl.wiki.elvenar.com/index.php?title=Culturele_Gebouwen

upload_2018-10-21_16-53-33.png

200/15 = 13.33 mana per vakje per uur
1740/15=116 cultuur per vakje

upload_2018-10-21_16-55-57.png

366/28 = 13.07 mana per vakje per uur.
5900/28=210 cultuur per vakje.

Als je echt vooruit wilt gaan moet je gaan voor de wijngaard. nadeel is wel dat die maar 6 uur produceerd en dat je die dus binnen die tijd moet oogsten.
 

DeletedUser2114

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben nu bij hoofdstuk Halflingen en heb bijna Druivenboerderij binnen. Nu vraag ik mij af: produceert Druivenboerderij meer Mana dan een bibliotheek? Is het de moeite waard om 3 bibliotheken te slopen voor een Druivenboerderij? Alvast bedankt voor het antwoord! :)

Groeten, Sparks
Een bibliotheek levert iets meer mana per uur per vakje, maar een druivenboerderij levert meer cultuur per vakje. Als je alleen manaproductie nodig hebt, zou ik die biebs laten staan, want die leveren iets meer op :)
 

DeletedUser2578

Guest
Elune, CrazyWizard, Stan2002 bedankt voor jullie reacties en tips!;)

Het is voor cultuur en mana, maar vooral voor mana productie. Volgens CrazyWizards informatie zie ik dat een druivenboerderij wel wat meer cultuur geeft. Maar ik zal het wat beter bestuderen want wegens ruimtegebrek moet ik voor 1 druivenboerderij 3 bibliotheken slopen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1294

Guest
Voordeel van de druivenboerderij is, dat bij burenhulp de bonus een stuk hoger wordt.
Eén keer bh op een boerderij levert meer op dan 3x hulp op een bibliotheek. Je zit dus sneller op een groter cultuuroverschot.
 
Je kunt bij het bepalen van wat je wilt hebben ook denken aan het aantal keren dat je oogst. Iemand die zeg 1x/dag oogst zal aan een ander gebouw meer hebben dan iemand die 5x/dag oogst.
 

DeletedUser2578

Guest
Eleonora0 en Ritjoena bedankt voor jullie reacties! Zo lezend heeft dus Druivenboerderij bij burenhulp cultuurvoordeel, dat is mooi meegenomen. Het probleem is meer manaproductie omdat in hoofdstuk 11 erg veel mana wordt gevraagd (zelfs bij nederzettingsopdrachten). Maar goed ik zie net bij de Halflingenspoiler dat ik sowieso een Druivenboerderij moet neerzetten (opdracht 29), dus ik ontkom er niet aan:oops:. Dan zal ik het maar uitproberen. Mocht het meevallen dan hou ik het, bij tegenval zal ik het slopen en weer nieuwe bibliotheken neerzetten:)
 
Eleonora0 en Ritjoena bedankt voor jullie reacties! Zo lezend heeft dus Druivenboerderij bij burenhulp cultuurvoordeel, dat is mooi meegenomen. Het probleem is meer manaproductie omdat in hoofdstuk 11 erg veel mana wordt gevraagd (zelfs bij nederzettingsopdrachten). Maar goed ik zie net bij de Halflingenspoiler dat ik sowieso een Druivenboerderij moet neerzetten (opdracht 29), dus ik ontkom er niet aan:oops:. Dan zal ik het maar uitproberen. Mocht het meevallen dan hou ik het, bij tegenval zal ik het slopen en weer nieuwe bibliotheken neerzetten:)

Als je heel snel mana wil verzamelen, zorg dan dat je de drakenabdij hebt.
Dán gaat het pas echt snel
Net eerst even opgezocht maar sparklyelf doet mee aan de toernooien, anders was het een minder advies.

De allermakkelijkste manier op aan mana te komen is de Drakenabdij.
Er zitten echter wel voorwaarden aan.

Zo moet je actief zijn in de toernooien, zonder toernooiactiviteit wordt het lastig, ook heeft het wonder meerdere levels nodig.
De reden moet je eerst naar het wonder kijken.
upload_2018-10-23_16-40-3.png


Je hebt dus voltooide provincies nodig, spreuken en wonderlevels.

De 2 belangrijkste zijn spreuken en wonderlevels,
Pas vanaf ongeveer lvl 8-10 komt dit wonder echt tot leven. daarvoor is het eigenlijk niet de moeite waard.
Spreuken kan je uit toernooi halen en uit je magische academie, in je magische academie heb je relics nodig en die haal je weer uit het toernooi.
Daarom is toernooi de sleutel tot dit wonder.

Het kan geen kwaad om als je de runen hebt, of aan kan komen om jezelf een tijdje stil te zetten en echt te investeren in dit wonder.
Als day 0 toernooider kom ik om in spreuken en relics en heb sinds dit wonder dan ook geen mana gebouw meer nodig gehad. ik klik alle mana die ik wil hebben gewoon bij elkaar. maar dat ging pas vanaf lvl 8. eerder was de opbrengst gewoon te laag om serieus te nemen.
Spelers vanaf de boselven adviseer ik dan ook altijd hun toernooi instants op te sparen zodat ze die later in hun abdij kunnen investeren om die zsm omhoog te knallen.

Verwacht ook dat je enkele honderden spreuken nodig hebt voor een hoofdstuk aangezien je een stuk minder mana uit de abdij zal verkrijgen dan ik doe.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser2578

Guest
Net eerst even opgezocht maar sparklyelf doet mee aan de toernooien, anders was het een minder advies. De allermakkelijkste manier op aan mana te komen is de Drakenabdij. Er zitten echter wel voorwaarden aan. Zo moet je actief zijn in de toernooien, zonder toernooiactiviteit wordt het lastig, ook heeft het wonder meerdere levels nodig. De reden moet je eerst naar het wonder kijken. Bekijk bijlage 3505 Je hebt dus voltooide provincies nodig, spreuken en wonderlevels. De 2 belangrijkste zijn spreuken en wonderlevels, Pas vanaf ongeveer lvl 8-10 komt dit wonder echt tot leven. daarvoor is het eigenlijk niet de moeite waard. Spreuken kan je uit toernooi halen en uit je magische academie, in je magische academie heb je relics nodig en die haal je weer uit het toernooi. Daarom is toernooi de sleutel tot dit wonder. Het kan geen kwaad om als je de runen hebt, of aan kan komen om jezelf een tijdje stil te zetten en echt te investeren in dit wonder. Als day 0 toernooider kom ik om in spreuken en relics en heb sinds dit wonder dan ook geen mana gebouw meer nodig gehad. ik klik alle mana die ik wil hebben gewoon bij elkaar. maar dat ging pas vanaf lvl 8. eerder was de opbrengst gewoon te laag om serieus te nemen. Spelers vanaf de boselven adviseer ik dan ook altijd hun toernooi instants op te sparen zodat ze die later in hun abdij kunnen investeren om die zsm omhoog te knallen. Verwacht ook dat je enkele honderden spreuken nodig hebt voor een hoofdstuk aangezien je een stuk minder mana uit de abdij zal verkrijgen dan ik doe.

Hoi CrazyWizard en Eleonora0, bedankt voor jullie advies! Ik had al in gedachten om de Drakenabdij bij te nemen, maar twijfelde nog een beetje. Dus jullie advies komt goed uit:). Er is nog 1 runenscherf en wat ruimte nodig en dan kan ik het bouwen. Ik doe zeker wekelijks mee aan toernooien, hierdoor heb ik tot nu toe veel spreuken verzameld die goed van pas kunnen komen. Alleen het bouwen van de Drakenabdij naar een hoger level zal natuurlijk wel wat tijd nemen. Op dit moment heb ik ook Enars Ambassade, zoals jullie weten geeft Enars Ambassade bij elke scout ook Mana. Op dit moment krijg ik per scout 21840 Mana, weliswaar per 31-38 uur maar goed het komt alsnog goed van pas. Alleen het nadeel van Enars Ambassade is dat het een groot gebouw is dat veel ruimte in beslag neemt. Maar ik denk dat als deze twee gebouwen in een stad staan wel wat voordeel aan Mana geven. Wat is jullie idee over Enars Ambassade? :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi CrazyWizard en Eleonora0, bedankt voor jullie advies! Ik had al in gedachten om de Drakenabdij bij te nemen, maar twijfelde nog een beetje. Dus jullie advies komt goed uit:). Ik doe zeker wekelijks mee aan toernooien, hierdoor heb ik tot nu toe veel spreuken verzameld die goed van pas kunnen komen. Alleen het bouwen van de Drakenabdij naar een hoger level zal natuurlijk wel wat tijd nemen. Op dit moment heb ik ook Enars Ambassade, zoals jullie weten geeft Enars Ambassade bij elke scout ook Mana. Op dit moment krijg ik per scout 21840 Mana, weliswaar per 31-38 uur maar goed het komt alsnog goed van pas. Alleen het nadeel van Enars Ambassade is dat het een groot gebouw is dat veel ruimte in beslag neemt. Maar ik denk dat als deze twee gebouwen in een stad staan voordeel aan Mana geven:).

Ik zie dat die gelukkig pas lvl 2 is.

Ik zou je willen adviseren om dat ding direct in de kliko te gooien. gewoon ctrl-alt-del op dat ding en daarna nog even formateren zodat zie zeker niet meer terug kan komen.
20K mana in de 1-2-3-4? dagen dat je scout er over doet?

Nee dat kan je Abdij heel veel beter.
Het is even door de zure appel heen bijten maar daarna heb je er zoveel meer plezier van.
 

DeletedUser2578

Guest
Ik zie dat die gelukkig pas lvl 2 is. Ik zou je willen adviseren om dat ding direct in de kliko te gooien. gewoon ctrl-alt-del op dat ding en daarna nog even formateren zodat zie zeker niet meer terug kan komen. 20K mana in de 1-2-3-4? dagen dat je scout er over doet? Nee dat kan je Abdij heel veel beter. Het is even door de zure appel heen bijten maar daarna heb je er zoveel meer plezier van.

Ooh haha je hebt een heel ander idee over Enars Ambassade, zo zie je maar weer!:D Ik wacht nog even mee met het verwijderen totdat ik mijn Abdij kan bouwen. Ik heb nog een runenscherf nodig en uiteraard ruimte, mogelijk op de plek van van Enars Ambassade:)
 
Mischien moet ik iets beter uitleggen waarom ik dat ding zo slecht vind.
Ik heb hem als 1 van de weinige dus ook niet in mijn stad staan omdat ik hem niets vind toevoegen.

upload_2018-10-23_23-27-14.png

-Ten eerste zoals je aangeeft is hij groot. en iets dat groot is zou ook iets groots moeten doen toch?

- nou daar komt die ..
1 kapotte rune scherf per week, WEEK?????? What the Freck!
Als je alleen de basis doet in het toernooi zit je al op 8 scherven in een week, ga je nog wat verder door dan loopt dit nog verder op.
En recent hebben we ook nog kleine event gebouwtjes gekregen die ze per dag geven. per dag ja dus 7 per week per gebouwtje.
Deze reward is dus helemaal niets waard.

Blijft enkel de mana over. en deze is helaas scout gerelateerd. wat betekent dat deze voornamelijk gegeven wordt per x dagen. dat zou op nivo een leuk wonder kunnen zijn maar ja er zijn alternatieven.
Namelijk Drakenabdij en Doolhof

Bij de doolhof krijg je afhankelijk van hoe traag je scout is iets minder, hetzelfde of meer mana met als kers op de taart nog mana decay reductie.
Hierdoor raak je minder mana kwijt en heb je dus ook minder productuctie nodig.
Mana reductie is natuurlijk veel beter als die scherf. alles is beter dan die scherf helaas.

En abdij hebben we al eerder besproken, dit is een instant mana maker, die wanneer hoog genoeg er voor zorgt dat je nooit meer een mana cultuur gebouw hoeft te plaatsen in je stad. Het hele spelconcept mana kan daarmee de kliko in inclusief de bijbehorende problemen.
Dat betekent dus veel meer ruimte voor leuke dingen uit events, of gewoon hoge cultuurgebouwen zodat je wat ruimte overhebt voor gastras gebouwen en bv een BSA.
 

DeletedUser2578

Guest
Drakenabdij staat er nu ook, al op lvl 2. Ben er blij mee, goed alternatief voor het vernellen van manaproductie en managebouwen. Dankjewel voor deze tip(s)! Enars ambassade staat er nog steeds maar ik denk dat ik het tzt zal verwijderen voor een ander gebouw of om meer ruimte te maken. De Druivenboerderij valt niet tegen maar ben het nog aan het uitproberen:)
 
Bovenaan