• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Overig Maansteen bibliotheek

Velen van ons hebben één of meerdere maansteen bibliotheek((en) staan. Dit maakt dat er weinig of geen vraag is naar boekenrol. Wie boekenrol als zijn bonus heeft kan deze goederen niet meer aan de straatstenen kwijt. Ik stel vast dat dit niet alleen bij mij is. Het zelfde met kosmisch bismut, wordt vlot verkregen in de bibliotheek, vraag weinig of niet.
Mijn sugestie is zet in de bibliotheek wat je van jou geen bonus is, dit zal het voor iedereen en zeker voor de kleine spelers een oplossing kunnen zijn.
Zo is alles terug in evenwicht.
 
Volledig eens.

"terug in evenwicht" zal daarna nog wel even duren, want veel spelers hebben dan nog steeds een grote stapel boekenrollen op voorraad, maar die groeit dan in ieder geval niet meer bij iedereen.
 

Deleted User - 124539

Guest
yep, heb ik ook al eens iets soortgelijk voorgesteld, ik denk dat de meesten het wel eens waren, maar er nooit een poll gekomen is. Eens zien.

Edit: DonFrank heeft toen gezegd dat het probleem bekend was en over werd nagedacht. Daardoor is er nooit een poll gekomen.
Ook is er op een gegeven moment (kort voor of na mijn voorstel) een update geweest waar de kosten van boekrollen voor verscheidene onderzoeken zijn verhoogd. Ik vermoed dat inno het probleem dus als "opgelost" beschouwd. Ik had toen echter al aangegeven dat dat niet zou werken op lange termijn, en kijk nu...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn sugestie is zet in de bibliotheek wat je van jou geen bonus is, dit zal het voor iedereen en zeker voor de kleine spelers een oplossing kunnen zijn.
Zo is alles terug in evenwicht.
Is volgens mij al eens eerder geopperd maar als je voor iedereen een productie in bieb laat draaien als: Bonusgoed +1 of Bonusgoed of Bonusgoed-1 dan is het beter verdeeld. Nu maakt iedereen met de bieb boekrollen en daar gaat het m.i. fout.
 
een week of wat geleden idd ook al over gehad.

snapt iemand wat het idee is geweest achter de maansteenbieb? als in: waarom hebben de makers ervoor gekozen om die bieb enkel boekrol en toverstof te laten produceren ipv bonusgoed +1? ik vind het nl zo onlogisch...
 
Een gomboom die maansteen geeft, of een oneindige boekenrol die edelsteen geeft?
Die namen moeten dan ook anders.

De hele set heeft vaste produkties. Misschien wouden ze een keer wat anders, of was het handig in een reclame voor de toren oid. Alles is mogelijk wat dat betreft.

Ik heb nog niet meegemaakt dat ze gebouwen een andere naam geven of een andere produktie geven. Wellicht dubben over een opvolger maar hebben ze nog geen concrete plannen.

Blijft allemaal wat koffiedik kijken.
 
een week of wat geleden idd ook al over gehad.

snapt iemand wat het idee is geweest achter de maansteenbieb? als in: waarom hebben de makers ervoor gekozen om die bieb enkel boekrol en toverstof te laten produceren ipv bonusgoed +1? ik vind het nl zo onlogisch...
Elvenar is naast een bouwspel ook een verhaal, en maansteenbieb en eindeloze boekrol passen in een bepaald verhaal (al leest bijna niemand die)
Is bijvoorbeeld iemand al opgevallen dat eindeloze boekrol 1 inwoner geeft? dat is die dolle tovenaar die oneindig door die "tome" blijft bladeren.

Omdat het thema een bibliotheek en toveren is hebben ze het gebouw dan ook boekrollen als bonus gegeven. dat past in het verhaal van dit gebouw.
Ontwikkelaar spelen elvenar "beperkt" zij lijken niet altijd even goed in staat te overzien wat de gevolgen zijn van een toevoeging aan het spel.
Zij zien dit enkel vanuit de ogen van een "casual". en dan lijkt get een leuk en goed gebouw.
Dat je deze oneindig kan combineren en reguliere boekrolspelers "wegdrukt" hebben ze helaas niet ingezien. al zijn ze daar wel direct op gewezen. maar cijfertjes die aantonen dat het ook daadwerkelijk een bom onder het spel is zijn niet direct aanwezig. spelers moeten eerst alles bij elkaar zien te harken en verzelen dus bewijs volgt pas vele maanden later.

Echter hoe langer het duurt hoe groter het probleem alleen maar zal worden. Winyandor bv is als boekrolspeler niet eens fatsoenlijk meer speelbaar. samen met de toernooiwijzigingen en het feit dat je als boekrolspeler aangewezen bent op de goodwil van je medespelers (lees overleven op) heeft mij dan ook laten besluiten op winyandor te stoppen.
Het was gewoon zeer vervelend.

Een gomboom die maansteen geeft, of een oneindige boekenrol die edelsteen geeft?
Die namen moeten dan ook anders.

De hele set heeft vaste produkties. Misschien wouden ze een keer wat anders, of was het handig in een reclame voor de toren oid. Alles is mogelijk wat dat betreft.

Ik heb nog niet meegemaakt dat ze gebouwen een andere naam geven of een andere produktie geven. Wellicht dubben over een opvolger maar hebben ze nog geen concrete plannen.

Blijft allemaal wat koffiedik kijken.
Alleen boekrol is een probleem, die anderen zij geen vervangers voor productie. het feit dat ze "vervallen" zorgt ervoor dat een eventueel probleem niet kan escaleren. itt boekrol "stacken" ze niet. hoe meer je bezit hoe meer er vervalt en dus weer verdwijnt.

Bismut is bv ook niet op elke server het probleemgoedje, en zijn genoeg werelden met een uitdaging voor paddo en zeepspelers en waar bismut "zeldzaam" is.
Hoe groot een probleem is, is erg afhankelijk van welke spelers blijven spelen en ver genoeg komen. omdat dit een wereldwijd goedje is zal een kleine inbalans van spelers het probleem groter laten lijken dan het is.
 
Velen van ons hebben één of meerdere maansteen bibliotheek((en) staan. Dit maakt dat er weinig of geen vraag is naar boekenrol. Wie boekenrol als zijn bonus heeft kan deze goederen niet meer aan de straatstenen kwijt. Ik stel vast dat dit niet alleen bij mij is. Het zelfde met kosmisch bismut, wordt vlot verkregen in de bibliotheek, vraag weinig of niet.
Mijn sugestie is zet in de bibliotheek wat je van jou geen bonus is, dit zal het voor iedereen en zeker voor de kleine spelers een oplossing kunnen zijn.
Zo is alles terug in evenwicht.
Ik heb er nog niet 1! krijg hem (nog) niet te pakken in de toren helaassss
 
Bovenaan