• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Klassement: voordeel halen met startras.

DeletedUser

Guest
Niet toevallig bestaat de top-3 uit mensen.
Kijk maar na: de fabrieken van de mensen vragen meer inwoners + cultuur dan die van de elven, en de culturele gebouwen van de mensen geven ook meer cultuur per vakje. Dat samen maakt dat je als mens een hogere score kan halen voor je stad.
Wie dus als elf speelt mag het echt wel vergeten om de eerste plaats te pakken...
 

DeletedUser

Guest
Ja, dat viel me ook al op. De cultuurobjecten nemen veel minder plaats in.
 

DeletedUser7

Guest
Als je zonder diamanten speelt is het aantal cultuur per vakje gelijk voor de grootste cultuurgebouwen. Bij kleinere cultuurgebouwen hebben mensen een klein voordeel, maar dat wordt op andere punten dan weer goed gemaakt.
Elven zijn echt niet in het nadeel hoor, ze hebben alleen andere sterktes en zwaktes dan mensen.
 

DeletedUser

Guest
denk dat oooit inno wel iets gaat invoeren waardoor elven weer sterker worden hoop ik ben ook een elf en ja top is mens ook op beta maar dat maakt niet uit als ik 200 gevechten meer doe sta ik weer boven een mens
 

DeletedUser160

Guest
Het is nu natuurlijk nog meer een uitdaging om als elf bovenaan te komen staan dan.
 

DeletedUser

Guest
De woongebouwen van de mensen geven weliswaar evenveel inwoners per vakje, maar zijn wel groter, en dus zijn er minder wegen nodig. Dat is ook nog eens een voordeel voor de mensen. Het spel is misschien wel iets moeilijker voor mensen, maar uiteindelijk kan je een hogere score behalen. Zeker als je er een hoop diamanten tegenaan gooit.
 

DeletedUser

Guest
idd ze zijn groter en dus nemen ze meer ruimte in en dus kan je er minder op een rij zetten, ook zijn ze duurder om te maken als je kijkt naar wat elk lvl aan goederen, munten, voorraden kost......

ik geloof niet dat elf of mens echt een heeel erg groot voordeel hebben, er zullen vast wel een paar kleine dingentjes zijn, maar dat kan toch zeker niet uit maken, want zo als de title al zegt, zou dat oneerlijk zijn;)
 

DeletedUser68

Guest
ben het er wel mee eens
15 5X4 1.897 454 19u 47m 160.000 - 840 - 760 571 toverstof fabriek elf 2351 ep
15 5X4 2.067 408 19u 47m 160.000 - 840 - 760 571 toverstof fabriek mens 2475 ep

15 4X5 1.708 499 19u 47m 160.000 - 760 840 - 571 edelsteen fabriek elf 2207 ep
15 4X5 1.879 454 19u 47m 160.000 - 760 840 - 571 edelsteen fabriek mens 2333 ep

Denk dat er toch wel is naar gekeken mag worden als een gebouw even groot is mag er geen verschil zijn in totaal ep lijkt mij

het voorbeeld zegt genoeg maar het verschil tussen elf en mens met 5 toverstof fabrieken is
toch echt wel 620 ep
nu zijn er ook wel fabrieken waar elven meer voordeel hebben
Maar hoe er verschil kan zijn in ep als het de zelfde maat en level heeft is oneerlijk
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser121

Guest
PPpffff, volgens mij hebben jullie allemaal veel te veel tijd over!
Welk gewoon mens gaat dat allemaal uit zitten rekenen?
Bovendien boeit me dat echt niet; ik heb geen 5 tovertof fabrieken en als ik ze wel had dan kan het me nauwelijks boeien of ik mss 600 punten minder krijg.
Ga gerust je gang hoor, maar ik vind het echt Forrest Gump in het kwadraat
 

DeletedUser66

Guest
Onder de streep zit er bijna geen verschil tussen de 2. Elfen hebben betere cultuurgebouwen. Een cycloon van 3x3 geeft 440 cultuur terwijl de mensen een monsterfontein hebben van 3x3 die 410 cultuur geeft. Dan is er ook nog de tuin der harmonie. Als ik er daar 2 van plaats krijg ik 4200 cultuur, mensen moeten voor hetzelfde aantal 3 hoofdpleinen bouwen. Ze gebruiken evenveel vakjes in totaal (60), maar een elf heeft maar 2 buren nodig om 4200 bonus cultuur te krijgen, en een mens 3.

Op Beta hebben elfen lang bovenaan gestaan, maar sommigen zijn gestopt. Aan het einde van de rit komt het er gewoon op neer wie de meeste diamanten wenst uit te geven.
 

DeletedUser68

Guest
Het staat op wiki is alleen even kopieren en plakken is voor iedereen te bekijken ik plakte hier alleen een voorbeeld
Gaat mij om de verbazing dat de gebouwen EVEN groot zijn en er een verschil in ep zit cultuur geeft geen EP
persoonlijk speel ik niet op cultuur is niet nodig

En ik kijk zeker op beta hoe ik verder kan leren
En ook het meeste geld staat boven aan geld redelijk maar als ik bv 20 toverstof fabriek wil plaatsen als ik veel geld heb gebruikt voor cultuur met populatie en speel als mens kan een elf dat nooit inhalen met hetzelfde geld of zelfs meer te betalen
De mens heeft 2480 ep extra op de zelfde ruimte.
Dat het geen mooi eiland zou zijn klopt maar het geeft wel een ruim voordeel.

misschien moet het in een ander gedeelte van het forum gesteld worden als een vraag
Waarom hebben sommige gebouwen van dezelfde grote tussen mens en elf verschillende ep.
Wat de een voordeel en ander nadeel oplevert lijkt wel discriminatie.
Wacht vandaag wel af en doe hem dan zelf wel stellen daar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser39

Guest
Okee mijn gevoel was dus niet onterecht haha mensen groeien inderdaad iets harder dan elven dat doen. Geen wonder dat ik door zoveel mensen word ingehaald. Ik dacht serieus hoe kan ik nu blijven zakken tegenover al die mensen!!

Maar dit maakt het wel iets duidelijker :)
 
Bovenaan